Strona 1 z 3

[A] konradviking - Zafira A 2.0 DTI Y20DTH 101KM 2003r

: 08 lut 2016, 22:16
autor: konradviking
No to się rozpisuje, Zafira zakupiona pod koniec Czerwca 2013r, po szybkiej kalkulacji wiadomo że jest w moich rękach 2,5 roku. Nie widziałem że tak się zżyje z tym autem, i z racji początkowych problemów myślałem że moja przygoda z nią dość szybko się zakończy, na szczęście przekonałem się mocno do tego samochodu, i myślę że najlepsze kilometry dopiero przed nami :)

Start 237 800km na chwilę obecną 288 600. Średnio robię rocznie ok 20tys km, dlatego myślę ze będę w stanie dość aktywnie pisać o moich przygodach z samochodem :) Jeśli kiedyś będę miał chwile to może opisze przygody moje z zafira przez te 50 tys :)

237tys Zafira sprowadzona z Belgi z rozbitym przodem, do wymiany maska zderzak przedni, intercooler oraz chłodnica wody. Ucierpiała podstawa akumulatora, akumulator, siłowniki od klapek w kolektorze ssącym, przednia szyba, ogólnie ktoś uderzył lewą stroną w słup, uszkodzeniu uległa również podłużnica. Auto kupione za 8500zł, jest to bogata wersja wyposażenia, rocznik po lifcie, wtedy szacunkowa wartość auta to coś ok 13tys zł. Miało wyjść taniej ale wiadomo jak to jest :D kilka pierdółek doszło do kupienia, plus opłaty z belgi, transport na przegląd itp. Jedyne na czym oszczędziliśmy to na tym że auto naprawiłem sam ze swoim tatą, i nie trzeba było płacić za lakiernika, blacharza... Ogólnie wyszło może koło 12tys... dziś wartość to może 9tys...

W tym czasie zakupiłem
240 000 EGR 1100zl (chciałeś liftingu to masz elektroniczny EGR) :P
240 000 Olej GM 10-40 5,5l + filtr oleju
241 000 końcówka wahacza x1 z lewej strony, oraz osłona przegubu wewnętrznego też z lewej strony
242 000 Tulejka regeneracyjna skrzyni biegów F23
245 000 opony zimowe (nowe) FULDA Montero 3 na tył (440zł za kpl z wymianą) oraz zimowe używki, ale igły Fulda jakieś tam 160zł za kpl z wymianą na przód
250 000 linka od ręcznego oraz nowe tarcze i klocki na tył
251 000 Końcówka wahacza z prawej strony oraz drążek stabilizatora z prawej strony
253 000 nabicie klimatyzacji z odgrzybianiem 130zł
255 000 radio JVC cd mp3 150zł (fabryczne przestało czytać płyty, ale żałuje że je wymieniłem)
255 000 Olej GM 10-40 5,5l + filtr oleju paliwa powietrza kabinowy
260 000 końcówka wahacza z lewej strony (kupiłem tani szajs i wytrzymała 21tys)
270 000 Olej GM 10-40 5,5l + filtr oleju
271 000 wymiana łożyska McPersona które stukało przy skręcaniu
272 000 wymiana uszczelniacza wału od strony paska osprzętu
275 000 wymiana paska osprzętu wraz z napinaczem
277 000 ponowna wymiana uszczelniacza wału od strony paska osprzętu
285 000 Olej GM 10-40 5,5l + filtr oleju paliwa powietrza kabinowy (zdiagnozowany olej w filtrze paliwa)
286 000 wymiana trawersów na wtryskiwaczach, oraz miedzianych uszczelniaczy wtryskiwaczy, walczyłem z tym sam cały dzień, dlatego zapłaciłem wyłącznie za cześci

Podsumowując auto ma oryginalna turbinę pompę wtryskową być może dwumasę też :?:
Skromne osiągnięcia
Spalanie nie przekracza 6l/100km, średnio nawet 5,4 jeżdżąc dynamicznie w trybie mieszanym tankuje mając 930 km na liczniku ok 52l paliwa
max prędkość 185km/h kilkukrotnie 170km/h
czasem dziennie zrobi się nawet 800 km gdy marzy się jakaś wycieczka. nie wymieniałem tarcz hamulcowych z przodu, na takich przyjechała z belgi i takie są, wiec myślę że 50tys to dobry wynik, auto nie dymi, nie bierze oleju, jak na 101km idzie jak szatan, po umyciu zwraca swoją uwagę :)
Auto często załadowane, raz zrobiłem wycieczkę 400km po silnik 5 osób plus silnik do hondy 2,2 vtec, i wciąż 140km/h bez problemu, podczas remontu przewiozłem 60km 5par drzwi z ościeżnicami, na codzień auto zarabia na siebie w mojej firmie, ale o tym później razem z fotkami.

Co trzeba zrobić, jeżdżę cały rok na oponach zimowych z oszczędności, (choć dochodzę powoli do wniosku że przy tych kilometrach to głupota) przednie opony które kupiłem używane wytrzymały 40tys km, właśnie nadają się do wymiany, w zawieszeniu znów coś stuka, znajomy mechanik zamienił słaby hamulec ręczny, w brak hamulca ręcznego co trzeba będzie poprawić, i myślę że to tyle, póki co wszystko działa :)

Nie jestem zwolennikiem tuningu dlatego wizualnie nic nie zmieniłem, mechanicznie również, poprzednim autem była astra F C16NZ

co wkurza w samochodzie? hmm... nic kocham je :D
czy kupiłbym Zafire A ponownie? za pewne tak, ale chyba pokusiłbym się o Y22DTR :)

no i tak z doświadczenia, olej GM jest spoko, auto jeździ na nim całe życie, w silniku nie ma nagarów (widziałem pod pokrywą zaworów) auto nie bierze oleju, silnik delikatnie się poci, 2.0 dti nie jest taki straszny jak się o niego dba, dwumasa i pompa jest droga, ale przy dzisiejszych czasach niektórzy mają o wiele drożej, czy warto płacić 50% większa cenę za znaczek VW( w przypadku zafiry za tourana)? zdecydowanie nie, jak egr się psuje, lepiej zacisnąć pasa i go wymienić, swój czyściłem co 100km, a i tak kontrolke błędu silnika widywałem częściej od kontrolki rezerwy... no i z racji na masę samochodu dość łatwo się nim zakopać :D parę razy zimą miałem już problem z podwórka wyjechać, znacznie lżejsza astra radziła sobie dużo lepiej :)

VIN: W0L0TGF7542042038
Kod modelu: 0QX75
Kod opakowania: MR5A
REG:
Data produkcji: 15102003

Typ silnika: Y20DTH

Nr seryjny silnika: 17G74565

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
4:2004
2:Bochum
042038:SERIAL NUMBER

2F4 = RADIO,CDR 500
2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT1 = DLA BELGII
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
FR8 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.17 (FRT)
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LD1 = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY 20D
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
MG1 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F23
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NC9 = EMISJA SPALIN,WYSOKOPRĘŻNY,Z KATALIZATOREM,WARIANT 3
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
OHC
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PAK = OPASKA,DASHING/AMANA
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QE7 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,7 SZPRYCH,6JX15
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H
T67 = AKUMULATOR,70AH
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3C
U55
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9U = DINKS
XA3 = OPEL
XK1 = DLA BELGII
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
XR2 = TABLICZKA FIRMOWA,ELEGANCE
Z0D = DLA BELGII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE

fotki: wizualnie jest w miare, wiem że przód nie jest idealny, ale był robiony przez ojca z synem a nie przez fachowców, czego czasem żałuje... no jednak 12lat i prawie 300tys na liczniku :) wiec chociaż skłamcie że jest ok :D no i na fotkach ja czyli właściciel :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 08 lut 2016, 22:18
autor: rafant4011
To się rozpisałeś :piwo:
bezawaryjnością niech służy ;)

: 08 lut 2016, 22:22
autor: Tunio999
Kolejna czarnulka w Naszym gronie :D Niech służy bezproblemowo :piwo:

: 08 lut 2016, 22:25
autor: Rafoooo
Łooo Matko :lol: .... faktycznie żeś się rozpisał .... ale to na plus :piwo:

A tak to życzę kolejnych bezawaryjny i pomyślnych .... prawie 300tys km :ok:

: 08 lut 2016, 22:43
autor: Wojti
To jest kolejny przykład że jak się ma chęci ,trochę smykałki i co najważniejsze zamiłowanie to wszystko można :lol: Gratulacje kawał świetnie wykonanej roboty .Sporo czasu i pieniędzy włożone w Zafirka ale na pewno się dobrze odwdzięczy .No opis rewelacja :piwo:

: 08 lut 2016, 22:44
autor: Mat86radom
Wygląda całkiem spoko :piwo:
Nie myślałeś o zmianie języka komputera?

: 08 lut 2016, 22:44
autor: konradviking
swoją drogą jest ktoś z okolic wrocławia? Ja mieszkam tak 50km na północ od wrocławia, i 100km na południe od poznania, jeździ tych zafir ale nie miałem okazji zobaczyć naklejki zkp :(

: 09 lut 2016, 01:44
autor: gRZENIU
konradviking, :brawo: widać ,że chcieć to móc .... :piwo: Bezawaryjności i zadowolenia oraz następnych 300tyś. km... :ok:

: 09 lut 2016, 01:47
autor: Aliass
Super opis z dokladnym przebiegiem napraw ;)

: 09 lut 2016, 05:54
autor: Maćku
Hmmm ja się przyczepię jednak do poskładania przodu trochę wielkie masz te szpary ;)
Rozumiem, że walczyliście sami i za to plus i nie ma tragedii ;) ważne że autko hula jak głupie gdzie chcesz bez nie potrzebnych postojów w trasie :driver:

Bezawaryjności i kolejnych 300 albo i więcej kilometrów :f1:

: 09 lut 2016, 08:40
autor: Skasowany użytkownik 16629
Maćku, nie czepiaj się :) kolega prosił hehehe. widzimy to wszyscy, ale powiedzcie ilu z nas takie rzeczy robi samemu... za sam wkład i chęci należą się brawa. Wszystko to jednak nieistotne, ważne, że właściciel kocha swoje auto i chętnie kupi takie następne, za to ogromne :brawo:

: 09 lut 2016, 09:00
autor: Sebu$
jeden z ciekawszych opisów jakie są :ok:

zadowolenia z autka i kolejnych tysięcy kilometrów :f1:

: 09 lut 2016, 10:10
autor: wamka18
Fajna Zosia, dbaj o nią tak dalej a posłuży długie lata :)

: 09 lut 2016, 10:56
autor: norris_85
Opis długawy ale każdy pierwszy powinien być wyczerpujący a ten czyta się całkiem :ok: fajnie, że kolejn Zocha znalazła właściciela pasjonata :)

: 09 lut 2016, 11:29
autor: konradviking
Maćku pisze:Hmmm ja się przyczepię jednak do poskładania przodu trochę wielkie masz te szpary ;)
Rozumiem, że walczyliście sami i za to plus i nie ma tragedii ;) ważne że autko hula jak głupie gdzie chcesz bez nie potrzebnych postojów w trasie :driver:
przedni zderzak razi bo niecały miesiąc temu podjechałem za blisko krawężnika, i od dołu się zaczepił przy cofaniu, i troche naderwał :/ omal cały parking przed galerią nie był świadkiem donośnego płaczu dorosłego faceta... na dniach trzeba się za to wziąć w końcu, jeśli chodzi o linie maski błotników to jest dobrze :)

Dziękuje za pozytywne słowa :) Napisałbym i wiecej, bo z tym autem było mnóstwo pozytywnych przygód :D później uaktualnie liste usterek bo jeszcze o dwóch sobie przypomniałem...