[B] - Pawełek10 2.0t opc 241KM 2006 lpg stag

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: ryba1 »

Wojti pisze:Krzysiek pisaniem nowej mapy :lol:
Pytałem o silnik a nie o program.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: Sumik »

Podłokietnik 1 klasa. Też taki mam i nie wyobrażam sobie Zośki bez niego.
A dodatkowo powiem Wam że takie montują w ASO Opla. Tylko że za troszkę inne pieniążki... :/

Uszczelniacze konkretne a do tego inne na ssanie a inne na wydech. Też takie będę montował. Czytałem o nich i dają radę. Dla 100% pewności należało by zamontować talerzyki podtrzymujące i może by nie dymiło :P
Ostatnio zmieniony 20 sie 2017, 18:28 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#48 Post autor: Pawełek10 »

Napisz więcej na temat tych talerzyków gdzie i jakie kupić bo narazie czekam w kolejce na wymianę rozrządu to może coś dokupie

A dzisiaj miałem okazję przejechać się pewnym opc przyjemne 325 kucyków i fotka
Załączniki
1855.jpeg
Ostatnio zmieniony 21 sie 2017, 15:40 przez Pawełek10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#49 Post autor: Sumik »

Ja pier..... Insignia :D I zapewne jeszcze miała troszkę zapasu :shock:

Chodzi o te teleżyki:
http://www.ebay.pl/itm/VAUXHALL-ASTRA-G ... 3159044486
Zestaw pod pojedyncze sprężyny zaworów. Chociaż ja osobiście nie spotkałem się z podwójnymi.

jarnotp

#50 Post autor: jarnotp »

Insignia to cieżki kloc i nawet z 4x4 przy sprincie do 100 podobno ciezko wykrecic ponożej 7sek.
Poogladajcie tutaj:
https://m.youtube.com/watch?v=DVIoaAV_BuY

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#51 Post autor: Mucias »

Mój tata ma Isie 2.8 4x4 w automacie...seria 260Hp...i daje radę...tym bardziej na zakretach :P

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#52 Post autor: Pawełek10 »

Szczerze powiem że nie czułem tej mocy dopóki nie wsiadłem z powrotem do swojej zafirki która jakby przestała jechać
Niestety nie miałem czasu dłużej pojeździć bo do pracy musiałem jechać ale to raczej chyba blisko było do v Max to zdjęcie jest z krótkiego filmiku ale boję się wrzucać do sieci

Awatar użytkownika
Cray123
Zafiromaniak
Posty: 519
Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
Imię: Maciej
Lokalizacja: Ropczyce
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#53 Post autor: Cray123 »

wampir11111 pisze:Sam bym użył silikonów gdybym wiedział wtedy że ten silikon 135 stopni będzie pasował zaoszczędził bym na spawaniu :lol:
Cray123 oryginalnie IC ma in&aut pod silikon i nie ma potrzeby spawać i robić dodatkowe koszty i tracić czas :ok:
Pytam z ciekawości, bo sam będe przeprowadzał taką operacje u swojej pacjentki :lol:
Poverpipe już mam prawie cały uspawany i zastanawiam się nad resztą, czy jeszcze gdzieś nie spawać, czy reszte już tylko silikonami łączyć :mysli:

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#54 Post autor: Pawełek10 »

KIT GTO pisze:ktoś z ZA opc z tego forum był w jabłonnej ale też temat chyba umilkł

w fabryce wgrają gotowca

nie ma sensu jechać teraz, i tak zostanie zrobiony pomiar przed podniesieniem mocy, więc zepnij poślady i pojedź chociaż tak gdzie Wojtek przynajmniej znają już temat ;)
Ale Wojtek też był chyba brk czy się mylę ?

A zapomniałem dodać że po rozmowie telefonicznej z BRK temat chiptuningu upadł Pan kazał najpierw zrobić remont silnika :oops:
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 10:21 przez Pawełek10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#55 Post autor: Sumik »

Pawełek10 pisze:A zapomniałem dodać że po rozmowie telefonicznej z BRK temat chiptuningu upadł Pan kazał najpierw zrobić remont silnika :oops:
No i w sumie miał rację. Ja zrobiłem wszystko co się dało: mocniejszą pompę, mocniejsze sprzęgło, pozamieniałem wszystkie gratki tak żeby nie było niespodzianek. Byłem przygotowany na wszystko...
A tu przy strojeniu w górnych zakresach zaczęła puszczać dyma. Wydmuchała tylko 300 kucy a miała warunki na więcej... Nawet Krystian mówił że tak cofało zapłon że chodziła na pograniczu spalania stukowego. Że napewno coś z silnikiem jest nie tak. Nie mylił się, pierścionki miały już swoje ubytki a do tego pęknięcia i nieszczelności na głowicy...

Tak to zrobisz co masz zrobić, pierścionki i remont głowicy i możesz spokojnie jechać i dmuchać. Nie mówię tylko o BRK. Każdy tuner Ci to powie. Zapytaj Ryby jak ważna jest kondycja silnika do dobrych modów bo przerobił już kilkanaście Z20LEx.
Kondycja silnika to podstawa. Dość że już te silniki są wysilone to jak dasz mu jeszcze dodatkowo w palnik to może się coś wysypać i kasa za program psu w du...ę.

Potem remont i kolejne strojenie za kolejną kasę. Ja tego doświadczyłem i faktycznie przy takich modach i wizji przyrostu mocy do ok 300 KM i 450Nm kolejność działań ma sens.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#56 Post autor: Wojti »

Święte słowa Marcin lepiej bym tego nie ujął :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

jarnotp

#57 Post autor: jarnotp »

Mucias pisze:Mój tata ma Isie 2.8 4x4 w automacie...seria 260Hp...i daje radę...tym bardziej na zakretach :P
Mucias - Insignia ma dosc sztywne zawieszenie, wiec na zakretach trzyma sie niezle, chciaz skacze na poprzecznych nierownosciach. Predkosc max OK ake z tymi parametrami 2.8 4x4 i 325KM to powinno spokojnie peknac 6sek. W rzeczywistosci jest inaczej. Poogladaj rozne testy i poczytaj oponie. Masa jednak robi swoje a to najciezsze kombi w swojej klasie.

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#58 Post autor: Pawełek10 »

Witam ponownie no więc zaczęło się silnik rozebrany już od tygodnia czekam na części od Sumika aby ponownie go złożyć Chciałem bardzo podziękować koledze z forum za poświęcony czas i czekam na informacje na temat części

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#59 Post autor: Wojti »

Kolejny maniak :lol: :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Pawełek10
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2016, 18:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Okolice Puław
Auto: Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: LEH
Gender:

#60 Post autor: Pawełek10 »

Witam ponownie a wiec autko już poskładane i zrobione pierwsze kilometry na razie dymienia nie stwierdziłem a było nieciekawie. Wrzuciłem do YouTube filmik : https://www.youtube.com/watch?v=Hp5-8QOh7O4
tak więc jak widzicie było średnie. Filmik jest z założonym dwnpipe niestety jakoś nie znalazłem czasu aby nagrać z katalizatorami ale różnica była naprawdę duża, znaczy katy trzymały to zadymienie. Na początku wymieniłem same uszczelniacze zaworowe ale objawy nie ustąpiły. Postanowiłem wiec zmienić pierścienie. W ferworze walki z opc-ekiem mechanik stwierdził że to raczej była wina turbiny która byłą pęknięta na stronie gorącej i mogła puszczać olej do kolektora. Szczególnie że dymił tylko jak stał na wolnych i się ruszało, a można było go kręcić pod czerwone pole i nic. Stwierdziłem jednak że po nieudanej naprawie uszczelniaczy(dymienie pozostało) nie będę bawił się w półśrodki i wymieniam wszystko.Szczególnie że Sumik naprawdę się postarał :piwo: Przepraszam GO za ciągłe telefony i zawracanie d... Przy okazji widziałem jak wyglądają gładzie cylindra tłoki , pierścienie i panewki ogólnie ich stan oceniłbym na dobry ale teraz panewki są nowe pierścienie także wiec mam nadzieje że pozostanie mi się :driver:
Załączniki
A tutaj już fotka po złożeniu
A tutaj już fotka po złożeniu
Turbinka po regeneracji prawdopodobnie winowajca zadymienia
Turbinka po regeneracji prawdopodobnie winowajca zadymienia
Głowica po regeneracji
Głowica po regeneracji
silnik w oczekiwaniu na poskładanie
silnik w oczekiwaniu na poskładanie
puchary z kolacją
puchary z kolacją
20171201_225150.jpg
Paczka od Sumika obniżająca koszty naprawy :)
Paczka od Sumika obniżająca koszty naprawy :)
silnik bez głowicy
silnik bez głowicy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”