[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nie ma jakiejś ogromnej różnicy. Porównując uszczelniacze ze sobą najmniejszą średnicę mają najtańsze Elringi z IC.
Jeżeli chodzi o pozostałe: ori ASO, czy z tależykami czy Supertechy to wszystkie są takie same.
Tak więc zakładam Supertechy a z talerzykami from UK będą na sprzedaż.
Jak coś to posiadam 2 takie komplety
Jeżeli chodzi o pozostałe: ori ASO, czy z tależykami czy Supertechy to wszystkie są takie same.
Tak więc zakładam Supertechy a z talerzykami from UK będą na sprzedaż.
Jak coś to posiadam 2 takie komplety
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
EDIT...
Dzisiaj udało się wpaść do garażu na chwilę przed pracą i w końcu podziałać coś przy silniku do Zośki Wspomnę, że czas mocno ograniczony bo na dniach spodziewam się kolejnego dziecka, tak więc grafik mocno napięty...
Blok i wał odebrane od specjalisty.
Blok przeszedł szlif pod nowe tłoki, gruntowne czyszczenie i planowanie
Ja dołożyłem coś od siebie i pomalowałem całość lakierem na wysoką temp żeby zabezpieczyć całość antykorozyjnie.
Wał na szczęście był w bardzo dobrym stanie i wystarczyła jedynie polerka.
Jak już wcześniej wspominałem udało mi się dostać do bardzo dokładnej wagi laboratoryjnej. Poważyłem wszystkie elementy i zaczęła się układanka. Po kilku godzinach kombinowania udało się poskładać elementy układu korbowo-tłokowego z dokładnością +/- 0.06g
Zapiski w sumie rozumiane tylko przeze mnie ale i tak sukces
Potem wszystkie elementy układanki trzeba było poukładać wg wagi, zmontować i wrzucić do boku:
Potem wszystko zabezpieczyć przed ewentualnym zabrudzeniem przy dalszym składaniu:
Tak przygotowany blok czeka na jutrzejszy dzień gdzie dalej będę składał wszystko do kupy, a jest co robić
Dzisiaj udało się wpaść do garażu na chwilę przed pracą i w końcu podziałać coś przy silniku do Zośki Wspomnę, że czas mocno ograniczony bo na dniach spodziewam się kolejnego dziecka, tak więc grafik mocno napięty...
Blok i wał odebrane od specjalisty.
Blok przeszedł szlif pod nowe tłoki, gruntowne czyszczenie i planowanie
Ja dołożyłem coś od siebie i pomalowałem całość lakierem na wysoką temp żeby zabezpieczyć całość antykorozyjnie.
Wał na szczęście był w bardzo dobrym stanie i wystarczyła jedynie polerka.
Jak już wcześniej wspominałem udało mi się dostać do bardzo dokładnej wagi laboratoryjnej. Poważyłem wszystkie elementy i zaczęła się układanka. Po kilku godzinach kombinowania udało się poskładać elementy układu korbowo-tłokowego z dokładnością +/- 0.06g
Zapiski w sumie rozumiane tylko przeze mnie ale i tak sukces
Potem wszystkie elementy układanki trzeba było poukładać wg wagi, zmontować i wrzucić do boku:
Potem wszystko zabezpieczyć przed ewentualnym zabrudzeniem przy dalszym składaniu:
Tak przygotowany blok czeka na jutrzejszy dzień gdzie dalej będę składał wszystko do kupy, a jest co robić
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, 23:37 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dzisiaj kolejny krok do przodu, jednak taki malutki bo więcej było jeżdżenia i załatwiania niż czasu na składanie. Z resztą ciężko się skupić na czymkolwiek jak człowiek w ciągu doby pracuje po 20-22h...
Odwiedziłem ASO w celu odebrania pozostałych pierdół:
Do tego udało się ogarnąć ori termostat dosłownie w cenie złomu
Potem udałem się do Olkusza po zamówione elementy poprzedniej układanki :>
I w końcu udało się dotrzeć do garażu żeby coś poskładać. Jednak najpierw trzeba było wszystko wymyć no bo jak nówka sztuka to i w środku musi być czysto.
Miska i pompa oleju wymyte:
Do tego udało się zreanimować dolną zagięta miskę od której wszystko się zaczęło
Jak dobrze pójdzie i starczy sił to jutro silnik będzie w budzie, przygotowany na montaż głowicy. A wtedy to już tylko formalność.
Odwiedziłem ASO w celu odebrania pozostałych pierdół:
Do tego udało się ogarnąć ori termostat dosłownie w cenie złomu
Potem udałem się do Olkusza po zamówione elementy poprzedniej układanki :>
I w końcu udało się dotrzeć do garażu żeby coś poskładać. Jednak najpierw trzeba było wszystko wymyć no bo jak nówka sztuka to i w środku musi być czysto.
Miska i pompa oleju wymyte:
Do tego udało się zreanimować dolną zagięta miskę od której wszystko się zaczęło
Jak dobrze pójdzie i starczy sił to jutro silnik będzie w budzie, przygotowany na montaż głowicy. A wtedy to już tylko formalność.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Żółte to te twardsze (95sha) czy jakoś tak, czerwone (85sha) . Miałem w omedze czerwone i bylem zadowolony ale zawias miałem serię (czyt. Koza)
Sumik, dobre posunięcie z tym poli
Sumik, dobre posunięcie z tym poli
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
tomekx9, z przodu mam już założone czerwone 75 ShA (co kolwiek to znaczy), a te do tyłu zamówiłem zółte 85/90 ShA. Nie chodziło tutaj o twardość ale o to żeby belka jak najmniej pracowała na boki. Wydaje mi się że będzie dobrze
Dzisiaj kolejny dzień wyzwań. Po pracy na szybko godzinka snu i jazda
korzystając z pięknej pogody postanowiłem pomalować kilka elementów żeby pasowały do całości:
Potem zabrałem się za czujnik poziomu oleju bo nie do końca działał.
Okazało się, że jest w nim tyle syfu (szlamu) że nie było opcji żeby w ogóle działał.
Odgiąłem blaszki od spodu przy pomocy płaskiego śrubokręta:
Wyczyściłem wszystko w środku benzyną ekstrakcyjną i złożyłem zaginając nóżki tak jak były.
Czujnik działa i wygląda:
Potem zmontowałem pompę, miski i chłodnicę oleju wraz z przewodami.
Całość gotowa do włożenia wygląda tak:
Następnie szybkie przekazanie:
I po zmontowaniu uszczelniacza wału oraz dwumasy ze sprzęgłem przystąpiłęm do wkłądania silnika
Wszystko zamontowane i poskręcane. Było gotowe do montażu głowicy.
Było, ponieważ jak wyjmowałem żabę spod silnika zauważyłem plamę pod autem. Po szybkich oględzinach okazało się że jest to płyn hamulcowy. Nie wiem czemu ale wysprzęglik zaczął przepuszczać i całe szczęście że to zauważyłem.
Jutro rano jadę go reklamować i biorę drugi żeby jak najszybciej to złożyć do kupy.
W piątek głowica ma być gotowa, tak więc jak dobrze pójdzie to w weekend Zofia przejdzie pierwszy odpał
Dzisiaj kolejny dzień wyzwań. Po pracy na szybko godzinka snu i jazda
korzystając z pięknej pogody postanowiłem pomalować kilka elementów żeby pasowały do całości:
Potem zabrałem się za czujnik poziomu oleju bo nie do końca działał.
Okazało się, że jest w nim tyle syfu (szlamu) że nie było opcji żeby w ogóle działał.
Odgiąłem blaszki od spodu przy pomocy płaskiego śrubokręta:
Wyczyściłem wszystko w środku benzyną ekstrakcyjną i złożyłem zaginając nóżki tak jak były.
Czujnik działa i wygląda:
Potem zmontowałem pompę, miski i chłodnicę oleju wraz z przewodami.
Całość gotowa do włożenia wygląda tak:
Następnie szybkie przekazanie:
I po zmontowaniu uszczelniacza wału oraz dwumasy ze sprzęgłem przystąpiłęm do wkłądania silnika
Wszystko zamontowane i poskręcane. Było gotowe do montażu głowicy.
Było, ponieważ jak wyjmowałem żabę spod silnika zauważyłem plamę pod autem. Po szybkich oględzinach okazało się że jest to płyn hamulcowy. Nie wiem czemu ale wysprzęglik zaczął przepuszczać i całe szczęście że to zauważyłem.
Jutro rano jadę go reklamować i biorę drugi żeby jak najszybciej to złożyć do kupy.
W piątek głowica ma być gotowa, tak więc jak dobrze pójdzie to w weekend Zofia przejdzie pierwszy odpał