[B] - PROFESOR - Z18XER, Zafira B, 140 KM, 2006 N-JOY
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Dzięki
Dodaję tytaj bo pierwszego posta nie mogę edytować
Wrzesień 2017 - Filtry LPG Faza lotna+ciekła wymieniałem.
Z prac na bierząco:
Ślad na zderzaku - efekt parkowania sąsiadów, niestety nie złapałem nikogo za rękę
Czujnik EPS zdemontowany będzie na przód, Kamera + Czujniki Cofania zamontowane i podłączone.
Połączenia lutowane, kable ekranowane więcej żył na zapas miedzy TV a radiem ,
czincze VIDEO zostawiłem jedynie przy skrzynce czujników parkowania na wszelki wypadek.
Kabelki od 4 czujników przeprowadzone przez oryginalną gumę-słonik z lewej strony.
Dziwnie się czuje cofanie na monitor... to takie FPV do tyłu
Oczywiście Monitor nie ma regulacji obrazu - chyba chinczyk zbyt okroił oprogramowanie bo w wersji z przyciskami po prawej stronie jest
, napisałem meila zobaczymy co odpiszą
- wali po oczach w nocy strasznie , chyba zrobię mu auto jasność ledów na fotorezystorze ale to wiąże się z przegrzebaniem elektroniki.
Kamera w lampce łapie kule od haka więc jest OK, kabel przecięty i zesztukowany na termokurcze żeby go przeprowadzić przez blachę klapy ,rozdzielczość nie taka jak deklarował chinczyk widac że mniej pixeli, obstawiam 400TVL nie 700TVL - podepne grabbera bedzie wiadomo.
Jakieś zakłócenia wchodzą od silnika na obraz, dodam filtr LC zobaczymy czy coś zmieni.
Kamera widzi w nocy ale wsteczny reflektor słaby, trzeba będzie dać kilka sztuk / lampe - z szuflady LED COB 3W 12V na profilu ALU
Fotki:
Dodaję tytaj bo pierwszego posta nie mogę edytować
Wrzesień 2017 - Filtry LPG Faza lotna+ciekła wymieniałem.
Z prac na bierząco:
Ślad na zderzaku - efekt parkowania sąsiadów, niestety nie złapałem nikogo za rękę
Czujnik EPS zdemontowany będzie na przód, Kamera + Czujniki Cofania zamontowane i podłączone.
Połączenia lutowane, kable ekranowane więcej żył na zapas miedzy TV a radiem ,
czincze VIDEO zostawiłem jedynie przy skrzynce czujników parkowania na wszelki wypadek.
Kabelki od 4 czujników przeprowadzone przez oryginalną gumę-słonik z lewej strony.
Dziwnie się czuje cofanie na monitor... to takie FPV do tyłu
Oczywiście Monitor nie ma regulacji obrazu - chyba chinczyk zbyt okroił oprogramowanie bo w wersji z przyciskami po prawej stronie jest
, napisałem meila zobaczymy co odpiszą
- wali po oczach w nocy strasznie , chyba zrobię mu auto jasność ledów na fotorezystorze ale to wiąże się z przegrzebaniem elektroniki.
Kamera w lampce łapie kule od haka więc jest OK, kabel przecięty i zesztukowany na termokurcze żeby go przeprowadzić przez blachę klapy ,rozdzielczość nie taka jak deklarował chinczyk widac że mniej pixeli, obstawiam 400TVL nie 700TVL - podepne grabbera bedzie wiadomo.
Jakieś zakłócenia wchodzą od silnika na obraz, dodam filtr LC zobaczymy czy coś zmieni.
Kamera widzi w nocy ale wsteczny reflektor słaby, trzeba będzie dać kilka sztuk / lampe - z szuflady LED COB 3W 12V na profilu ALU
Fotki:
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No Panie Profesorze piękna robota. Niestety mam tak, że muszę się czegoś uczepić A nie lepiej było zainwestować w dokładkę tylnego zderzaka z czujnikami, niż dziurawić zderzak?
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
O Panie aż dostałem oczopląsu
Dobra robota
Dobra robota
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Jakoś nie mogłem upolować listwy w sensownych pieniądzach ...mariusz131 pisze: ↑15 mar 2018, 19:57 No Panie Profesorze piękna robota. Niestety mam tak, że muszę się czegoś uczepić A nie lepiej było zainwestować w dokładkę tylnego zderzaka z czujnikami, niż dziurawić zderzak?
Oczywiście wszystkie wiązki kabli poizolowane i te w dachu dodatkowo mają peszelek plastykowy.
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Witam,
Ostatnio czyli od lutego w domu wprowadzam w życie projekt mojej meblościanki z łóżkiem w szafie na profilach Alu CNC ala włoskii styl "HiddenBed / MurphyBed"- dość mam spania na prowizorce a gotowe rozwiązania takie jak bym sobie życzył często przekraczają pieniądze w których kupiłem Zośkę - serio
i przez to też nie mam zbytnio czasu na pisanie na forum - od projektu i zbierania informacji po realizacje i testy w praktyce zabierają czas a dzieci też go potrzebują
Z modyfikacji w Zafirce i wnioski z ich użytkowania:
Zamówiłem na empetrójki pendrajwa 32GB usb 3.0 miniaturowego marki Samsung na aliexpresie - taki co wtyczka USB jest dłuższa od pendrajwa
Kamera cofania w lampce w wersji oryginalnej podczas deszczu się totalnie nie sprawdza, albo trzeba dołożyć osłonkę bo woda się na niej zbiera i nic nie widać - trzeba przetrzeć - albo schować KAM głębiej w Lampce i tu raczej trzeba ciąć obudowę kamery...
Układ Video OSD w module od Czujników Parkowania gdy jest ostre słońce gubi synchronizacje i TV gubi obraz, po ominięciu na Czinczach i wpięciu bezpośrednio kamera<>TV jest OK - trzeba będzie pokombinować z sygnałem PAL z czujników parkowania coś jest nie tak, rezystor lub kondensator w szereg może załatwi sprawę.
Używając podgląd na TV typu zrób to sam ze wstecznego dochodzę do wniosku że przy manewrach typu korekta na parkingu trzeba zrobić "podtrzymanie" podglądu i czujników na co najmniej 10s i z opóźnieniem załączenia po 1s z racji dośc wolnego załączania podglądu i zapauzowania muzy tak do 3s, mam schemat na NE555 tylko nie wiem czy zadziała, w razie czego Arduino zapakuje, ale tu analogowy timer powinien zdać egzamin.
W planach też mam układ do radia - Arduino Nano + CAN moduł + RC5 transmitter dla MP5 , w skrócie Arduino będzie za konwerter z przycisków na kierownicy <> dla przełączania utworów w MP5, podczas jazdy niezwykle ciężko się przelącza na osłonie przeciwsłonecznej
Ostatnio w ciągu 2 dni zauważyłem że z benzyny na LPG się przełącza dopiero pod pracą po 5km, zczytałem błędy opcomem -
P0597-61 coś z termostatem hmm wymieniany byl przy zakupie ...
Ostatnio czyli od lutego w domu wprowadzam w życie projekt mojej meblościanki z łóżkiem w szafie na profilach Alu CNC ala włoskii styl "HiddenBed / MurphyBed"- dość mam spania na prowizorce a gotowe rozwiązania takie jak bym sobie życzył często przekraczają pieniądze w których kupiłem Zośkę - serio
i przez to też nie mam zbytnio czasu na pisanie na forum - od projektu i zbierania informacji po realizacje i testy w praktyce zabierają czas a dzieci też go potrzebują
Z modyfikacji w Zafirce i wnioski z ich użytkowania:
Zamówiłem na empetrójki pendrajwa 32GB usb 3.0 miniaturowego marki Samsung na aliexpresie - taki co wtyczka USB jest dłuższa od pendrajwa
Kamera cofania w lampce w wersji oryginalnej podczas deszczu się totalnie nie sprawdza, albo trzeba dołożyć osłonkę bo woda się na niej zbiera i nic nie widać - trzeba przetrzeć - albo schować KAM głębiej w Lampce i tu raczej trzeba ciąć obudowę kamery...
Układ Video OSD w module od Czujników Parkowania gdy jest ostre słońce gubi synchronizacje i TV gubi obraz, po ominięciu na Czinczach i wpięciu bezpośrednio kamera<>TV jest OK - trzeba będzie pokombinować z sygnałem PAL z czujników parkowania coś jest nie tak, rezystor lub kondensator w szereg może załatwi sprawę.
Używając podgląd na TV typu zrób to sam ze wstecznego dochodzę do wniosku że przy manewrach typu korekta na parkingu trzeba zrobić "podtrzymanie" podglądu i czujników na co najmniej 10s i z opóźnieniem załączenia po 1s z racji dośc wolnego załączania podglądu i zapauzowania muzy tak do 3s, mam schemat na NE555 tylko nie wiem czy zadziała, w razie czego Arduino zapakuje, ale tu analogowy timer powinien zdać egzamin.
W planach też mam układ do radia - Arduino Nano + CAN moduł + RC5 transmitter dla MP5 , w skrócie Arduino będzie za konwerter z przycisków na kierownicy <> dla przełączania utworów w MP5, podczas jazdy niezwykle ciężko się przelącza na osłonie przeciwsłonecznej
Ostatnio w ciągu 2 dni zauważyłem że z benzyny na LPG się przełącza dopiero pod pracą po 5km, zczytałem błędy opcomem -
P0597-61 coś z termostatem hmm wymieniany byl przy zakupie ...
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Update:
- Dołożyłem w moduł haka małe Arduino Pro Micro + mały przekaźnik 12V celem zasilenia układu kamery + czujniki cofania po
ok sekundzie od wbicia wstecznego i 8s po wyłączeniu
Jako że mam urlop i siedzimy z rodzinką na wsi kilka rzeczy przy zafirze udało się zrobić i nowe wyszły kwiatki:
- Kamerka Cofania jest OK - okazało się że kabel video dodany przez chinczyka nie ma masy , pewnie się przerwał
podczas przeciągania.
- wymiana kabelka na szufladowy 3x0,5mm w gumie tym razem grubszy , chinczyk dodał stabilizator 3.3V w łączówce zalanej
gumą do zasilania kamerki - wydłubałem go i wlutowałem poprawnie zaraz za kamerką - teraz nie ma spadków.
[media]https://youtu.be/6v_dwBH55iQ[/media]
- Cały dzień zabawy z kamerką rozładowałem Aku do 8V
po odpaleniu z kabli Zafiry wyszedł kwiatek:
- Utleniony przewód prasowany na klemie minusowej akumulatora idący do masy silnika
- klema i przewód minusowy potwornie gorące
- ładowanie komp pokładowy pokazywał 13.4V nawet po przegazówce
- akumulator "magiczne oczko" pokazywał czerwono - dolej elektrolit
- oryginalna klema jakoś nie chciała się lutować - chyba to jakiś stop miedz lub mosiądz
- na obcięty przewód zalutowałem końcówkę miedzianą fi8 /35mm2 którą miałem w walizce
- słabo się lutuje tak grube kable transformatorówką więc poprawie w domu palnikiem , na tyle co złapało trzyma dobrze.
- teraz nic się nie grzeje ładowanie 14.3V
Do zrobienia :
- płukanie układu chłodzenia - zamówiłem jakiegoś szuwaksa do czyszczenia Liquy Moly i płukanka destylowaną
- wymiana Termostatu z obudową - zamówiony chinczyk
- Dołożyłem w moduł haka małe Arduino Pro Micro + mały przekaźnik 12V celem zasilenia układu kamery + czujniki cofania po
ok sekundzie od wbicia wstecznego i 8s po wyłączeniu
Jako że mam urlop i siedzimy z rodzinką na wsi kilka rzeczy przy zafirze udało się zrobić i nowe wyszły kwiatki:
- Kamerka Cofania jest OK - okazało się że kabel video dodany przez chinczyka nie ma masy , pewnie się przerwał
podczas przeciągania.
- wymiana kabelka na szufladowy 3x0,5mm w gumie tym razem grubszy , chinczyk dodał stabilizator 3.3V w łączówce zalanej
gumą do zasilania kamerki - wydłubałem go i wlutowałem poprawnie zaraz za kamerką - teraz nie ma spadków.
[media]https://youtu.be/6v_dwBH55iQ[/media]
- Cały dzień zabawy z kamerką rozładowałem Aku do 8V
po odpaleniu z kabli Zafiry wyszedł kwiatek:
- Utleniony przewód prasowany na klemie minusowej akumulatora idący do masy silnika
- klema i przewód minusowy potwornie gorące
- ładowanie komp pokładowy pokazywał 13.4V nawet po przegazówce
- akumulator "magiczne oczko" pokazywał czerwono - dolej elektrolit
- oryginalna klema jakoś nie chciała się lutować - chyba to jakiś stop miedz lub mosiądz
- na obcięty przewód zalutowałem końcówkę miedzianą fi8 /35mm2 którą miałem w walizce
- słabo się lutuje tak grube kable transformatorówką więc poprawie w domu palnikiem , na tyle co złapało trzyma dobrze.
- teraz nic się nie grzeje ładowanie 14.3V
Do zrobienia :
- płukanie układu chłodzenia - zamówiłem jakiegoś szuwaksa do czyszczenia Liquy Moly i płukanka destylowaną
- wymiana Termostatu z obudową - zamówiony chinczyk
Ostatnio zmieniony 03 maja 2018, 18:22 przez profesor, łącznie zmieniany 1 raz.
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Witam
Zmiany i nowości .. problemy itd :
- dodatkową kamerkę 1080p Bez LCD z AV OUT z Aliexperess za całe 50zł Teraz nagrywamy też z Tyłu , + Po stacyjce i +Aku na stałe do ładowania Lipo w Kamerze. Jako że trasa kablowa już znajoma puszczenie drugiego kabelka nie zrobiło problemów.
+++
- brak podglądu z tylnej CAM zmusił mnie do popełnienia "DIY Video Przełącznik" na płytce uniwersalnej i przekaźniku 12V oraz dwóch gniazdach i jednej wtyczce marki Chincz żeby mieć podgląd na LCD/Mp4 wpinka w tor Video z kamery cofania w lampie nad rejestracją , przekaźnik przełączający Video na kamerę 1080p w momencie gdy nie ma Reversu - co by mieć podgląd na LCD w trybie ręcznym.
Oczywiście trzeba było wejścia V1 i V2 zewrzeć mostkiem gdyż V2 jest tylko wymuszane w momencie podania + z Reversu i nijak nie idzie go włączyć w trybie przełącznia wejść.
- wyprowadziłem z LCD kabelkiem sygnał z odbiornika IR na kabelek w kierunku radia CD70 i przyszłego Arduino+moduł CAN do sterowania z kierownicy ale to po mału się rodzi idea...
- Kupiony nowy czerwony płyn do chłodnicy, 4 bańki 5litrowe wody destylowanej do płukania.
- przyszedł Termostat za całe 133zł z allegro - 105stC "TERMOSTAT OPEL SIGNUM 1.8 Z18XER JAKOSC"
Stary VS Nowy :
- Na wsi u szfagra zrobiłem płukankę LiquidMolly Flush , wyleciało troche strzęp gumy z starego termostatu i już po podczas wymiany termostatu po %% strzeliło ucho tego bloku z żywicy do czego się przykręca termostat (jaki człowiek gupi - pijesz to nie kręć - a czytałem lekko czyli max 8Nm!!! ), a że była sobota wieczór i trzeba wracać w niedziele do domu do tego gorąco jak diabli trzeba było coś wykombinować, Szfagier w golfie rurę kleił na plastelinę więc próbujemy - ucho sklejone i ustawione na Poxyline - poxipol w plastelinie - genialne - twarda jak stal po godzinie, oczywiście poprawiałem raz jeszcze bo instrukcji za pierwszym razem się nie czyta .. kleimy jak na gumę do żucia - ustawiamy element na kawałek poxyliny , i resztą obklejamy dookoła, zostawiamy na godzinę nie ruszając niech stwardnieje - jak ruszymy to od nowa a jest z tym zabawy.
- Odpowietrzony układ i dolana woda destylowana ,nic nie cieknie i zafira zagrzewa się jak bóg przykazał
95st C po raz pierwszy widzę
- Przyszło gniazdko 2x USB z woltomierzem zamiast przedniego gniazda zapalniczki - sterowanie przez przekaźnik z +podświetlenia dla gniazdka - oczywiście gniazdko zapalniczki i ten plastik był przytopiony - trzeba było go wydłubać szczypcami krusząc plastik.
- Przy okazji rozebranego tunelu czyszczenie i odkurzanie oraz..
- Zabieram się za montaż ogrzewania siedzeń chińskimi matami z włókna węglowego - przełączniczki zostały zalutowane bo chinczyk dał ciała z prasowaniem końcówek - będę musiał resztę sprawdzić pod tym kątem. Sterowanie jest na 2 przełącznikach + przekaźnik przełączający podłaczenie równolegle/szeregowo grzałek/mat, prawdopodobnie dodam jeszcze po jednym przekaźniku żeby odciążyć przełączniki jak zmierzę pobór prądu przez maty.
-do wymiany klocki na tyle - sam tego robić nie będę boje się ze coś urwę
Zmiany i nowości .. problemy itd :
- dodatkową kamerkę 1080p Bez LCD z AV OUT z Aliexperess za całe 50zł Teraz nagrywamy też z Tyłu , + Po stacyjce i +Aku na stałe do ładowania Lipo w Kamerze. Jako że trasa kablowa już znajoma puszczenie drugiego kabelka nie zrobiło problemów.
+++
- brak podglądu z tylnej CAM zmusił mnie do popełnienia "DIY Video Przełącznik" na płytce uniwersalnej i przekaźniku 12V oraz dwóch gniazdach i jednej wtyczce marki Chincz żeby mieć podgląd na LCD/Mp4 wpinka w tor Video z kamery cofania w lampie nad rejestracją , przekaźnik przełączający Video na kamerę 1080p w momencie gdy nie ma Reversu - co by mieć podgląd na LCD w trybie ręcznym.
Oczywiście trzeba było wejścia V1 i V2 zewrzeć mostkiem gdyż V2 jest tylko wymuszane w momencie podania + z Reversu i nijak nie idzie go włączyć w trybie przełącznia wejść.
- wyprowadziłem z LCD kabelkiem sygnał z odbiornika IR na kabelek w kierunku radia CD70 i przyszłego Arduino+moduł CAN do sterowania z kierownicy ale to po mału się rodzi idea...
- Kupiony nowy czerwony płyn do chłodnicy, 4 bańki 5litrowe wody destylowanej do płukania.
- przyszedł Termostat za całe 133zł z allegro - 105stC "TERMOSTAT OPEL SIGNUM 1.8 Z18XER JAKOSC"
Stary VS Nowy :
- Na wsi u szfagra zrobiłem płukankę LiquidMolly Flush , wyleciało troche strzęp gumy z starego termostatu i już po podczas wymiany termostatu po %% strzeliło ucho tego bloku z żywicy do czego się przykręca termostat (jaki człowiek gupi - pijesz to nie kręć - a czytałem lekko czyli max 8Nm!!! ), a że była sobota wieczór i trzeba wracać w niedziele do domu do tego gorąco jak diabli trzeba było coś wykombinować, Szfagier w golfie rurę kleił na plastelinę więc próbujemy - ucho sklejone i ustawione na Poxyline - poxipol w plastelinie - genialne - twarda jak stal po godzinie, oczywiście poprawiałem raz jeszcze bo instrukcji za pierwszym razem się nie czyta .. kleimy jak na gumę do żucia - ustawiamy element na kawałek poxyliny , i resztą obklejamy dookoła, zostawiamy na godzinę nie ruszając niech stwardnieje - jak ruszymy to od nowa a jest z tym zabawy.
- Odpowietrzony układ i dolana woda destylowana ,nic nie cieknie i zafira zagrzewa się jak bóg przykazał
95st C po raz pierwszy widzę
- Przyszło gniazdko 2x USB z woltomierzem zamiast przedniego gniazda zapalniczki - sterowanie przez przekaźnik z +podświetlenia dla gniazdka - oczywiście gniazdko zapalniczki i ten plastik był przytopiony - trzeba było go wydłubać szczypcami krusząc plastik.
- Przy okazji rozebranego tunelu czyszczenie i odkurzanie oraz..
- Zabieram się za montaż ogrzewania siedzeń chińskimi matami z włókna węglowego - przełączniczki zostały zalutowane bo chinczyk dał ciała z prasowaniem końcówek - będę musiał resztę sprawdzić pod tym kątem. Sterowanie jest na 2 przełącznikach + przekaźnik przełączający podłaczenie równolegle/szeregowo grzałek/mat, prawdopodobnie dodam jeszcze po jednym przekaźniku żeby odciążyć przełączniki jak zmierzę pobór prądu przez maty.
-do wymiany klocki na tyle - sam tego robić nie będę boje się ze coś urwę
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Kawał dobrej roboty
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Fajne mody dużo czytania i nie wszystko z elektroniki dla mnie jasne ale i tak się fajnie czyta a to gniazdo zapalniczki z voltomierzem brałeś z allegro czy aliekspres?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Pomysłowo
Link do mat możesz wrzucić i jak rozwiązaleś mocowanie mat do foteli - co z przeszyciami poprzecznymi na oparciu i siedzisku?
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
...chodzi mi po głowie aby dodać podrzewanie doop na tylnej kanapie...
Link do mat możesz wrzucić i jak rozwiązaleś mocowanie mat do foteli - co z przeszyciami poprzecznymi na oparciu i siedzisku?
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
...chodzi mi po głowie aby dodać podrzewanie doop na tylnej kanapie...
- profesor
- Debiutant
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 lis 2015, 13:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Starachowice /TST/
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Gender:
Dzięki , coś tam się staram sam robić, apetyt rośnie w miarę jedzenia .
Macie linki:
USB zamiast zapalniczki https://pl.aliexpress.com/item/Dual-USB ... 5c0fCUaeSU
Maty :https://pl.aliexpress.com/item/2-seats- ... 5c0fJWVsg3
Aktualnie jestem przed rozłożeniem foteli i szczerze nie wiem co tam w środku , wg tutka z forum o dołożeniu mat, nie było tam przeszyć bynajmniej ja nie widziałem ,oraz muszę przejrzeć jak puścić kable do foteli.
Macie linki:
USB zamiast zapalniczki https://pl.aliexpress.com/item/Dual-USB ... 5c0fCUaeSU
Maty :https://pl.aliexpress.com/item/2-seats- ... 5c0fJWVsg3
Aktualnie jestem przed rozłożeniem foteli i szczerze nie wiem co tam w środku , wg tutka z forum o dołożeniu mat, nie było tam przeszyć bynajmniej ja nie widziałem ,oraz muszę przejrzeć jak puścić kable do foteli.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
To mój tutek, a nie wspominałem o tym bo ja dokładałem oryginalne i one miały w tym miejscu "odstępy" na przeszycia...
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 20:50 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.