[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.
Witam wszystkich Zafiromaniaków
W maju tego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Zafiry B. Zdecydowałem się na Zafirę ponieważ mój ojciec posiadał ZA 9 lat i był z niej niesamowicie zadowolony. Miejsca w środku nigdy nie brakowało a i komfort też był na zadowalającym poziomie.
Musiałem kupić coś usportowionego ponieważ moja przeszłość nie pozwalała na zakup "normalnego" auta
Link do forum mojej Aśki:
http://www.forum.astratuningteam.pl/vie ... hp?t=24966
Potem jak powiększyła się rodzina postanowiłem kupić rodzinne kombi:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=512781
Jednak jak dziecko zaczęło się z nami przemieszczać to zaczęło brakować miejsca w środku jak i w bagażniku.
Szybka decyzja i zaczęło się szukanie. Postanowiłem zrezygnować z napędu 4x4 ( już mi go brakuje) i postawić na coś większego. Rozglądałem się za różnymi markami aż znajomy dał cynk że w Niemcowni stoi fajna Zafirka. Zabrałem grosz i pojechaliśmy.
Na miejscu okazało się że autko stoi u pewnej pani, która kupiła auto z salonu jako demonstracyjne ( stąd dość bogate wyposażenie) i cały czas nim śmigała. Autko bezwypadkowe, serwisowane w ASO z autentycznym przebiegiem 181000 km. Długo nie myślałem i przytargałem furkę do Polski.
Co do wyposażenia to jest dość bogate jak na Zafiry, które wcześniej oglądałem.
Zdekodowane na ruskiej stronie (http://www.neoriginal.ru/katalog-zapchastej)
WBA OPC
G62 5 śrub koła
JL9 ABS
B2G OPC
W5B OPC / VXR
TN7 AKUMULATOR, 66AH
U71 anteny zamontowane, top montowane
KB5 ASYSTENT Oderwanie żmudna
VGB bagażnik dachowy, anodowane
V3E bagażnik, bezbarwny, dach, srebro
LPI Silniki benzynowe Z20LEH [LPI]
B86 boczne listwy na drzwiach, KOLOR
TTB żarówki, dach, tylna dla wygody i dwukrotnie do czytania, 3 rzędzie
DVC BOX, czarne, chromowane pierścienie, niebieski wskaźnik
NT4 emisji gazów, EWG 05
K09 Generator, . 120AMP
TT2 GŁÓWNE ŚWIATŁA Włącz wysoką absolutorium nasycenia, ksenonowe światła mijania, światła drogowe ksenonowe / halogenowe
KC8 jack do podłączenia zasilania do DOPOLNIT.USTROYSTVAM
UAJ informacji graficznej - w kolorze
U66 głośnik 7
VK8 PODMIOTU za punkty
DD8 DLA WZMOCNIENIA WEWNĘTRZNE LUSTRA ze zwiększoną wrażliwością na światło
CT3 dla Niemiec
Z0F dla Niemiec
KA1 DLA ogrzewanie siedzeń przednich
W1Y regulator radia na KIEROWNICA
AHC do ręcznego EXTENSION AIR
C32 systemowe do szybkiego HEAT Quickheat
NS1 zmniejszenia TRAVEL STAND
C68 do elektronicznego KLIMATYZATOR
6Y4 Koło zapasowe I OPONY, DELETE
VG2 ochronne wosku polski, DELETE
U07 Horn, fanfary
DDI MIRROR, kompletne
ddh lustro, z R elektryczna i ogrzewanie / C N / C
UEC LED czujnik automatycznie RECYRKULACJA
UJ9 wskazuje niskie ciśnienie w oponach
80i BLACK WNĘTRZA
U68 informacji o komputerze
MM3 UŻYWANY Z ZARZĄDZANIE RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
F54 używany z sportowe zawieszenie
JF5 używany z SPORTS PEDAL Alloy
ZQ8 używany z podwoziem sportowym
ECA KEY
VYE przycisk Level Control, skóra, SPORT
DH6 daszkiem, słońce, z lekkim lustro, P / C L / S
N55 koła kierownicy, trójramienną, pokryte skórą
QX5 koła, droga biegi, aluminium, 10 szprych, 8JX19
R2d CD z mapami, NIEMCY
FX1 końca transmisji AXIS 3,94
BA9 BOX lodówka
DP6 BODY
2HU PAINT zewnętrzną powłokę, SM. WYKAZ farby w katalogu przedmowę do modeli
E94 COVER
B75 POKRYCIA, montaż, bagażu
tr0 INTERIOR LAMP, z powrotem za pokój dwuosobowy i czytanie
C95 ZGROMADZENIA LAMPY sufitowe, podwójne światła czytania
T9S LAMP montaż, SKLEP, drzwi
TSP LAMP KIT, Custom Shop
LHD lewostronnym
BNX MOLDING I / P Shop, Labirynt, CZARNY
B56 profile, dolnej części ciała, zewnętrzny Kolor
WTS ustawiona, opony, naprawa opon, zintegrowany sprzętowy
B58 maty podłogowe, przednie i tylne wkładki z FLOORMAT
BRG elementy wymienione GAP 2007 1/2 MY
V4M WYPOSAŻENIE 5-gwiazdkowy hotel, Pakiet NCAP
WBG Wyposażenie urządzenia odbiorcze, GPS
WBE Wyposażenie jednostki, radio odbiera przerwa techniczna urządzenia radiowe, system chłodzenia
NC0 WYPOSAŻENIE UNIA EUROPEJSKA
A33 Elektryczne szyby, tylne
80X INTERIOR KUZOVA- CZARNY
80Y poszycie DRZWI, CZARNY
PAO TRIM, SKÓRA MONDIAL
T6K panele, w środku, winyl
VU2 CENTRAL PRZYRZĄDY TABLICY, chrom mat
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
AH4 fotele przednie, kierowcy, 6-WAY RĘCZNA
A53 fotelu pasażera 6 razy regulowane z manualną skrzynią biegów
W2E przednimi fotelami, RECARO
VQA przednie i tylne zderzaki, sportu, stylu (Honeycomb)
T96 lamp przeciwmgielnych przednich
ATA zagłówków, tylnym prawym fotelu, skóry, OUTDOOR Zamknięta sesja DESIGN SEAT, aktywny
AJT Przygotowanie do Network Security
AY0 poduszek powietrznych, góry, z przodu
2J1 pokrycia, PIĘTRO wnętrze, STANDARD
FX3 Electronic Stability Program
K34 programowalny regulator prędkości
BX4 profilu, BODY SIDE PANEL
BLZ PROFIL drzwi wewnętrzne, LABIRYNT, Czarny
UCE Radio AM / FM stereo, wyszukiwania, CD, NAVIGATOR, ETR, balans AUTOMATYCZNA akustyczna
AV4 ODDZIELANIE powrót powrót
TRP RADIO ramkiujc funkcji przełączania, SPORT
TRC kratę, czarny, z ramą (Honeycomb) kolor
D75 uchwyt, montaż, ZEWNĘTRZNY
MZ0 MANUAL Skrzynia biegów 6-biegowa (M32-6 WR)
AHA STEROWANE podparcia lędźwiowego
AHB STEROWANE podparcie lędźwiowe
BW4 Z profil chrom
TSQ JASNY SALON DELUXE
FE4 specjalnego systemu napędowego i zarządzania (IDS +)
Z1F PRĘDKOŚCIOMIERZ KM / H
T56 SPOILER, TYŁ, dach SPORT
A14 GLASS, SIDE SYSTEM
Y67 wymagane, jeżeli SET wyświetlaczem diagnostycznym Przypomnienie
KCL grzejniki Tunel, pasażerowie na tylnych siedzeniach, 2-pozycyjne
KCN Grzejniki Tunel, pasażerowie na tylnych siedzeniach, 3-pozycyjne
FZ3 zaawansowany elektroniczny układ stabilizacji
CE4 wycieraczki reflektorów
T2Q automatyczne światła na starcie
20. kolor linii , STARSILVER
mc OPONY, 235/35 ZR 19
KC7 gniazdko elektryczne, tylna kanapa
W5T rozpoznawczym SILNIK USUNIĘTE
Oczywiście na początku zmieniłem płyny i filtry.
Rozrządu nie ruszałem bo był wymieniany w ASO za poprzedniego właściciela.
Tak poza tym od tamtej pory kilka rzeczy się zmieniło.
Jak nauczę się wrzucać załączniki to wrzucę kilka fotek wraz z opisami.
W maju tego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Zafiry B. Zdecydowałem się na Zafirę ponieważ mój ojciec posiadał ZA 9 lat i był z niej niesamowicie zadowolony. Miejsca w środku nigdy nie brakowało a i komfort też był na zadowalającym poziomie.
Musiałem kupić coś usportowionego ponieważ moja przeszłość nie pozwalała na zakup "normalnego" auta
Link do forum mojej Aśki:
http://www.forum.astratuningteam.pl/vie ... hp?t=24966
Potem jak powiększyła się rodzina postanowiłem kupić rodzinne kombi:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=512781
Jednak jak dziecko zaczęło się z nami przemieszczać to zaczęło brakować miejsca w środku jak i w bagażniku.
Szybka decyzja i zaczęło się szukanie. Postanowiłem zrezygnować z napędu 4x4 ( już mi go brakuje) i postawić na coś większego. Rozglądałem się za różnymi markami aż znajomy dał cynk że w Niemcowni stoi fajna Zafirka. Zabrałem grosz i pojechaliśmy.
Na miejscu okazało się że autko stoi u pewnej pani, która kupiła auto z salonu jako demonstracyjne ( stąd dość bogate wyposażenie) i cały czas nim śmigała. Autko bezwypadkowe, serwisowane w ASO z autentycznym przebiegiem 181000 km. Długo nie myślałem i przytargałem furkę do Polski.
Co do wyposażenia to jest dość bogate jak na Zafiry, które wcześniej oglądałem.
Zdekodowane na ruskiej stronie (http://www.neoriginal.ru/katalog-zapchastej)
WBA OPC
G62 5 śrub koła
JL9 ABS
B2G OPC
W5B OPC / VXR
TN7 AKUMULATOR, 66AH
U71 anteny zamontowane, top montowane
KB5 ASYSTENT Oderwanie żmudna
VGB bagażnik dachowy, anodowane
V3E bagażnik, bezbarwny, dach, srebro
LPI Silniki benzynowe Z20LEH [LPI]
B86 boczne listwy na drzwiach, KOLOR
TTB żarówki, dach, tylna dla wygody i dwukrotnie do czytania, 3 rzędzie
DVC BOX, czarne, chromowane pierścienie, niebieski wskaźnik
NT4 emisji gazów, EWG 05
K09 Generator, . 120AMP
TT2 GŁÓWNE ŚWIATŁA Włącz wysoką absolutorium nasycenia, ksenonowe światła mijania, światła drogowe ksenonowe / halogenowe
KC8 jack do podłączenia zasilania do DOPOLNIT.USTROYSTVAM
UAJ informacji graficznej - w kolorze
U66 głośnik 7
VK8 PODMIOTU za punkty
DD8 DLA WZMOCNIENIA WEWNĘTRZNE LUSTRA ze zwiększoną wrażliwością na światło
CT3 dla Niemiec
Z0F dla Niemiec
KA1 DLA ogrzewanie siedzeń przednich
W1Y regulator radia na KIEROWNICA
AHC do ręcznego EXTENSION AIR
C32 systemowe do szybkiego HEAT Quickheat
NS1 zmniejszenia TRAVEL STAND
C68 do elektronicznego KLIMATYZATOR
6Y4 Koło zapasowe I OPONY, DELETE
VG2 ochronne wosku polski, DELETE
U07 Horn, fanfary
DDI MIRROR, kompletne
ddh lustro, z R elektryczna i ogrzewanie / C N / C
UEC LED czujnik automatycznie RECYRKULACJA
UJ9 wskazuje niskie ciśnienie w oponach
80i BLACK WNĘTRZA
U68 informacji o komputerze
MM3 UŻYWANY Z ZARZĄDZANIE RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
F54 używany z sportowe zawieszenie
JF5 używany z SPORTS PEDAL Alloy
ZQ8 używany z podwoziem sportowym
ECA KEY
VYE przycisk Level Control, skóra, SPORT
DH6 daszkiem, słońce, z lekkim lustro, P / C L / S
N55 koła kierownicy, trójramienną, pokryte skórą
QX5 koła, droga biegi, aluminium, 10 szprych, 8JX19
R2d CD z mapami, NIEMCY
FX1 końca transmisji AXIS 3,94
BA9 BOX lodówka
DP6 BODY
2HU PAINT zewnętrzną powłokę, SM. WYKAZ farby w katalogu przedmowę do modeli
E94 COVER
B75 POKRYCIA, montaż, bagażu
tr0 INTERIOR LAMP, z powrotem za pokój dwuosobowy i czytanie
C95 ZGROMADZENIA LAMPY sufitowe, podwójne światła czytania
T9S LAMP montaż, SKLEP, drzwi
TSP LAMP KIT, Custom Shop
LHD lewostronnym
BNX MOLDING I / P Shop, Labirynt, CZARNY
B56 profile, dolnej części ciała, zewnętrzny Kolor
WTS ustawiona, opony, naprawa opon, zintegrowany sprzętowy
B58 maty podłogowe, przednie i tylne wkładki z FLOORMAT
BRG elementy wymienione GAP 2007 1/2 MY
V4M WYPOSAŻENIE 5-gwiazdkowy hotel, Pakiet NCAP
WBG Wyposażenie urządzenia odbiorcze, GPS
WBE Wyposażenie jednostki, radio odbiera przerwa techniczna urządzenia radiowe, system chłodzenia
NC0 WYPOSAŻENIE UNIA EUROPEJSKA
A33 Elektryczne szyby, tylne
80X INTERIOR KUZOVA- CZARNY
80Y poszycie DRZWI, CZARNY
PAO TRIM, SKÓRA MONDIAL
T6K panele, w środku, winyl
VU2 CENTRAL PRZYRZĄDY TABLICY, chrom mat
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
AH4 fotele przednie, kierowcy, 6-WAY RĘCZNA
A53 fotelu pasażera 6 razy regulowane z manualną skrzynią biegów
W2E przednimi fotelami, RECARO
VQA przednie i tylne zderzaki, sportu, stylu (Honeycomb)
T96 lamp przeciwmgielnych przednich
ATA zagłówków, tylnym prawym fotelu, skóry, OUTDOOR Zamknięta sesja DESIGN SEAT, aktywny
AJT Przygotowanie do Network Security
AY0 poduszek powietrznych, góry, z przodu
2J1 pokrycia, PIĘTRO wnętrze, STANDARD
FX3 Electronic Stability Program
K34 programowalny regulator prędkości
BX4 profilu, BODY SIDE PANEL
BLZ PROFIL drzwi wewnętrzne, LABIRYNT, Czarny
UCE Radio AM / FM stereo, wyszukiwania, CD, NAVIGATOR, ETR, balans AUTOMATYCZNA akustyczna
AV4 ODDZIELANIE powrót powrót
TRP RADIO ramkiujc funkcji przełączania, SPORT
TRC kratę, czarny, z ramą (Honeycomb) kolor
D75 uchwyt, montaż, ZEWNĘTRZNY
MZ0 MANUAL Skrzynia biegów 6-biegowa (M32-6 WR)
AHA STEROWANE podparcia lędźwiowego
AHB STEROWANE podparcie lędźwiowe
BW4 Z profil chrom
TSQ JASNY SALON DELUXE
FE4 specjalnego systemu napędowego i zarządzania (IDS +)
Z1F PRĘDKOŚCIOMIERZ KM / H
T56 SPOILER, TYŁ, dach SPORT
A14 GLASS, SIDE SYSTEM
Y67 wymagane, jeżeli SET wyświetlaczem diagnostycznym Przypomnienie
KCL grzejniki Tunel, pasażerowie na tylnych siedzeniach, 2-pozycyjne
KCN Grzejniki Tunel, pasażerowie na tylnych siedzeniach, 3-pozycyjne
FZ3 zaawansowany elektroniczny układ stabilizacji
CE4 wycieraczki reflektorów
T2Q automatyczne światła na starcie
20. kolor linii , STARSILVER
mc OPONY, 235/35 ZR 19
KC7 gniazdko elektryczne, tylna kanapa
W5T rozpoznawczym SILNIK USUNIĘTE
Oczywiście na początku zmieniłem płyny i filtry.
Rozrządu nie ruszałem bo był wymieniany w ASO za poprzedniego właściciela.
Tak poza tym od tamtej pory kilka rzeczy się zmieniło.
Jak nauczę się wrzucać załączniki to wrzucę kilka fotek wraz z opisami.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ok już się nauczyłem. Oczywiście przy pomocy forumowiczów. Rzuciłem temat i Ci, którzy przeczytali rzucili się z pomocą.
Tak więc kontynuuję pierwszego posta.
Tak wyglądała Zośka po przyjeździe do kraju:
Po sprowadzeniu wymieniłem olej (na mobil 5w50) oraz wszystkie filtry. Wszystko było robione w ASO bo dalej prowadzę książkę serwisową i całą historię samochodu.
Kolejnym krokiem był montaż instalacji gazowej bo zbliżał się rodzinny wyjazd nad morze.
Butla pod podłogę, wlew do wlewu, duży parownik i wtryski do 300 KM. Sterownik STAG QBox Plus.
Fura fruwa jak na benzynie. Spalanie od 10 do 14L. Raz lecąc do Wrocławia autostradą spaliła 17L ale na sporcie i 4tys obr. na 6 biegu
Dalej podczas codziennej jazdy zastanawiałem się dlaczego Opel nie wyposażył wskaźników w tak podstawowy zegar jak temperatura cieczy. Wykorzystałem ten fakt i dołożyłem zegary na słupek, o których zawsze marzyłem. Problemem był taki, że nie da się kupić gotowego adaptera pod zegary do ZB.
Korzystając z umiejętności zdobytych na studiach kupiłem poszycie słupka i adapter na 3 zegary i zacząłem rzeźbić:
Potem montaż zamówionych gratów:
Tutaj kombinowałem z podkładką pod filtr oleju bo fabryczna śruba którą montuje się ją do podstawy pompy jest za krótka. Musiałem odwiedzić swojego zaprzyjaźnionego tokarza. Następnie założyłem mniejszy filtr oleju tak jakby odpowiednik OP570 bo bałem się że nie minie się on z wahaczem. Ale przy kolejnej wyminie oleju powrócę do oryginału bo się mieści.
Jak już zamontowałem wszystkie pierdoły to stwierdziłem że zostało mi troszkę żywicy i włókna i że również nie produkują brewek do ZB. Postanowiłem je wykonać własnoręcznie. Pierwsze zasłaniały większą część reflektora. Jednak obecne po delikatnym podcięciu wg mnie wyglądają obłędnie ( i to nie tylko moje zdanie )
Żeby nie marnować materiałów podczas malowania brewek wrzuciłem w kolor przedni i tylni znaczek.
Jednak po zdemontowaniu tylnego tak już zostało.
Do tego dorzuciłem czarne tylne lampki w których zostawiłem nie przyciemnioną część świateł cofania co w idealny sposób łączy się z chromem na klapie:
No i kierunki na błotnikach:
Żeby nie męczyć się z mundurowymi ustawiłem w sterowniku opcję świateł dziennych gdzie świeci tylko xenon z przodu. A żeby było mnie widać lepiej widać wieczorem zmieniłem opcję tylnych świateł na przyciemnione, przez co świecą jaśniej.
Zmieniłem również żarniki na Osram Xenarc Night Braker Ultimate 110%, które świecą obłędnie !!! POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!
Podczas zabaw ze światłami zastanawiałem się dlaczego nie świeci prawy przeciwmgielny z tyłu. Pytałem, czytałem, szukałem... w końcu ojciec powiedział mi że z prawej strony nie ma przeciwmgielnego, przynajmniej ona tak miał w ZA. Czytałem na forach że trzeba przełączyć na GB, że coś tam jeszcze sie zmienia.
W końcu nie wytrzymałem i wyjąłem lampę żeby sprawdzić. Nie jest tak jak piszą. W prawej lampie jest żarówka, ścieżka w oprawce żarówek ale w kostce podłączeniowej nie ma fizycznie przewodu. Podprowadziłem z lewej lampy plus + od żarówki przeciwmgielnej i wszystko gra. Mam tak zrobione i wszystko działa. Nie ma żadnych błędów i posiadam 2 przeciwmgielne z tyłu
W dalszej kolejności przystąpiłem do zmiany rozstawu kół bo nie mogłem patrzeć jak bardzo z tyłu koła są schowane w nadkola. Mierzyłem, sprawdzałem i znowu musiałem się udać do mojego zaprzyjaźnionego tokarza. Do tyłu wrzuciłem dystans 35mm na stronę. Z fabrycznymi felgami wygląda to super:
Ale z przodu był taki sam problem. Tak więc zamówiłem jeszcze dodatkowo komplet na przód 22mm na stronę:
Nie wiem czy będzie ktoś zainteresowany ale mogę podrzucić skan rysunku technicznego. Dodatkowo po zastosowaniu. dystansu z przodu mogłem bez problemu zastosować stalowe felgi 16" ET 39 na zimę co bez dystansu nie jest możliwe. Posiadam z przodu tarcze 308mm.
Felgi na zimę ogarnięte ale w międzyczasie dosłownie rzutem na taśmę udało mi się zamienić moje felgi na coś ładniejszego:
Przód 19"x8,5" tył 19"x9,5". Na razie na oponach 235/35R19. Na przyszły sezon z przodu będą 225/35. Czekam aż ceny spadną w okresie zimowym
A do tego sprężyny obniżające. Ale to już w 2016 r.
Ufff... było tego trochę ale chyba opisałem wszytsko co udało mi się zrobić od zakupu auta.
Tak więc kontynuuję pierwszego posta.
Tak wyglądała Zośka po przyjeździe do kraju:
Po sprowadzeniu wymieniłem olej (na mobil 5w50) oraz wszystkie filtry. Wszystko było robione w ASO bo dalej prowadzę książkę serwisową i całą historię samochodu.
Kolejnym krokiem był montaż instalacji gazowej bo zbliżał się rodzinny wyjazd nad morze.
Butla pod podłogę, wlew do wlewu, duży parownik i wtryski do 300 KM. Sterownik STAG QBox Plus.
Fura fruwa jak na benzynie. Spalanie od 10 do 14L. Raz lecąc do Wrocławia autostradą spaliła 17L ale na sporcie i 4tys obr. na 6 biegu
Dalej podczas codziennej jazdy zastanawiałem się dlaczego Opel nie wyposażył wskaźników w tak podstawowy zegar jak temperatura cieczy. Wykorzystałem ten fakt i dołożyłem zegary na słupek, o których zawsze marzyłem. Problemem był taki, że nie da się kupić gotowego adaptera pod zegary do ZB.
Korzystając z umiejętności zdobytych na studiach kupiłem poszycie słupka i adapter na 3 zegary i zacząłem rzeźbić:
Potem montaż zamówionych gratów:
Tutaj kombinowałem z podkładką pod filtr oleju bo fabryczna śruba którą montuje się ją do podstawy pompy jest za krótka. Musiałem odwiedzić swojego zaprzyjaźnionego tokarza. Następnie założyłem mniejszy filtr oleju tak jakby odpowiednik OP570 bo bałem się że nie minie się on z wahaczem. Ale przy kolejnej wyminie oleju powrócę do oryginału bo się mieści.
Jak już zamontowałem wszystkie pierdoły to stwierdziłem że zostało mi troszkę żywicy i włókna i że również nie produkują brewek do ZB. Postanowiłem je wykonać własnoręcznie. Pierwsze zasłaniały większą część reflektora. Jednak obecne po delikatnym podcięciu wg mnie wyglądają obłędnie ( i to nie tylko moje zdanie )
Żeby nie marnować materiałów podczas malowania brewek wrzuciłem w kolor przedni i tylni znaczek.
Jednak po zdemontowaniu tylnego tak już zostało.
Do tego dorzuciłem czarne tylne lampki w których zostawiłem nie przyciemnioną część świateł cofania co w idealny sposób łączy się z chromem na klapie:
No i kierunki na błotnikach:
Żeby nie męczyć się z mundurowymi ustawiłem w sterowniku opcję świateł dziennych gdzie świeci tylko xenon z przodu. A żeby było mnie widać lepiej widać wieczorem zmieniłem opcję tylnych świateł na przyciemnione, przez co świecą jaśniej.
Zmieniłem również żarniki na Osram Xenarc Night Braker Ultimate 110%, które świecą obłędnie !!! POLECAM !!!!!!!!!!!!!!!!
Podczas zabaw ze światłami zastanawiałem się dlaczego nie świeci prawy przeciwmgielny z tyłu. Pytałem, czytałem, szukałem... w końcu ojciec powiedział mi że z prawej strony nie ma przeciwmgielnego, przynajmniej ona tak miał w ZA. Czytałem na forach że trzeba przełączyć na GB, że coś tam jeszcze sie zmienia.
W końcu nie wytrzymałem i wyjąłem lampę żeby sprawdzić. Nie jest tak jak piszą. W prawej lampie jest żarówka, ścieżka w oprawce żarówek ale w kostce podłączeniowej nie ma fizycznie przewodu. Podprowadziłem z lewej lampy plus + od żarówki przeciwmgielnej i wszystko gra. Mam tak zrobione i wszystko działa. Nie ma żadnych błędów i posiadam 2 przeciwmgielne z tyłu
W dalszej kolejności przystąpiłem do zmiany rozstawu kół bo nie mogłem patrzeć jak bardzo z tyłu koła są schowane w nadkola. Mierzyłem, sprawdzałem i znowu musiałem się udać do mojego zaprzyjaźnionego tokarza. Do tyłu wrzuciłem dystans 35mm na stronę. Z fabrycznymi felgami wygląda to super:
Ale z przodu był taki sam problem. Tak więc zamówiłem jeszcze dodatkowo komplet na przód 22mm na stronę:
Nie wiem czy będzie ktoś zainteresowany ale mogę podrzucić skan rysunku technicznego. Dodatkowo po zastosowaniu. dystansu z przodu mogłem bez problemu zastosować stalowe felgi 16" ET 39 na zimę co bez dystansu nie jest możliwe. Posiadam z przodu tarcze 308mm.
Felgi na zimę ogarnięte ale w międzyczasie dosłownie rzutem na taśmę udało mi się zamienić moje felgi na coś ładniejszego:
Przód 19"x8,5" tył 19"x9,5". Na razie na oponach 235/35R19. Na przyszły sezon z przodu będą 225/35. Czekam aż ceny spadną w okresie zimowym
A do tego sprężyny obniżające. Ale to już w 2016 r.
Ufff... było tego trochę ale chyba opisałem wszytsko co udało mi się zrobić od zakupu auta.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Co do poerwszego to masz racje. Ale ja to uwielbiam. Takie moje hobby . Przejzyj linka z Aśką w 1 poscie. To byla poziaduwa i ogrom pracy. Prawie mieszkalem w garażu. Ale bylo wartofredas pisze:Dużo czasu i pieniędzy włożyłeś
Co do kasy to staram sie robic wszystko jak najmniejszym kosztem. Jak narazie to tylko zegary i żarniki kosztowaly mnie jakies konkretne pieniadze. Reszta po znajomosci lub swoimi siłami.