Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Franek_Kimono pisze: ↑05 maja 2019, 19:09
Witam, poszukuję zaślepkek (tzw dekielków) do klasycznych alufelg Zośkowych, tych co widać brak na moich zdjęciach? Pozostaje tylko alledrogo czy są jakieś inne źródła?
Myślę, że na alldrogo będzie najłatwiej. Nie wszyscy handlujący np. felgami chcą sprzedawać same dekielki czy pierścienie centrujące.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2019, 05:22 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
No i świece dwu elektrodowe Bosch wymienione na jedno elektrodowe BOSCH 0 242 235 666. Silnik odpala i póki co pracuje równo. Sworzeń lewy LEMFÖRDER wymieniony. Okazuje się że poprzedni to oryginał nitowany, czyli 240 tyś zrobione na jednym komplecie. Trwa obserwacja ile oleju pobiera i za 3 tyś wymiana oleju i filtrów. Teraz pytanko, czy zmieniać olej z 5W40 pełen syntetyk na 10W40 pół syntetyk? Mechanik sugeruje że mogłoby się przydać tym bardziej przy tym przebiegu. Co Wy na to?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, 19:48 przez Franek_Kimono, łącznie zmieniany 3 razy.
Franek_Kimono pisze: ↑13 maja 2019, 20:24
Aktualnie dolewam Platinum Classic 5w40 Orlen. Chcę przejechać 1000 i sprawdzić dokładnie ile ubyło. Czy zmiana na 10W40 może w czymś pomóc?
Myślę że zmiana oleju na inny niż syntetyk nic nie pomoże, a w dłuższej perspektywie tylko zaszkodzi.
No więc przejechane już 450 km na nowych świecach póki co bez błędu. Olej bierze około 800 ml na 1000 km, myślę że nie ma tragedii. Jedzie jak należy. Kolejne koszty mam nadzieję dopiero za 2000 km przy wymianie oleju i filtrów a potem w styczniu przy wymianie zbiornika LPG :-)
Oj tam dużo, norma to okolice 0.6L na 1000 km, więc póki co nie zamierzam dramatyzować. Przebieg to 241 tyś więc cudów nie oczekuję. Póki co Zafira po wymianie świec nie zawodzi. Pozdrawiam rozbawionego kolegę cray123
No to aktualizacja, olej zmieniony na 10W40 MOTUL 6100 SYNERGIE+ przebieg 244600 :-). Autko prawie niezawodne, z rzeczy które zrobiłem:
- wymiana kompresora klimatyzacji w sumie 980 zł.
Z rzeczy które muszę zrobić to wymiana alternatora, i tutaj pytanie, jaki?
12V na 70A
Czy 12V na 100 A
Czy 12V na 120 A
Czy 14V na 100A
?
Z czego wynikają te różnice, i który potrzebuję żeby nie było problemów?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, 05:02 przez Franek_Kimono, łącznie zmieniany 3 razy.
No i kolejna aktualizacja, niepokojące odgłosy które dochodziły z okolic alternatora okazały się dźwiękiem uszkodzonej pompy wody, czyli pozostaje mi wymiana rozrządu. A że ostatnia była przy 190 tyś km to chyba nie ma wyjścia. Koszt 750 zł z robocizną, to uczciwa cena?