tom_kaz - Z18XER + LPG, 140KM, NJoy, 2008, Satin Stone
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
tom_kaz - Z18XER + LPG, 140KM, NJoy, 2008, Satin Stone
W 2017 roku przyszedł czas na zmianę ZA na ZB.
ZA była w dizlu, 2.0 DTI i wymagała już napraw zarówno mechaniki (m.in. pompa paliwa) jak i blacharskich.
Dodatkowo, żona chciała chciała się wybrać na wakacje w "dalsze rejony", więc potrzebowaliśmy pewniejszego auta.
W maju (2017) została podjęta decyzja i trafiła się Zafira B z silnikiem 1.8 140 KM z instalacją LPG, po lifcie, rocznik 2008.
Kod modelu: 0QN75
Kod opakowania: KD52
Adnotacje REG: MK-BR 258
Data produkcji: 25062008
Typ silnika: Z18XER
Nr seryjny silnika: 20MH7652
Kod GM*Drive: XXVM
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
8:2008
G:Gliwice
196686:SERIAL NUMBER
2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA
ALR
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY5 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BNS = LISTWA WEWN. DRZWI, SATYNOWY KAMIEŃ
BPI = LISTWA TABL. ROZDZIELCZEJ,SATYNOWY KAMIEŃ
BRL = IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY RM 2008 1/2
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
CT3 = DLA NIEMIEC
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4Q = ENJOY
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU
K60 = ALTERNATOR,100A
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N52 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA
P92 = KOŁPAK,KOŁA 16-CALOWEGO WZÓR CAMPAGNE MY07
PHP = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QN1 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,61/2JX16
QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE
TT2 = REFLEKTORY KIERUNKOWE,WYSOKA INTENSYWNOŚĆ WYŁADOWANIA,ŚWIATŁA KRÓTKIE KSENONOWE, ŚWIATŁA DŁUGIE KSENONOWE/HALOGENOWE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
TTX = WYPOSAŻENIE RADIOWE ZŁĄCZE DODATKOWE WEJŚCIOWE
U3A
U55
U66 = GŁOŚNIKI,7
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY
UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3
UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UJ3
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VGB = BAGAŻNIK DACHOWY,ANODYZOWANY
VJU = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,SATYNOWY KAMIEŃ
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
WEB = WDROŻENIE CZUJNIKA MAP DLA Z18XER[2H0]
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
"Auto super, nie wymagające wkładu własnego, tylko lać i jeździć."
Cóż, prawda - jak zwykle - okazała się zgoła inna.
Ale o tym w kolejnych częściach...
ZA była w dizlu, 2.0 DTI i wymagała już napraw zarówno mechaniki (m.in. pompa paliwa) jak i blacharskich.
Dodatkowo, żona chciała chciała się wybrać na wakacje w "dalsze rejony", więc potrzebowaliśmy pewniejszego auta.
W maju (2017) została podjęta decyzja i trafiła się Zafira B z silnikiem 1.8 140 KM z instalacją LPG, po lifcie, rocznik 2008.
Kod modelu: 0QN75
Kod opakowania: KD52
Adnotacje REG: MK-BR 258
Data produkcji: 25062008
Typ silnika: Z18XER
Nr seryjny silnika: 20MH7652
Kod GM*Drive: XXVM
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
8:2008
G:Gliwice
196686:SERIAL NUMBER
2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA
ALR
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY5 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BNS = LISTWA WEWN. DRZWI, SATYNOWY KAMIEŃ
BPI = LISTWA TABL. ROZDZIELCZEJ,SATYNOWY KAMIEŃ
BRL = IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY RM 2008 1/2
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CE4 = SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
CT3 = DLA NIEMIEC
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4Q = ENJOY
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU
K60 = ALTERNATOR,100A
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N52 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA
P92 = KOŁPAK,KOŁA 16-CALOWEGO WZÓR CAMPAGNE MY07
PHP = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QN1 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,61/2JX16
QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE
TT2 = REFLEKTORY KIERUNKOWE,WYSOKA INTENSYWNOŚĆ WYŁADOWANIA,ŚWIATŁA KRÓTKIE KSENONOWE, ŚWIATŁA DŁUGIE KSENONOWE/HALOGENOWE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
TTX = WYPOSAŻENIE RADIOWE ZŁĄCZE DODATKOWE WEJŚCIOWE
U3A
U55
U66 = GŁOŚNIKI,7
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
UAG = INFORMACJE GRAFICZNE - MONOCHROMATYCZNY
UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3
UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UJ3
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VGB = BAGAŻNIK DACHOWY,ANODYZOWANY
VJU = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,SATYNOWY KAMIEŃ
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
WEB = WDROŻENIE CZUJNIKA MAP DLA Z18XER[2H0]
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
"Auto super, nie wymagające wkładu własnego, tylko lać i jeździć."
Cóż, prawda - jak zwykle - okazała się zgoła inna.
Ale o tym w kolejnych częściach...
Ostatnio zmieniony 02 maja 2019, 15:42 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Jak najmniej wydatków serwisowych i zadowolenia z Zosi
No i czekamy na więcej fotek.
No i czekamy na więcej fotek.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jedną z pierwszych rzeczy które zaczęły mnie zastanawiać, a których nie zauważyłem podczas zakupu (zwróciłem uwagę dopiero na zdjęciach) są różne odcienie lakieru na drzwiach.
Doczytałem, że zderzak i reszta karoserii może się różnić, ale że błotnik i przednie drzwi różnią się od tylnych drzwi i reszty?
Dziwnie to wygląda i sprawia, że zastawiam się co to auto przeszło.
Doczytałem, że zderzak i reszta karoserii może się różnić, ale że błotnik i przednie drzwi różnią się od tylnych drzwi i reszty?
Dziwnie to wygląda i sprawia, że zastawiam się co to auto przeszło.
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dziękuję.Mat86radom pisze: ↑02 maja 2019, 15:34 Jak najmniej wydatków serwisowych i zadowolenia z Zosi
No i czekamy na więcej fotek.
Kasy już poszło dużo, ale mam nadzieję, że teraz już tylko faktycznie będę lał i jeździł.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
- Imię: adam
- Auto: zafira b
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Może byl niedbale polakierowany z przyczyn różnych od zarysowań po przygody kolizyjne. Miernik lakieru pokaże. POkaż fotki w wnętrz, tapicerka, deska, bagażnik.
PS te góry w tle to jakie rejony?
PS te góry w tle to jakie rejony?
Ostatnio zmieniony 02 maja 2019, 17:22 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Niech służy bezawaryjnie
- Albert Einstein
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Miałem kiedyś kupionego Poldolota tak polakierowanego po jakiejś kolizji. W pierwszym roku nie było nic widać, dopiero później zaczęły się odznaczać drzwi i błotnik.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Zadowolenia i miliona kilometrów
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Autko przy zakupie było wciąż na oponach zimowych (końcówka maja), więc musiałem zrobić mały przeszczep z ZA, a dokładnie zamienić opony między samochodami. Operacja udała się bez problemu.
Na powitanie była oczywiście wizyta w warsztacie w celu wymiany oleju, filtrów, rozrządu...
Wcześniej pojawił mi się błąd wypadniętego zapłonu na cylindrze 4 i po lekturze internetów dowiedziałem się, że LPG w tych silnikach to "zło".
Radość zaczęła mieszać się z...może nie przerażeniem, ale niepokojem na pewno.
Dlatego przy okazji powyższych robót, poprosiłem o pomiar luzu zaworowego. Wyniki były nieciekawe.
Mimo wszystko, podróż nad ciepły Adriatyk przebiegła bez zakłóceń.
Ale szykowałem się na wydatki...
Na powitanie była oczywiście wizyta w warsztacie w celu wymiany oleju, filtrów, rozrządu...
Wcześniej pojawił mi się błąd wypadniętego zapłonu na cylindrze 4 i po lekturze internetów dowiedziałem się, że LPG w tych silnikach to "zło".
Radość zaczęła mieszać się z...może nie przerażeniem, ale niepokojem na pewno.
Dlatego przy okazji powyższych robót, poprosiłem o pomiar luzu zaworowego. Wyniki były nieciekawe.
Mimo wszystko, podróż nad ciepły Adriatyk przebiegła bez zakłóceń.
Ale szykowałem się na wydatki...
https://goo.gl/maps/9Q32RSGJqb4UrLLB7
Ostatnio zmieniony 04 maja 2019, 05:42 przez tom_kaz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 32
- Rejestracja: 29 mar 2019, 20:11
- Imię: piotr
- Lokalizacja: oława
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A1.8XER
Czyżby już podparte zawory? Rozumiem że kiepsko wyszedł wydech?
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Tak, jeden zawór podparty, nie pamiętam który, inne też poza limitami.
Ale póki silnik chodził w moim odczuciu normalnie, no i (przede wszystkim) ze względów finansowych, ewentualne naprawy musiałem odłożyć w czasie.
Udało się przeciągnąć remont silnika o rok (do października 2018) i o 23 tysiące kilometrów.
W międzyczasie musiałem się zmierzyć z tym, co duża część użytkowników ZB, czyli przerwaną wiązką kablową w tylnich drzwiach.
Na szczęście, póki co, tylko w jednych (lewych):
Przed wyjazdem na urlop w długą trasę postanowiłem sprawdzić zbieżność:
Przy okazji, jak ktoś ma blisko do Sopot i potrzebuje ustawić lub sprawdzić zbieżność, polecam tego człowieka.
Zna się na robocie. Nie komputerek, tylko w starym, dobrym stylu to robi.
U mnie potrzebna była tylko drobna korekta.
Przy okazji szukania przyczyn problemów z gniazdem AUX, zajrzałem pod plastiki tunelu środkowego i znalazłem takiego kwiatka:
Ogrzewanie siedzeń dołożone, oryginalnie nie było, ale raczej nie odważę się tego ratować. Bo i chyba nie ma czego.
Ale póki silnik chodził w moim odczuciu normalnie, no i (przede wszystkim) ze względów finansowych, ewentualne naprawy musiałem odłożyć w czasie.
Udało się przeciągnąć remont silnika o rok (do października 2018) i o 23 tysiące kilometrów.
W międzyczasie musiałem się zmierzyć z tym, co duża część użytkowników ZB, czyli przerwaną wiązką kablową w tylnich drzwiach.
Na szczęście, póki co, tylko w jednych (lewych):
Przed wyjazdem na urlop w długą trasę postanowiłem sprawdzić zbieżność:
Przy okazji, jak ktoś ma blisko do Sopot i potrzebuje ustawić lub sprawdzić zbieżność, polecam tego człowieka.
Zna się na robocie. Nie komputerek, tylko w starym, dobrym stylu to robi.
U mnie potrzebna była tylko drobna korekta.
Przy okazji szukania przyczyn problemów z gniazdem AUX, zajrzałem pod plastiki tunelu środkowego i znalazłem takiego kwiatka:
Ogrzewanie siedzeń dołożone, oryginalnie nie było, ale raczej nie odważę się tego ratować. Bo i chyba nie ma czego.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dobrze że znalazłeś tego kwiatka bo by było nieciekawie ktoś widocznie nie qqmial pojęcia o elektryce
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Piękna zocha ..zadowolenia z jazdy i jak najmniej takich kwiatków ;(
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- tom_kaz
- Bywalec
- Posty: 134
- Rejestracja: 11 lis 2012, 18:01
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Po powrocie z długiej podróży, bardzo zatęskniłem za skórzaną kierownicą, jaką miałem w ZA.
W ZB była kierownica z tworzywa i zacząłem się rozglądać za możliwością wymiany.
Kupiłem sobie taką i wymieniłem.
Byłem przeszczęśliwy.
Do momentu aż dojechałem do domu i podszedłem do bagażnika.
Nogi mi się ugięły bo zobaczyłem dziurę w lakierze.
Ciągle jakiś pech, jak jedno zrobię i jestem szczęśliwy, to nagle wychodzi coś co studzi ten entuzjazm.
Zacząłem się zastanawiać skąd i dlaczego.
I doszedłem.
Pojechałem na parking gdzie robiłem sobie podmianę kierownicy i znalazłem winowajcę.
W nieco zaciemnionym parkingu nie zauważyłem, że po otwarciu klapa bagażnika oparła się o wystający koniec śruby.
I jak tak sobie robiłem, auto się bujało, a śruba robiła "swoje".
Jakiego trzeba mieć pecha, aby na niemal pustym parkingu losowo wybrać właśnie takie miejsce?
Byłem załamany, ale szybko zamówiłem lakier zaprawkowy i uzupełniłem ubytek.
Niestety, to już nie to samo, ale co zrobić.
Wymieniłem przyciski ze starej kierownicy, bo plastiki były innym kolorze i zacząłem poszukiwania plastiku na dolną "szprychę", bo w kierownicy z tworzywa dolna jest częścią samej kierownicy, a w skórzanej dolna była osłonięta kolorowym plastikiem, którego w moim kolorze - satin stone - nie miałem.
Ostatecznie po jakimś czasie udało się znaleźć.
Przy okazji dowiedziałem się, że same przyciski chodziły w przynajmniej dwóch wersjach, dlatego nie mogłem po prostu podmienić samych plastików w przyciskach, bo w jednych były przykręcane wkrętami a w drugich na zatrzaski.
A szkoda, bo nowa kierownica przyszła z rolkami w dużo lepszym stanie.
W ZB była kierownica z tworzywa i zacząłem się rozglądać za możliwością wymiany.
Kupiłem sobie taką i wymieniłem.
Byłem przeszczęśliwy.
Do momentu aż dojechałem do domu i podszedłem do bagażnika.
Nogi mi się ugięły bo zobaczyłem dziurę w lakierze.
Ciągle jakiś pech, jak jedno zrobię i jestem szczęśliwy, to nagle wychodzi coś co studzi ten entuzjazm.
Zacząłem się zastanawiać skąd i dlaczego.
I doszedłem.
Pojechałem na parking gdzie robiłem sobie podmianę kierownicy i znalazłem winowajcę.
W nieco zaciemnionym parkingu nie zauważyłem, że po otwarciu klapa bagażnika oparła się o wystający koniec śruby.
I jak tak sobie robiłem, auto się bujało, a śruba robiła "swoje".
Jakiego trzeba mieć pecha, aby na niemal pustym parkingu losowo wybrać właśnie takie miejsce?
Byłem załamany, ale szybko zamówiłem lakier zaprawkowy i uzupełniłem ubytek.
Niestety, to już nie to samo, ale co zrobić.
Wymieniłem przyciski ze starej kierownicy, bo plastiki były innym kolorze i zacząłem poszukiwania plastiku na dolną "szprychę", bo w kierownicy z tworzywa dolna jest częścią samej kierownicy, a w skórzanej dolna była osłonięta kolorowym plastikiem, którego w moim kolorze - satin stone - nie miałem.
Ostatecznie po jakimś czasie udało się znaleźć.
Przy okazji dowiedziałem się, że same przyciski chodziły w przynajmniej dwóch wersjach, dlatego nie mogłem po prostu podmienić samych plastików w przyciskach, bo w jednych były przykręcane wkrętami a w drugich na zatrzaski.
A szkoda, bo nowa kierownica przyszła z rolkami w dużo lepszym stanie.