[A] - czekker - 1.8 Elegance, 125 KM, 2004
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
ostatnio w Zafci zaczął szwankować czujnik/włącznik STOP - niby działał, ale raz na jakiś czas coś nie stykało i hamowałem bez STOP'ów
chyba dałoby się go rozebrać i przeczyścić, ale znając swoje szczęście pewnie wcześniej udałoby mi się wyłamać wszystkie 4 mocowania (takie plastikowe zaciski)
poza tym nie miałem zbyt dużo czasu, żeby się z tym bawić, więc w sobotę stary poszedł w odstawkę i został zastąpiony nówką prosto z ASO - koszt zakupu 98,03zł
montaż 15min i za darmo
chyba dałoby się go rozebrać i przeczyścić, ale znając swoje szczęście pewnie wcześniej udałoby mi się wyłamać wszystkie 4 mocowania (takie plastikowe zaciski)
poza tym nie miałem zbyt dużo czasu, żeby się z tym bawić, więc w sobotę stary poszedł w odstawkę i został zastąpiony nówką prosto z ASO - koszt zakupu 98,03zł
montaż 15min i za darmo
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
czas na `wiosenne porządki`
dzisiaj wymienione:
+ rozrząd i pompa wody (komplet firmy INA)
+ świece (Bosch)
+ olej (GM Dexos2 15W-30) i filtr (Filtron - wspieram polską gospodarkę )
+ filtry powietrza i kabinowy (też Filtrony..)
warsztat zalecił kolejną wymianę rozrządu i świec za 60kkm.
dzisiaj wymienione:
+ rozrząd i pompa wody (komplet firmy INA)
+ świece (Bosch)
+ olej (GM Dexos2 15W-30) i filtr (Filtron - wspieram polską gospodarkę )
+ filtry powietrza i kabinowy (też Filtrony..)
warsztat zalecił kolejną wymianę rozrządu i świec za 60kkm.
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
w sumie wyszło ok. 850,- (razem z robocizną) - też uważam, że wartoTunio999 pisze:To deko szarpnęło po kieszeni :> Ale warto
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
warsztat, do którego jeżdżę z moją Zafcią ma niezłe rabaty
ale i tak w tym roku wolałbym już więcej w nią nie inwestować
po zimie, poza standardowym przeglądem (+olej +filtry +klima), wymieniałem jeszcze:
- z przodu: 2x wahacze i łączniki stabilizatorów
- z tyłu: 2x zaciski, tarcze i klocki
mam nadzieję, że wystarczy na jakiś czas
ale i tak w tym roku wolałbym już więcej w nią nie inwestować
po zimie, poza standardowym przeglądem (+olej +filtry +klima), wymieniałem jeszcze:
- z przodu: 2x wahacze i łączniki stabilizatorów
- z tyłu: 2x zaciski, tarcze i klocki
mam nadzieję, że wystarczy na jakiś czas
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
chyba dawno nic nie pisałem..
pod koniec ubiegłego roku na liczniku cyknęło 170kkm:
(a teraz już za chwilę będzie 180k)
niestety w wakacje Zafirynda była nieco kapryśna - najpierw w lipcu w drodze znad morza padła elektronika w alternatorze (na szczęście udało się znaleźć warsztat w Bydgoszczy, który wieczorem w sobotę od ręki to zregenerował/wymienił ), a parę dni temu wracając z gór przed bramkami A4 w Balicach zaświeciła się emisja spalin +TC i silnik zaczął pracował trochę jakby na 3 garki, ale udało się dojechać do domu (skończyło się na wymianie modułu zapłonowego oraz świeczek ).
mam nadzieję, że na jakiś czas już wystarczy tych inwestycji i pozostanie tylko uzupełniać bak
pod koniec ubiegłego roku na liczniku cyknęło 170kkm:
(a teraz już za chwilę będzie 180k)
niestety w wakacje Zafirynda była nieco kapryśna - najpierw w lipcu w drodze znad morza padła elektronika w alternatorze (na szczęście udało się znaleźć warsztat w Bydgoszczy, który wieczorem w sobotę od ręki to zregenerował/wymienił ), a parę dni temu wracając z gór przed bramkami A4 w Balicach zaświeciła się emisja spalin +TC i silnik zaczął pracował trochę jakby na 3 garki, ale udało się dojechać do domu (skończyło się na wymianie modułu zapłonowego oraz świeczek ).
mam nadzieję, że na jakiś czas już wystarczy tych inwestycji i pozostanie tylko uzupełniać bak
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 08:25 przez czekker, łącznie zmieniany 2 razy.
- czekker
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
- Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
- Model: OBK
- Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen
Zośka dostała nowy `stary` grill
Ale chyba i tak bardziej podobała mi się z niestandardowym (czarnym).
Ale chyba i tak bardziej podobała mi się z niestandardowym (czarnym).