[A] Lukasz85 - Zafira A OPC
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Łukasz jeszcze IC i będzie komplet
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ukradli w nocy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 mar 2015, 05:39
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Biała Rawska
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Pasowalo by coś napisać co się działo z Zafirą...
Zaraz po świętach został założone LPG do zafiry, ale dlugo sie nie jeździłem. Uszczelka pod glowica dala o sobie znać, więc zapadła decyzja ze remontujemy. Ale to co czekalo okazalo sie po zdjeciu dekla zaworowego
To byl wierzchołek góry lodowej, wszystko zawalone w paci oleju z płynem
U dołu bylo jeszcze gorzej, mycia od groma.
Potem byla ocena co jest do wymiany itp. Ale jedna rzecz mnie pozytywnie zaskoczyło, to ze glowica nie miala tych pęknięć miedzy świecą a zaworami.
1. Głowica pojechala do sprawdzenia szczelności. A że okazala sie dobra poszła pełna regeneracja.
2.Większość uszczelek poszla Elring/Victor Reinz, a te co nie dalo sie dostać zakupione zostały z serwisu.
3. Śruby na korbowody ARP (Udało sie też kupić ostatnie dostępne w polsce)
4. Uszczelniacze zaworowe Supertech
5. Nowe pierścienie Mahle
6. Panewki korbowodów Glyco
7. Wysprzeglik FTE
8. Tarcza sprzęgła poszla do obicia kewlarem a docisk dalem od C20LET.
9. Sonda lambda (ta pierwsza)
10. Alternator i rozrusznik zostały przy okazji zregenerowane, co nie co pomalowane żeby jakoś wygladalo
11. Węże na rurkach do chłodniczki oleju zostaly zakute na nowo
12. Regeneracja Turbo(turbo zmienione miesiac wczesniej na uzywane sprawne ale sie zje...o
13. I wiele innych rzeczy drobniejszych i troche większych(np: poduszka skrzyni, rolka od napinacza, oleje filtry na pierwsze odpalenie i docieranie, plyn chlodniczy itp).
Na koniec wyczekiwana byla paczka z turbo, ale dotarła
Na koniec kilka zdjeć ze składania
I efekt końcowy
Wpadla tez przepływka od LEH-a, ale musialem na razie powrócić do seri dolotu(wywalało błąd). Trzeba trochę w programie pozmieniać.
Na koniec, WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Brata Za to ze wszystko poskladał to do kupy
Jak najbardziej podziękowania również dla Krzysztofa
Zaraz po świętach został założone LPG do zafiry, ale dlugo sie nie jeździłem. Uszczelka pod glowica dala o sobie znać, więc zapadła decyzja ze remontujemy. Ale to co czekalo okazalo sie po zdjeciu dekla zaworowego
To byl wierzchołek góry lodowej, wszystko zawalone w paci oleju z płynem
U dołu bylo jeszcze gorzej, mycia od groma.
Potem byla ocena co jest do wymiany itp. Ale jedna rzecz mnie pozytywnie zaskoczyło, to ze glowica nie miala tych pęknięć miedzy świecą a zaworami.
1. Głowica pojechala do sprawdzenia szczelności. A że okazala sie dobra poszła pełna regeneracja.
2.Większość uszczelek poszla Elring/Victor Reinz, a te co nie dalo sie dostać zakupione zostały z serwisu.
3. Śruby na korbowody ARP (Udało sie też kupić ostatnie dostępne w polsce)
4. Uszczelniacze zaworowe Supertech
5. Nowe pierścienie Mahle
6. Panewki korbowodów Glyco
7. Wysprzeglik FTE
8. Tarcza sprzęgła poszla do obicia kewlarem a docisk dalem od C20LET.
9. Sonda lambda (ta pierwsza)
10. Alternator i rozrusznik zostały przy okazji zregenerowane, co nie co pomalowane żeby jakoś wygladalo
11. Węże na rurkach do chłodniczki oleju zostaly zakute na nowo
12. Regeneracja Turbo(turbo zmienione miesiac wczesniej na uzywane sprawne ale sie zje...o
13. I wiele innych rzeczy drobniejszych i troche większych(np: poduszka skrzyni, rolka od napinacza, oleje filtry na pierwsze odpalenie i docieranie, plyn chlodniczy itp).
Na koniec wyczekiwana byla paczka z turbo, ale dotarła
Na koniec kilka zdjeć ze składania
I efekt końcowy
Wpadla tez przepływka od LEH-a, ale musialem na razie powrócić do seri dolotu(wywalało błąd). Trzeba trochę w programie pozmieniać.
Na koniec, WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Brata Za to ze wszystko poskladał to do kupy
Jak najbardziej podziękowania również dla Krzysztofa
Ostatnio zmieniony 18 lip 2019, 07:15 przez Lukasz85, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Grubo się podzialo... Ale teraz długo będzie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie ogrom pracy czasu i pieniędzy ale to solidna podstawa do frajdy z jazdy
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Kawał dobrej roboty
-
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 mar 2015, 05:39
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Biała Rawska
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Jaki efekt remontu to sie okaze w dłuższej perspektywie, jak motor będzie sie spisywał na dotarciu to bylem chyba przewrazliwiony na prace silnika ale teraz pracuje ładnie, no moze jak by dal nowe popychacze zaworowe?
-
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 mar 2015, 05:39
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Biała Rawska
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
Pasowało by cos napisac o zafirce... Jeździ, chodz ostatnio sprawila niemila niespodziankę. A nawet trzy
Jakieś 2 miesiace temu przyszla pora na wymianę oleju. Po zalaniu nowej oliwy i odpaleniu wszystko bylo ok. Ale po odpowiednim czasie delikatnie daje gazu a tu szok, klepie jak by panewka sie poddała Ale po jakimś czasie zaczelo to ucichac. Padło na popychacze hydrauliczne beda do wymiany, ech.
Nastepnie jak byłem na wywarzeniu kół i jak sie okazało prawe kolo lata w przód i tył(tylna guma w wachaczu sie poddała). Zapadła szybka decyzja, kupujemy poliuretany. Padło na strongflex czerwone
Podczas przygotowania do wymiany i podniesieniu auta ukazał sie przykry widok
Pękła rurka od chlodniczki oleju, ale dobrze ze na podwórku.
Po wymianie gum w wachaczach od razu zaczeły sie poszukiwania rurek, ale wszystko daleko. Na drugi dzien po wykonaniu kilku telefonów po okolicznych składach z częściami udalo się znaleść w dobrej cenie.
Szybka podróż z bratem i puznym wieczorem Zafira na nowo w pełni sił
Wczoraj została wymieniona jeszcze uszczelka na ori GM od podstawy cewki, bo ta zaczela przepuszczac płyn.
W GSi nie doczekały sie montażu wiec trafia do zafiry, a mianowicie zestawik do wygluszenia dzwi.
Mam nadzieje ze już starczy niemiłych niespodzianek, a ostatnio przyszły klocki dla dużych dzieci
IC turboworks 550x180x65 (wejście i wyjscie 63,5mm), obejmy, silikony do montażu, wtryski z Z20LEH. jeszcze tylko dokupic trochę kwasówki i mozna brać sie za montaż...
Jeszcze musze zakupic i wymienić te nieszczęsne popychacze, tylko jakie?
Jakieś 2 miesiace temu przyszla pora na wymianę oleju. Po zalaniu nowej oliwy i odpaleniu wszystko bylo ok. Ale po odpowiednim czasie delikatnie daje gazu a tu szok, klepie jak by panewka sie poddała Ale po jakimś czasie zaczelo to ucichac. Padło na popychacze hydrauliczne beda do wymiany, ech.
Nastepnie jak byłem na wywarzeniu kół i jak sie okazało prawe kolo lata w przód i tył(tylna guma w wachaczu sie poddała). Zapadła szybka decyzja, kupujemy poliuretany. Padło na strongflex czerwone
Podczas przygotowania do wymiany i podniesieniu auta ukazał sie przykry widok
Pękła rurka od chlodniczki oleju, ale dobrze ze na podwórku.
Po wymianie gum w wachaczach od razu zaczeły sie poszukiwania rurek, ale wszystko daleko. Na drugi dzien po wykonaniu kilku telefonów po okolicznych składach z częściami udalo się znaleść w dobrej cenie.
Szybka podróż z bratem i puznym wieczorem Zafira na nowo w pełni sił
Wczoraj została wymieniona jeszcze uszczelka na ori GM od podstawy cewki, bo ta zaczela przepuszczac płyn.
W GSi nie doczekały sie montażu wiec trafia do zafiry, a mianowicie zestawik do wygluszenia dzwi.
Mam nadzieje ze już starczy niemiłych niespodzianek, a ostatnio przyszły klocki dla dużych dzieci
IC turboworks 550x180x65 (wejście i wyjscie 63,5mm), obejmy, silikony do montażu, wtryski z Z20LEH. jeszcze tylko dokupic trochę kwasówki i mozna brać sie za montaż...
Jeszcze musze zakupic i wymienić te nieszczęsne popychacze, tylko jakie?