[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Prace nad słupkiem powoli idą do przodu. Ale niestety za wolno bo cały czas jest coś do roboty.
Jeżeli chodzi o moje Must Have w temacie doposażania to prężnie działam dalej
Wczoraj zabrałem się za UWA. Trzeba było co nie co odkręcić:
Później zamontowałem polkę pod moduł w fabrycznym miejscu:
I okazało się że przygotowana wiązka była wykonana mega profesjonalnie, jednak była zbyt krótka ( ktoś przewidział że UWA będzie montowane za wyświetlaczem).
Przyszło jeszcze sztukować wiązkę:
Po kilku godzinach dłubania, lutowania i programowania prawie wszystko działało.
Dało się rozmawiać ale w zakładkach pokazywał się komunikat "Program UHP" który mnie irytował.
Po rozmowie z naszym forumowym elektronikiem ( Flora - ) udało się dojść co powodowało pojawianie się komunikatu. Jednak dalej problemem była opcja programowania.
Po chwili miałem już na dysku Vaux-coma, który bez problemu wykonuje programowanie i w porównaniu do mojego starego programu ogarnia o wiele więcej funkcji.
Oto efekt końcowy:
A przy okazji udało się zaprogramować Twin Audio, które działa idealnie. Fajny bajer dla dzieciaka z tyłu.
Zostało jeszcze dokończyć Flexa w bagażniku, zamontować ori wejście AUX koło ręcznego i w miarę możliwości ogarnąć TPMS.
Panorama też wchodzi w grę, ale w dalszej przyszłości jak już moc będzie ogarnięta
Teraz na tapetę rzucam działania mechaniczne. Po konsultacji z BRK do podmiany leci kolektor na ori, bo chcę na 110% znać przyczynę przymykania przepustnicy, a potem przystępuję do ponownego składania gratów do programu ( DV, wałek i ponownie krótki kolektor ).
Do ogarnięcia zostaje jeszcze wydajniejsza pompa paliwa (DW 200) i okucie tarczy sprzęgła w kevlar. No chyba że będzie szrot to będę musiał wrzucić nowy zestaw...
Mam nadzieję, że jak ogarnę wszystko na miejscu u siebie w garażu to potem nie będzie żadnych niespodzianek i dodatkowych wydatków poza garażem...
Jeżeli chodzi o moje Must Have w temacie doposażania to prężnie działam dalej
Wczoraj zabrałem się za UWA. Trzeba było co nie co odkręcić:
Później zamontowałem polkę pod moduł w fabrycznym miejscu:
I okazało się że przygotowana wiązka była wykonana mega profesjonalnie, jednak była zbyt krótka ( ktoś przewidział że UWA będzie montowane za wyświetlaczem).
Przyszło jeszcze sztukować wiązkę:
Po kilku godzinach dłubania, lutowania i programowania prawie wszystko działało.
Dało się rozmawiać ale w zakładkach pokazywał się komunikat "Program UHP" który mnie irytował.
Po rozmowie z naszym forumowym elektronikiem ( Flora - ) udało się dojść co powodowało pojawianie się komunikatu. Jednak dalej problemem była opcja programowania.
Po chwili miałem już na dysku Vaux-coma, który bez problemu wykonuje programowanie i w porównaniu do mojego starego programu ogarnia o wiele więcej funkcji.
Oto efekt końcowy:
A przy okazji udało się zaprogramować Twin Audio, które działa idealnie. Fajny bajer dla dzieciaka z tyłu.
Zostało jeszcze dokończyć Flexa w bagażniku, zamontować ori wejście AUX koło ręcznego i w miarę możliwości ogarnąć TPMS.
Panorama też wchodzi w grę, ale w dalszej przyszłości jak już moc będzie ogarnięta
Teraz na tapetę rzucam działania mechaniczne. Po konsultacji z BRK do podmiany leci kolektor na ori, bo chcę na 110% znać przyczynę przymykania przepustnicy, a potem przystępuję do ponownego składania gratów do programu ( DV, wałek i ponownie krótki kolektor ).
Do ogarnięcia zostaje jeszcze wydajniejsza pompa paliwa (DW 200) i okucie tarczy sprzęgła w kevlar. No chyba że będzie szrot to będę musiał wrzucić nowy zestaw...
Mam nadzieję, że jak ogarnę wszystko na miejscu u siebie w garażu to potem nie będzie żadnych niespodzianek i dodatkowych wydatków poza garażem...
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2017, 16:10 przez Sumik, łącznie zmieniany 3 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Rafoooo, Co mogę to robię samemu. Jest co robić no i ta satysfakcja jak w efekcie końcowym wszystko działa
Nie ukrywam, że korzystam z różnych poradników zamieszczonych w sieci jak i pomocy technicznej innych bardziej doświadczonych forumowiczów. Ale cieszę się że już tyle udało mi się wykonać odkąd przygarnąłem Zośkę.
wampir11111, Niestety doba jest za krótka... Z resztą sam wiesz jak wygląda takie modzenie z doskoku.
Sebu$, Brawo JA i ZOFIA
Podziękował
Nie ukrywam, że korzystam z różnych poradników zamieszczonych w sieci jak i pomocy technicznej innych bardziej doświadczonych forumowiczów. Ale cieszę się że już tyle udało mi się wykonać odkąd przygarnąłem Zośkę.
wampir11111, Niestety doba jest za krótka... Z resztą sam wiesz jak wygląda takie modzenie z doskoku.
Sebu$, Brawo JA i ZOFIA
Podziękował
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Kolejny update
Jakoś ostatnio nic się nie dzieje. Znaczy się nie u mnie. Albo inaczej, nie z moim wozidłem...
Czasowo człowiek nie wyrabia żeby zrobić przy swoim aucie, bo tyle jest innej roboty, że szkoda gadać.
No ale jakoś trzeba żyć
Dzisiaj udało się skończyć rzeźbić słupek do AH.
Już leży za podkładowany wygrzewając się w ciepłym miejscu i mam nadzieję, że w tym tygodniu się z nim do końca uporam (czekam na decyzję czy lakier czy flock).
Tak samo z dokładką do AH.
Została poskładana w całość i zostały uzupełnione braki i ubytki. Został ostatni szlif i leci pod lakier
Dokładka od Wojtiego też już jest sklejona ale jeszcze nie wyszpachlowana.
Moje, oczywiście nie skończona gdzieś się poniewiera...
Z działań u mnie w garażu to tylko tak delikatnie, żeby nie było, że nic nie robię
Zakupiłem i wymieniłem lewy sworzeń wahacza, który wyszedł na przeglądzie. Sworzeń z Moog'a przeżył 10 miesięcy... Ehhh... te nasze cudowne drogi
Udało się również wyrwać za przysłowiowa "dużą flaszkę" przewód klimy od sprężarki. Jest szczelny ale delikatnie skrzywiony. Ja swój niestety miałem spawany. Tak się składa, że jak połączę sprawne elementy z mojego i te z tego co kupiłem to powstanie praktycznie nowy przewód ( zakuję go w nowe przewody u chłopaków co robili mi spływ oleju z turbo).
Cena takiego w ASO to po rabacie 1247 zł I niestety występowały tylko w AH i ZB OPC...
Dodatkowo zakupiłem pakiet palacza, chociaż nie palę, no ale był w opcji to musiałem to mieć na wyposażeniu
Udało mi się bo dostałem używane, a zarazem nie używane popielniczki Ktoś je miał u siebie i nie palił tak jak ja.
A do tego popracowałem troszkę nad estetyką kierownicy i wrzuciłem prawą świeżą rolkę sterowania. Piszę świeżą bo jest używana ale w idealnym stanie.
Zła wiadomość jest taka, że chyba będę musiał wrzucić teraz nowszą lewą bo teraz tamta wygląda gorzej
Jeżeli chodzi o przygotowania do programu to wczoraj dotarł regulator paliwa 3.3 bar od Wampira
Dodatkowo jeszcze w tym tygodniu ( po ubezpieczeniu auta ) zamawiam nową wydajniejszą pompę paliwa DW200 ( na wszelki wypadek, żeby być przygotowanym na nowy, lepszy soft ).
Poza tym czekam na kolejną dłuższą wolną chwilę gdzie będę mógł wyjąć skrzynię biegów i zajrzeć do środka czy trzeba myśleć o dwumasie czy nie.
Do tego tarcza sprzęgła leci do okucia w kevlar, i zobaczymy co z dociskiem. Rozmawiałem z jednym z magików z Bielska i jeżeli stwierdzi on, że to jest ten rodzaj docisku, który da się wzmocnić poprzez dołożenie drugiej sprężyny to i to się ogarnie.
Robię to z myślą o odległości jaka dzieli mnie od BRK. Wszystko co mogę staram się zrobić na miejscu, żeby potem nie było rozczarowania podczas strojenia.
Na chwilę obecną to chyba tyle.
Aha, przez przypadek szukając znajomemu ZB OPC znalazłem coś takiego jak podłokietnik składanego środkowego tylnego oparcia. Taki wyciągany ze środka.
Chyba też pomyślę o jego zakupie, no bo jak już coś takiego było na wyposażeniu to czemu tego nie mieć
Zwariowałem na tym punkcie. Must Have
Ma ktoś coś takiego?? Jak tak, to proszę o kilka fotek jak to się prezentuje
EDIT...
I najważniejsze. Kurcze, zapomniałem na śmierć. Przyszły ostatnio zamówione 2 małe srebrne klubowe naklejki
Teraz trzeba ładnie umyć Zośkę i się oznakować
Jakoś ostatnio nic się nie dzieje. Znaczy się nie u mnie. Albo inaczej, nie z moim wozidłem...
Czasowo człowiek nie wyrabia żeby zrobić przy swoim aucie, bo tyle jest innej roboty, że szkoda gadać.
No ale jakoś trzeba żyć
Dzisiaj udało się skończyć rzeźbić słupek do AH.
Już leży za podkładowany wygrzewając się w ciepłym miejscu i mam nadzieję, że w tym tygodniu się z nim do końca uporam (czekam na decyzję czy lakier czy flock).
Tak samo z dokładką do AH.
Została poskładana w całość i zostały uzupełnione braki i ubytki. Został ostatni szlif i leci pod lakier
Dokładka od Wojtiego też już jest sklejona ale jeszcze nie wyszpachlowana.
Moje, oczywiście nie skończona gdzieś się poniewiera...
Z działań u mnie w garażu to tylko tak delikatnie, żeby nie było, że nic nie robię
Zakupiłem i wymieniłem lewy sworzeń wahacza, który wyszedł na przeglądzie. Sworzeń z Moog'a przeżył 10 miesięcy... Ehhh... te nasze cudowne drogi
Udało się również wyrwać za przysłowiowa "dużą flaszkę" przewód klimy od sprężarki. Jest szczelny ale delikatnie skrzywiony. Ja swój niestety miałem spawany. Tak się składa, że jak połączę sprawne elementy z mojego i te z tego co kupiłem to powstanie praktycznie nowy przewód ( zakuję go w nowe przewody u chłopaków co robili mi spływ oleju z turbo).
Cena takiego w ASO to po rabacie 1247 zł I niestety występowały tylko w AH i ZB OPC...
Dodatkowo zakupiłem pakiet palacza, chociaż nie palę, no ale był w opcji to musiałem to mieć na wyposażeniu
Udało mi się bo dostałem używane, a zarazem nie używane popielniczki Ktoś je miał u siebie i nie palił tak jak ja.
A do tego popracowałem troszkę nad estetyką kierownicy i wrzuciłem prawą świeżą rolkę sterowania. Piszę świeżą bo jest używana ale w idealnym stanie.
Zła wiadomość jest taka, że chyba będę musiał wrzucić teraz nowszą lewą bo teraz tamta wygląda gorzej
Jeżeli chodzi o przygotowania do programu to wczoraj dotarł regulator paliwa 3.3 bar od Wampira
Dodatkowo jeszcze w tym tygodniu ( po ubezpieczeniu auta ) zamawiam nową wydajniejszą pompę paliwa DW200 ( na wszelki wypadek, żeby być przygotowanym na nowy, lepszy soft ).
Poza tym czekam na kolejną dłuższą wolną chwilę gdzie będę mógł wyjąć skrzynię biegów i zajrzeć do środka czy trzeba myśleć o dwumasie czy nie.
Do tego tarcza sprzęgła leci do okucia w kevlar, i zobaczymy co z dociskiem. Rozmawiałem z jednym z magików z Bielska i jeżeli stwierdzi on, że to jest ten rodzaj docisku, który da się wzmocnić poprzez dołożenie drugiej sprężyny to i to się ogarnie.
Robię to z myślą o odległości jaka dzieli mnie od BRK. Wszystko co mogę staram się zrobić na miejscu, żeby potem nie było rozczarowania podczas strojenia.
Na chwilę obecną to chyba tyle.
Aha, przez przypadek szukając znajomemu ZB OPC znalazłem coś takiego jak podłokietnik składanego środkowego tylnego oparcia. Taki wyciągany ze środka.
Chyba też pomyślę o jego zakupie, no bo jak już coś takiego było na wyposażeniu to czemu tego nie mieć
Zwariowałem na tym punkcie. Must Have
Ma ktoś coś takiego?? Jak tak, to proszę o kilka fotek jak to się prezentuje
EDIT...
I najważniejsze. Kurcze, zapomniałem na śmierć. Przyszły ostatnio zamówione 2 małe srebrne klubowe naklejki
Teraz trzeba ładnie umyć Zośkę i się oznakować
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 20:44 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie o ten mi chodzi
EDIT...
Rzeźba zakończona:
Teraz tylko montaż w aucie...
Tak poza tym Zośka ubezpieczona na kolejny rok... Cena nie była zła. Podwyżka pakietu OC, AC, NNW, itp. itd. o niecałe 90 zł.
Najśmieszniejsza jest sytuacja, że w tamtym roku Zofia byłą warta 21 700 zł a teraz nagle jej wartość wzrosła do 25 400 :>
EDIT...
Rzeźba zakończona:
Teraz tylko montaż w aucie...
Tak poza tym Zośka ubezpieczona na kolejny rok... Cena nie była zła. Podwyżka pakietu OC, AC, NNW, itp. itd. o niecałe 90 zł.
Najśmieszniejsza jest sytuacja, że w tamtym roku Zofia byłą warta 21 700 zł a teraz nagle jej wartość wzrosła do 25 400 :>
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 22:22 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.