[B] - kita - 1,9 CDTI - Cosmo - 150KM - 2009
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Bo to nie mechanik
Odma zimą do sprawdzenia to podstawa
Odma zimą do sprawdzenia to podstawa
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2471
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Widzę, że i zośki cierpią na takie schorzenie. U mojej żony w polo też była taka akcja parę lat temu. Od tego czasu pilnuję tego co roku. Powodzenia przy czyszczeniu odmy.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Swoja drogą bym odwiedził mechanika i powiedział że jetem u nie go ostatni raz
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3064
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Można by dolać, napewno nie zaszkodzi. A daleko do mechanika?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- kita
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 lis 2016, 18:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Kolejny miesiąc i "kontrolna" wizyta u mechanika
- wymienione tuleje wahacza
- poprawione przewody tylnych drzwi od strony kierowcy (zamek po raz kolejny przerywał)
- domyty silnik po zimie, i wyrzuceniu oleju przez bagnet
Ogólnie jestem zadowolony natomiast zauważyłem, że przez "klapy wirowe" dokładniej przez te te plastikowe tuleje czasem pojawią się drobinki oleju nawet spore ilości przez co silnik jest uwalony od oleju ;(
tutaj link do filmu jak mam to zachlapane olejem https://youtu.be/YEfcVEv43qg nadmienię iż 13 lipca było czyściutkie jak łza
Teraz od paru dni pojawia się kontrolka samochodu z kluczem, po wypedałowaniu mam błąd P0425 doczytałem już na forum jaki to błąd i jak kosztowny może być. Nie zauważyłem natomiast czy to większego/mniejszego spalania czy też wypalania DPF wszystko na tę chwile normalnie działa.
- wymienione tuleje wahacza
- poprawione przewody tylnych drzwi od strony kierowcy (zamek po raz kolejny przerywał)
- domyty silnik po zimie, i wyrzuceniu oleju przez bagnet
Ogólnie jestem zadowolony natomiast zauważyłem, że przez "klapy wirowe" dokładniej przez te te plastikowe tuleje czasem pojawią się drobinki oleju nawet spore ilości przez co silnik jest uwalony od oleju ;(
tutaj link do filmu jak mam to zachlapane olejem https://youtu.be/YEfcVEv43qg nadmienię iż 13 lipca było czyściutkie jak łza
Teraz od paru dni pojawia się kontrolka samochodu z kluczem, po wypedałowaniu mam błąd P0425 doczytałem już na forum jaki to błąd i jak kosztowny może być. Nie zauważyłem natomiast czy to większego/mniejszego spalania czy też wypalania DPF wszystko na tę chwile normalnie działa.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2018, 23:45 przez kita, łącznie zmieniany 1 raz.
- kita
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 lis 2016, 18:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam,
Klapy wirowe dalej wyrzucają olej
Poza tym Zośka dostała NOWY akumulator, i niebawem zacznie się przebudowa oświetlenia.
W końcu po wielu latach w poprzedniej firmie powiedziałem "koniec" wraz ze zmianą pracy więcej czasu mogę poświecić rodzinie i Zośce.
Pozdro
Kita
Klapy wirowe dalej wyrzucają olej
Poza tym Zośka dostała NOWY akumulator, i niebawem zacznie się przebudowa oświetlenia.
W końcu po wielu latach w poprzedniej firmie powiedziałem "koniec" wraz ze zmianą pracy więcej czasu mogę poświecić rodzinie i Zośce.
Pozdro
Kita
- kita
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 lis 2016, 18:52
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Zosia nie chce współpracować, miesiąc temu wymiana chłodnicy i przy okazji przyspieszona wymiana filtrów, oleju.
Dzisiaj po zakończonej jeździe usłyszałem inny niż zwykle dźwięk z samochodu i okazało się po szybkich oględzinach, że kabel od czujki temperatury spalin w DPF wisi pod podwoziem a po czujniku ni widu ni słychu kolejne koszty.
Czas się za to zabrać i w końcu to zrobić.
Dzisiaj po zakończonej jeździe usłyszałem inny niż zwykle dźwięk z samochodu i okazało się po szybkich oględzinach, że kabel od czujki temperatury spalin w DPF wisi pod podwoziem a po czujniku ni widu ni słychu kolejne koszty.
Przerobienie kierunkowskazów na światła do jazdy dziennej, lecz ten projekt po raz kolejny odłożony na późniejszy czas
Czas się za to zabrać i w końcu to zrobić.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8162
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8162
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
No co powie ... proszę to zdemontować i przyjechać jeszcze raz
Dlatego należy mieć przełącznik wyłączający funkcję dziennych w kierunkach
Dlatego należy mieć przełącznik wyłączający funkcję dziennych w kierunkach