cieniassss pisze:smsylwester, jak bierze 1l na 100km to nie trzeba analizatora, wystarczą oczy i nos
tu się nie zgodze nie wiem co on dolał do tego oleju bo nie kopcił i nie było czuć oleju, lepkość też była w normie czyli autodoktorek to nie był. Sama wymiana pierścieni to faktycznie nie remont kapitalny tylko jakaś mniej określona jego namiastka. Co do kosztów nie ma problemu mogę podać, a z fotorelacją troszke gorzej bo wszystkie pasowania (tuleje, szlif, pasowanie panewek, pierścieni i regeneracja całej głowicy czyli prowadnice zaworów, docieranie itd.) robi specjalistyczny zakład. Mi zostanie tylko włożenie silnika, montaż głowicy i oprzyżądowania. Tak prawde mówiąc nie znam takiego warsztatu co sam by to robił i miał na wyposażeniu szlifiernie, tokarnie, obrabiarki itd. Koszta na dzieńdobry mam nadzieję, że 4 tyś. starczą, ale jak znam życie to jeszcze kawałek poślizgu będzie. Niebawem dam dokładne koszta.
[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 19:45 ]
no i z zośki serducho wyrwane :>
[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 19:45 ]
Uploaded with
ImageShack.us
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 09:49 ]
Więc silnik już odpalił i ponownie stoi unieruchomiony, po odpaleniu niestety nie wytrzymał czujnik ciśnienia oleju. Jak obiecałem takie małe zestawienie z kosztami (oczywiście zaokrąglonymi):
-drugi wał nominalny 300zł
-regeneracja głowicy (planowanie , nowe zawory, prowadnice i uszczelniacze) 700zł
-polerka wału, tulejowanie bloku, planowanie bloku, panewki główne i korbowodowe, pierścienie i mierzenie tłoków z korbami (miałem duży rabat na panewki i pierścienie) 1800zł
-nowa pompa oleju GM wydarłem za 650zł
-łańcuch rozrządu 850zł
-pompa wody, uszczelki, śruby itd. 700zł
możliwe, że jeszcze czegoś zapomniałem napisać, ale orientacyjne koszta już są, czyli 5 tyś. poszło jak nic.
[ Dodano: Pią Mar 02, 2012 09:52 ]
PS. wałki balansu wywalone, parę fotek w odpowiednim dziale.
[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 22:07 ]
Nowy czujnik założony, koszta w serwisie to 70 zł. Silnik pracuje pięknie
i od jutra po przeniesieniu parownika docieranie
na Pb przez ok 1 tyś. km. Potem pierwsze jazdy na lpg.
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 13:23 ]
fotki Zośki
tu już ma aluskach 17"
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 13:24 ]
tu po nr. vin dzięki Bodkowi:
Data produkcji: 17052001
Numer Seryjny Silnika:TA057634
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
1:2001
2:Bochum
264598:SERIAL NUMBER
13L = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
20X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-NIEBIESKI
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A31 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE
A50 = MODELE WYLANSOWANE DO ROKU 2000 = SIEDZENIA SPORTOWE, MODELE WYLANSOWANE OD ROKU 2000 = SIEDZENIA KOMFORTOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AG4 = SIEDZENIE PRZEDNIE,LEWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B73 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,BIAŁY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
BOC = WYPRODUKOWANO W BOCHUM
C60 = KLIMATYZACJA
C87 = LAMPKA CZYTANIA MAPY,TYLNA
CU5 = DLA SZWAJCARII
D44 = POKRYCIE,OBUDOWA LUSTERKA,NADWYMIAROWE,MALOWANE
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
FH5 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 2.81
FI2 = TABLICZKA,OSTRZEGAWCZA,FOTELIK DLA DZIECKA
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
L61 = SILNIK BENZYNOWY 22
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
ML4 = AUTOMATYCZMNA SKRZYNIA BIEGÓW,4 BIEGOWA
N29 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,6JX15
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T6V = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,S/LUX,WARIANT 2
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TN7 = AKUMULATOR,66AH
U16 = PRZYRZĄD,OBROTOMIERZ
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
UZ8 = GŁOŚNIK,8 BOSE
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
W1S = ZESTAW,CZĘŚCI,INSTALACJA RADIA I TELEFONU SAMOCHODOWEGO
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W3D = SILNIK,DWMC
W6V = WYKOŃCZENIE,TKANINA,S/LUX,WARIANT 2
W8T = RADIO,TELEFON
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK0 = WYPOSAŻENIE,SPORTY
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XK7 = LITERNICTWO,BEAUTY
XL2 = DLA SZWAJCARII
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0Y = DLA SZWAJCARII
Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
Z3E = LITERNICTWO,SPORT
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE