Strona 1 z 2

[B] - Leniuch - Zafira B, 1.8, 140 KM, A18XER, 2011

: 05 paź 2017, 16:02
autor: Leniuch
Witam Wszystkich,
Po długich poszukiwaniach udało się kupić Zafirkę, a wreszcie po ogarnięciu wielu rzeczy, nadszedł czas na jej zaprezentowanie :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Autko kupione pod koniec sierpnia, po oględzinach przyjechało na lawecie (bez tablic, wyrejestrowane z Niemiec) do stacji ASO w Zduńskiej Woli, gdzie wszystko się potwierdziło - przebieg 109 tys., bezwypadkowość, lakier oryginał (niestety cały w drobnych ryskach i mocno porysowany przy klamkach). Z ASO auto pojechało do Łodzi i tutaj zostało zrzucone pod domem.

Na dzień dobry w ASO okazało się, że akumulator jest do wymiany, 2 tylne czujniki parkowania nie działają, do wymiany płyn chłodniczy i hamulcowy.

Po uzyskaniu czasowych blach, czas na przegląd zerowy. I tu okazała się niemiła niespodzianka, podczas jazdy wyszło, że coś pod autem wali podczas jazdy na biegu, a na luzie cisza. W ASO to nie wyszło, bo nie sprawdzają niestety auta podczas jazdy. Okazało się, że to skrzynia biegów, a dokładnie mechanizm różnicowy - wyjechane satelity, na dodatek w skrzyni było zbyt mało o 1 litr oleju, a sam olej był czarny.

Wymienione/Zrobione zostały:
Skrzynia biegów F17 C394,
Rozrząd INA,
2 czujniki parkowania tył,
Pasek wielorowkowy Gates + rolki,
Akumulator,
Olej Valvoline Synpower Extreme MST C3 5W30,
Filtr oleju, filtr przeciwpyłkowy, filtr powietrza,
Płyn chłodniczy,
Płyn hamulcowy,
Lutowanie kabli tylnych drzwi (chyba norma w ZB i AH),
Dokupiona brakująca roleta bagażnika.

Zrobiony też został mały auto detailing w postaci korekty lakieru, prania środka, czyszczenia plastików:

Zdjęcia Zafiry i opis podczas czyszczenia

W planach:
>Wymiana tylnych lamp (jedna ma pęknięty klosz, a w drugiej odpadł odblask na dole światła cofania).
>Naprawa Parktronika - po wrzuceniu wstecznego wywala błąd, pomimo wymiany czujników. Czujniki niby działają, sprawdzane metodą "na słuch" - cykają.
>Czekam też na OP-COM'a, żeby właśnie sprawdzić, czemu Parktronik nie działa.
>Rozbiórka tylnej klapy w celu uszczelnienia przycisku pod gumą - zbiera się tam woda, a nie chcę, żeby zimą to zamarzło.
>Wymiana wiązek kabli do tylnych drzwi L i P, bo coś czuję, że lutowanie na długo nie pomoże.
>Opony zimowe lub całoroczne (jeszcze mam dylemat)
>Może jakieś ładne alufelgi
>Wymiana kratki nawiewu na tył w tunelu, bo jedna jest zerwana i nie można regulować.

A co dalej, to wyjdzie w praniu :)

Dla zainteresowanych wyposażenie:

VIN: W0L0AHM75B2146105
Model: ZAFIRA-B
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Data produkcji: 2011-09-07
Rok modelowy: 2011
Produkcja dla: Niemiec (kierownica po lewej)
Fabryka: Bochum, Niemcy
Silnik: A18XER (benzyna, 1.8, 140 KM)
Kolor: Czarny Sapphire (Black Sapphire, kod lakieru: GBG)
Nr silnika: 20RR0782
Nr seryjny: 146105
1-szy nr rejestr.: VB-A 12345 (Vogelsbergkreis, Hesja)

Kod=Opis

***Ogólne informacje:***
BX6=IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2011 1/2 M.Y.
CT3=DLA NIEMIEC
E4Q=WERSJA ENJOY
GBG=LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
NC0=WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
Z0F=DLA NIEMIEC
Z1F=PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
***Napęd (silnik, skrzynia biegów):***
2H0=SILNIK BENZYNOWY 1.8 16V
FX1=PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
M25=RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3=WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
NE9=NORMA EMISJI SPALIN: EEC 09
***Zawieszenia i koła:***
E9D=KOŁPAK,WARIANT 1
G62=MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
QGF=OPONY,205/55 R 16-91H
QN1=FELGI STRUKTURALNE 6.5J X 16, 5-RAMIENNE
QQ5=KOŁO ZAPASOWE STALOWE O PEŁNYCH WYMIARACH
***Szyby i lusterka:***
A14=PRZYCIEMNIONE SZYBY DRZWI TYLNYCH I KLAPY BAGAŻNIKA
DD8=ŚWIATŁOCZUŁE LUSTERKO WEWNĘTRZNE (AUTOMATYCZNIE PRZYCIEMNIANE)
DDG=LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
DDU=LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DP6=LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
***Oświetlenie:***
C95=OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
T2Q=REFLEKTORY Z FUNKCJĄ AUTOMATYCZNEGO WŁĄCZANIA I WYŁĄCZANIA
T96=PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9P=OBUDOWA REFLEKTORA Z CZARNYM WNĘTRZEM
TR0=OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP=PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ, PODŚWIETLENIE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
TSQ=PAKIET DOBREJ WIDOCZNOŚCI: AUTOMATYCZNIE WŁĄCZANE ŚWIATŁA, CZUJNIK DESZCZU, ŚWIATŁOCZUŁE LUSTERKO WSTECZNE WEWNĘTRZNE, PODŚWIETLANE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
TTB=OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE DLA 3-GO RZĘDU SIEDZEŃ, Z LAMPKĄ DO CZYTANIA
***Nadwozie:***
B86=BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BW4=LISTWY OZDOBNE OKIEN BOCZNYCH: CHROMOWANE
D75=KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
TPV=OSŁONA CHŁODNICY CZARNA Z CHROMOWANĄ LISTWĄ OZDOBNĄ
V3E=RELINGI DACHOWE, SREBRNE
VG9=WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
VGB=RELINGI DACHOWE, ANODYZOWANE
***Wnętrze:***
18X=KOLOR WYKOŃCZENIA SIEDZENIA - CIEMNY WĘGIEL DRZEWNY
2J1=POKRYCIE PODŁOGI: STANDARDOWE
80I=WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80Y=WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
AV4=TYLNA KANAPA: DZIELONA, SKŁADANA I REGULOWANA
B75=POKRYWA / ROLETA / PÓŁKA BAGAŻNIKA
BLE=LISTWA WEWNĘTRZNA DRZWI, MATOWY CHROM
BLG=LISTWA OZDOBNA TABLICY ROZDZIELCZEJ, MATOWY CHROM
DT4=PAKIET DLA PALĄCYCH: POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
DVA=CZARNE TARCZE ZEGARÓW Z CHROMOWANYMI OBWÓDKAMI, CZARNE WNĘTRZE PIERŚCIENI
KC7=GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
LHD=KIEROWNICA PO LEWEJ
N34=KIEROWNICA 3-RAMIENNA POKRYTA SKÓRĄ
T9M=WYKOŃCZENIE ELBA
VVH=PANEL CENTRALNY, CZARNY (WĘGIEL DRZEWNY PIANO)
WFR=TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TWIST/ELBA
***Bezpieczeństwo:***
AJ0=DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
AY0=PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FX3=UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP) Z KONTROLĄ TRAKCJI (TC)
FZ3=PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI - STABILIZACJA PRZYCZEPY (ESP+)
JL9=ABS
UD5=CZUJNIKI PARKOWANIA: PRZÓD I TYŁ
UH0=OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA KIEROWCY
V4M=PAKIET BEZPIECZEŃSTWA "5 GWIAZDEK NCAP" - ZAWIERA: BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE KIEROWCY I PASAŻERA ORAZ KURTYNOWE PODUSZKI POWIETRZNE
***Multimedia:***
TRP=RAMKA DO ZAINSTALOWANIA RADIA
TTX=DODATKOWE GNIAZDO RADIOWE: ZŁĄCZE AUX (LINE IN)
U66=GŁOŚNIKI, 7 SZTUK
U68=KOMPUTER POKŁADOWY (Z UKŁADEM KONTROLI USTEREK)
UAC=WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY MONOCHROMATYCZNY (BID)
UCH=RADIOODTWARZACZ CD30 MP3 Z ODTWARZACZEM CD I MP3
W1Y=PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE=WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
Y67=WYŚWIETLACZ INFORMACJI UKŁADU KONTROLI USTEREK: AWARIE OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO, POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO, POZIOM PŁYNU SPRYSKIWACZY, ROZŁADOWANIE BATERII PILOTA
***Ogrzewanie i klimatyzacja:***
C32=SYSTEM SZYBKIEGO OGRZEWANIA Z NAGRZEWNICĄ ELEKTRYCZNĄ (QUICKHEAT)
C60=KLIMATYZACJA STEROWANA RĘCZNIE
KA1=SIEDZENIA PRZEDNIE PODGRZEWANE
KCL=NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU
KCN=KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 3-CIA POZYCJA
***Wyposażenie komfortowe:***
A51=PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
AH4=FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
AHA=FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AY5=ZAGŁÓWEK TYLNY ŚRODKOWY POKRYTY TKANINĄ
CE1=WYCIERACZKI PRZEDNIE STEROWANE CZUJNIKIEM DESZCZU
DA7=PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA=KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34=TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NR1=WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
***Układ elektryczny:***
K09=ALTERNATOR,120A
TN7=AKUMULATOR,66AH

: 05 paź 2017, 16:07
autor: rafant4011
Zadowolenia i bezawaryjności :piwo:

: 05 paź 2017, 16:21
autor: Tunio999
Ładna Zocha :) Niech służy bezawaryjnie :piwo:

: 05 paź 2017, 16:51
autor: Czesławo Moreno
Ładna czarnula,dbaj a się odwdzieczy. :ok:
Daj wiecej zdjęć
U mnie też,padł mechanizm rozniciwy.

Może kiedyś się spotkamy na łódzkich drogach :)

: 05 paź 2017, 17:21
autor: wampir11111
Zadowolenia i miliona kilometrów :piwo:

: 05 paź 2017, 17:58
autor: Mariusz
Witaj. Ładna czarnulka. Sporo pracy w Nią włożyłeś i na pewno się odwdzięczy. Szerokości i pozdrawiam. :piwo:

: 05 paź 2017, 18:26
autor: Irek_S.
Piękna czarnula :)
Zadowolenia. Niech służy bezawaryjnie :piwo:

: 05 paź 2017, 19:41
autor: Rafoooo
Miliona kilometrów i bezawaryjnosci :piwo: :piwo: :piwo:

: 05 paź 2017, 19:58
autor: Kocur
Bezawaryjności :) Fajna maszynka :)

: 05 paź 2017, 23:28
autor: Leniuch
Dzięki Wszystkim! :)
Czesławo Moreno pisze:Daj wiecej zdjęć
Mówisz - masz. Dodałem więcej zdjęć.
Czesławo Moreno pisze: U mnie też,padł mechanizm rozniciwy.
Jaki był objaw? U mnie taki.
Czesławo Moreno pisze: Może kiedyś się spotkamy na łódzkich drogach :)
Też mam taką nadzieję :)

: 06 paź 2017, 19:17
autor: Sumik
Fajna Zofia, niech służy :ok:

: 06 paź 2017, 21:27
autor: Wegry_29
Zadowolenia i miliona kilometrów

: 06 paź 2017, 22:45
autor: Wojti
Super czarnula :ok: Bezawaryjności :piwo:

: 06 paź 2017, 22:54
autor: Czesławo Moreno
Leniuch pisze:Jaki był objaw? U mnie taki.

U mnie przy puszczaniu gazu był odgłos pukania,miałem w poprzednim aucie (lanos) też ten sam dzwięk tylko okazało się ze przegub wewnetrzny ,a w zafirze okazało sie ze mechanizm różnicowy,przejeździłem jeszcze 800-900km a w dniu prowadzenia na naprawę już czuć ze to ostatnie kilometry,wewnatrz nawet pękła obudowa i jechałem troche bez oleju :lol:

Co do fotek to jeszcze brakuje wnetrza :>

: 07 paź 2017, 20:19
autor: Leniuch
Dzięki Wszystkim! :)
Czesławo Moreno pisze: Co do fotek to jeszcze brakuje wnetrza :>
Na razie daję takie z telefonu:

Obrazek Obrazek

Ale dodam więcej, jak zrobię lepsze zdjęcia :)

Dzisiaj sobota, więc można coś pogrzebać przy Zafirze. Poprawiłem fabrykę, czyli dobrałem się do przycisku klapy bagażnika, wyczyściłem środek z błota, zabezpieczyłem smarem, dodatkowo użyłem też mocnej, dwustronnej taśmy do przyklejenia gumowej osłony do obudowy przycisku, klejem na gorąco uszczelniłem włącznik, a całość zabezpieczyłem smarem :) Woda będzie się tego bała, a że jest to od spodu i nie widać, to zbierający się brud na smarze nie będzie tak widoczny.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Dobrałem się też do kratki w tunelu środkowym i wyszło, że nie trzeba jej wymieniać. Okazało się, że kratka wypadła z suwaka. Trzeba było wszystko rozebrać, poskładać i już sterowanie nadmuchem lewo-prawo działa.

Obrazek