Strona 1 z 2

Zafira 1.8 / LPG fabryczne / OPC / opłacona z Niemiec- KONIN

: 07 maja 2017, 07:18
autor: Łagol
Witam wszystkich serdecznie (to mój pierwszy post),

Jestem po wstępnych oględzinach zewnętrznych, tuż przed zakupem poniższego auta.

Na oględzinach nie było się do czego przyczepić prócz ramki wylotu nawiewu powietrza u pasażera z przodu (latała dziwnie i wystawała ciut ponad deskę - od kierowcy ze 2mm jest wciśnięta w deskę). Na zdjęciach da się to zobaczyć.

Czujnik lakieru pokazał wszędzie 90-130.

Ze sprzedającym jestem już umówiony na finalizowanie transakcji.

Bardzo proszę o wszystkie pomocne mi informacje (na co jeszcze zwrócić uwagę itp.)
Sprzedawca mówił, że przycisk sport ma ograniczone funkcje przy gazie. Czy to prawda? Podobno nie usztywnia tyłu samochodu, ponieważ jest butla?

Czy części do tej wersji też będą droższe?
Jeśli tak to o ile i które?

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafira-1-8-140km-lpg-fabryczne-7-osob-opc-oplacona-z-niemiec-ID6yOCUz.html#xtor=SEC-8

Obrazek

Będąc na miejscu zrobiłem zdjęcia ostatnich przeglądów:

Książka 1

Książka 2

Ostatnia Dekra

Rozkodowałem również VIN na opelvindekoder.pl:

Producent: General Motors
Płyta: Astra H
Model: Zafira B
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Kod nadwozia: M75
Rok modelowy: 2009
Fabryka: Bochum, Niemcy
Numer seryjny: 117636

Data produkcji: 10.06.2009
Kierownica po stronie: lewej
Wyprodukowano dla: Niemiec
Kod silnika: Z18XER
Nr silnika: 20NL5913
Kod GM Drive:: XXVQ
Numer I rejestracji: PE-SV 182
Farba zewnętrzna: Szary ( Technical Grey ) 177 - metalik, 2 warstwy

2H0 Silnik benzynowy 1.8 16V
2J1 Pokrycie podłogi: standardowe
6Y4 Zestaw naprawczy do opon, bez koła zapasowego
80I Wykończenie wnętrza: czarne
80X Wykończenie siedzeń: czarne
80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne
A14 Przyciemnione szyby drzwi tylnych i klapy bagażnika
AE4 Sportowe fotele przednie
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJ0 Zagłówki tylne boczne pokryte tkaniną
AV4 Tylna kanapa: dzielona, składana i regulowana
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
B56 Listwy progowe w kolorze nadwozia
B70 Nakładki na progi drzwi
B75 Roleta bagażnika
B86 Boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia
BLN Listwa wewnętrzna drzwi: labirynt chrom
BLP Listwa ozdobna tablicy rozdzielczej: labirynt chrom
BPF Dokładka dolna tylnego zderzaka
BPG Dokładka dolna przedniego zderzaka
BSI Identyfikacyjny punkt kontroli
BW7 Okleina ozdobna słupka zewnętrznego
C68 Klimatyzacja jednostrefowa automatyczna (climatronic)
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
D18 Zestaw wskaźników: czarne tarcze, pierścienie chromowane
D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
DA7 Podłokietnik przedniego siedzenia lewego, składany
DDG Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, składane ręcznie
DDU Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
E94 Roleta bagażnika
ECA Kluczyk składany typu scyzoryk
F52 Podwozie sportowe zmodyfikowane
FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94
FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy
FZ3 Program zwiększonej stabilności - stabilizacja przyczepy (ESP+)
G62 Mocowanie felg na 5 śrub
JL9 Układ ABS
K34 Tempomat elektroniczny
K60 Alternator: 100A
KC7 Gniazdo elektryczne 12V dla tylnych siedzeń
KC8 Gniazdo elektryczne 12V w przedziale bagażowym
KCL Nawiewy powietrza dla siedzeń drugiego rzędu
M25 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F17 CR
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
N35 Kierownica 3-ramienna sportowa ze skórą perforowaną
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NS1 Wspomaganie układu kierowniczego o zredukowanym przełożeniu
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
PHQ Wykończenie siedzeń: Alfa srebrna/Elba
PNK Felgi aluminiowe 7 1/2J x 18, 5 szprych
QNA Opony 225/40 R18-92 w
T56 Spojler tylny dachowy, Sport
T96 Przednie światła przeciwmgielne
T9M Wykończenie wnętrza: Elba
T9P Reflektory z ciemnym wnętrzem
TN6 Akumulator: 55Ah
TPV Osłona chłodnicy czarna z chromowaną listwą ozdobną
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TRP Ramka do instalacji radia
TSP pakiet oświetlenia wnętrza: lampki do czytania z przodu i tyłu, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
TTB Oświetlenie wewnętrzne dla 3-go rzędu siedzeń z lampką do czytania
TTX Dodatkowe gniazdo radiowe: złącze aux (line in)
U66 Głośniki: 7 sztuk
U68 Komputer pokładowy/informacyjny z układem kontrolnym
UAG Wyświetlacz wielofunkcyjny graficzny (GID) wariant 1
UCH Radio CD 30 MP3
UH0 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa dla lewego fotela
UJC Przełącznik trybu sportowego
V4M Wyposażenie 5-gwiazdkowe, pakiet NCAP
VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię
VK8 Schowek na okulary
VU2 Panel centralny: matowy chrom
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
W7P Konwersja modelu Sport
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WBP Pakiet wyposażenia: OPC 1 (sportowy wygląd zewnętrzny)
WEG Identyfikacyjny punkt kontroli
WTS Wyposażenie zestawu naprawczego opony
Y67 Wyświetlanie informacji układu kontrolnego: sygnalizowanie niskich poziomów płynu chłodzącego i spryskiwaczy, spalonych żarówek świateł głównych, awarii alarmu i pilota zdalnego sterowania
Z0F Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec
Z1F Prędkościomierz w km/h
ZQ8 Pakiet zawieszenie sportowe (zawiera IDS, ESP, przełącznik sport, podwozie sportowe)

Z góry dziękuję za pomoc.
Artur

: 07 maja 2017, 07:49
autor: Crazy
Ależ sprzedający się ucieszy, sprzedaje ją od kilku miesięcy.
Cena moim zdaniem bardzo nie do przyjęcia, nie wiem jak z fabrycznym gazem niech chłopaki się wypowiedza.
Dla porównania masz link do mojego ogłoszenia i cena jest do negocjacji:
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... ySKJl.html

: 07 maja 2017, 10:13
autor: Łagol
Ja 'szukałem' po lifcie 2008.

Cena rzeczywiście mogła by być niższa, ale dla mnie najważniejsze jest żeby wszystko z nią było OK.

Oglądałem 2 inne i na mierniku wychodziły kiepsko, a z opisu i rozmowy bezwypadkowy, lakier oryginalny.

Szukając wcale się nie nastawiałem na OPC.

Jak wygląda sprawa z zawieszeniem OPC w tym przypadku.

Czy to tylko amory i sprężyny, czy w niej jest zupełnie inna konstrukcja - części inne niż w zwykłych?
Chodzi mi o dostępność i koszty jakiś: drążków, gum, wahaczy?
Osprzęt silnika to chyba ten sam co bez OPC?

/może dziwne pytania zadaję ale to będzie mój pierwszy Opel/

Pozdrawiam
Artur

: 07 maja 2017, 10:24
autor: Crazy
Jeśli padnie IDS+ to nie są małe koszta jeśli chcesz nadal utrzymać IDS na wyposażeniu.
Jak padnie to albo regeneracja albo uzywka albo nowka lub montaz zwykłego zawieszenia i wylogowanie IDS
Sprawdź czy kontrolka IDS+ swieci się na zaplonie i po odpaleniu gaśnie.
Dla przykladu u mnie był IDS ale już niemiec załozyl zwykle zawieszenie i wylogowal IDS.

Nie jest to OPC a OPC line choć i tak tu coś mi brakuje na OPC line.
Zapytaj kiedy rozrząd był robiony i Kola zmiennych faz rozrządu oraz Kiedy był sprawdzany luz zaworowy.

P.S nie ta cena i nie to wyposażenie jak dla mnie.
I lepiej założyć gaz niz kupić z gazem tymbardziej nie wiadomo jakiej marki choć obstawiam że siedzi tam Tartarini a nie robią takiej instalacji co kawałek jak np. STAGA
Pozdrawiam

: 07 maja 2017, 10:43
autor: Łagol
Rozrząd podobno na ostatnim przeglądzie w książce 94 tyś.
Nie znam niemieckiego więc nie jestem w stanie sprawdzić.
Wiem, że taką książeczkę to można sobie wypisać.

Gaz podobno LandiRenzo - taki też jest przełącznik - wskaźnik.

Pocieszyłeś mnie w razie czego możliwością wyłączenia IDS, nie wiem czy będę to wykorzystywał.

: 07 maja 2017, 10:51
autor: opelmen
Ja mam fabryczne LPG LandiRenzo z obsługą tak jak na zdjęciu (poniżej lewarka), reduktor jest w innym miejscu (za filtrem powietrza).
"Nic się nie dzieje, nuda"...

: 07 maja 2017, 11:27
autor: Bodek
Co to za kółka :?: wyglądają jak 15 - tki

a powinny być:

PNK = KOŁA 18X7.5, ALUMINIUM, 5-SZPRYCHOWE
QNA = OPONY,225/40 R 18-92W

To jest: W34 = LINIA 'OPC

Cena jest z kosmosu :!:

Czy w zbiorniku na płyn chłodniczy nie jest go za mało :?: - jakoś tak dziwnie wygląda :mysli:

Ktoś się postarał i wyczyścił silnik.

Pierwsza rejestracja: PE-SV 182 - na fotkach jest inna , który to właściciel auta :?:

: 07 maja 2017, 11:46
autor: Łagol
Koła są zdecydowanie nie oryginał - ale to zimówki.

Letnich nie ma. Może ktoś na lato miał większe a na zimę drugi zestaw.

Silnik rzeczywiście czyściutki ale na to nie mam wpływu.
Płynu jak oglądałem było OK. Teraz czekają mnie oględziny bardziej techniczne z mechanikiem i jak wszystko ok to zakup - wcześniej byłem sam.

Cena, prawda, że nie mała.

Nie wiem, który to właściciel, w Polsce pierwszy ;-)

Po kierownicy, fotelu itd. widać trochę zużycia ale nie jest nadmierne. Fotel kierowcy wygląda nawet lepiej w rzeczywistości niż na zdjęciach.

Z tą datą rejestracji to myślicie, że jakiś wałek?
Z VIN 10.06.2009 produkcja, a w książce jest 29.06.2009 - to w książce to też produkcja?
PE-SV 182 - symbol jest ten sam.

Pozdrawiam
Artur

: 07 maja 2017, 11:46
autor: Crazy
Bodek samo to wystarcza że gość ją na pewno około 3msc sprzedaje.
Co do OPC line to nie wiem co to za skrzyżowanie haha

: 07 maja 2017, 14:06
autor: Wojti
Hm coś pewnie było robione i 3-miesiące zeszły :lol: Koła faktycznie masakra :P Tylna kanapa wytarta ,pas kierowy mocno wyciągnięty(może od Grubasa :lol: )Polerka robiona (osad biały przy uszczelkach),przedni gril mocno poobijany no i cena dość wysoka... :>

: 07 maja 2017, 14:13
autor: Sumik
Koło OPC to on chyba tylko stała. I to jedynie przez chwile.
IDSa nie tak łatwo wyrzucić. Trzeb zastąpić amory seryjnymi i wrzucić specjalne emulatory amorów. Koszt coś ok 800 zł. Wyłączyć też się go nie da podczas jazdy zawsze działa. Nowe amory nie są drogie bo można już kupić z 800 zł za sztukę. Ori Sachs. Nie ma zamienników. Można też je regenerować.

Co do ceny to nieporozumienie:/
Za tyle można mieć prawdziwe OPC a nie tak biedną wersję.
Lakier 90-130um to ewidentnie mocno spolerowana warstwa.
Jeżeli miałbym wybierać to w porównaniu z Zośką Crazy ta wygląda słabo...

: 07 maja 2017, 15:57
autor: Crazy
Jeśli te 90 um było Na slupkach w srodku to ok.
Ale jesli z zewnątrz to jest przepolerowana.

: 07 maja 2017, 16:00
autor: Mat86radom
Crazy pisze:Bodek samo to wystarcza że gość ją na pewno około 3msc sprzedaje.
Co do OPC line to nie wiem co to za skrzyżowanie haha
Potwierdzam, dluuuugo się sprzedaje :lol:

: 07 maja 2017, 18:54
autor: Skasowany użytkownik 6483
Panowie no bez przesady , auta to nie artykuły pierwszej potrzeby , nie sprzedają się w ciągu godziny. To w żadnym wypadku nie dyskwalifikuje tego egzemplarza. Wiem co piszę bo sam zajmuje się amatorsko sprzedażą aut i jeśli uda mi się sprzedać pojazd w ciągu m-ca to uważam to za duży sukces. Bywa ,że sprzedaję auto 5-6 m-cy ale zawsze sprzedaję....A cena...no to chyba normalne ,że skoro sprzedający z tego żyje to ma swój "narzut" i tyle. Ważne by auto nie było w złym stanie i by nie generowało dodatkowych kosztów. Jeśli kupującemu cena i stan techniczny pojazdu odpowiada to trzeba to sfinalizować. Zapewne wielu z Was, koledzy sprzedawało swoje auta. Nie sądzę aby przy aucie klienci bili się w kolejce :lol: . takie sa realia ...

: 07 maja 2017, 19:33
autor: Sumik
jarecki69 pisze:nie sprzedają się w ciągu godziny
jarecki69 pisze: jeśli uda mi się sprzedać pojazd w ciągu m-ca to uważam to za duży sukces
I tutaj kłania się stan pojazdu i cena.
Ja jak wystwiłęm swoją Astrę Cabrio czy VW Bore V6 to nawet nie zdążyłem jej posprzątać, a telefon prawie zapłonął.
Jak auto jest zgodne z opisami i nie jest lepione i nprawiane a cena nie jest przegięta to jest kwestia 2-3 dni.
Wiem bo jako mechanik jeżdżę z klientami po samochody i czasami kilka chwil po ukazaniu się ogłoszenia auto już jest sprzedane.
Są też tacy co kombinują i chcą się nachapać na jakimś podrobionym padle. Tacy sprzedają auta po kilka miesięcy. Na miejscu po oględzinach powinni dostać porządny wpierd....l za kombinowanie i zwrócić kasę za koszt przejazdu. Czasami też się tak kończyło :D