[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
wampir11111, powiem Ci że musisz mieć miejsce żeby wpiąc tego BOV-a w dolot (HSK ma że tak powiem nietypowe mocowanie i trzeba do niego montowac flansze), ale w ofercie różnych firm jest pełno adapterów, przejściówek itp. Poza tym widzę że już dłubiesz przy dolocie tak więc zapewne planujesz takie rozwiązanie i wspawanie takiego przejścia nie będzie problemem
Nie wiem jak z HKS-em ponieważ ma on jeden tłok. Też miałem kupować coś takiego ( chociażby ze względy na możliwość montażu przystawej i zmiany odgłosu spuszczania ciśnienia z układu) ale sprzedawca doradził mi żeby do Opla kupić zawór dwutłokowy. Dzisiaj jak go sprawdzałem to faktycznie zapobiega to przed zaciąganiem lewego powietrza
Jak będziesz podpinał sterowanie podciśnieniem to najlepiej bezpośrednio pod kolektor w miejscu gdzie nie ma za dużo elementów sterowanych podciśnieniem (zeby reakcja na zamknięcie przepustnicy była natychmiastowa). Zaworek za silnikiem (który steruje DV) zostaw wpięty tak jak jest tylko go zaślep żeby nie łapało lewego powietrza.
Jutro powinna dojść kolejna paczucha w której będą ostatnie silikony dolotu tak więc poświęcę sen przed pracą i skoczę do garażu zmontować wszystko do kupy. Zrobię relację jak wszystko przebiegło, a dodatkow jak mi się uda to wrzucę jakiś filmik na YouTube.
Nie wiem jak z HKS-em ponieważ ma on jeden tłok. Też miałem kupować coś takiego ( chociażby ze względy na możliwość montażu przystawej i zmiany odgłosu spuszczania ciśnienia z układu) ale sprzedawca doradził mi żeby do Opla kupić zawór dwutłokowy. Dzisiaj jak go sprawdzałem to faktycznie zapobiega to przed zaciąganiem lewego powietrza
Jak będziesz podpinał sterowanie podciśnieniem to najlepiej bezpośrednio pod kolektor w miejscu gdzie nie ma za dużo elementów sterowanych podciśnieniem (zeby reakcja na zamknięcie przepustnicy była natychmiastowa). Zaworek za silnikiem (który steruje DV) zostaw wpięty tak jak jest tylko go zaślep żeby nie łapało lewego powietrza.
Jutro powinna dojść kolejna paczucha w której będą ostatnie silikony dolotu tak więc poświęcę sen przed pracą i skoczę do garażu zmontować wszystko do kupy. Zrobię relację jak wszystko przebiegło, a dodatkow jak mi się uda to wrzucę jakiś filmik na YouTube.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dotarła kolejna "urodzinowa" paka
Jednak nie wiem czy dam radę przed weekendem to wszystko ogarnąć. Praca na zmiany + dziecko w domu + pracująca żona = brak czasu na cokolwiek, a kiedyś trzeba się przespać...
W piątek też nie za bardzo ponieważ robię znajomemu remont zawieszenia i troszkę to zejdzie.
Wydaje mi się że dopiero w sobotę będę miał czas żeby to wszystko na spokojnie ogarnąć.
Ehhh... Doba jest za krótka
Jednak nie wiem czy dam radę przed weekendem to wszystko ogarnąć. Praca na zmiany + dziecko w domu + pracująca żona = brak czasu na cokolwiek, a kiedyś trzeba się przespać...
W piątek też nie za bardzo ponieważ robię znajomemu remont zawieszenia i troszkę to zejdzie.
Wydaje mi się że dopiero w sobotę będę miał czas żeby to wszystko na spokojnie ogarnąć.
Ehhh... Doba jest za krótka
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Firma ProPerfekt
Ale nie kupuj przez Alledrogo tylko napisz do gościa że jesteś zainteresowany kupnem elementów i na pewno się dogadacie. Zrobi Ci rabat i może dorzuci wysyłkę
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Przed chwilą otrzymałem ostatnią pozycję z listy urodzinowych prezentów
Jak odpakowałem to aż mi się oczka zaświeciły.
Marzenia się spełniają
Ale nie kupuj przez Alledrogo tylko napisz do gościa że jesteś zainteresowany kupnem elementów i na pewno się dogadacie. Zrobi Ci rabat i może dorzuci wysyłkę
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Przed chwilą otrzymałem ostatnią pozycję z listy urodzinowych prezentów
Jak odpakowałem to aż mi się oczka zaświeciły.
Marzenia się spełniają
Ostatnio zmieniony 02 mar 2016, 11:13 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Manhunt666, wczoraj wpadł do mnie na kilka drobnych robótek przy OPC Dzisiaj porobiłem kilka pierdółek przy silniku i stwierdziłem że pobawię się tylną klapą. Że tak powiem delikatnie uszkodziłem znaczek:
Jednak jak dla mnie bomba Właścicielowi też się spodobało
Potem wjechałem Zośką żeby podziałać przy wydechu. Po kilku godzinach udało się skończyć
Po kilku godzinach ponieważ nie mogłem wykręcić 2 sondy. Walczyłem z nią żeby jeszcze się nadawała do montażu. Udało się, nie było ofiar. Zamontowałem kątowy emulator żeby nie siało błędów. Wybrałem ten z otworem 4mm ( jest dostępny jeszcze 2 mm). Wszystko śmiga aż miło. Muszę jeszcze delikatnie dopracować połączenie z tłumikiem ale to tylko formalność.
Przy silniku też troszkę pomodziłem... Ale o tym wkrótce Prawdopodobnie po weekendzie
P.S. ryba1, szykuj DUŻEGOOOOOOO browara na 13 na Tychy
Jednak jak dla mnie bomba Właścicielowi też się spodobało
Potem wjechałem Zośką żeby podziałać przy wydechu. Po kilku godzinach udało się skończyć
Po kilku godzinach ponieważ nie mogłem wykręcić 2 sondy. Walczyłem z nią żeby jeszcze się nadawała do montażu. Udało się, nie było ofiar. Zamontowałem kątowy emulator żeby nie siało błędów. Wybrałem ten z otworem 4mm ( jest dostępny jeszcze 2 mm). Wszystko śmiga aż miło. Muszę jeszcze delikatnie dopracować połączenie z tłumikiem ale to tylko formalność.
Przy silniku też troszkę pomodziłem... Ale o tym wkrótce Prawdopodobnie po weekendzie
P.S. ryba1, szykuj DUŻEGOOOOOOO browara na 13 na Tychy
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 19:43 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
czekam na efekt końcowy i ile wytrzyma silnik na tym MBC.Sumik pisze:P.S. ryba1, szykuj DUŻEGOOOOOOO browara na 13 na Tychy
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wczesniej pisales ze sie nie da...
Udalo mi sie Bez zadnych problemow. Wpialem sie miedzy N75 a WG. Zajelo mi to 10 min.
Wisisz
Teraz piszesz ze czekasz na to ile silnik wytrzyma.
Jak narazie turbo jest na spokojnie ustawione na 1.1 bar. Auto normalnie chodzi. Na benzynie jak i na gazie. Przejechalem dzisiaj chyba z 40 km z kompem na fotelu pasazera i z doswiadczona osoba. Jechalem delikatnie i palowalem. Jedyne co zaswiecilo mi sie na desce to kontrola trakcji. I to w sumie dosc czesto
A wracajac do tego wyzej to tak naprawde nie wiem o co Ci chodzi?! Probowales wogole kiedys zamontowac cos takiego u siebie? Wypisujesz ze sie nie da, ze nie tak, ze tyle osob to juz probowalo robic i nic, a sam pewnie nawet nie probowales. Uwierz mi ze twoje opinie i porady naprawde nie wplywaja na to czy cos zrobie czy nie. Bo jestem taki ze jak nie sprawdze to sie nie przekonam. A jak juz mam sie dopytac to kogos kto sie zna. Mam taka osobe. Kazal Cie pozdrowic
I jak widzisz znowu nie miales racji !!! Z reszta kilka osob juz mi o Tobie wspominalo... I to nie tylko z forum Zafiry.
Dodatkowo wyprzedze twoja mysl o padnietej turbinie. Mam luz na walku i za nie dlugo bede ja regenerowal tak wiec nawet nie zdazy sie zepsuc. Do tego nie mam zamiaru usmazyc silnika bo nie uzywam tego auta rajdow. Tylko do codziennej jazdy.
Jak moge Cie grzecznie prosic to nie zabieraj glosu w moim garazu
Udalo mi sie Bez zadnych problemow. Wpialem sie miedzy N75 a WG. Zajelo mi to 10 min.
Wisisz
Teraz piszesz ze czekasz na to ile silnik wytrzyma.
Jak narazie turbo jest na spokojnie ustawione na 1.1 bar. Auto normalnie chodzi. Na benzynie jak i na gazie. Przejechalem dzisiaj chyba z 40 km z kompem na fotelu pasazera i z doswiadczona osoba. Jechalem delikatnie i palowalem. Jedyne co zaswiecilo mi sie na desce to kontrola trakcji. I to w sumie dosc czesto
A wracajac do tego wyzej to tak naprawde nie wiem o co Ci chodzi?! Probowales wogole kiedys zamontowac cos takiego u siebie? Wypisujesz ze sie nie da, ze nie tak, ze tyle osob to juz probowalo robic i nic, a sam pewnie nawet nie probowales. Uwierz mi ze twoje opinie i porady naprawde nie wplywaja na to czy cos zrobie czy nie. Bo jestem taki ze jak nie sprawdze to sie nie przekonam. A jak juz mam sie dopytac to kogos kto sie zna. Mam taka osobe. Kazal Cie pozdrowic
I jak widzisz znowu nie miales racji !!! Z reszta kilka osob juz mi o Tobie wspominalo... I to nie tylko z forum Zafiry.
Dodatkowo wyprzedze twoja mysl o padnietej turbinie. Mam luz na walku i za nie dlugo bede ja regenerowal tak wiec nawet nie zdazy sie zepsuc. Do tego nie mam zamiaru usmazyc silnika bo nie uzywam tego auta rajdow. Tylko do codziennej jazdy.
Jak moge Cie grzecznie prosic to nie zabieraj glosu w moim garazu
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja w żaden sposób nie chciałem Cię urazić. Jak tak to odebrałeś to sorki. Nie miałem takich zamiarów.ryba1 pisze:to tylko utwierdzasz jakie masz poszanowanie to mojej osoby
Dzwoniłem do Ciebie bo chciałem się czegoś dowiedzieć. Jak by to powiedzieć... Hmmm... Nie mówie że nie masz pojęcia, ale ja też nie jestem laikiem. Kilka dobrych furek już zrobiłem.
Z resztą może pamiętasz jak podczas rozmowy powiedziałeś że orurowanie z FMIC jest słabe i że Ty masz dostęp do lepszego... Ja i duuuuuuużo osób uważa inaczej. Z resztą zobacz na czym jeździ czołówka polskiego driftu i nie tylko.
Nie podoba mi się ( i nie tylko mnie) to jak bardzo idziesz w zaparte przy swoim. Tak się zarzekałeś że się nie da zamontować MBC. Powiedz mi czemu???? Stary nie chce się sprzeczać, ale naprawdę zajęło mi to 10 min. i wszystko działa tak jak ja chcę. Bez modzenia w sofcie. No to powiedz mi co jest?? Chciałeś mnie zniechęcić??