Opel Zafira B 2009 170000km

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
sword
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 2018, 19:08
Imię: Adam
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

Opel Zafira B 2009 170000km

#1 Post autor: sword »

Witam,

Czy ktoś z Was jest w stanie sprawdzić coś z historii wypadkowej/naprawy tego auta po VIN?

W0L0AHM7592095787

Oglądałem auto i lakier wygląda bardzo dobrze, nie ma nigdzie nawet śladów rdzy.
Po pytaniu jednak czy coś było robione gość trochę kręcił, że coś było malowane z boku ale nie wie bo to było jeszcze przed sprowadzeniem.

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-zafi ... z71e5.html

Próbuję własnie namierzyć coś sensownego, oglądałem już kilka aut i ten w sumie wyglądał najlepiej.

Mam jeszcze pytanie o stan zewnętrzny silnika wraz z całym osprzętem, większość obejrzanych aut miała dosyć mocno pokorodowanych elementów, śruby, opaski, metalowe uchwyty. Niektóre oczywiście mniej ale niektóre to masakrycznie, czy to jest standard w tych silnikach i czy jest się czego obawiać? Jak to wygląda u Was (kto ma np. 10 letnią Zafirę)?
Obrazek

Pozdrawiam
Adam
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, 22:01 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Kocur »

sword pisze: 29 sty 2018, 21:44 Witam,

Czy ktoś z Was jest w stanie sprawdzić coś z historii wypadkowej/naprawy tego auta po VIN?

W0L0AHM7592095787
Hmm, samochód jeździł w Niemczech. Po historię serwisową trzeba będzie niestety udać się do ASO.

Oto rozkodowany VIN tego samochodu:
Spoiler
Znaczenie nr VIN:
Producent: General Motors
Płyta: Astra H
Model: Zafira B
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Kod nadwozia: M75
Rok modelowy: 2009
Fabryka: Bochum, Niemcy
Numer seryjny: 095787


Informcje o modelu:
Data produkcji: 23.04.2009
Kierownica po stronie: lewej
Wyprodukowano dla: Niemiec
Kod silnika: Z18XER
Nr silnika: 20NG7575
Kod GM Drive:: TABR
Numer I rejestracji: EU-CM 8453
Farba zewnętrzna: Srebrny ( Sovereign Silver ) 176 - metalik, 2 warstwy


Kody wyposażenia:
18X Wykończenie siedzeń: ciemny antracyt
2H0 Silnik benzynowy 1.8 16V
2J1 Pokrycie podłogi: standardowe
80I Wykończenie wnętrza: czarne
80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne
A51 Przednie siedzenia kubełkowe
A88 Aktywne zagłówki siedzeń przednich
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJ0 Zagłówki tylne boczne pokryte tkaniną
AV4 Tylna kanapa: dzielona, składana i regulowana
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
B75 Roleta bagażnika
B86 Boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia
BF8 Schowek za fotelem pasażera
BLE Listwa wewnętrzna drzwi: matowy chrom
BLG Listwa ozdobna tablicy rozdzielczej: matowy chrom
BSI Identyfikacyjny punkt kontroli
BW7 Okleina ozdobna słupka zewnętrznego
C32 QuickHeat: System dodatkowego ogrzewania układu nawiewów powietrza z nagrzewnicą elektryczną
C61 Klimatyzacja sterowana elektronicznie
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe
D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
DDG Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, składane ręcznie
DDU Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
DVA Zestaw wskaźników: czarne tarcze, czarne pierścienie ze srebrnym wierzchołkiem
E4Q Pakiet wyposażenia: NJOY
E94 Roleta bagażnika
ECA Kluczyk składany typu scyzoryk
FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94
FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy
FZ3 Program zwiększonej stabilności - stabilizacja przyczepy (ESP+)
G62 Mocowanie felg na 5 śrub
JL9 Układ ABS
K09 Alternator: 120A
K34 Tempomat elektroniczny
KA1 Podgrzewane siedzenia przednie
KC7 Gniazdo elektryczne 12V dla tylnych siedzeń
KC8 Gniazdo elektryczne 12V w przedziale bagażowym
KCL Nawiewy powietrza dla siedzeń drugiego rzędu
KCN Nawiewy powietrza dla siedzeń trzeciego rzędu
M25 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F17 CR
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
N52 Kierownica 3-ramienna z przyciskami sterowania radiem
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NR1 Wspomaganie układu kierowniczego, elektrohydrauliczne o zredukowanym przełożeniu
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
OHA Używane przez lokalne GM w Europie, OHA
QL5 Felgi aluminiowe 6 1/2J x 16, 10 szprych szerokich
QMT Opony 205/55 R16-91H
QQ5 Koło zapasowe stalowe o pełnych wymiarach
T96 Przednie światła przeciwmgielne
T9M Wykończenie wnętrza: Elba
TN7 Akumulator: 66Ah
TPV Osłona chłodnicy czarna z chromowaną listwą ozdobną
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TRP Ramka do instalacji radia
TSP pakiet oświetlenia wnętrza: lampki do czytania z przodu i tyłu, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
TTB Oświetlenie wewnętrzne dla 3-go rzędu siedzeń z lampką do czytania
TTX Dodatkowe gniazdo radiowe: złącze aux (line in)
U66 Głośniki: 7 sztuk
U68 Komputer pokładowy/informacyjny z układem kontrolnym
UAC Wyświetlacz wielofunkcyjny monochromatyczny (BID)
UCH Radio CD 30 MP3
UH0 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa dla lewego fotela
V2T Relingi dachowe: malowane proszkowo
V3D Relingi dachowe: czarne
V4M Wyposażenie 5-gwiazdkowe, pakiet NCAP
VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię
VU2 Panel centralny: matowy chrom
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
W7Z Pakiet Zimowy: zawiera co najmniej spryskiwacze reflektorów, podgrzewane fotele przód
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WEG Identyfikacyjny punkt kontroli
WFR Wykończenie siedzeń: Twist/Elba
Y67 Wyświetlanie informacji układu kontrolnego: sygnalizowanie niskich poziomów płynu chłodzącego i spryskiwaczy, spalonych żarówek świateł głównych, awarii alarmu i pilota zdalnego sterowania
Z0F Wyposażenie dodatkowe dla Niemiec
Z1F Prędkościomierz w km/h
Oglądałem auto i lakier wygląda bardzo dobrze, nie ma nigdzie nawet śladów rdzy.
Po pytaniu jednak czy coś było robione gość trochę kręcił, że coś było malowane z boku ale nie wie bo to było jeszcze przed sprowadzeniem.
Nie ma właściwie możliwości, aby dziesięcioletnim samochodzie nie było nic malowane. Ważne jest jednak to, aby nie było po poważnym dzwonie. Przejrzyj dokładnie przedni pas i bagażnik. Tam przede wszystkim należałoby szukać ewentualnych śladów dzwona. Poza tym - obejrzyj od dołu ranty wszystkich drzwi.

Mam jeszcze pytanie o stan zewnętrzny silnika wraz z całym osprzętem, większość obejrzanych aut miała dosyć mocno pokorodowanych elementów, śruby, opaski, metalowe uchwyty. Niektóre oczywiście mniej ale niektóre to masakrycznie, czy to jest standard w tych silnikach i czy jest się czego obawiać? Jak to wygląda u Was (kto ma np. 10 letnią Zafirę)?
Jeśli chodzi o takie elementy, jak śruby, to przynajmniej u mnie bywają pokryte nalotem. Poza tym - jeśli widziałeś zardzewiałą rurę magistrali wodnej - to też ma być prawo taka w samochodzie z tym przebiegiem. Niepokoiłbym się, gdyby części osprzętu rzeczywiście były skorodowane tak, że odpadałyby płaty rdzy - wówczas świadczyłoby to o tym, że silnik mógł być zalany.

Dodano po 13 minutach 5 sekundach:
Opel Zafira B 2009 170000km
Pierwsze, co się rzuca w oczy, to jakieś dziwne plamy na kierownicy - zużycie ? ... Mieszek od drążka zmiany biegów jest wymieniony,
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 09:48 przez Kocur, łącznie zmieniany 3 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2473
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: Mariusz »

Kolega dosyć jasno wszystko opisał, a dodam od siebie to, że nie ma czujnika deszczu tak jak to napisał sprzedający. Tak samo z klimą, jest to klimatyzacja półautomatyczna. Wyświetlacz niestety z tych najbiedniejszych. Jeśli chodzi o korozję na silniku to niestety trochę może się zdarzyć. Mam auto z tym silnikiem, 4 m-ce starsze i niestety trochę rudej na silniku jest.

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#4 Post autor: Andrzej2503 »

na kierownicy to nie plamy tylko brak gumy fabycznej - starta do zero przy tym przebiegu
sklepik z Zafirami B i C

Skasowany użytkownik 6483

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Koledzy a dlaczego ta Zośka nie ma podłokietnika? Przecież to raczej standart prawda?

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#6 Post autor: Andrzej2503 »

To jest Zośka dla ADAC (pierwszy właściciel przez około 12-15 miesięcy) - one nie miały podłokietników , (żaden standard)
Za to wszystkie miały tzw. pakiet zimowy :lol: - sprzedali ich kilkanaście tysięcy identycznych - bliźniaczki jednojajowe

na 1000% nie od 1 właściciela - bo musiała by być kupiona w 2010 od ADAC :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 07:12 przez Andrzej2503, łącznie zmieniany 3 razy.
sklepik z Zafirami B i C

Awatar użytkownika
sword
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 2018, 19:08
Imię: Adam
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#7 Post autor: sword »

Dziękuję bardzo za wszystkie informacje, są bardzo cenne dla mnie. Chyba większość z tych co oglądałem nie miała podłokietnika. Jeśli chodzi o kierownicę to faktycznie była starta i też tak to wyglądało w innych modelach (w różnym stopniu). Widać też, że auto było wyczyszczone w środku (nabłyszczona tapicerka), jeszcze co zauważyłem to tylne lampy mocno zaparowane/mokre od środka. Jest też na jakiś gumach (gruby bieżnik) od chińczyka.

Czy da się w ogóle zdobyć coś lepszego w podobnej cenie ~25kzł jeśli chodzi o stan i osprzęt czy trzeba się pogodzić z takimi mankamentami? Śląsk objeździłem w okolicy i już nie mam nic więcej na oku, było by jeszcze coś za Częstochową i Kłobuck albo potem Kraków.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Kocur »

sword pisze: 30 sty 2018, 09:02 Jeśli chodzi o kierownicę to faktycznie była starta i też tak to wyglądało w innych modelach (w różnym stopniu)
To akurat normalne - kierownica będzie przytarta, ale w tych samochodach na podstawie jej wytarcia można w przybliżeniu określić, jak intensywnie było eksploatowane auto. Moja przy przebiegu 230 tys. km wytarta jest o wiele mniej.
jeszcze co zauważyłem to tylne lampy mocno zaparowane/mokre od środka.
- to akurat dość częsta przypadłość tego samochodu. U mnie też parują.
Czy da się w ogóle zdobyć coś lepszego w podobnej cenie ~25kzł jeśli chodzi o stan i osprzęt czy trzeba się pogodzić z takimi mankamentami?
Da się, tylko czasem trzeba być cierpliwym i trochę się naszukać.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#9 Post autor: Rybka »

To ogłoszenie jest nieaktualne. - Archiwum

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira B”