[B] Dober, 1.9 CDTI, Zafira B, 150KM, 2010
: 08 sty 2016, 23:00
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Opla Zafiry B. Na początku miała to być najzwyklejsza Zafira jednak okazało się, że trafiła się w pakiecie OPC. Silniczek to 1.9 CDTI o mocy 150KM. Progi, przycisk sport i inne bajery towarzyszące pakietowi OPC zrobiły na mnie wrażenie. Mam jednak nadzieję, że nie będzie się to wszystko psuło. Słyszałem dużo różnych opinii na temat 150KM silników i ich turbin. Auto przyjechało z Austrii i ma oryginalny przebieg 116 tys (który cały czas rośnie). Samochód wyposażony jest w:
- Bi-Xenony skrętne
- pakiet OPC
- dorobione światła LED do jazdy dziennej zamiast halogenów (dla oszczędności Xenonów). W tej wersji ciężko było gdziekolwiek upchać normalne LEDy dlatego trzeba było poświecić halogeny
- lusterko elektrochromatyczne (super sprawa)
- czujnik deszczu(fajna sprawa)
- czujnik zmierzchu(kompletnie nie używam tego)
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- dwa dodatkowe siedzenia w podłodze bagażnika
- czujnik ciśnienia w oponach (też nie korzystam bo mam nieoryginalne koła)
- podgrzewane przednie fotele (fajna sprawa ale podobno niezdrowe)
- czujniki parkowania przód i tył (bardzo się przydaje i polecam, bo jak mnie raz gościu zastawił że miałem gdzieś ok. 20cm z przodu i z tyłu a nie miał mi kto pokazywać czy mogę cofać czy nie to zdały egzamin w 100%)
Co do minusów to:
- tylko jeden schowek (poprzednio miałem Scenica i tam gdzie się nie popatrzyło to był schowek).
- niski przód którym często zahaczam o krawężnik
- koło zapasowe pod samochodem (no ale coś za coś; siedzenia albo koło)
A neutralny jestem względem DPF’u. Wolałbym żeby go nie było, ale żadnych problemów z nim nie mam więc złego słowa nie mówię na jego temat .
Alusy letnie jak i zimowe to 16”. Może wiele osób powie, że mogłyby być 17 (też bym tak wolał, bo ładniejsze), ale autko już przyjechało na takich alusach no i oczywiście cena 17” a cena 16”. Różnica niezła.
Co do Radia to mam model CDC 40 więc jakieś rewelacyjne nie jest (ale działa)
Może dacie mi jakieś wskazówki na co zwracać uwagę i oczywiście oceńcie Opelka. Od razu mówię, że nie jestem jakimś zapalonym tunerem, który będzie nie wiadomo ile wygląd samochodu. Zależy mi bardziej na tym aby samochód ładnie wyglądał, żeby wszystko było robione i naprawiane na bieżąco i aby służył jak najdłużej.
Jakaś fotka z letnimi kołami
I aktualne fotki na zimowych kołach.
No i środek samochodu:
Na wiosnę po zmianie kół wrzucę zdjęcia czystego Opelka.
Bawiłem się w Ledy do podświetlenia tablicy, ale cały czas świrowały. Zazwyczaj świeciły dobrze ale czasem mrugały, a czasem ogóle nie świeciły. Dlatego postanowiłem się skusić na taki komplet. Co do działania to jeszcze dam znać bo tyle co zamontowane.
A tu moje dwie maszynki
A i pochwale się również moim moto, które kocham od dziecka (muszę się pochwalić )
- Bi-Xenony skrętne
- pakiet OPC
- dorobione światła LED do jazdy dziennej zamiast halogenów (dla oszczędności Xenonów). W tej wersji ciężko było gdziekolwiek upchać normalne LEDy dlatego trzeba było poświecić halogeny
- lusterko elektrochromatyczne (super sprawa)
- czujnik deszczu(fajna sprawa)
- czujnik zmierzchu(kompletnie nie używam tego)
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- otwieranie i zamykanie szyb z pilota
- dwa dodatkowe siedzenia w podłodze bagażnika
- czujnik ciśnienia w oponach (też nie korzystam bo mam nieoryginalne koła)
- podgrzewane przednie fotele (fajna sprawa ale podobno niezdrowe)
- czujniki parkowania przód i tył (bardzo się przydaje i polecam, bo jak mnie raz gościu zastawił że miałem gdzieś ok. 20cm z przodu i z tyłu a nie miał mi kto pokazywać czy mogę cofać czy nie to zdały egzamin w 100%)
Co do minusów to:
- tylko jeden schowek (poprzednio miałem Scenica i tam gdzie się nie popatrzyło to był schowek).
- niski przód którym często zahaczam o krawężnik
- koło zapasowe pod samochodem (no ale coś za coś; siedzenia albo koło)
A neutralny jestem względem DPF’u. Wolałbym żeby go nie było, ale żadnych problemów z nim nie mam więc złego słowa nie mówię na jego temat .
Alusy letnie jak i zimowe to 16”. Może wiele osób powie, że mogłyby być 17 (też bym tak wolał, bo ładniejsze), ale autko już przyjechało na takich alusach no i oczywiście cena 17” a cena 16”. Różnica niezła.
Co do Radia to mam model CDC 40 więc jakieś rewelacyjne nie jest (ale działa)
Może dacie mi jakieś wskazówki na co zwracać uwagę i oczywiście oceńcie Opelka. Od razu mówię, że nie jestem jakimś zapalonym tunerem, który będzie nie wiadomo ile wygląd samochodu. Zależy mi bardziej na tym aby samochód ładnie wyglądał, żeby wszystko było robione i naprawiane na bieżąco i aby służył jak najdłużej.
Jakaś fotka z letnimi kołami
I aktualne fotki na zimowych kołach.
No i środek samochodu:
Na wiosnę po zmianie kół wrzucę zdjęcia czystego Opelka.
Bawiłem się w Ledy do podświetlenia tablicy, ale cały czas świrowały. Zazwyczaj świeciły dobrze ale czasem mrugały, a czasem ogóle nie świeciły. Dlatego postanowiłem się skusić na taki komplet. Co do działania to jeszcze dam znać bo tyle co zamontowane.
A tu moje dwie maszynki
A i pochwale się również moim moto, które kocham od dziecka (muszę się pochwalić )