[B] - barek16 - Z19DTH Cosmo, 150 KM, 2005r IDS+Sport
: 28 lut 2018, 01:09
Czekałem nieco z opisem aby dodać ładne fotki, ale z powodu utrzymujących się mrozów fotki dojdą później.
Tak więc od 14tego stycznia jestem w posiadaniu srebrnej Zosieńki jak w tytule. Głównym powodem zakupu auta była powiększająca się rodzinka, oraz stanowczo zbyt częste awarie dotychczasowego samochodu renault megane.
Ja do tej pory wykonałem:
- spolszczenie navi z mapami europy wschodniej 14/15
- założyłem nowe wycieraczki przód Denso
- zaprawki pod "uszczelką płyty progu"- cortanin F, podkład epoksydowy dwuskładnikowy, farbka zaprawkowa pod kod lakieru
- spolerowałem zacieki rdzy na tylnej klapie pod listwą, oryginalne śruby zastąpiłem wykonanymi ze stali nierdzewnej z dorobionymi kwadratowymi łbami z aluminium oraz duże podkładki z nierdzewki z gumą od wkrętów "farmerów", otwory na śruby w klapie zabezpieczone podkładem epoksydowym
- dołożyłem dodatkowy gruby przewód plusowy ponieważ ładowanie było w granicach 12,8V- teraz jest 14V
- wymieniłem olej w skrzyni biegów na 2,7l Fuchs Titan Sintofluid 75W80 i wyregulowałem mechanizm zmiany biegów (dwójka nadal lekko haczy)
- tapicer wymienił kawałek eko-skóry na siedzisku fotela kierowcy który był popękany
- zaopatrzyłem się w LWPM Comfort Module
W związku z tym ostatnim, ponieważ moje auto miało starą wersję oprogramowania zegarów (IPC)- 4.405, w czasie używania modułu na liczniku przebiegu miałem ciągle wyświetlane ECNy. Niestety aktualizacja oprogramowania modułu IPC nie była prosta, ASO Opla w Rzeszowie nie dały sobie z tym rady, a większość elektromechaników nie rozumiała o co mi chodzi kiedy tłumaczyłem że potrzebuję zaktualizować oprogramowanie IPC. Na szczęście znalazłem w końcu osobę która się podjęła i zaktualizowała firmware do wersji 7.655. Przyjemność ta kosztowała 250zł ale co najważniejsze przyniosła oczekiwany efekt- w końcu pozbyłem się krzaczków i mogę cieszyć się modułem.
Plan do wykonania na najbliższe tygodnie:
- wymiana świec żarowych- co prawda auto nieźle odpala, nawet w obecne mrozy po kilku dniach postoju, ale co jakiś czas wywala błąd P0380- to oddam mechanikowi, jak urwie niech się sam męczy
- cieknie olej z czujnika "minimalnego poziomu oleju", gniazdo z oringiem mocowane od środka miski, spróbuję to doraźnie oblepić klejem Reinz do misek olejowych
- poci się wtryskiwacz 4tego cylindra, do wymiany podkładka miedziana, zastanawiam się czy próbować samemu czy oddać mechanikowi
Tak więc od 14tego stycznia jestem w posiadaniu srebrnej Zosieńki jak w tytule. Głównym powodem zakupu auta była powiększająca się rodzinka, oraz stanowczo zbyt częste awarie dotychczasowego samochodu renault megane.
Samochód odkupiony z prywatnych rąk, 20km od domu . Poprzedni właściciel wymienił rok temu kompletne sprzęgło z kołem dwu-masowym i rozrusznik. Wcześniej z powodu awarii klap wirowych wymienił kolektor dolotowy na nowy również z klapami. Poza tym regenerowany był alternator, wymieniona chłodnica klimy, standardowe wymiany końcówek zawieszenia i klocków hamulcowych. Auto serwisowane w jednym warsztacie z autoryzacją "Bosh- service", na całą historię serwisową z 4 lat wystawili mi książeczkę pojazdu, z datami i spisanymi przebiegami. Olej Castrol 5W30 i wszystkie filtry zmienione 5tys temu, na rozrządzie zrobione 60tys więc jeszcze z 10tys pojeżdżę i pójdzie do wymiany. Dwa komplety kół, letnie Dunlop BlueResponse na oryginalnych alu oraz zimówki Nokiany WR A3 na identycznych alu od Vauxhala. W tej chwili na budziku jest 170tys i choć przebiegu w Polsce mogę być pewien, to do 105tys w chwili sprowadzenia w 2014r z Włoch (oczywiście potwierdzone książką z pieczątkami Opla ) pewnie drugie 100tys trzeba by dodać. Niestety w ASO żadnego wpisu dla tego pojazdu nie znaleźli.Data produkcji: 08.10.2005
Rok modelowy: 2006
Kierownica po stronie: lewej
Fabryka: Bochum, Niemcy
Wyprodukowano dla: Włoch
Kod silnika: Z19DTH
Farba zewnętrzna: Jasnoszary ( Silver Lightning ) 163 - metalik, 2 warstwy
20S Kolor przeszycia: srebrny
2J1 Pokrycie podłogi: standardowe
80I Wykończenie wnętrza: czarne
80X Wykończenie siedzeń: czarne
80Y Wykończenie boczku drzwi: czarne
A33 Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie
AE4 Sportowe fotele przednie
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AQ0 Zagłówki tylne zewnętrzne pokryte winylem
AV4 Tylna kanapa: dzielona, składana i regulowana
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY9 Zagłówek tylny środkowy pokryty winylem
B70 Nakładki na progi drzwi
B75 Roleta bagażnika
B86 Boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia
BA9 Klimatyzowany schowek
BF8 Schowek za fotelem pasażera
BLK Listwa ozdobna tablicy rozdzielczej: srebrny metaliczny
BLM Listwa wewnętrzna drzwi: srebrny metaliczny
BW4 Listwy ozdobne okien bocznych: chromowane
BW7 Okleina ozdobna słupka zewnętrznego
C68 Klimatyzacja jednostrefowa automatyczna (climatronic)
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
DA7 Podłokietnik przedniego siedzenia lewego, składany
DDH Lusterka zewnętrzne sterowane i składane elektrycznie z podgrzewaniem
DDI Lusterka zewnętrzne sterowane i składane elektrycznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DP6 Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
DVA Zestaw wskaźników: czarne tarcze, czarne pierścienie ze srebrnym wierzchołkiem
E4R Pakiet wyposażenia: COSMO
E94 Roleta bagażnika
ECA Kluczyk składany typu scyzoryk
F52 Podwozie sportowe zmodyfikowane
FE4 Specjalny układ jezdny i kierowniczy (IDS+) z regulacją charakterystyki amortyzatorów
FW7 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.83
FX3 ESP - układ stabilizacji toru jazdy
FZ3 Program zwiększonej stabilności - stabilizacja przyczepy (ESP+)
G62 Mocowanie felg na 5 śrub
JL9 Układ ABS
K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)
K60 Alternator: 100A
KC8 Gniazdo elektryczne 12V w przedziale bagażowym
KCL Nawiewy powietrza dla siedzeń drugiego rzędu
LRD Silnik wysokoprężny 1.9 CDTI
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
MZ4 Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa M32 (WR)
N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NR1 Wspomaganie układu kierowniczego, elektrohydrauliczne o zredukowanym przełożeniu
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
PXF Wykończenie: Alpha/Winyl
QGF Opony uniwersalne 185/60 R15-84T
QL5 Felgi aluminiowe 6 1/2J x 16, 10 szprych szerokich
QQ5 Koło zapasowe stalowe o pełnych wymiarach
R2E Mapa drogowa na CD: Włochy
T6K Wykończenie wnętrza: winylowe
T96 Przednie światła przeciwmgielne
T9S Podświetlane klamki wewnętrzne drzwi przednich
TM7 Akumulator: 60Ah
TPV Osłona chłodnicy czarna z chromowaną listwą ozdobną
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TRP Ramka do instalacji radia
TSP pakiet oświetlenia wnętrza: lampki do czytania z przodu i tyłu, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
TTB Oświetlenie wewnętrzne dla 3-go rzędu siedzeń z lampką do czytania
U07 Klakson: fanfara
U66 Głośniki: 7 sztuk
U68 Komputer pokładowy/informacyjny z układem kontrolnym
UAG Wyświetlacz wielofunkcyjny graficzny (GID) wariant 1
UCE Radio CD 70 navi
UD5 Czujniki parkowania: przód i tył
UEQ System wyłączania oświetlenia wewnętrznego (BMC)
UH0 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa dla lewego fotela
UJC Przełącznik trybu sportowego
ULR Zapalniczka w tylnym podłokietniku
V2T Relingi dachowe: malowane proszkowo
V3E Relingi dachowe: srebrne
V4M Wyposażenie 5-gwiazdkowe, pakiet NCAP
VFE Kolorowa listwa ochronna na zderzakach
VG9 Wosk zabezpieczający karoserii
VK8 Schowek na okulary
VNF Izolator akumulatora
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WBG Wyposażenie: odbiornik GPS
Y67 Wyświetlanie informacji układu kontrolnego: sygnalizowanie niskich poziomów płynu chłodzącego i spryskiwaczy, spalonych żarówek świateł głównych, awarii alarmu i pilota zdalnego sterowania
Z1F Prędkościomierz w km/h
ZQ8 Pakiet zawieszenie sportowe (zawiera IDS, ESP, przełącznik sport, podwozie sportowe)
Ja do tej pory wykonałem:
- spolszczenie navi z mapami europy wschodniej 14/15
- założyłem nowe wycieraczki przód Denso
- zaprawki pod "uszczelką płyty progu"- cortanin F, podkład epoksydowy dwuskładnikowy, farbka zaprawkowa pod kod lakieru
- spolerowałem zacieki rdzy na tylnej klapie pod listwą, oryginalne śruby zastąpiłem wykonanymi ze stali nierdzewnej z dorobionymi kwadratowymi łbami z aluminium oraz duże podkładki z nierdzewki z gumą od wkrętów "farmerów", otwory na śruby w klapie zabezpieczone podkładem epoksydowym
- dołożyłem dodatkowy gruby przewód plusowy ponieważ ładowanie było w granicach 12,8V- teraz jest 14V
- wymieniłem olej w skrzyni biegów na 2,7l Fuchs Titan Sintofluid 75W80 i wyregulowałem mechanizm zmiany biegów (dwójka nadal lekko haczy)
- tapicer wymienił kawałek eko-skóry na siedzisku fotela kierowcy który był popękany
- zaopatrzyłem się w LWPM Comfort Module
W związku z tym ostatnim, ponieważ moje auto miało starą wersję oprogramowania zegarów (IPC)- 4.405, w czasie używania modułu na liczniku przebiegu miałem ciągle wyświetlane ECNy. Niestety aktualizacja oprogramowania modułu IPC nie była prosta, ASO Opla w Rzeszowie nie dały sobie z tym rady, a większość elektromechaników nie rozumiała o co mi chodzi kiedy tłumaczyłem że potrzebuję zaktualizować oprogramowanie IPC. Na szczęście znalazłem w końcu osobę która się podjęła i zaktualizowała firmware do wersji 7.655. Przyjemność ta kosztowała 250zł ale co najważniejsze przyniosła oczekiwany efekt- w końcu pozbyłem się krzaczków i mogę cieszyć się modułem.
Plan do wykonania na najbliższe tygodnie:
- wymiana świec żarowych- co prawda auto nieźle odpala, nawet w obecne mrozy po kilku dniach postoju, ale co jakiś czas wywala błąd P0380- to oddam mechanikowi, jak urwie niech się sam męczy
- cieknie olej z czujnika "minimalnego poziomu oleju", gniazdo z oringiem mocowane od środka miski, spróbuję to doraźnie oblepić klejem Reinz do misek olejowych
- poci się wtryskiwacz 4tego cylindra, do wymiany podkładka miedziana, zastanawiam się czy próbować samemu czy oddać mechanikowi