[B] - Wojti- 2,0T OPC 241 KM- 2006

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
KrystianNh
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z20let

#511 Post autor: KrystianNh »

To powodzenia Wojtek w dalszym modzeniu :ok: Mocy zawsze jest za mało i chce się wiecej ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#512 Post autor: Wojti »

dzięki ale na razie przerwa trzeba nacieszyć się Zafcia i nazbierać sporo kasy..... :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#513 Post autor: rafant4011 »

Wojti powiedz jak u Ciebie wygląda sprawa spoiler a antena? Przymierzałem spoiler u lakiernika i haczy on o antenę. Podejrzewam że z perspektywy czasu na lotce może pojawić się przetarcie lakieru. U Ciebie też tak jest? Dodam że podstawę anteny mam z GPS.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#514 Post autor: Wojti »

W moim przypadku wszystko jest fabryczne nic nie haczy i nie obciera gdzieś z przodu mojego profila 3 strona jest kilka fotek anteny :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#515 Post autor: rafant4011 »

aha, już wiem w czym problem... OPC mają inną podstawę. poradzimy sobie z tym... Flora już robił myk z anteną. coś jak u Ciebie ale nie taka świecąca ;)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#516 Post autor: Wojti »

No i niestety znowu koszty i to duże :lol: Od zakupu Zafirki minęło juz 2,5 roku delikatnie zawsze dolewałem olej0,1-0,2L podobno to normalne :P Po powrocie z wakacji Zafcia zaczęła dymić na niebiesko na wolnych obrotach przy dłuższym postoju 3-5 min chmurka dymu .Rano na zimnym silniku nic .Sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach wszystkich po 11 b przebieg 87 tyś km
Obrazek
Decyzja wyjmujemy turbo i tu już niespodzianka wszędzie sucho brak śladów oleju ale :shock:
Obrazek
niestety napęknięty kolektor od strony gorącej właściwie nie do naprawienia część nie wymienna .Nowe turbo koszt ok 2700 zł :shock: Ale to nie koniec wydatków bo na 3 i 4 kolektorze olej czyli coś z głowicą ,no to rozbieramy dalej
Obrazek
Obrazek
i tu ulga brak progów i rys na bloku silnika czyli obejdzie sie bez szlifu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pacjentka z otwartym sercem
Obrazek
Teraz powstaje pytanie czy rozbierać dół i sprawdzać pierścienie ?Tylko jak wyjmiemy już pierścienie to nie można już wsadzić z powrotem trzeba wymienić wszystkie + wymiana wszystkich śrub od korbowodów może panewki itp Koszta będą naprawdę duże ale trzeba podjąć rozsądną decyzję co nie jest takie łatwe...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 15:32 przez Wojti, łącznie zmieniany 3 razy.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#517 Post autor: janekW67 »

Kompresja trochę niska,mimo wszystko zajrzałbym do pierścieni.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#518 Post autor: Rafoooo »

Czy ja wiem czy taka niska ta kompresja :mysli: ... Ja mierzyłem 2-3 miesiące temu i miałem po 12bar... pytanie jak mierzyłeś? Bo ja po pomiarach porady szukałem u znajomego mechanika, który zadał mi pytanie czy pomiar kompresji robiłem z full wciśniętym pedałem gazu? :/ ... Tego nie wiedziałem, że pomiar ciśnienia się tak robi, bo bez gazu wychodzą rzekomo mniejsze wartości.... Ale nie o tym mowa, co do twojego ciśnienia to bym nawet tego nie tykał, pomiar jest jednakowy. Na wszystkich tyle samo ciśnienia... nad tak kosztowną inwestycją zastanawiałbym się jakby na którymś ciśnienie się różniło od pozostałych, wtedy mam pewność że jest coś nie tak. Co do turbiny, może dopadnie na alledrogo sam kolektor za małe pieniądze :P... moja dziś poszła do regeneracji, gość wycenił na 700-750zl, kolektor też mam ryśnięty koło klapki turbiny, ale według mnie w niczym to nie wadzi i nie robię z tym nic, chociaż w pracy mam możliwość zespawania i obróbki na CNC.... Ale dążąc do Twojego pytania co dalej z silnikiem .... Ja bym tego nie ruszał, ale decyzja należy do Ciebie.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:36 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#519 Post autor: wamka18 »

No to nie ciekawie tym bardziej że tak szybko przy 87 tys. moja ma tak ale przy 180 tys.

Co do dołu silnika ja osobiście bym rozebrał bo kompresja kompresją może być idealna a przez pierścienie olejowe też może dawkie dostawać oleju tak miałem w starym transicie odpalał lepiej niż nie jedna benzyna a oleju 1l na 300km bo pierscienie olejowe zaciśnięte. A po drugie jak złożysz bez tykania dołu a będzie coś nie tak to i taka nie popuścisz i rozbierzesz go jeszcze raz i dopiero będą koszty i to niepotrzebne. Po za tym będziesz miał okazje wzmocnić duł śruby ARP mocniejsze panewki przyda się na pewno na przyszłość jak będzie za mało jeszcze mocy :lol:

A Turbo ma to do siebie że pęka w szczególności między klapą a wirnikiem (też miałem pękniętą) ja regenerowałem ale starą oddawałem a drugą dostałem i ta co przyszłą też była kiedyś pęknięta tylko ją pospawali i wyszkiełkowali tak że prawie nie było tego widać ale po naprawie pużniej znalazłem na ebayu że można kupić sam kolektor
http://www.ebay.pl/itm/Abgaskrummer-NEU ... 19ff60e585
albo nowe turbo troche taniej niż wołali u nas około 2500zł a na ebay 2000zł twoja z tego co widze jest troche drosza
http://www.ebay.pl/itm/Turbolader-KKK-O ... 3cf963470b
ale na pewno to już widziałeś.

Powodzenia w remoncie i Pozdrowienia dla Zośki aby szybko wruciłą do pełnj sprawności.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:56 przez wamka18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#520 Post autor: Sebu$ »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

zaczynam się kurde bać normalnie ... ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#521 Post autor: Wojti »

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły jutro muszę podjąć decyzje co dalej.... :shock:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#522 Post autor: ryba1 »

ja bym nie rozbierał.przecież tam jest kucizna.sprawdź głowice

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#523 Post autor: fredas »

ja bym sprawdzał od razu przy jednej robocie :> pierścienie nie są kute :lol:
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 15:34 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#524 Post autor: gRZENIU »

Wojtija bym rozebrał i wymienił pierścienie , jedna robota a pewność będzie ... Bo może teraz jest ok ale co będzie za 50 tys. km :?: Decyzja należy do Ciebie , ale jak chcesz więcej mocy to przygotuj pod nią serce , aby zawału nie dostało ... :lol:

Trzymam kciuki... ;)

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#525 Post autor: janekW67 »

Rafoooo pisze:Czy ja wiem czy taka niska ta kompresja
Uważam,ze niska,wszak silnik jeszcze nie ma 90-ciu tys. przebiegu.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”