[B] - Zblek - 1.9 CDTI; 150KM; 2008; Recaro - półskóra
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 mar 2011, 10:34
- Imię: Zbigniew
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
[B] - Zblek - 1.9 CDTI; 150KM; 2008; Recaro - półskóra
Witam @ll,
Dojrzałem już żeby pochwalić się swoim styczniowym nabytkiem. Założenia przed zakupowe były takie, by był to samochód rodzinny ( kombi lub minivan) do 50k przebiegu, bezwypadkowy, nie starszy niż 3 lata i raczej diesel ( sentyment po Toyocie Corolli 1,8d… którą kiedyś miałem).
Jako że łatwiej było je spełnić dla samochodu kupionego w kraju, takiego tez poszukiwałem. No i po ponad pół roku poszukiwań trafiła się Zafira B 1.9 CDTI 150KM Cosmo. Zarejestrowana w list 2008 wersja na 2009r. Cosmo na Pl więc uboższa od tej samej wersji sprzedawanej na rynku niemieckim, szwajcarskim, czy krajów Beneluksu w tym samym czasie. Jestem jednak b. zadowolony, gdyż postawione przed zakupem warunki zostały w 100% spełnione.
Auto było serwisowane w kraju – ost. przegląd miał miejsce w styczniu br. Wszelkie sprawdzenia wykazały że samochód jest bezwypadkowy (żadne elementy karoserii nie były malowane i wymieniane) przebieg faktyczny 33k km potwierdzony w książce serwisowej i po sprawdzeniu techem, obecnie 37k km.
O wyposażeniu nie będę się rozpisywał – zafiromaniacy zidentyfikują wszystko na zdjęciach i pewnie ja mógłbym się jeszcze czegoś dowiedzieć…
Jedyna rzecz która jest dla mnie ciężkim nieporozumieniem to DPF. Szczerze mówiąc nie rozumiem jak szanująca się firma i inżynierowie mogli się pod takim g… podpisać, projektując takie rozwiązanie i nie dając jednocześnie użytkownikowi niezbędnych informacji pozwalających w danym momencie stwierdzić czy filtr ten wymaga wypalenia czy też nie. Chodzi mi o wskazania temperatury silnika i stopnia nasycenia filtra. Mając te informacje łatwo zadbać o spełnienie warunków zapewniających wypalenie dynamiczne DPF. Skoro te informacje są w komp pokładowym to nie znajduje wytłumaczenia dlaczego użytkownik nie ma do nich dostępu (jak wyczytałem na forum jest to możliwe dopiero po użyciu techa lub opcoma) ??? I w konsekwencji jeśli auto użytkuje się tylko po mieście to wpędza się tegoż użytkownika w kłopoty i koszty. dla OPLA!
Jako że dla żony, która autkiem jeździ w zasadzie tylko p[o mieście, kwestie techniczne to męska sprawa rozwiązanie widzę jedno: usunięcie DPFa i będę wdzięczny za polecenie specjalisty/warsztat, który mi to zrobi w W-wie lub okolicy.
Z drobnych modyfikacji, które już dokonałem, to aktywacja tempomatu oraz wymiana wyświetlacza na CIDa (był BID) - po to by mieć dostęp do wskazań temp. silnika. Dodatkowo myślę o bluetooth oraz przy najbliższej okazji nabędę głośnik, na który zarówno miejsce jak i instalacja jest pod szybą (nad wyświetlaczem).
Zafira na zdjęciach jeszcze w wersji zimowej …. Aluszpilki z letnim bieżnikiem czekają na wyższą temperaturę kilka dni pewnie jeszcze….
Pozdrawiam @ll ZC
http://img34.imageshack.us/img34/5842/zaf1.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/2752/zaf2.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/3963/zaf3.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/1456/zaf4.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/9180/zaf5.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/145/zaf6.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7341/zaf7.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/4553/zaf8.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8954/zaf9.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/4408/zaf10.jpg
Dojrzałem już żeby pochwalić się swoim styczniowym nabytkiem. Założenia przed zakupowe były takie, by był to samochód rodzinny ( kombi lub minivan) do 50k przebiegu, bezwypadkowy, nie starszy niż 3 lata i raczej diesel ( sentyment po Toyocie Corolli 1,8d… którą kiedyś miałem).
Jako że łatwiej było je spełnić dla samochodu kupionego w kraju, takiego tez poszukiwałem. No i po ponad pół roku poszukiwań trafiła się Zafira B 1.9 CDTI 150KM Cosmo. Zarejestrowana w list 2008 wersja na 2009r. Cosmo na Pl więc uboższa od tej samej wersji sprzedawanej na rynku niemieckim, szwajcarskim, czy krajów Beneluksu w tym samym czasie. Jestem jednak b. zadowolony, gdyż postawione przed zakupem warunki zostały w 100% spełnione.
Auto było serwisowane w kraju – ost. przegląd miał miejsce w styczniu br. Wszelkie sprawdzenia wykazały że samochód jest bezwypadkowy (żadne elementy karoserii nie były malowane i wymieniane) przebieg faktyczny 33k km potwierdzony w książce serwisowej i po sprawdzeniu techem, obecnie 37k km.
O wyposażeniu nie będę się rozpisywał – zafiromaniacy zidentyfikują wszystko na zdjęciach i pewnie ja mógłbym się jeszcze czegoś dowiedzieć…
Jedyna rzecz która jest dla mnie ciężkim nieporozumieniem to DPF. Szczerze mówiąc nie rozumiem jak szanująca się firma i inżynierowie mogli się pod takim g… podpisać, projektując takie rozwiązanie i nie dając jednocześnie użytkownikowi niezbędnych informacji pozwalających w danym momencie stwierdzić czy filtr ten wymaga wypalenia czy też nie. Chodzi mi o wskazania temperatury silnika i stopnia nasycenia filtra. Mając te informacje łatwo zadbać o spełnienie warunków zapewniających wypalenie dynamiczne DPF. Skoro te informacje są w komp pokładowym to nie znajduje wytłumaczenia dlaczego użytkownik nie ma do nich dostępu (jak wyczytałem na forum jest to możliwe dopiero po użyciu techa lub opcoma) ??? I w konsekwencji jeśli auto użytkuje się tylko po mieście to wpędza się tegoż użytkownika w kłopoty i koszty. dla OPLA!
Jako że dla żony, która autkiem jeździ w zasadzie tylko p[o mieście, kwestie techniczne to męska sprawa rozwiązanie widzę jedno: usunięcie DPFa i będę wdzięczny za polecenie specjalisty/warsztat, który mi to zrobi w W-wie lub okolicy.
Z drobnych modyfikacji, które już dokonałem, to aktywacja tempomatu oraz wymiana wyświetlacza na CIDa (był BID) - po to by mieć dostęp do wskazań temp. silnika. Dodatkowo myślę o bluetooth oraz przy najbliższej okazji nabędę głośnik, na który zarówno miejsce jak i instalacja jest pod szybą (nad wyświetlaczem).
Zafira na zdjęciach jeszcze w wersji zimowej …. Aluszpilki z letnim bieżnikiem czekają na wyższą temperaturę kilka dni pewnie jeszcze….
Pozdrawiam @ll ZC
http://img34.imageshack.us/img34/5842/zaf1.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/2752/zaf2.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/3963/zaf3.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/1456/zaf4.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/9180/zaf5.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/145/zaf6.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7341/zaf7.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/4553/zaf8.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8954/zaf9.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/4408/zaf10.jpg
witam fajna ta Twoja zośka a fotele boskie. Jak moga coś doradzić to zdejmij ten zapaszek z kratki :
http://img41.imageshack.us/img41/7341/zaf7.jpg
bo jak Ci sie wyleje to ci lakier pozłazi i brzydko to będzie wyglądało. U mnie tak się stało i potem malowanko musiałem zrobić stąd rada. Miliona kilometrów spędzonych z Zośką
http://img41.imageshack.us/img41/7341/zaf7.jpg
bo jak Ci sie wyleje to ci lakier pozłazi i brzydko to będzie wyglądało. U mnie tak się stało i potem malowanko musiałem zrobić stąd rada. Miliona kilometrów spędzonych z Zośką
Całkiem ładna,choć specyfikacja naprawdę dziwna
W Warszawie mogę śmiało polecić Ci MR-Motors na Mineralnej( http://www.mrmotors.pl ),to jest już warsztat z renomą jednak nadal rozsądnymi cenami,może się skusisz na chiptuning przy okazji.Szkoda,że nie masz przycisku SPORT,bo tam właśnie robią modyfikację,że pełna moc jest tylko pod przyciskiem i fajne to,szczególnie przy kilku użytkownikach auta.
Pozdrawiam
W Warszawie mogę śmiało polecić Ci MR-Motors na Mineralnej( http://www.mrmotors.pl ),to jest już warsztat z renomą jednak nadal rozsądnymi cenami,może się skusisz na chiptuning przy okazji.Szkoda,że nie masz przycisku SPORT,bo tam właśnie robią modyfikację,że pełna moc jest tylko pod przyciskiem i fajne to,szczególnie przy kilku użytkownikach auta.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 22:35 przez kubik_CDTi, łącznie zmieniany 1 raz.
producent założył, że autko będzie śmigać po autostradach....i filtr będzie się bezobsługowo wypalał, bez wiedzy kierowcy. I rzeczywiście w takich warunkach filtr nie stwarza najmniejszych problemów.....jedynie co to czasami strzeli czujnik ciśnień lub temp. lub jakiś przewód ciśnieniowy. W warunkach miejskich i przy krótkich dystansach, filtr może dać nieźle popalić....chyba, że oczywiście ktoś ma wiedzę naszego forumZblek pisze: Jedyna rzecz która jest dla mnie ciężkim nieporozumieniem to DPF. Szczerze mówiąc nie rozumiem jak szanująca się firma i inżynierowie mogli się pod takim g… podpisać, projektując takie rozwiązanie i nie dając jednocześnie użytkownikowi niezbędnych informacji pozwalających w danym momencie stwierdzić czy filtr ten wymaga wypalenia czy też nie. Chodzi mi o wskazania temperatury silnika i stopnia nasycenia filtra. Mając te informacje łatwo zadbać o spełnienie warunków zapewniających wypalenie dynamiczne DPF. Skoro te informacje są w komp pokładowym to nie znajduje wytłumaczenia dlaczego użytkownik nie ma do nich dostępu (jak wyczytałem na forum jest to możliwe dopiero po użyciu techa lub opcoma) ??? I w konsekwencji jeśli auto użytkuje się tylko po mieście to wpędza się tegoż użytkownika w kłopoty i koszty. dla OPLA!
życzę zadowolenia.....fotele pierwsza klasa....
powiem szczerze, że nie ma to sensu. wyciągałem ten głośniczek...i gra jak głośniczek z laptopa....szok.....dziadostwo niesamowite....robiłem sobie test i wypiąłem go...potem wpiąłem itd....i nie słyszałem żadnej różnicy....po prostu żadnej....żenada i tyle. Potem pod ten przewód podpiąłem mocny głośnik, myśląc że pod ten przewód wrzuce pod siedzenie jakiś głośnik basowy.....i kolejny szok....grał tak cicho że znów bez różnicy....na tym przewodzie po prostu nie ma mocy.Zblek pisze: przy najbliższej okazji nabędę głośnik, na który zarówno miejsce jak i instalacja jest pod szybą (nad wyświetlaczem).
Odnośnie zakupu diesla to zupełnie niepotrzebnie się na niego zdecydowałeś przy założeniu małych przebiegów. Ja użytkuję diesle Opla od pięciu lat i gdyby nie to forum, to pewno nie wiedziałbym, co to DPF. Tylko, że ja robię 40 kkm rocznie.
Odnośnie DPF, to nie jest problem tylko Opla, ale wszystkich marek i był rozwiązaniem na rosnące wymogi norm. Pogadaj z tymi, co mają auto z DPF i muszą lać jeszcze dodatkowy składnik za grubą kasę wtedy okaże się, że metoda Opla i innych firm z podobnym rozwiązaniem wcale nie jest taka zła. Jedno wypalenie to dodatkowe wprawdzie zużycie 1-2 litrów oleju, ale odpadają dodatkowe wizyty w serwisie w celu uzupełnienia płynu.
Podsumowując za DPF'a musimy podziękować ekologom, którzy przykręcają śrubę z normami.
Oczywiście gratuluje zakupu, bo Zocha to najlepsze auto i już! Bezawaryjności życzę.
Odnośnie DPF, to nie jest problem tylko Opla, ale wszystkich marek i był rozwiązaniem na rosnące wymogi norm. Pogadaj z tymi, co mają auto z DPF i muszą lać jeszcze dodatkowy składnik za grubą kasę wtedy okaże się, że metoda Opla i innych firm z podobnym rozwiązaniem wcale nie jest taka zła. Jedno wypalenie to dodatkowe wprawdzie zużycie 1-2 litrów oleju, ale odpadają dodatkowe wizyty w serwisie w celu uzupełnienia płynu.
Podsumowując za DPF'a musimy podziękować ekologom, którzy przykręcają śrubę z normami.
Oczywiście gratuluje zakupu, bo Zocha to najlepsze auto i już! Bezawaryjności życzę.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 mar 2011, 10:34
- Imię: Zbigniew
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Kaliope - założenie o autostradach jest po prostu głupie.... moim zdaniem producenta nic nie usprawiedliwia w tym przypadku. Przecież nie stanowi problemu dostarczenie użytkownikowi informacji, które gdyby miał to zapewniłyby mu one (wtedy producent ma wytłumaczenie) właściwą eksploatacje auta (temp. silnika i stopień nasycenia filtra).
Co do głośnika to z tego co piszesz wynika ze na ten głośnika idzie b. mała moc (albo masz jakiś zimny lut na złączu). Czy inni użytkownicy mają podobne doświadczenia? thx za sugestie sprawdzę jak to u mnie jest.
marian 329 - thx, nie omieszkam skorzystać.
[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 22:19 ]
dz. za namiary na warsztat.
Co do głośnika to z tego co piszesz wynika ze na ten głośnika idzie b. mała moc (albo masz jakiś zimny lut na złączu). Czy inni użytkownicy mają podobne doświadczenia? thx za sugestie sprawdzę jak to u mnie jest.
marian 329 - thx, nie omieszkam skorzystać.
[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 22:19 ]
Czy mógłbyś uściślić?kubik_CDTi pisze:Całkiem ładna,choć specyfikacja naprawdę dziwna
dz. za namiary na warsztat.
tzn chodziło Ci o CID....ale fakt...pierwszy raz widzę CiD'a bez navikubik_CDTi pisze:W sensie,że jednej Cosmi z Recaro i 150tką pod maską,a z drugiej BID z podstawowym radiem
i przy takich opcjach ktoś nie wziął tempomatu
Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 22:43 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.