[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Na razie chciałem ogarnąć ją mechanicznie żeby było czym jechać.
Lakier i wygląd zewnętrzny to kolejny etap prac. Do malowania mam praktycznie cały przód: zderzak, maskę, grill. Na pewno znajdą się jakieś ogniska rudej bo to przecież Opel. Chciałbym ją odświerzyć, wypolerować i zabezpieczyć czymś trwałym np. ceramiką.
Po głowie chodzi mi również PlastiDip. Śledzę na Ybe kanał DipYourCar. Robią piękne auta, i to za nie dużą kasę. Znalazłem w Polsce przedstawiciela tej firmy: http://changeyourcar.pl Ceny nie są jakieś kosmiczne a efekt naprawdę robi robotę
Lakier i wygląd zewnętrzny to kolejny etap prac. Do malowania mam praktycznie cały przód: zderzak, maskę, grill. Na pewno znajdą się jakieś ogniska rudej bo to przecież Opel. Chciałbym ją odświerzyć, wypolerować i zabezpieczyć czymś trwałym np. ceramiką.
Po głowie chodzi mi również PlastiDip. Śledzę na Ybe kanał DipYourCar. Robią piękne auta, i to za nie dużą kasę. Znalazłem w Polsce przedstawiciela tej firmy: http://changeyourcar.pl Ceny nie są jakieś kosmiczne a efekt naprawdę robi robotę
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Marcin jaki rozstaw śrub masz na felgach, bo spodobały mi się ładniutkie felgi ale z audi a tam rozstaw 5x112 i nie wiem czy podejdą? Ty dawałeś dystanse do swojej ile ten twój tokarz by krzykną za takie?
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Te też są 5x112. Ja mam je przykręcone na śrubach pływających. Nawet zabezpieczenie jest pływające. Możesz wtedy zastosować +/- 2 mm czyli od 108 - 112mm. Z audi podejdą pod warunkiem, że będą miały otwór centrujący co najmniej 65,1mm.
Dystans też dawałem (przód 22mm i tył 26mm) ale to tylko ze względu na walory estetyczne oraz ET i szerokość felg. Tylnego koła bez dystansu nie przykręcę...
Dystans też dawałem (przód 22mm i tył 26mm) ale to tylko ze względu na walory estetyczne oraz ET i szerokość felg. Tylnego koła bez dystansu nie przykręcę...
Ostatnio zmieniony 19 cze 2017, 20:42 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
EDIT...
Troszkę to trwało i pewnie niektórych denerwowało to, że więcej pisania niż działań w temacie, no ale dużo się działo. Jak zacząłem i powiedziałem A to musiałem doprowadzić sprawę do końca i tak też zrobiłem :>
Wczoraj w końcu udałem się do BRK
Godzina 8:54 pod brama zakładu (jeszcze przed otwarciem ). Wjazd na teren i od razu było widać, że chłopaki robią konkretne projekty... MASAKRA ( ale tajemnica firmy i nie mogę pisnąć ani słówka).
Wjazd a hamownię i od razu pomiar na sucho po zastosowanych modach.
Tutaj Zośka zaczęła się wyrywać z rolek i trzeba było ja uwiązać dodatkowo z tyłu.
Pierwszy pomiar pokazał 264,4 KM i 360Nm czyli i wiadomo, że wsadzone podzespoły nawet bez strojenia dają efekty
Potem działanie przy sofcie i oczywiście modlitwa żeby wszystko poszło tak jak powinno.
Po ok 2 godzinach udało się obrobić soft i wsadzić go z powrotem do kompa
Oto efekty końcowe:
A tak wyglądają kreski:
Jak to się mówi "jaj nie urwało" bo na początku zapowiadało się dobrze i liczyłem na więcej, ale zostało to wykonane z głową w bezpieczny sposób
Niestety kondycja silnika nie pozwala na więcej (jeszcze :> ). Trzeba zajrzeć do głowicy i zweryfikować stan pierścieni. Podczas ostatniego hamowania maszyna wypuściła chmurkę i to nas troszkę zmartwiło.
Czas pokaże co i kiedy będzie robione przy silniku. Na chwilę obecną trzeba się cieszyć tym co jest, a naprawdę daje radę. Teraz wyprzedzanie to formalność
V-max jeszcze nie testowany, muszę jakoś kiedyś wyskoczyć na Niemcy
W drodze powrotnej zawitałem do Wampira, żeby obejrzeć jego niepozorną Zafirę 300+
Zorganizowaliśmy mikro SPOTkanko i podzieliliśmy się doświadczeniami.
Oczywiście nie obyło się bez jazd obiema wariatkami
Tego dnia nakręciłem grubo ponad 800 km. Dotarłem do domu zajechany ale już z programem
Kontynuując moją myśl nie mogę zapomnieć tutaj o kilku osobach i z tego miejsca chciałem podziękować:
Wampirowi, osoba, która mega mocno mnie wspierała i mobilizowała do działania. Z Michałem wymienialiśmy się doświadczeniami, spostrzeżeniami jak i podzespołami :p
Wojtiemu za pokazanie tej właściwej drogi, wspieranie, dobre słowo i ciągłe nakręcanie do działania,
Doktorowi za fachowe doradztwo, trafione diagnozy, cierpliwość i wyrozumiałość
Jak i wszystkim forumowiczom i czytelnikom mojego garaż za doping.
To dzięki WAM tutaj jestem i po części robię to dla WAS, żeby w pewien sposób przetrzeć szlaki "modzenia na własną rękę". Zaznaczę że nie jest to trudne i finansowo do ogarnięcia. Ważne żeby wiedzieć co montować a czego nie
Jeszcze raz dziękuję WSZYSTKIM za wsparcie i doping
Troszkę to trwało i pewnie niektórych denerwowało to, że więcej pisania niż działań w temacie, no ale dużo się działo. Jak zacząłem i powiedziałem A to musiałem doprowadzić sprawę do końca i tak też zrobiłem :>
Wczoraj w końcu udałem się do BRK
Godzina 8:54 pod brama zakładu (jeszcze przed otwarciem ). Wjazd na teren i od razu było widać, że chłopaki robią konkretne projekty... MASAKRA ( ale tajemnica firmy i nie mogę pisnąć ani słówka).
Wjazd a hamownię i od razu pomiar na sucho po zastosowanych modach.
Tutaj Zośka zaczęła się wyrywać z rolek i trzeba było ja uwiązać dodatkowo z tyłu.
Pierwszy pomiar pokazał 264,4 KM i 360Nm czyli i wiadomo, że wsadzone podzespoły nawet bez strojenia dają efekty
Potem działanie przy sofcie i oczywiście modlitwa żeby wszystko poszło tak jak powinno.
Po ok 2 godzinach udało się obrobić soft i wsadzić go z powrotem do kompa
Oto efekty końcowe:
A tak wyglądają kreski:
Jak to się mówi "jaj nie urwało" bo na początku zapowiadało się dobrze i liczyłem na więcej, ale zostało to wykonane z głową w bezpieczny sposób
Niestety kondycja silnika nie pozwala na więcej (jeszcze :> ). Trzeba zajrzeć do głowicy i zweryfikować stan pierścieni. Podczas ostatniego hamowania maszyna wypuściła chmurkę i to nas troszkę zmartwiło.
Czas pokaże co i kiedy będzie robione przy silniku. Na chwilę obecną trzeba się cieszyć tym co jest, a naprawdę daje radę. Teraz wyprzedzanie to formalność
V-max jeszcze nie testowany, muszę jakoś kiedyś wyskoczyć na Niemcy
W drodze powrotnej zawitałem do Wampira, żeby obejrzeć jego niepozorną Zafirę 300+
Zorganizowaliśmy mikro SPOTkanko i podzieliliśmy się doświadczeniami.
Oczywiście nie obyło się bez jazd obiema wariatkami
Tego dnia nakręciłem grubo ponad 800 km. Dotarłem do domu zajechany ale już z programem
Kontynuując moją myśl nie mogę zapomnieć tutaj o kilku osobach i z tego miejsca chciałem podziękować:
Wampirowi, osoba, która mega mocno mnie wspierała i mobilizowała do działania. Z Michałem wymienialiśmy się doświadczeniami, spostrzeżeniami jak i podzespołami :p
Wojtiemu za pokazanie tej właściwej drogi, wspieranie, dobre słowo i ciągłe nakręcanie do działania,
Doktorowi za fachowe doradztwo, trafione diagnozy, cierpliwość i wyrozumiałość
Jak i wszystkim forumowiczom i czytelnikom mojego garaż za doping.
To dzięki WAM tutaj jestem i po części robię to dla WAS, żeby w pewien sposób przetrzeć szlaki "modzenia na własną rękę". Zaznaczę że nie jest to trudne i finansowo do ogarnięcia. Ważne żeby wiedzieć co montować a czego nie
Jeszcze raz dziękuję WSZYSTKIM za wsparcie i doping
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 01:39 przez Sumik, łącznie zmieniany 3 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Cray123
- Zafiromaniak
- Posty: 519
- Rejestracja: 09 cze 2016, 21:21
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Ropczyce
- Auto: ZA OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Chcialoby sie powiedziec, ze mamy rodzine +300, a Ty tutaj masz "tylko" 300 zartuje oczywiście
Za wklad pracy i za efekty i wielkie
Za wklad pracy i za efekty i wielkie
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 08:59 przez Cray123, łącznie zmieniany 1 raz.
- michał0987
- Mieszkaniec
- Posty: 225
- Rejestracja: 31 maja 2016, 14:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: RDM
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20let
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt: