[B] - bugarian - ZAFIRA 2.0T
: 01 lip 2019, 14:26
witajcie!
pod koniec maja nabyłem drogą kupna Zafirę B 2.0t w wersji 200 konnej
generalnie ta wersja auta już od dawna była upatrzona ze względu na dynamikę jazdy i 6 bieg
poprzednio miałem Zafirę A 1.8 z 125 konnym silnikiem oraz instalacją LPG
przegląd auta z raportem przed zakupem został przeze mnie zlecony pewnej firmie, która zajmuje się takimi sprawami
raport bez zarzutu, stan auta OK, karoseria bez najmniejszych uszczerbków, środek zadbany, auto bezwypadkowe etc.
pojechałem, sprawdziłem jeszcze na stacji kontroli pojazdów i zakupiłem.
niestety to był początek niemiłych doświadczeń..
z racji tego, że jestem muzykiem i miałem bardzo dużo zleceń więc samochód stał pewien czas u mnie na parkingu.
aż w końcu przyszedł dzień aby pojechać zrobić przegląd auta przed rejestracją w Polsce
do wymiany przednie tarcze - ucieszyłem się, bo to drobnostka
lecz niestety przy ruszaniu ze "ścieżki przeglądowej" auto mocno zakopciło
diagnosta pokręcił głową i powiedział, że tego kopcenia nie może być i że pewnie jest problem z silnikiem
dwa dni później umówiony na wymianę tarcz pojechałem do warsztatu, aby znaleźć powód tego kopcenia.
wstępna diagnostyka to pierścienie, remont silnika - a w mojej głowie już ciągi liczb z końcówką PLN
skonsultowałem się z radcą prawnym, aby możliwie odkręcić umowę z handlarzem, lecz niestety ten od umowy dodał zapisy, które niestety bardzo wydłużają drogę sądową - stwierdziłem, że nie chcę stresować się wyjazdami i sprawami sądowymi w innym mieście i chyba wyremontuję silnik.
postanowiłem, że najlepiej szybko auto zarejestrować i sprawdzić jak wygląda kwestia spalania oliwy w silniku.
od czwartku zrobiłem około 500-600 km i zauważyłem, że auto pali olej - pojawił się najniższy poziom oleju na bagnecie
obdzwoniłem kilka oplowych fachowców i powiedzieli, że remont tego silnika nie jest taki prosty ze względu m.in. na brak części silnika..
co robić? którą drogę obrać?
bo już jestem gotowy sprzedawać to auto i niestety tracić na nim worek złota.
pozdrawiam Was!
pod koniec maja nabyłem drogą kupna Zafirę B 2.0t w wersji 200 konnej
generalnie ta wersja auta już od dawna była upatrzona ze względu na dynamikę jazdy i 6 bieg
poprzednio miałem Zafirę A 1.8 z 125 konnym silnikiem oraz instalacją LPG
przegląd auta z raportem przed zakupem został przeze mnie zlecony pewnej firmie, która zajmuje się takimi sprawami
raport bez zarzutu, stan auta OK, karoseria bez najmniejszych uszczerbków, środek zadbany, auto bezwypadkowe etc.
pojechałem, sprawdziłem jeszcze na stacji kontroli pojazdów i zakupiłem.
niestety to był początek niemiłych doświadczeń..
z racji tego, że jestem muzykiem i miałem bardzo dużo zleceń więc samochód stał pewien czas u mnie na parkingu.
aż w końcu przyszedł dzień aby pojechać zrobić przegląd auta przed rejestracją w Polsce
do wymiany przednie tarcze - ucieszyłem się, bo to drobnostka
lecz niestety przy ruszaniu ze "ścieżki przeglądowej" auto mocno zakopciło
diagnosta pokręcił głową i powiedział, że tego kopcenia nie może być i że pewnie jest problem z silnikiem
dwa dni później umówiony na wymianę tarcz pojechałem do warsztatu, aby znaleźć powód tego kopcenia.
wstępna diagnostyka to pierścienie, remont silnika - a w mojej głowie już ciągi liczb z końcówką PLN
skonsultowałem się z radcą prawnym, aby możliwie odkręcić umowę z handlarzem, lecz niestety ten od umowy dodał zapisy, które niestety bardzo wydłużają drogę sądową - stwierdziłem, że nie chcę stresować się wyjazdami i sprawami sądowymi w innym mieście i chyba wyremontuję silnik.
postanowiłem, że najlepiej szybko auto zarejestrować i sprawdzić jak wygląda kwestia spalania oliwy w silniku.
od czwartku zrobiłem około 500-600 km i zauważyłem, że auto pali olej - pojawił się najniższy poziom oleju na bagnecie
obdzwoniłem kilka oplowych fachowców i powiedzieli, że remont tego silnika nie jest taki prosty ze względu m.in. na brak części silnika..
co robić? którą drogę obrać?
bo już jestem gotowy sprzedawać to auto i niestety tracić na nim worek złota.
pozdrawiam Was!
*** Ogólne informacje: ***
2AU =
FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
BRE =
IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2006 1/2 M.Y
CT3 =
DLA NIEMIEC
FZM =
KONSTRUKCJA NISKOKOSZTOWA - MODUŁ STREFY PRZEDNIEJ
NC0 =
WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
Z0F =
DLA NIEMIEC
Z1F =
PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
*** Napęd (silnik, skrzynia biegów): ***
FX1 =
PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
LU2 =
SILNIK BENZYNOWY 20
MM3 =
WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
MZ0 =
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR)
NT4 =
NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
*** Zawieszenia i koła: ***
6Y4 =
KOŁO ZAPASOWE USUNIĘTE, W ZAMIAN ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
F52 =
PODWOZIE SPORTOWE ZMODYFIKOWANE
FE4 =
SPECJALNY UKŁAD JEZDNY I KIEROWNICZY - IDS+ (INTERAKTYWNY SYSTEM KONTROLI JAZDY)
G62 =
MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
QGT =
OPONY,225/45 R 17-91V
QL7 =
FELGI ALUMINIUM, 10 SZPRYCH, 7JX17
WTS =
NA WYPOSAŻENIU ZESTAW NAPRAWCZY DO OPON
ZQ8 =
ZAWIESZENIE SPORTOWE (W TYM: ESP, IDS, PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO, PODWOZIE SPORTOWE)
*** Szyby i lusterka: ***
DDG =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
DDU =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DH6 =
OSŁONY PRZECIWSŁONECZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA Z PODŚWIETLANYM LUSTERKIEM
DP6 =
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
*** Oświetlenie: ***
C95 =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE4 =
SPRYSKIWACZ REFLEKTORA
T96 =
PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TR0 =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP =
PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ,
PODŚWIETLENIE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
TT2 =
REFLEKTORY BI-KSENONOWE SKRĘTNE (AFL): SYSTEM DOŚWIETLANIA NA ŁUKU DROGI Z WYSOKOCIŚNIENIOWYMI SPRYSKIWACZAMI REFLEKTORÓW
TTB =
OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE DLA 3-GO RZĘDU SIEDZEŃ, Z LAMPKĄ DO CZYTANIA
*** Nadwozie: ***
B70 =
OSŁONA PROGU DRZWI
B86 =
BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BW4 =
LISTWY OZDOBNE OKIEN BOCZNYCH: CHROMOWANE
BW7 =
OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA B
D75 =
KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
TPV =
OSŁONA CHŁODNICY CZARNA Z CHROMOWANĄ LISTWĄ OZDOBNĄ
V2T =
RELINGI DACHOWE, MALOWANE PROSZKOWO
V3E =
RELINGI DACHOWE, SREBRNE
VFE =
KOLOROWA LISTWA OCHRONNA NA ZDERZAKACH
VG9 =
WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
W7P =
EMBLEMAT, SPORT
*** Wnętrze: ***
2J1 =
POKRYCIE PODŁOGI: STANDARDOWE
80I =
WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80X =
WYKOŃCZENIE SIEDZEŃ: CZARNE
80Y =
WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
AV4 =
TYLNA KANAPA: DZIELONA, SKŁADANA I REGULOWANA
B75 =
POKRYWA / ROLETA / PÓŁKA BAGAŻNIKA
BLN =
LISTWA WEWNĘTRZNA DRZWI, CHROM LABIRYNT
BLP =
LISTWA OZDOBNA TABLICY ROZDZIELCZEJ, CHROMOWANA MAZUT
D18 =
ZEGARY SPORTOWE Z CHROMOWANYMI OBWÓDKAMI
DT4 =
PAKIET DLA PALĄCYCH: POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
E94 =
POKRYWA / ROLETA BAGAŻNIKA
JF5 =
SPORTOWE NAKŁADKI NA PEDAŁY Z ALUMINIUM
KC7 =
GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 =
GNIAZDO ELEKTRYCZNE 12V W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
LHD =
KIEROWNICA PO LEWEJ
N35 =
SPORTOWA KIEROWNICA POKRYTA PERFOROWANĄ SKÓRĄ
PHQ =
TKANINA WYKOŃCZENIOWA, ALFA SREBRNA/ELBA
T9M =
WYKOŃCZENIE ELBA
VK8 =
SCHOWEK NA OKULARY
VU2 =
PANEL CENTRALNY, MATOWY CHROM
*** Bezpieczeństwo: ***
A88 =
AKTYWNE ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ PRZEDNICH
AJ0 =
DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
AJT =
UCHWYTY DO MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ W PRZEDZIALE BAGAŻOWYM
AY0 =
PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FX3 =
UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP) Z KONTROLĄ TRAKCJI (TC)
FZ3 =
PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI - STABILIZACJA PRZYCZEPY (ESP+)
JL9 =
ABS
U07 =
KLAKSON DWUTONOWY: FANFARA
UD5 =
CZUJNIKI PARKOWANIA: PRZÓD I TYŁ
UH0 =
OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA KIEROWCY
V4M =
PAKIET BEZPIECZEŃSTWA "5 GWIAZDEK NCAP" - ZAWIERA: BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE KIEROWCY I PASAŻERA
ORAZ KURTYNOWE PODUSZKI POWIETRZNE
*** Multimedia: ***
TRP =
RAMKA DO ZAINSTALOWANIA RADIA
U66 =
GŁOŚNIKI, 7 SZTUK
U71 =
ANTENA RADIOWA NA DACHU
UAG =
WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY GRAFICZNY MONOCHROMATYCZNY (GID), WARIANT 1
UCH =
RADIOODTWARZACZ CD30 MP3 Z ODTWARZACZEM CD I MP3
UWB =
PORTAL TELEFONU KOMÓRKOWEGO, UCHWYT Z ŁADOWANIEM BATERII, BEZ STEROWANIA GŁOSEM, BEZ BLUETOOTH
W1Y =
PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE =
WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
*** Ogrzewanie i klimatyzacja: ***
BA9 =
KLIMATYZOWANY SCHOWEK
C68 =
KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA ELEKTRONICZNA (CLIMATRONIC)
KCL =
NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU
UEC =
CZUJNIK JAKOŚCI POWIETRZA, AUTOMATYCZNA RECYRKULACJA POWIETRZA
*** Wyposażenie komfortowe: ***
A53 =
FOTELE PRZEDNIE: REGULACJA 6-CIO KIERUNKOWA, REGULACJA PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AE4 =
PRZEDNIE FOTELE SPORTOWE
AH4 =
FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
AHA =
FOTEL PRZEDNI LEWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AHB =
FOTEL PRZEDNI PRAWY Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AY5 =
ZAGŁÓWEK TYLNY ŚRODKOWY POKRYTY TKANINĄ
DA7 =
PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA =
KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34 =
TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NR1 =
WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
UJC =
PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO
*** Układ elektryczny: ***
K09 =
ALTERNATOR,120A
TN6 =
AKUMULATOR,55AH
UEQ =
PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA