[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin Ty to zawsze czekasz do ostatniej chwili a potem ekspresowo naprawa
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Marcin zawsze coś ale ważne że sobie sam zrobisz Czekam na info po korekcie
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No jasne że dam znać
Nie wiesz nic bo zbieram się do tego od dłuższego czasu i jakoś nie mam kiedy podjechać.
Dodano po 20 minutach 32 sekundach:
Wampirku, tak jak mówisz , a biorąc pod uwagę co zrobiłem przy Zośce i ile musiałbym za to zapłacić u mechanika to aż głowa boli
Nie wiesz nic bo zbieram się do tego od dłuższego czasu i jakoś nie mam kiedy podjechać.
Dodano po 20 minutach 32 sekundach:
Wampirku, tak jak mówisz , a biorąc pod uwagę co zrobiłem przy Zośce i ile musiałbym za to zapłacić u mechanika to aż głowa boli
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dzisiaj kolejny napięty grafik...
Od rana od 6:00 w warsztacie jazda z samochodami.
U żonki ( w końcu) wymiana kółek, zaprawka na tylnym błotniku przy zderzaku i lekka konserwacja przednich tarcz hamulcowych ( poprawiałem otworki w tarczach).
Potem jazda do kumpla do warsztatu i jazda z Zośką. Na pierwszy rzut ( W KOŃCU, NARESZCIE) poszły tuleje tylnej belki. Kilka śrubek i belka wisiała na amorach
Montaż nowych poliuretanów zajął mi jakieś 3 minuty Nawaliłem smaru aż kapało, ale przynajmniej nie będzie piszczało
Potem zabrałem się za przesunięcie przednich sanek bo podczas roboty przy silniku musiałem je delikatnie skosić i przy skręcie haczyło o nadkole.
Kolejną z prac było ogarnięcie opon. Zrzucenie zajechanych RS3 z przodu, przerzucenie kormoranów z tyłu na przód i montaż zakupionych RS3 na tył. Do tego doszedł jeszcze montaż TPMS. Ciężko się to wszystko wyważało i trzeba było kręcić oponami żeby dobrze je ustawić do felgi i czujnika no ale się udało. Największe ciężarki 55g. Jak na takie koło to i tak spoko.
Potem jeszcze klima. Jak co roku uzupełnianie czynnika i oleju.
Troszkę roboty było, ale najważniejsze że wyrobiłem się do pracy na 14:00
Teraz tylko w poniedziałek zbieżność i można pokonywać kolejne kilometry ze świadomością, że wszystko jest ogarnięte na 110%.
Jedyne co nie daje mi spokoju to TPMS, który nie pokazuje danych
Nie wiem czy nie załączyłęm modułu wszędzie gdzie tylko go trzeba załaczyć. A może źle programowąłem czujniki... Nie wiem.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć gdzie ( w których modułach) ma być załączony TPMS i czy ma być ustawiony razem z DDS czy może osobno, a dodatkowo jak krok po kroku aktywować/zaprogramować czujniki
Od rana od 6:00 w warsztacie jazda z samochodami.
U żonki ( w końcu) wymiana kółek, zaprawka na tylnym błotniku przy zderzaku i lekka konserwacja przednich tarcz hamulcowych ( poprawiałem otworki w tarczach).
Potem jazda do kumpla do warsztatu i jazda z Zośką. Na pierwszy rzut ( W KOŃCU, NARESZCIE) poszły tuleje tylnej belki. Kilka śrubek i belka wisiała na amorach
Montaż nowych poliuretanów zajął mi jakieś 3 minuty Nawaliłem smaru aż kapało, ale przynajmniej nie będzie piszczało
Potem zabrałem się za przesunięcie przednich sanek bo podczas roboty przy silniku musiałem je delikatnie skosić i przy skręcie haczyło o nadkole.
Kolejną z prac było ogarnięcie opon. Zrzucenie zajechanych RS3 z przodu, przerzucenie kormoranów z tyłu na przód i montaż zakupionych RS3 na tył. Do tego doszedł jeszcze montaż TPMS. Ciężko się to wszystko wyważało i trzeba było kręcić oponami żeby dobrze je ustawić do felgi i czujnika no ale się udało. Największe ciężarki 55g. Jak na takie koło to i tak spoko.
Potem jeszcze klima. Jak co roku uzupełnianie czynnika i oleju.
Troszkę roboty było, ale najważniejsze że wyrobiłem się do pracy na 14:00
Teraz tylko w poniedziałek zbieżność i można pokonywać kolejne kilometry ze świadomością, że wszystko jest ogarnięte na 110%.
Jedyne co nie daje mi spokoju to TPMS, który nie pokazuje danych
Nie wiem czy nie załączyłęm modułu wszędzie gdzie tylko go trzeba załaczyć. A może źle programowąłem czujniki... Nie wiem.
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć gdzie ( w których modułach) ma być załączony TPMS i czy ma być ustawiony razem z DDS czy może osobno, a dodatkowo jak krok po kroku aktywować/zaprogramować czujniki
- Pawełek10
- Przeglądacz
- Posty: 85
- Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Okolice Puław
- Auto: Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: LEH
- Gender:
Jeśli chcesz i to ci coś pomoże to właśnie się zmobilizowałem i zamówiłem kabel do opelka więc jak dojdzie i nagram do niego program to możemy się zdzwonić i będziemy porównywać ustawienia twoje z moimi
A z innej beczki poliuretany smarujemy bo słyszałem że potem skrzypią jak dostanie się piasek (kurz) chciałbym wiedzieć bo z przodu musze wymienić
A z innej beczki poliuretany smarujemy bo słyszałem że potem skrzypią jak dostanie się piasek (kurz) chciałbym wiedzieć bo z przodu musze wymienić
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 18:53 przez Pawełek10, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
No i spoko. Możemy się zgadać i poustawiać.
No chyba, że ktoś wie co spartoliłem
Co do poliuretanów to piszczą jak jest za mało smaru. Są one tak dobrze wykonane że raczej nic nie jest w stanie się pod nie dostać. Z przodu dowaliłem opór smaru i nic nie piszczy. A śmigam już 2-gi sezon. Już teraz mam całość na poliuretanach. Przód na czerwonych a tył na żółtych, tych twardszych i jest
No chyba, że ktoś wie co spartoliłem
Co do poliuretanów to piszczą jak jest za mało smaru. Są one tak dobrze wykonane że raczej nic nie jest w stanie się pod nie dostać. Z przodu dowaliłem opór smaru i nic nie piszczy. A śmigam już 2-gi sezon. Już teraz mam całość na poliuretanach. Przód na czerwonych a tył na żółtych, tych twardszych i jest
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czujniki nie zaskoczą Ci od razu
U mnie średnio ponad 50km trzeba zrobić aby zaskoczyły.
Będziesz sobie jechał a tu cyk na wyświetlaczu info Ci samo wyskoczy
Przytrzymaj tylko przycisk od dds na kilka sekund aż kontrolka się włączy na zegarach.
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
U mnie średnio ponad 50km trzeba zrobić aby zaskoczyły.
Będziesz sobie jechał a tu cyk na wyświetlaczu info Ci samo wyskoczy
Przytrzymaj tylko przycisk od dds na kilka sekund aż kontrolka się włączy na zegarach.
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
W golfie 3 miałem poliuretany wszędzie przez 6 lat zero zużycia i nigdy mi nie piszczały.Pawełek10 pisze: ↑05 maja 2018, 18:50 Jeśli chcesz i to ci coś pomoże to właśnie się zmobilizowałem i zamówiłem kabel do opelka więc jak dojdzie i nagram do niego program to możemy się zdzwonić i będziemy porównywać ustawienia twoje z moimi
A z innej beczki poliuretany smarujemy bo słyszałem że potem skrzypią jak dostanie się piasek (kurz) chciałbym wiedzieć bo z przodu musze wymienić
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tutaj Doktorku
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/opel_a ... ra-h-04-14
Masz wszystko co potrzebne zeby Aśka prowadzila sie jak po torach
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/opel_a ... ra-h-04-14
Masz wszystko co potrzebne zeby Aśka prowadzila sie jak po torach
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 23:30 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Marcin a nie mówiłem ze jak zaskoczysz to jak tornado jak zwykle sporo dobrej roboty ale u Ciebie to no już norma Zawsze czymś zaskakujesz i to jest piękne w Twoim garażu pełen profesjonalizm
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Sumik jak się sprawują kormorany?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wojti, w garażu cisza... i myślę, że taki stan utrzyma się jeszcze koło miesiąca.
Remont mieszkania na całego i jak na razie to jest najważniejsze. Urlop wykorzystany na maxa i jazda 7 dni w tygodniu od 8:30 do nawet i 3:30. Tak od 4 kwietnia do dzisiaj....
Bez dnia wolnego, no chyba że gdzieś pojechałem na jakieś zakupy.
Niestety, samochód został odstawiony na boczny tor i służy jako auto zaopatrzeniowe:
Tak więc jak widać nie ma czasu na nic związanego z autem.
Jedyne co udało mi się na szybko zrobić to ponownie założyłem Pipera:
Tak dla jaj, żeby ludzie jeszcze bardziej zastanawiali się "co to kur... było" Dźwięk jest obłędny
Aha i przy okazji połączyłem wężyk od tylnego BCSa bo się wysunął i nie mogłem cieszyć się dźwiękiem BOVa.
TPMS dalej nie działa... Czujniki dalej się nie nauczyły a zrobiłem chyba z 800 km To na szczęście udało się rozkminić Comem i ewidentnie to wina lewego tylnego czujnika. Jest uszkodzony bo urządzenie do sprawdzania TPMS go nie wykryło
Kupiłem 2 na zapas no ale oczywiście nie ma czasu kiedy go podmienić.
Jak ogarnę się ze wszystkim w mieszkaniu to biorę się za wóz. Trzeba ogarnąć zawias bo chyba drążek kierowniczy stuka, do tego zbieżność, TPMS, pomalować i zamontować przedniego Maxtona no i w końcu jechać na korektę programu bo nie mogę cieszyć się samochodem tak jak cieszyłem się przed programem...
Może wpadną jeszcze jakieś gratki typu krótki kolektor ( przed softem), i może lekkie kółko pasowe, ale to wszystko czas pokaże.
Tazz, Co do opon to jestem w ciężkim szoku. 235/35R19 XL 91Y dot bieżący 2018 (nie pamiętam który tydzień) 2 szt za 490 zł.
Są ciche jak dla mnie, a jeździłem na markowych dużo droższych oponach które były o wiele głośniejsze.
Trzymają na suchym i nie ma problemu z ruszaniem i hamowaniem. Łuki zjazdowe na trasy szybkiego ruchy pokonują nawet i do 90km/h bez uślizgu, ( więcej nie sprawdzałem bo wyrywa z fotela ).
Jeżeli już pałka się przegnie to wiadomo kiedy stracą przyczepność i jest to bardzo wyczuwalne.
O dziwo na mokrym też nie ma problemu. Testowałem na mokrym i ruszanie i przyspieszanie ( a rwie kołem ) i hamowanie i jak za tą cenę mogę spokojnie ją polecić. Bo jak sprawdza się u mnie przy moim stylu jazdy i mocy auta to w zwykłej Zafirze na pewno będą się sprawdzały.
Raz zaliczyłem ślizga ale to jak były z tyłu. Jednak prędkość nie była odpowiednio dostosowana do warunków i promienia zakrętu Jednak czułem kiedy stracę przyczepność i miałem na tyle czasu żeby zareagować, założyć kontrę i pokonać zakręt bokiem jak rasowym BMW
Na prawdę dobre oponki. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny, i szczerze powiem ze coraz częściej widuję je na samochodach.
Remont mieszkania na całego i jak na razie to jest najważniejsze. Urlop wykorzystany na maxa i jazda 7 dni w tygodniu od 8:30 do nawet i 3:30. Tak od 4 kwietnia do dzisiaj....
Bez dnia wolnego, no chyba że gdzieś pojechałem na jakieś zakupy.
Niestety, samochód został odstawiony na boczny tor i służy jako auto zaopatrzeniowe:
Tak więc jak widać nie ma czasu na nic związanego z autem.
Jedyne co udało mi się na szybko zrobić to ponownie założyłem Pipera:
Tak dla jaj, żeby ludzie jeszcze bardziej zastanawiali się "co to kur... było" Dźwięk jest obłędny
Aha i przy okazji połączyłem wężyk od tylnego BCSa bo się wysunął i nie mogłem cieszyć się dźwiękiem BOVa.
TPMS dalej nie działa... Czujniki dalej się nie nauczyły a zrobiłem chyba z 800 km To na szczęście udało się rozkminić Comem i ewidentnie to wina lewego tylnego czujnika. Jest uszkodzony bo urządzenie do sprawdzania TPMS go nie wykryło
Kupiłem 2 na zapas no ale oczywiście nie ma czasu kiedy go podmienić.
Jak ogarnę się ze wszystkim w mieszkaniu to biorę się za wóz. Trzeba ogarnąć zawias bo chyba drążek kierowniczy stuka, do tego zbieżność, TPMS, pomalować i zamontować przedniego Maxtona no i w końcu jechać na korektę programu bo nie mogę cieszyć się samochodem tak jak cieszyłem się przed programem...
Może wpadną jeszcze jakieś gratki typu krótki kolektor ( przed softem), i może lekkie kółko pasowe, ale to wszystko czas pokaże.
Tazz, Co do opon to jestem w ciężkim szoku. 235/35R19 XL 91Y dot bieżący 2018 (nie pamiętam który tydzień) 2 szt za 490 zł.
Są ciche jak dla mnie, a jeździłem na markowych dużo droższych oponach które były o wiele głośniejsze.
Trzymają na suchym i nie ma problemu z ruszaniem i hamowaniem. Łuki zjazdowe na trasy szybkiego ruchy pokonują nawet i do 90km/h bez uślizgu, ( więcej nie sprawdzałem bo wyrywa z fotela ).
Jeżeli już pałka się przegnie to wiadomo kiedy stracą przyczepność i jest to bardzo wyczuwalne.
O dziwo na mokrym też nie ma problemu. Testowałem na mokrym i ruszanie i przyspieszanie ( a rwie kołem ) i hamowanie i jak za tą cenę mogę spokojnie ją polecić. Bo jak sprawdza się u mnie przy moim stylu jazdy i mocy auta to w zwykłej Zafirze na pewno będą się sprawdzały.
Raz zaliczyłem ślizga ale to jak były z tyłu. Jednak prędkość nie była odpowiednio dostosowana do warunków i promienia zakrętu Jednak czułem kiedy stracę przyczepność i miałem na tyle czasu żeby zareagować, założyć kontrę i pokonać zakręt bokiem jak rasowym BMW
Na prawdę dobre oponki. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny, i szczerze powiem ze coraz częściej widuję je na samochodach.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2018, 01:47 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.