[A] - maoie - Zafira 1.8 125kM
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- maoie
- Przeglądacz
- Posty: 78
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:03
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Od jakiegoś czasu mojej ZA doskwierał mały problem o oznaczeniu P0302 pokazywał się sporadycznie do czasu kiedy to zrobiły się dwa problemy P0302 i P0304 (nieszczęścia chodzą parami)
w takim wypadku nie pozostało nic innego jak zakupić nową cewkę i wymienić
w takim wypadku nie pozostało nic innego jak zakupić nową cewkę i wymienić
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2017, 21:05 przez maoie, łącznie zmieniany 1 raz.
- maoie
- Przeglądacz
- Posty: 78
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:03
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem.
Amortyzatory SACHS wymieniane jakieś dwa lata temu
podczas jazdy nie wykazywało żadnych dziwnych odgłosów dodatkowych stuków
wykryłem to całkiem przy okazji chcąc przesmarować mechanizm wycieraczek przed zimą
Takim to sposobem stałem się posiadaczem nowego kompletu
chcąc nie chcąc wymieniłem łożyska kolumny i poduszki górne czyli komplet koszt 620PLN a i łączniki jeszcze też
I tak sumując wszystko w niedługim czasie całe zawieszenie zostało wymienione na nowe przód /tył teraz będzie można znowu zapomnieć o zawieszeniu na jakiś czas
Dodatkowo wczoraj wymieniłem już oponki na zimowe (jak co roku w połowie października nie lubię na ostatnią chwilę przed przymrozkami) tutaj też nie obeszło się bez dodatkowych wydatków (dwie nowe oponki musiałem dokupić)
i na koniec jeszcze mały komplecik przy stanie licznika
EDIT
... a wracając do jednego ze wcześniejszych wpisów z maja wstawiam fotki kierownicy po 5-iu miesiącach od malowania
Amortyzatory SACHS wymieniane jakieś dwa lata temu
podczas jazdy nie wykazywało żadnych dziwnych odgłosów dodatkowych stuków
wykryłem to całkiem przy okazji chcąc przesmarować mechanizm wycieraczek przed zimą
Takim to sposobem stałem się posiadaczem nowego kompletu
chcąc nie chcąc wymieniłem łożyska kolumny i poduszki górne czyli komplet koszt 620PLN a i łączniki jeszcze też
I tak sumując wszystko w niedługim czasie całe zawieszenie zostało wymienione na nowe przód /tył teraz będzie można znowu zapomnieć o zawieszeniu na jakiś czas
Dodatkowo wczoraj wymieniłem już oponki na zimowe (jak co roku w połowie października nie lubię na ostatnią chwilę przed przymrozkami) tutaj też nie obeszło się bez dodatkowych wydatków (dwie nowe oponki musiałem dokupić)
i na koniec jeszcze mały komplecik przy stanie licznika
EDIT
... a wracając do jednego ze wcześniejszych wpisów z maja wstawiam fotki kierownicy po 5-iu miesiącach od malowania
Ostatnio zmieniony 19 paź 2017, 21:27 przez maoie, łącznie zmieniany 2 razy.
- maoie
- Przeglądacz
- Posty: 78
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:03
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Żeby nie było tak kolorowo po wymianie połowy zawieszenia że można spocząć na lurach termostat powiedział mam dość tak że chcąc niechcąc trzeba było wymienić na nowy bo już trochę głupiał. W sobotę na pokładzie zawitał
przy okazji wymiany termostatu wymieniłem przewody gumowe do parownika, które już też miały dosyć miejscami (dobrze poprzecierane były) i tylko było kwestią czasu kiedy puszczą. a do tego wszystkiego poszedł jeszcze nowy świeży płyn do układu.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz skąd taka różnica we wskazaniach temperatury na wskaźniku
i komputerze jeszcze przed wymiana termostatu zauważyłem że wskazówka nigdy nie wychyliła się ponad 90* a wentylator chłodnicy to mało nie chciał odlecieć
Dzisiaj w trakcie jazdy po mieście wskazówka trzymała się w granicach między 80-90*
Teraz moje pytanie
Czemu taka różnica jest we wskazaniach temp.
Czy to wina czujnika czy wskaźnika.
Czy przy silnikach Z18XE jest jeden czujnik temp czy dwa. Jeżeli dwa to gdzie szukać tego drugiego.
przy okazji wymiany termostatu wymieniłem przewody gumowe do parownika, które już też miały dosyć miejscami (dobrze poprzecierane były) i tylko było kwestią czasu kiedy puszczą. a do tego wszystkiego poszedł jeszcze nowy świeży płyn do układu.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz skąd taka różnica we wskazaniach temperatury na wskaźniku
i komputerze jeszcze przed wymiana termostatu zauważyłem że wskazówka nigdy nie wychyliła się ponad 90* a wentylator chłodnicy to mało nie chciał odlecieć
Dzisiaj w trakcie jazdy po mieście wskazówka trzymała się w granicach między 80-90*
Teraz moje pytanie
Czemu taka różnica jest we wskazaniach temp.
Czy to wina czujnika czy wskaźnika.
Czy przy silnikach Z18XE jest jeden czujnik temp czy dwa. Jeżeli dwa to gdzie szukać tego drugiego.