[A] - Szorstki23 - 2.0 OPC, 192 KM, 2002
Wczoraj zamontowałem mieszki a dziś wrzucam zdjęcie, zamawiałem ostatnio do Astry II wuja i tak zamówiłem 3 komplety mieszków. Trzeci do Corsy C teścia.
Z braku tłumika środkowego w terminie czyli w Piątek spawanie wydechu przełożone na Poniedziałek. Dziś musiałem podjechać i kupić inny bo sprzedawca z aukcji się nie wywiązał.
I kupiłem taki:
Dzisiaj autem rano pojechałem na stację diagnostyczną aby sprawdzić zawieszenie i hamulce po zimie. Amortyzatory z przodu lewy 98% prawy 90%, tyłu 75%. Hamulce OK, reszta zawieszenia przód i tył OK, brak jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony diagnosty. Koszt sprawdzenia auta 25 zł.
Z braku tłumika środkowego w terminie czyli w Piątek spawanie wydechu przełożone na Poniedziałek. Dziś musiałem podjechać i kupić inny bo sprzedawca z aukcji się nie wywiązał.
I kupiłem taki:
Dzisiaj autem rano pojechałem na stację diagnostyczną aby sprawdzić zawieszenie i hamulce po zimie. Amortyzatory z przodu lewy 98% prawy 90%, tyłu 75%. Hamulce OK, reszta zawieszenia przód i tył OK, brak jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony diagnosty. Koszt sprawdzenia auta 25 zł.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2017, 18:06 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Tłumik ukończony miało być z przelotem do końca ale żona i córka nie dałby rady podróżować autem ,dla mnie piękny dźwięk ale auto służy też dla rodziny.
Skończyło się tym że tłumik końcowy jest taki http://allegro.pl/tlumik-koncowy-opel-z ... 67873.html , trzeba było pogodzić wszystkich użytkowników. Dźwięk jest też OK, tak między 2 - 3 tys. obrotów jest trochę basowo ale znośnie. Tak że myślę że wszyscy będą zadowoleni.
Tłumik spawany na wzór starego, zrobione specjalny urządzenie aby jak najlepiej odwzorować kształt starego tłumika.
Tłumik końcowy do sprzedania z kwasówki, trafia do działu giełda, dla porównania zdjęcie starego końcowego tłumika.
Zapomniałem napisać że przy okazji demontażu tłumika środkowego wymieniłem też linki hamulca ręcznego, które jeździły w aucie już jakiś czas oraz z racji przejechania 500 km od wlania nowej oliwy dolałem Modyfikator oleju Liqui Moly Cera Tec.
W planach w tym miesiącu wymiana kompletnego rozrządu i zalanie nowego płynu chłodniczego.
Plany na zaś:
- nowe wzmocnione sprzęgło,
- nowy icek centralny,
- na sam koniec program :> :>
Skończyło się tym że tłumik końcowy jest taki http://allegro.pl/tlumik-koncowy-opel-z ... 67873.html , trzeba było pogodzić wszystkich użytkowników. Dźwięk jest też OK, tak między 2 - 3 tys. obrotów jest trochę basowo ale znośnie. Tak że myślę że wszyscy będą zadowoleni.
Tłumik spawany na wzór starego, zrobione specjalny urządzenie aby jak najlepiej odwzorować kształt starego tłumika.
Tłumik końcowy do sprzedania z kwasówki, trafia do działu giełda, dla porównania zdjęcie starego końcowego tłumika.
Zapomniałem napisać że przy okazji demontażu tłumika środkowego wymieniłem też linki hamulca ręcznego, które jeździły w aucie już jakiś czas oraz z racji przejechania 500 km od wlania nowej oliwy dolałem Modyfikator oleju Liqui Moly Cera Tec.
W planach w tym miesiącu wymiana kompletnego rozrządu i zalanie nowego płynu chłodniczego.
Plany na zaś:
- nowe wzmocnione sprzęgło,
- nowy icek centralny,
- na sam koniec program :> :>
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 21:20 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 6 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Wszystkie rurki i kolanka 2,5". Kolanka 45, 2 m rurki, pręty na wieszaki, kryzę z allegro. V-band, 2 kolanka 90 stopni i 1 m rurki z fmica. Zostało mi jeszcze w zapasie sporo materiału. Kupiłem 3 metry rurki, 6 kolanek 45 i dwa kolanka 90 stopni, jeden v-band 2,5".
Do budowy poszło 3 kolanka 45 stopni i jedno 90 stopni i jakieś 1,5 m rurki.
Do budowy poszło 3 kolanka 45 stopni i jedno 90 stopni i jakieś 1,5 m rurki.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 16:29 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomyśle ale na razie korzystałem z uprzejmości brata ciotecznego i jego sprzętów, u rodziców właśnie garaż przechodzi modernizację i nie ma gdzie pracować. Brakuje mi także spawarki TIG, ale myślę nad zakupem razem z bratem. W obecnej chwili ma więcej wydatków, głównie chodzi o auto, żeby zrobić jak trzeba.
Ostatnio pochwalę się kupiłem odkurzacz piorący Zelmer Aquawelt, sprzęt nie jest profesjonalny ale do domu i na moje potrzeby przy aucie starczy. Obecnie jestem w trakcie testowania chemii do prania, udało mi się wyprać już swoje auto, znajomego Polo i kilka dywanów itp. Efekt zadowalający jak dla mnie.
Ostatnio pochwalę się kupiłem odkurzacz piorący Zelmer Aquawelt, sprzęt nie jest profesjonalny ale do domu i na moje potrzeby przy aucie starczy. Obecnie jestem w trakcie testowania chemii do prania, udało mi się wyprać już swoje auto, znajomego Polo i kilka dywanów itp. Efekt zadowalający jak dla mnie.
Z racji że mam teraz przymusowe dłuższe wolne :> znowu dopieszczam autko.
W Piątek wieczorem wpadł nowy rozrząd: pasek i rolki INA, pompa wody DOLZ a także nowy pasek osprzętu Continental oraz nowa rolka naciągacza paska. Do całości doszedł nowy płyn chłodniczy.
Przy wymianie korzystałem z wiedzy szwagra i jego narzędzi między innymi blokad do rozrządu, mała rzecz a przydatna.
Niestety podczas spuszczania płynu z chłodnicy zauważyłem wyciek z osuszacza klimatyzacji, poci się od dołu, może to tylko oringi są zużyte.
W sobotę auto zostało dopieszczone, kupiłem trochę kosmetyków i tak z dwie godziny się zeszło. Najpierw odkurzanie w środku, później mycie auta, wosk na mokro, sprzątanie środka oraz na koniec mycie szyb.
A tutaj efekty pracy:
A jak byłoby tego mało umyłem auto:
- ojca Renault Kangoo,
- brata Seat Toledo 2,
- wuja Astra 2.
Na koniec dnia wymieniłem zaślepkę poduszki w Astrze wujka, mam porobione zdjęcia to może zrobię jakąś prezentację bo zaślepka tak samo montowana jak w Zafirze A.
Zapomniałem dodać że udało mi się kupić lampy poliftowe na aukcji za śmieszne pieniądze, lampy są kompletne stan jak nowe razem z wkładami i żarówkami. Nie udało się zamontować w weekend musiałem trochę czasu poświęcić rodzinie. W tygodniu zamontuje nowe lampy, to wrzucę zdjęcia.
Następnie porozglądam się na nowym sprzęgłem.
W Piątek wieczorem wpadł nowy rozrząd: pasek i rolki INA, pompa wody DOLZ a także nowy pasek osprzętu Continental oraz nowa rolka naciągacza paska. Do całości doszedł nowy płyn chłodniczy.
Przy wymianie korzystałem z wiedzy szwagra i jego narzędzi między innymi blokad do rozrządu, mała rzecz a przydatna.
Niestety podczas spuszczania płynu z chłodnicy zauważyłem wyciek z osuszacza klimatyzacji, poci się od dołu, może to tylko oringi są zużyte.
W sobotę auto zostało dopieszczone, kupiłem trochę kosmetyków i tak z dwie godziny się zeszło. Najpierw odkurzanie w środku, później mycie auta, wosk na mokro, sprzątanie środka oraz na koniec mycie szyb.
A tutaj efekty pracy:
A jak byłoby tego mało umyłem auto:
- ojca Renault Kangoo,
- brata Seat Toledo 2,
- wuja Astra 2.
Na koniec dnia wymieniłem zaślepkę poduszki w Astrze wujka, mam porobione zdjęcia to może zrobię jakąś prezentację bo zaślepka tak samo montowana jak w Zafirze A.
Zapomniałem dodać że udało mi się kupić lampy poliftowe na aukcji za śmieszne pieniądze, lampy są kompletne stan jak nowe razem z wkładami i żarówkami. Nie udało się zamontować w weekend musiałem trochę czasu poświęcić rodzinie. W tygodniu zamontuje nowe lampy, to wrzucę zdjęcia.
Następnie porozglądam się na nowym sprzęgłem.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2017, 20:28 przez Skasowany użytkownik 21943, łącznie zmieniany 2 razy.