Emilson 1.8 125PS --Comfort-- 2003
: 04 sie 2016, 00:56
Witajcie!
Zważywszy na fakt, że moja osoba się od jakiegoś czasu przewija na forum, oraz naprawdę pomimo że nie znam jeszcze nikogo osobiście to bardzo dobrze czuję się w tej społeczności i uznałem, że czas pokazać jak auto wygląda i co ma:) Jako, że narazie z braku czasu/umiejętności/floty nie bawię się w poprawki co do osiągów, a lubię szczegóły, to staram się takie małe drobnostki wstawiać do auta. Ot - takie cieszące wprawne oko:)
Ale od początku:
[Mały edit pierwotnego posta]
Zafirkę kupiliśmy wtedy jeszcze z Narzeczoną w 2013 roku w maju w miejsce wysłużonej i zmęczonej życiem Cordoby. Zakup okazał się bardzo trafną decyzją, której nie żałuję do teraz. Czemu Zafira? w domu to już 4 Opel i z żadnym nie było nigdy problemu, pomimo że 3 wcześniejsze to TwinPort'y o których są różne opinie no i fakt, że w momencie zakupu teraz już Małżonka była w stanie błogosławionym, a ja zawsze lubiłem przestronne auta i moim warunkiem przy wyborze modelu było - do środka musi wejść wózek dziecięcy bez składania. Takie sobie autko wymarzyłem i takie mam:D Autko przyszło z przebiegiem coś koło 159kkm +/- 50-100tyś bo było mega zadbane a nie odpicowane jak na ówczesnego 10latka. Handlarz od razu powiedział, że auto przyjechało na kołach i że woziło 5 osobową rodzinę w Kulmbach.
Z spraw technicznych:
VIN: W0L0TGF7532237796 Kod modelu: 0QY75 Kod opakowania: KH51 Adnotacje REG: KU-MU 37 Data produkcji: 09052003
Typ silnika: Z18XE
Nr seryjny silnika: 20BF2675
Kod GM*Drive: XXKP
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
3:2003
2:Bochum
237796:SERIAL NUMBER
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
ODN
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A
U55
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU2 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,MATOWY CHROM
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9I = USZCZELNIENIE XENO / ELBA
W9U = DINKS
WD4 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON.
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
To na tyle z wyposażenia (lecę na urlop w tym tygodniu, gdy tylko terminarz pozwoli to wrzucę fotki z wnętrza i ogólne ), z rzeczy naprawionych i tych, które pamiętam:
-nowe klocki + tarcze - tył i przód
-kompletne zawieszenie przód i tył
-oponki Uniroyal Rain Sport 3 205/55/R16 (polecam, na suchym i na mokrym trakcja 100%)
-środkowy i końcowy wydech
-kapitalka silnika - za pierwszym razem tylko uszczelniacze zaworów za drugim regeneracja czapy (upalony zawór) plus nowe pierścienie - walka z nieustannym "pociąganiem oleju"
-walka z szarpaniem silnika, wymienione wszystkie możliwe czujniki i podzespoły, został tylko sterownik, ale narazie na to nie mam czasu.
-dziadowskie plastikowe ramię tylniej wycieraczki zmienione na metalowe
I wiele innych, które pojawiły się podczas eksploatacji:) jest też kilka gadżetów, ale o tym napiszę i zfotografuję z czasem:)
Ogólnie auto pochłonęło sporo pieniedzy, ale mam do niego sentyment, nie jedna osoba mi mówiła przed kapitalką silnika, żeby to opchnąć i kupić coś innego. Ja się przywiązuję do aut i staram się o nie dbać i pielęgnować tak, aby to w moich rękach wyjeździły ostatnie kilometry, szczególnie, że Zafirą naprawdę przewiozłem grube tony łącznie z kompletem narożnym, piaskiem na piaskownice w bagażniku i wiele innych. To nasz taki trochę wół roboczy ale i członek rodziny:) Dlatego też staram się na bieżąco naprawiać wszelkie drobne usterki i dbać tak jak mogę, gdyż jeżdżę z rodziną w długie trasy i muszę być pewien że w obie strony dojadę bezpiecznie:)
O wadach pisać nie będę, wole patrzeć na swoje auto w superlatywach:)
Plany:
+klubowa wlepa (zamówie na dniach)
+moduł automatycznego domykania szyb - czeka w PL na montaż
+wymiana oleju, ale z racji recyklingu to spora część oleju sama się wymienia w rurze wydechowej:D
+sprawdzić czemu silnik nie pracuje równo na jałowym i słychać stukanie jakby lekkie kichanie do 1500rpm, może świece/listwa
+wymiana hamulców z przodu, bo z tymi jest coś nie tak
+wypranie wnętrza, bo odkurzacz piorący stoi w szafie i a to pogody, a to czasu brak...
+jak co urlop pełna kosmetyka auta, czyli czteropaczek, plaki, nie plaki, pianki do opon, szpraje i woski, auto w cień, Pierworodny oddany babci na spacerek a ja mam ok3-4 godzinki by sobie zrobić auto tak jak lubię:)
+ori przyciemnione szyby jeszcze ściemnić:)
+wzmocnić Car Audio i wymienić CB-Radio na lepsze
+ MARZENIE oddać Zośkę do studia Tuning Kingz żeby ktoś profesjonalnie raz zadbał o Nią:)
+pokonać Nią jeszcze raz tyle kilometrów, ile jest na liczniku
To narazie na tyle, jutro postaram zarzucić fotkę, jak Szarak wygląda:) w urlop pobawię się w fotografa
BTW, Przepraszam, że tak się rozpisałem, tak już mam;/ mam nadzieje, że ktoś dotrwał do końca usnął po drodze
Zważywszy na fakt, że moja osoba się od jakiegoś czasu przewija na forum, oraz naprawdę pomimo że nie znam jeszcze nikogo osobiście to bardzo dobrze czuję się w tej społeczności i uznałem, że czas pokazać jak auto wygląda i co ma:) Jako, że narazie z braku czasu/umiejętności/floty nie bawię się w poprawki co do osiągów, a lubię szczegóły, to staram się takie małe drobnostki wstawiać do auta. Ot - takie cieszące wprawne oko:)
Ale od początku:
[Mały edit pierwotnego posta]
Zafirkę kupiliśmy wtedy jeszcze z Narzeczoną w 2013 roku w maju w miejsce wysłużonej i zmęczonej życiem Cordoby. Zakup okazał się bardzo trafną decyzją, której nie żałuję do teraz. Czemu Zafira? w domu to już 4 Opel i z żadnym nie było nigdy problemu, pomimo że 3 wcześniejsze to TwinPort'y o których są różne opinie no i fakt, że w momencie zakupu teraz już Małżonka była w stanie błogosławionym, a ja zawsze lubiłem przestronne auta i moim warunkiem przy wyborze modelu było - do środka musi wejść wózek dziecięcy bez składania. Takie sobie autko wymarzyłem i takie mam:D Autko przyszło z przebiegiem coś koło 159kkm +/- 50-100tyś bo było mega zadbane a nie odpicowane jak na ówczesnego 10latka. Handlarz od razu powiedział, że auto przyjechało na kołach i że woziło 5 osobową rodzinę w Kulmbach.
Z spraw technicznych:
VIN: W0L0TGF7532237796 Kod modelu: 0QY75 Kod opakowania: KH51 Adnotacje REG: KU-MU 37 Data produkcji: 09052003
Typ silnika: Z18XE
Nr seryjny silnika: 20BF2675
Kod GM*Drive: XXKP
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
T:Astra
G:Astra
F75:Zafira
3:2003
2:Bochum
237796:SERIAL NUMBER
2F4 = RADIO,CDR 500
2H9 = SILNIK BENZYNOWY 18
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A32 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,PRZÓD
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ3 = DLA PODUSZKI POWIETRZNEJ KIEROWCY
AJ4 = DLA PRZYPADKU Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ PASAŻERA
AN4 = FOTELIK DLA DZIECKA,SYSTEM OGRANICZAJĄCY
AP0 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,LEWEJ
AP1 = DLA BOCZNEJ PODUSZKI POWIETRZNEJ,PRAWEJ
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
AQ6 = SIEDZENIE PRZEDNIE,OPARCIE REGULOWANE
AS1 = DLA SKŁADANEGO SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWEGO
ASF = PODUSZKA POWIETRZNA,LEWA/PRAWA,RAMA DACHU
AT0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,PEŁNY
AU0 = ZAMEK DRZWI,ZE ZDALNYM STEROWANIEM
AY3 = ZAGŁÓWEK,PRZEDNI,TKANINA,PEŁNY
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
BB7 = UŻYWANE Z CHROMOWANYMI WEWNĘTRZNYMI KLAMKAMI DRZWI
C60 = KLIMATYZACJA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D18 = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CHROMOWANE
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA5 = PODŁOKIETNIK,TYLNY,ŚRODKOWY
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DL8 = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE I OGRZEWANE,LEWE-PRAWE
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
JBG = DŹWIGNIA HAMULCA POSTOJOWEGO,CHROM O WYSOKIM POŁYSKU
JL9 = ABS
K30 = STEROWANIE PRZEBIEGIEM PODRÓŻY
K60 = ALTERNATOR,100A
KC5 = ODBIERALNIK,OSPRZĘT ELEKTRYCZNY(12V)
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M79 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N33 = DLA ODCHYLANEJ KOLUMNY KIEROWNICY
N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NP5 = KOŁO KIEROWNICY,SKÓRA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NW9 = STEROWANIE TRAKCJI
ODN
P34 = KOŁO I OPONA,ZAPAS
PBZ = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, LEWE
PCE = STEROWANIE PODUSZKI SIEDZENIA, POCHYLANE, PRAWE
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V
QE0 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,5 SZPRYCH,6JX16
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A
U55
U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO
U96 = GŁOŚNIK,6,WARIANT 2
UJ3
UV5 = WYŚWIETLACZ WOELOFUNKCYJNY,VAT3
V22 = KRATKA,CHŁODNICA,WYPRASKA CHROMOWANA
V55 = BAGAŻNIK DACHOWY
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VU2 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,MATOWY CHROM
W01
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W2N = LITERNICTWO,BOCZNE,USUNĄĆ
W4Y
W8X = CZĘŚCI DODATKOWE,INSTALACJA RADIA
W9I = USZCZELNIENIE XENO / ELBA
W9U = DINKS
WD4 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON.
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
XK5 = WYPOSAŻENIE,JEWEL
XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
ZQ9 = WYKOŃCZENIE ZAWNĘTRZNE,ZACIEMNIENIE
To na tyle z wyposażenia (lecę na urlop w tym tygodniu, gdy tylko terminarz pozwoli to wrzucę fotki z wnętrza i ogólne ), z rzeczy naprawionych i tych, które pamiętam:
-nowe klocki + tarcze - tył i przód
-kompletne zawieszenie przód i tył
-oponki Uniroyal Rain Sport 3 205/55/R16 (polecam, na suchym i na mokrym trakcja 100%)
-środkowy i końcowy wydech
-kapitalka silnika - za pierwszym razem tylko uszczelniacze zaworów za drugim regeneracja czapy (upalony zawór) plus nowe pierścienie - walka z nieustannym "pociąganiem oleju"
-walka z szarpaniem silnika, wymienione wszystkie możliwe czujniki i podzespoły, został tylko sterownik, ale narazie na to nie mam czasu.
-dziadowskie plastikowe ramię tylniej wycieraczki zmienione na metalowe
I wiele innych, które pojawiły się podczas eksploatacji:) jest też kilka gadżetów, ale o tym napiszę i zfotografuję z czasem:)
Ogólnie auto pochłonęło sporo pieniedzy, ale mam do niego sentyment, nie jedna osoba mi mówiła przed kapitalką silnika, żeby to opchnąć i kupić coś innego. Ja się przywiązuję do aut i staram się o nie dbać i pielęgnować tak, aby to w moich rękach wyjeździły ostatnie kilometry, szczególnie, że Zafirą naprawdę przewiozłem grube tony łącznie z kompletem narożnym, piaskiem na piaskownice w bagażniku i wiele innych. To nasz taki trochę wół roboczy ale i członek rodziny:) Dlatego też staram się na bieżąco naprawiać wszelkie drobne usterki i dbać tak jak mogę, gdyż jeżdżę z rodziną w długie trasy i muszę być pewien że w obie strony dojadę bezpiecznie:)
O wadach pisać nie będę, wole patrzeć na swoje auto w superlatywach:)
Plany:
+klubowa wlepa (zamówie na dniach)
+moduł automatycznego domykania szyb - czeka w PL na montaż
+wymiana oleju, ale z racji recyklingu to spora część oleju sama się wymienia w rurze wydechowej:D
+sprawdzić czemu silnik nie pracuje równo na jałowym i słychać stukanie jakby lekkie kichanie do 1500rpm, może świece/listwa
+wymiana hamulców z przodu, bo z tymi jest coś nie tak
+wypranie wnętrza, bo odkurzacz piorący stoi w szafie i a to pogody, a to czasu brak...
+jak co urlop pełna kosmetyka auta, czyli czteropaczek, plaki, nie plaki, pianki do opon, szpraje i woski, auto w cień, Pierworodny oddany babci na spacerek a ja mam ok3-4 godzinki by sobie zrobić auto tak jak lubię:)
+ori przyciemnione szyby jeszcze ściemnić:)
+wzmocnić Car Audio i wymienić CB-Radio na lepsze
+ MARZENIE oddać Zośkę do studia Tuning Kingz żeby ktoś profesjonalnie raz zadbał o Nią:)
+pokonać Nią jeszcze raz tyle kilometrów, ile jest na liczniku
To narazie na tyle, jutro postaram zarzucić fotkę, jak Szarak wygląda:) w urlop pobawię się w fotografa
BTW, Przepraszam, że tak się rozpisałem, tak już mam;/ mam nadzieje, że ktoś dotrwał do końca usnął po drodze