[B] - Lorry - 2,2 Direct, 150 KM, 2005 - Sport
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
no troche tam wzrasta,ale nie jakoś dużo. Z boxem założonym jeździłem ok.1mca, głównie po trasach tak do 140km/h i spalanie było wyższe o ok. +/- 1l na benzynie.Nie wiem jak na diesla to wpłynie. Przez ten czas było zrobiłem ok 1200km, jak mówie łownie po trasie ale było też troche krecenia sie po miasteczkach na zimnym silniku. W sumie litr na 100 podzielony na 4/5 osób aż tak dużej różnicy nie robi, a wygoda znaczna. A no i ten jest taki w miare aero Ew. jeszcze same uchwyty (ale mniej praktyczne--- sprzet sie brudzi i tylko on tam wejdzie) ale one mogą w sumie stawiać większe opory, i jeszcze większe spalanie
Reasumując polecam boxa bo to dobra rzecz jest. Koszt boxa (podobnego do mojego) to ok 750-800zł (oczywiście są jeszcze Thule za ok 3k zł ) + belki(mówie tu o ładnych aluminiowych, aero) do relingówek (z zamkiem) ok 250-300zł.
Box zostaje na kolejne samochody, wiec jest to inwestycja na lata, belki też można trafić uniwersalne(wymienne uchwyty mocujace) :>
Reasumując polecam boxa bo to dobra rzecz jest. Koszt boxa (podobnego do mojego) to ok 750-800zł (oczywiście są jeszcze Thule za ok 3k zł ) + belki(mówie tu o ładnych aluminiowych, aero) do relingówek (z zamkiem) ok 250-300zł.
Box zostaje na kolejne samochody, wiec jest to inwestycja na lata, belki też można trafić uniwersalne(wymienne uchwyty mocujace) :>
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
A dzięki za opinię, felgi może kiedyś, ale mi po głowie bardziej chodza takie http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... start%3D18
To są 17" czyli idzie na tym jeszcze jeździć,a ze względu na miejsce zamieszknia zdarza mi się często konieczność wjazdu na krawężnik no i.... Szkoda by ich było
Ew. jeszcze założył bym sobie samą listewkę spod czuników cofania bo to fajnie wygląda, trochę jak dyfuzor :>
To są 17" czyli idzie na tym jeszcze jeździć,a ze względu na miejsce zamieszknia zdarza mi się często konieczność wjazdu na krawężnik no i.... Szkoda by ich było
Ew. jeszcze założył bym sobie samą listewkę spod czuników cofania bo to fajnie wygląda, trochę jak dyfuzor :>
Wrzuć na postojówki LEDy,ew Philipsy BlueVision,strasznie mnie drażniły te żółte ślepia,a teraz na Philipsach jest lepiej,ale to jeszcze nie zupełna biel.
Odnośnie Box-a to u był i po jednym sezonie sprzedaliśmy,taki hałas jaki generował podczas jazdy powyżej 130km/h był nie do zniesienia.A i wtedy ZA chlała nie miłosiernie,na katowickiej(piękne czasy nie było jeszcze gołębników w ogóle)150-160km/h skutkowała spalaniem na poziomie 13-13,5l,gdzie normalnie 10-11l w takich warunkach.
Zostały beleczki na narty uchwyty i jest w miarę cicho,potem po przyjeździe na myjnie ręczną myjemy narty i nie ma,że brudne
Pozdr.
Odnośnie Box-a to u był i po jednym sezonie sprzedaliśmy,taki hałas jaki generował podczas jazdy powyżej 130km/h był nie do zniesienia.A i wtedy ZA chlała nie miłosiernie,na katowickiej(piękne czasy nie było jeszcze gołębników w ogóle)150-160km/h skutkowała spalaniem na poziomie 13-13,5l,gdzie normalnie 10-11l w takich warunkach.
Zostały beleczki na narty uchwyty i jest w miarę cicho,potem po przyjeździe na myjnie ręczną myjemy narty i nie ma,że brudne
Pozdr.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
a nie wywala wtedy przypadkiem komunikatu o spalonej żarce ze względu na niższy opór Mi to tam nie przeszkadza.kubik_CDTi pisze:Wrzuć na postojówki LEDy
A tak z ciekawości to: rozumiem że jak coś to te LEDy mają już takie oprawki że wchodzą normalnie czy trza coś jeszcze sztukować i drutować
Co do boxa to on głośny nie jest ( ani na astrze ani na Zafi nie powodował/uje wzmożonego hałasu, natomiast gdy są same belki( te ładne ałerodynamiczne) , bez boxa to wtedy już gdzieś od 80km/h znacząco je słychać w obu autach. Podobnie mam z CB zwłaszcza jak pada to wtedy słyszę, przynajmniej ja bo antena stoi przy lewej krawędzi na wysokosci słupka B. Spalanie jest tylko trochę wyższe ok 1-1,5l więc bez tragedii. Jedynie bardziej czuć wysokość auta przy b.mocnym bocznym wietrze.
Jak dla mnie box to naprawde dobre rozwiązanie, u mnie sprawdza się super i rozwiązuje pare problemów
Powrócę do tematu BOXa, kupiłem ( dzieki Lorry za opis i rady). Co prawda używany jest ale po oczyszczeniu i doprowadzeniu do stanu używalności jeszcze dobrze wygląda.
Tak dla orientacji.
Długość 180 cm ( w środku 174cm ) szerokość 80cm, wysokość około 40cm , ładowność do 50 kg. Marki niestety nie można odczytać gdyż nie ma naklejek na zewnątrz a w środku naklejka nieczytelna ,kolor srebrny , zbliżony kształtem do starszych modeli INTER PACK. Poprzeczki niestety metalowe THULE montowane na relingi -uniwersalne. BOX zamykany na 1 zamek 3 punktowy. Do środka spokojnie można załadować 4 pary nart i dwa snowboardy - rewelacja.
Kilka uwag z jazdy:
Same poprzeczki z uwagi na uniwersalność i dopasowanie do różnych szerokości rozstawu relingów od spodu mają szczelinę regulacyjną która po przekroczeniu ok. 80 km. zachowywała się jak gwizdek lub harmonijka. Radą na to było owinięcie jej czarną taśmą izolacyjną i poskutkowało w 100%. Jazda z samymi poprzeczkami jest praktycznie niesłyszalna. Po założeniu BOXa szum wzrasta ale nie jest źle i można jechać nawet 120-130 km/h.
Co do spalania to nie zauważyłem odczuwalnego wzrostu ale to mój pierwszy sezon z boxem .
Wadą jest to ,że muszę go zdejmować (z poprzeczkami lub bez) jak chcę wjechać do garażu. No nie chce się zmieścić. Fotki z Box dorzucę jak zrobię bo nie było okazji jeszcze.
Ale się napisałem, Kto to przeczyta. Pozdrawiam hej !
Tak dla orientacji.
Długość 180 cm ( w środku 174cm ) szerokość 80cm, wysokość około 40cm , ładowność do 50 kg. Marki niestety nie można odczytać gdyż nie ma naklejek na zewnątrz a w środku naklejka nieczytelna ,kolor srebrny , zbliżony kształtem do starszych modeli INTER PACK. Poprzeczki niestety metalowe THULE montowane na relingi -uniwersalne. BOX zamykany na 1 zamek 3 punktowy. Do środka spokojnie można załadować 4 pary nart i dwa snowboardy - rewelacja.
Kilka uwag z jazdy:
Same poprzeczki z uwagi na uniwersalność i dopasowanie do różnych szerokości rozstawu relingów od spodu mają szczelinę regulacyjną która po przekroczeniu ok. 80 km. zachowywała się jak gwizdek lub harmonijka. Radą na to było owinięcie jej czarną taśmą izolacyjną i poskutkowało w 100%. Jazda z samymi poprzeczkami jest praktycznie niesłyszalna. Po założeniu BOXa szum wzrasta ale nie jest źle i można jechać nawet 120-130 km/h.
Co do spalania to nie zauważyłem odczuwalnego wzrostu ale to mój pierwszy sezon z boxem .
Wadą jest to ,że muszę go zdejmować (z poprzeczkami lub bez) jak chcę wjechać do garażu. No nie chce się zmieścić. Fotki z Box dorzucę jak zrobię bo nie było okazji jeszcze.
Ale się napisałem, Kto to przeczyta. Pozdrawiam hej !
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Lorry pisze:A dzięki za opinię, felgi może kiedyś, ale mi po głowie bardziej chodza takie
A co z parkowaniem na chodniku ? pozostaną Ci tylko parkingi.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Myślę ze takiej tragedii by nie było bo:
- te o których myśle to 17" więc idzie na nie założyć opony o profilu ok 50/45 czyli jeszcze w miare do jazdy, bo np na 40 jest już ciężko jeździć , chociaż Zafka ma poki co takie szczęście że jeździ głównie po równych krajowych drogach i z dziurami problemów zbytnich nie ma
- te o których myśle to 17" więc idzie na nie założyć opony o profilu ok 50/45 czyli jeszcze w miare do jazdy, bo np na 40 jest już ciężko jeździć , chociaż Zafka ma poki co takie szczęście że jeździ głównie po równych krajowych drogach i z dziurami problemów zbytnich nie ma
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Dziś dostałem od MieHor'a(wielkie dzięki) rozszyfrowany VIN mojej Zafi i ....
Byłem przekonany że jest z Bochum, a tu jednak Gliwice (to dobrze, te ZB z Gliwic były lepiej montowane)Czyli do pierwszego właściciela miała niedaleko, bo był nim salon Opla na Śląsku
Ale jedna przykra rzecz: Zafcia wyjechała z fabryki podobno na 18" alufelgach, które gdzieś zaginęły po drodze Raczej to kwestia dealera (albo ten ślaski albo Marimex) bo poprzedni właściciel mial już 16" I podejrzewam że to był ten wzór który pokazywałem jako ten który bym chciał , bo dane się zgadzają. Tylko ze wtedy powinienem mieć zestaw naprawczy, a mam pełnowymiarowy zapas
Generalnie niczego nie brakuje
Byłem przekonany że jest z Bochum, a tu jednak Gliwice (to dobrze, te ZB z Gliwic były lepiej montowane)Czyli do pierwszego właściciela miała niedaleko, bo był nim salon Opla na Śląsku
Ale jedna przykra rzecz: Zafcia wyjechała z fabryki podobno na 18" alufelgach, które gdzieś zaginęły po drodze Raczej to kwestia dealera (albo ten ślaski albo Marimex) bo poprzedni właściciel mial już 16" I podejrzewam że to był ten wzór który pokazywałem jako ten który bym chciał , bo dane się zgadzają. Tylko ze wtedy powinienem mieć zestaw naprawczy, a mam pełnowymiarowy zapas
Generalnie niczego nie brakuje