[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Marcinie narazie martwi mnie wyciek oleju z kolektora wydechowego nie jest go duzo bo autko spala setke oleju na 1000 km i niewiem co jest grane bo nawet dymka niepusci Jakies podpowiedzi Ps a co do wydechu to 3 cale calosc
A wiec odkrecilem kolektor wydechowy i kicha mokre sa cztery wyloty z glowicy Po ponownym dokreceniu juz sie niepoci ale mam taki sam objaw jak Wojti i stawiam na uszczelniacze zaworow. Po swietach zmierze cisnienia i zobaczymy. Jak cisnienie bedzie ok to wymienie same uszczelniacze bez sciagania glowicy i zobaczymy co bedzie A jak kompresja bedzie kicha no to odkladamy i remoncik
A wiec odkrecilem kolektor wydechowy i kicha mokre sa cztery wyloty z glowicy Po ponownym dokreceniu juz sie niepoci ale mam taki sam objaw jak Wojti i stawiam na uszczelniacze zaworow. Po swietach zmierze cisnienia i zobaczymy. Jak cisnienie bedzie ok to wymienie same uszczelniacze bez sciagania glowicy i zobaczymy co bedzie A jak kompresja bedzie kicha no to odkladamy i remoncik
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 20:20 przez wampir11111, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Wymiana uszczelniaczy zaworowym nie ma wpływu na kompresję. Tu dobrze jest zdjąć głowicę wówczas można sprawdzić zawory i ewentualnie je przeszlifować.
Ostatnio spotkałem się z opinią, że ten silnik pali olej poprzez pierścienie. Zapiekają się ponoć pierścienie zgarniające.
Ma ktoś takie doświadczenia?
Ostatnio spotkałem się z opinią, że ten silnik pali olej poprzez pierścienie. Zapiekają się ponoć pierścienie zgarniające.
Ma ktoś takie doświadczenia?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
paweldm, doświadczenia nie mam z tym konkretnym silnikiem bo jeszcze nie rozbierałem swojego Jakiś czas temu robiłem kilkanaście Opli i tak bywało. Same olejowe były zajechane przez to że były zapieczone i nie pracowały.
Co do 2.0T to kilkanaście lat temu ktoś z Opla wziął na warsztat c20xe i dodał do niego turbo. Potem silnik egzystował pod różnymi nazwami jednak zbytnio się on nie zmienił. Silnik wzmocniono, dodano natrysk oleju na denka tłoków jednak coś kosztem czegoś. Często zapiekają się pierścienie olejowe czyli zgarniające. Z tego co słyszałem ( i to z kilku źródeł) to powinno się je wymieniać co 90-100tys. km. Zależy to również od tego jak kto traktuje silnik. Jeżeli jeździ na słabej jakości oleju i wymienia go jak mu się przypomni to sam doprowadza do szybszej śmierci silnika. Uważam że w naszym przypadku (2.0T) dobry olej i wymiana co 10tys. km. pomogą cieszyć się dłużej
Co do ściągania głowicy to tu masz rację. Lepiej ściągnąć i sprawdzić szczelność zaworów. Bo zawsze małym kosztem można dokonać korekty:) A i łatwiej wymienić uszczelniacze. Jednak jak już ściągniesz to wręcz należy przyjrzeć się pierścieniom, itp. No bo jak głowa leży na ziemi to wszystko masz na wierzchu. I tutaj rozchodzi się już tylko o kasę.
Jak dla mnie wymiana pierścieni bez pomiaru gładzi i ewentualnego szlifu pod nadwymiar nie mam sensu. To tylko takie łatanie
Co do 2.0T to kilkanaście lat temu ktoś z Opla wziął na warsztat c20xe i dodał do niego turbo. Potem silnik egzystował pod różnymi nazwami jednak zbytnio się on nie zmienił. Silnik wzmocniono, dodano natrysk oleju na denka tłoków jednak coś kosztem czegoś. Często zapiekają się pierścienie olejowe czyli zgarniające. Z tego co słyszałem ( i to z kilku źródeł) to powinno się je wymieniać co 90-100tys. km. Zależy to również od tego jak kto traktuje silnik. Jeżeli jeździ na słabej jakości oleju i wymienia go jak mu się przypomni to sam doprowadza do szybszej śmierci silnika. Uważam że w naszym przypadku (2.0T) dobry olej i wymiana co 10tys. km. pomogą cieszyć się dłużej
Co do ściągania głowicy to tu masz rację. Lepiej ściągnąć i sprawdzić szczelność zaworów. Bo zawsze małym kosztem można dokonać korekty:) A i łatwiej wymienić uszczelniacze. Jednak jak już ściągniesz to wręcz należy przyjrzeć się pierścieniom, itp. No bo jak głowa leży na ziemi to wszystko masz na wierzchu. I tutaj rozchodzi się już tylko o kasę.
Jak dla mnie wymiana pierścieni bez pomiaru gładzi i ewentualnego szlifu pod nadwymiar nie mam sensu. To tylko takie łatanie
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Uszczelniacze wymienione Jak na jedna osobe kupe roboty ale mam nadzieje ze z olejem spokoj Jak widac na zdjeciu to zjechane na maksa Glowicy niescisgalem bo i tak ja sciagne i zrobie remont wiec scisgac dwa razy jest bez sensu Mam astre g 1,6 16v przebieg 250 tysi jezdze na polsyntetyku magnatek Castrol od 60 tys i oleju bierze mi setke na 10 tys ale co dyche wymieniam. Wiec jak dbasz tak masz
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender: