Bodek23 - 1.8 Sri, 140 KM, 2009, manual
: 12 mar 2016, 11:36
Zafirkę zakupiłem 2 miesiące temu po długim poszukiwaniu "siedmio-osobówki" w grę wchodził jeszcze Citroen C4 Grand Picasso oraz Ford S-Max jednak w relacji wiek i przebieg auta kontra cena Zafira dyskwalifikowała przeciwników, auto w wersji SRI: ładne felgi 17 calowe, przyciemnione szyby z tyłu, spojlerek, przebieg 65000 km, pierwsza rejestracja w sierpniu 2010, wszystko ładnie pięknie lecz niestety Zafirka okazała się problematyczna od samego początku na moje szczęście kupiłem ją w salonie Arnold Clark gdzie dostałem 2 miesiące gwarancji na samochód, po dwóch dniach zapaliła się kontrolka Check Engine i auto zaczęło pracować na trzech cylindrach - powrót do salonu, wymieniono świece oraz cewkę zapłonową, po kilku dniach wsłuchiwania się w pracę silnika zauważyłem, że auto dziwnie klekocze przez kilka sekund zaraz po odpaleniu oraz głośno pracuje, bardzo ciężko zaczął też pracować lewar zmiany biegów przestało również świecić trzecie światło stop - wizyta w salonie, naprawa trwała tydzień, wymieniono: obydwa koła zmiennych faz rozrządu wraz z solenoidami, cięgna lewarka zmiany biegów, przedni tłumik, oraz trzecie światło stop, po tych naprawach wymieniłem olej (Castrol Magnatec 5W30 C3 Dexos 2), 2 tygodnie później zorientowałem się że nie działa klimatyzacja oraz zauważyłem poważny wyciek ze skrzyni biegów - oczywiście znowu wizyta w salonie, tym razem uszczelniono dekiel pod skrzynią biegów oraz wymieniono skraplacz klimatyzacji w sumie naprawy opiewają na kwotę ponad 1000 funtów jedyny plus że wszystko w ramach gwarancji ja straciłem jedynie swój czas oraz sporo nerwów i stresów niestety silnik nadal pracuje głośno najbardziej w okolicy 2800- 3200 obrotów głośne buczenie, warkot, połączony z takim dudnieniem przypominającym bicie opony, miałem nadzieję że po uszczelnieniu dekla skrzyni biegów i wymianie oleju wszystko zacznie pracować jak należy jednak problem występuje nadal i już sam nie wiem co mam robić przegrzebałem setki postów na różnych forach i nie znalazłem rozwiązania w serwisie już mnie zbywają mówiąc że tak ma być i nie mam jak im udowodnić że jest inaczej, jakby tego było mało znalazłem też ognisko korozji w lewym dolnym rogu po otwarciu tylnych prawych drzwi w okolicach progu, ogólnie auto dobrze się prowadzi, ładnie trzyma drogi jest przestronne i wygodne jednak po takich przejściach zaraz po zakupie jestem trochę rozczarowany ponieważ kupując Zafirę z małym przebiegiem byłem przekonany że w najbliższym czasie będę jedynie lał paliwo i cieszył się bezawaryjną jazdą...