Silniki - CHARAKTERYSTYKA, PODSTAWOWE DANE

Moderatorzy: Tunio999, Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

Silniki - CHARAKTERYSTYKA, PODSTAWOWE DANE

#1 Post autor: Bodek »

X16XEL
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 79,0, Skok (mm): 81,5, (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 74/6200 (Astra, Vectra B do MJ99), 74/6000 (Astra G, Vectra B z MJ99, Zafira)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 148/3500 (Astra F), 150/3200 (Vectra B do MJ99), 150/3600 (Astra G, Vectra B z MJ99, Zafira)
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91,
Sterowanie: pasek rozrządu, Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Zastosowanie: Astra F (F15CR, F17CR, AF13), Astra G (F17CR, AF13 (II)), Vectra B (F15WR, F17WR/CR, AF13), Zafira (F17CR)

Z16XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 79,0, Skok (mm): 81,5, (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 74/6000, Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 150 / 3600
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91,
Sterowanie: pasek rozrządu, Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektronicznej przepustnicy, tempomat
Zastosowanie: Astra G (F17 (+) CR, AF13-II), Meriva (F17 + WR / CR, F17 + MTA WR), Vectra B (F17WR/CR AF13,), Vectra C (F17 (+) CR), Zafira (F17 (+) CR)

Z16YNG
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 79,0, Skok (mm): 81,5, (cm ³): 1598
Moc (kW przy min-1): 69/6200 (Zafira B), 71/6200
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 133/4200 (Zafira B) 140/4200
Stopień sprężania: 12,5: 1 12,8: 1 (Zafira B)
Układ sterowania silnikiem: Multec S (F)
Wymagania Liczba oktanowa: gaz zawierający metan lub pukanie kontrolowanych 95 / 98 / 91
Sterowanie: pasek rozrządu, Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: elektronicznej przepustnicy, tempomat
Astra G Caravan (F17 + CR), Combo C (F17 + WR), Zafira (F17 + CR), B Zafira (F17 + CR): Zastosowanie

X18XE1
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 80,5, Skok (mm): 88,2, (cm ³): 1796, Moc (kW przy min-1): 85/5400
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 170 / 3400
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 70
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu, Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Zastosowanie: G Astra (F17CR, AF17), Vectra B (F17WR/CR AF17,), Zafira (F17CR, AF17)

Z18XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 80,5, Skok (mm): 88,2, (cm ³): 1796
Moc (kW przy min-1): 90/6000, 92/5600 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 92/6000 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 167/3800, 170/3800 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 165/4600 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 71; H Astra, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: nie EGR, katalizator regulowany, Cechy szczególne: elektronicznej przepustnicy, tempomat
Zastosowanie: Astra G (F17 (+) CR, AF17), Astra H (+ F17 CR, AF17), C Corsa (F17 (+) CR) Meriva (F17 + WR / CR, F17 + WR MTA), Signum (F17 + CR, VT20-E), B Tigra (F17 + CR), Vectra B (F17WR/CR, AF17), Vectra C (F17 (+) WR / CR, VT 20-E), Zafira (F17 (+ ) WR / CR, AF17)

Silniki BENZYNA

Z20LET
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 86,0, Skok (mm): 86,0, (cm ³): 1998
Moc (kW przy min-1): 141/5400, z MJ03, 5 147 / 5600, Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 250 / 1950-5300, z MJ03, 5 250 / 1950
Kompresja: 8,8: 1
obsługę silnika Bosch Motronic ME 1.5.5
Wymagania Liczba oktanowa: pukanie regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: wały równowagi, elektronicznej przepustnicy, Na-outlet, tempomat, turbosprężarki KKK K04
Zastosowanie: G Astra (F23SRT), Speedster (F23SRT), Zafira (F23SRT)

Z22SE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 86,0, Skok (mm): 94,6, (cm ³): 2198
Moc (kW przy min-1): 108/5800, 108/5600 (Vectra C), Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 203 / 4000
Kompresja: 10,0: 1
Układ sterowania silnikiem: GMPT E-15, Vectra C GMPT-E 16
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator regulowany
Cechy szczególne: wały równowagi, elektronicznej przepustnicy, tempomat
Zastosowanie: G Astra (F23SR, AF22), Speedster (F23SR) B Vectra (F23SR, AF22), Vectra C (F23SR, AF23), Zafira (F23SR, AF22)

Silniki ON

X20DTL
Typ: R4
Sterowanie: OHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 84,0, Skok (mm): 90,0, (cm ³): 1995, Moc (kW przy min-1): 60/4300
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 185 / 1800-2500, 185 / 1500 - 2500 (B Vectra do MJ00)
Kompresja: 18,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch EDC 15 M
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator
Cechy szczególne: wtrysk bezpośredni, elektroniczna przepustnica, tempomat, turbo Garrett GT1544
Astra G (F18 + WR, F23WR, AF20), Vectra B (F18 + WR, F23WR), Zafira (F23WR)

Y20DTH
Typ: R4
Sterowanie: OHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 84,0, Skok (mm): 90,0, (cm ³): 1995
Moc (kW przy min-1): 74/3120 (Signum), 74/4000, 74/4300 (Vectra B)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 230 / 1500-2500, 230 / 1950-2500 (Vectra B), 230 / 1500 - 3000 (Signum)
Kompresja: 18,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch EDC 15 M, z MJ03 Bosch VP44/PSG 16
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator
Cechy szczególne: wtrysk bezpośredni, elektroniczna przepustnica, tempomat, turbo Garrett GT1549
Zastosowanie: G Astra (F23WR, AF22), Vectra B (F23WR) Signum (F23WR) C Vectra (F23WR), Zafira (F23WR, AF22)

Y22DTR (ograniczona moc)
Typ: R4
Sterowanie: OHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 84,0, Skok (mm): 98,0, (cm ³): 2172
Moc (kW przy min-1): 86/3000 (Signum), 86/4000 (Vectra C), 88/4000 (Vectra B)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra B), 280 / 1500 - 2750 (C Vectra, Zafira), 280 / 1500 - 3000 (Signum)
Kompresja: 18,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch VP44/PSG 16,
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator
Cechy szczególne: wały równowagi, wtrysk bezpośredni, elektroniczna przepustnica, tempomat, turbosprężarki VTG
Zastosowanie: G Astra (F35WR) Signum (F35WR), (F35WR) Vectra B, Vectra C (F35WR), Zafira (F35WR)

Y22DTR
Typ: R4
Sterowanie: OHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 84,0, Skok (mm): 98,0, Tom (cm ³): 2172
Moc (kW przy min-1): 92/3250 (Signum), 92/4000 (G Astra, Vectra B / C, Zafira)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 270 / 1500 - 2750 (Vectra B), 280 / 1500 - 2750 (Astra, Vectra C, Zafira A), 280 / 1500 - 3000 (Signum)
Kompresja: 18,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Bosch VP44/PSG 16,
Sterowanie: łańcuch rozrządu
Układ wydechowy: EGR, katalizator
Cechy szczególne: wały równowagi, wtrysk bezpośredni, elektroniczna przepustnica, tempomat, turbosprężarki VTG
Zastosowanie: G Astra (F35WR) Signum (F35WR, AF33), Vectra B (F35WR) C Vectra (F35WR, AF33), Zafira (F35WR)

Źródło danych to sieć www - samochodowe fora internetowe
Temat będzie rozwijany - info proszę wysyłać na PW Bodek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zablokowany

Wróć do „Zafira A”