[A] - Norris_85 - ZA OPC 2.0T ~220KM Black Devil
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Naklejka po długim oczekiwaniu przyszła idealnie w urodziny (Maciek wielkie dzięki za prezent ). Początkowo miała być na klapie ale skoro żona uparła się że jak już coś naklejam to z tyłu ma się pojawić
więc koniec końców zdecydowałem się na taką lokalizację
w sumie i tak przez to okienko się nie patrzy więc może być, i nawet całkiem nieźle pasuje
więc koniec końców zdecydowałem się na taką lokalizację
w sumie i tak przez to okienko się nie patrzy więc może być, i nawet całkiem nieźle pasuje
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Wiedziałem, że Twoje auto będzie miało coś wspólnego z tajniakami i służbami z ciemniejszej strony mocy...norris_85 pisze:sesyjka z wizyty Zefira na wsi
wsi
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Po 5 tygodniach (:shock: ale z 9-miesięcznym dzieckiem w domu nie ma zbyt wiele czasu na takie zabawy, w innym wypadku skończyłoby się zapewne w 1 czy 2 weekendy) udało mi się zakończyć mały projekcik, który jest tylko wstępem do dalszego oświetlania Zefira
Zebrawszy wszystkie materiały mogłem zacząć zabawę i dobrać się do sterownika centralnego
Musiałem się więc zmierzyć z przeciągnięciem kabla z komory silnika do wnętrza. Rozebrałem podszybie i znalazłem otwór zaślepiony gumową zaślepką (otwór i zaślepka widoczne poniżej).
Taśmy podkleiłem klejem na gorąco, kable połączeniowe puściłem nadkolami. Ponieważ naczytałem się o wpływie długości taśmy na siłę jej świecenia (moja miała łącznie 5m: po 1m z przodu i tyłu oraz 1,5m po bokach) postanowiłem wykorzystać fakt, że układ sterujący pozwalał mi na podłączenie dwóch taśm
Pozostało tylko podłączyć kable i jakoś zamocować scalaka. Niestety zapomniałem o zrobieniu foto (dorzucę jak znajdę chwilę na jego zrobienie)
Efekt końcowy wygląda następująco
A tutaj filmik z dzisiejszego testu
Zebrawszy wszystkie materiały mogłem zacząć zabawę i dobrać się do sterownika centralnego
Musiałem się więc zmierzyć z przeciągnięciem kabla z komory silnika do wnętrza. Rozebrałem podszybie i znalazłem otwór zaślepiony gumową zaślepką (otwór i zaślepka widoczne poniżej).
Taśmy podkleiłem klejem na gorąco, kable połączeniowe puściłem nadkolami. Ponieważ naczytałem się o wpływie długości taśmy na siłę jej świecenia (moja miała łącznie 5m: po 1m z przodu i tyłu oraz 1,5m po bokach) postanowiłem wykorzystać fakt, że układ sterujący pozwalał mi na podłączenie dwóch taśm
Pozostało tylko podłączyć kable i jakoś zamocować scalaka. Niestety zapomniałem o zrobieniu foto (dorzucę jak znajdę chwilę na jego zrobienie)
Efekt końcowy wygląda następująco
A tutaj filmik z dzisiejszego testu
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Świetnie, bo już się zastanawiałem czy tylko ja mam "głupie pomysły" Trochę kiepsko może być z wytrzymałością klejenia na gorąco - w niskich temperaturach klej robi się bardzo sztywny i odpada. Rozbudujesz jeszcze układ sterujący o np. wykrywanie otwarcia drzwi albo czujnik zmierzchowy? Ma to służyć do doświetlenia czy tylko jako bajer?
- norris_85
- Zafiromaniak
- Posty: 1211
- Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Lublin, LU
- Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Przyznam, że na kilka głupich pomysłów mnie naprowadziłeś, ale ten wymyśliłem jeszcze przed Twoim neonem
Układ sterujący był zrobiony na zamówienie więc o rozbudowie raczej nie ma mowy chyba, że o wymianie (a wtedy to czemu nie, mógłbym nawet pokusić się o sterowanie dźwiękiem jak u Ciebie ) Zefir już jest czarny a planuję jego sukcesywne "uczernianie" więc głównym celem tego moda było oświetlenie auta po zmierzchu (szczególnie w okresie kiedy dzień jest krótki czyli np teraz) w celu jego łatwiejszej identyfikacji
Generalnie jest to zalążek większego projektu oświetlania. Drzwi także otrzymają odpowiedni system, ale wszystko w swoim czasie
Co do kleju to wybrałem go raczej ze wzgl estetycznych. Pierwotnym mocowaniem były zwykłe spinki do kabli jednak ich wygląd pozostawiał sporo do życzenia, co więcej ostatecznym miejscem mocowania tylnej taśmy jest belka wzmacniająca (taśma zamontowana do zderzaka wyglądała jak jakiś zwisający glut ) i nie ma tam zbytnio jak zrobić pod nie dziurki - pozostaje klej na gorąco. Zbliża się zima więc będzie to dobry okres na testy
Układ sterujący był zrobiony na zamówienie więc o rozbudowie raczej nie ma mowy chyba, że o wymianie (a wtedy to czemu nie, mógłbym nawet pokusić się o sterowanie dźwiękiem jak u Ciebie ) Zefir już jest czarny a planuję jego sukcesywne "uczernianie" więc głównym celem tego moda było oświetlenie auta po zmierzchu (szczególnie w okresie kiedy dzień jest krótki czyli np teraz) w celu jego łatwiejszej identyfikacji
Generalnie jest to zalążek większego projektu oświetlania. Drzwi także otrzymają odpowiedni system, ale wszystko w swoim czasie
Co do kleju to wybrałem go raczej ze wzgl estetycznych. Pierwotnym mocowaniem były zwykłe spinki do kabli jednak ich wygląd pozostawiał sporo do życzenia, co więcej ostatecznym miejscem mocowania tylnej taśmy jest belka wzmacniająca (taśma zamontowana do zderzaka wyglądała jak jakiś zwisający glut ) i nie ma tam zbytnio jak zrobić pod nie dziurki - pozostaje klej na gorąco. Zbliża się zima więc będzie to dobry okres na testy