[B] - marrybus - 1,9 CDTI Cosmo, 150 KM, 2009, Bixen, Recaro
[B] - marrybus - 1,9 CDTI Cosmo, 150 KM, 2009, Bixen, Recaro
Witam
Widzę że jest zwyczaj na dzień dobry pochwaleniem się swoim autkiem wiec naskrobie co nieco o moim nowym nabytku.
Autko kupiłem 1.03.2011 - sprowadzane z Niemiec. Jako że chciałem wygodnie jeździć to szukałem dobrze wyposażonej wersji. Padło na wersje COSMO z 2009 z silnikiem 1,9 - 150KM. Z wyposażenia ma większość uprzyjemniających jazdę rzeczy: Xeony z AFL, fotele RECARO, NAVI (CD 70), czujnik ciśnienia opon (ten na bazie prędkości obrotowej - bez czujek w kołach).
Jako że autko jest dosyć młode i ma na razie 65tys. więc mam nadzieje że obejdzie się bez niespodziewanych wizyt w serwisie. Tylko ten nieszczęsny DPF. Tryb jazdy mam mieszany - albo długo w trybie miejskim - albo długie (świąteczne, wakacyjne) trasy. Więc troche martwi mnie ta pierwsza część. Chociaż juz 2 razy wyłapałem kiedy filtr się wypala i zadbałem żeby się wypalił do końca. No właśnie czy oprócz podwyższonego spalania w BC, temperatury silnika (w trybie testowym) i momentami białego dymu z rury macie inne sposoby żeby zweryfikować czy DPF się wypala? Czytałem że w niektórych modelach w czasie wypalania świeci się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby - jeżeli to prawda to jak to aktywować?
To co sam już zdążyłem przy aucie zrobić to przyciemniłem trochę szyby. Myślę jeszcze o czujkach do parkowania.
Zdjęć własnych jeszcze nie robiłem - jak zrobię, to dorzucę jeszcze jakieś. Na razie kilka fotek z momentu kupna.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Widzę że jest zwyczaj na dzień dobry pochwaleniem się swoim autkiem wiec naskrobie co nieco o moim nowym nabytku.
Autko kupiłem 1.03.2011 - sprowadzane z Niemiec. Jako że chciałem wygodnie jeździć to szukałem dobrze wyposażonej wersji. Padło na wersje COSMO z 2009 z silnikiem 1,9 - 150KM. Z wyposażenia ma większość uprzyjemniających jazdę rzeczy: Xeony z AFL, fotele RECARO, NAVI (CD 70), czujnik ciśnienia opon (ten na bazie prędkości obrotowej - bez czujek w kołach).
Jako że autko jest dosyć młode i ma na razie 65tys. więc mam nadzieje że obejdzie się bez niespodziewanych wizyt w serwisie. Tylko ten nieszczęsny DPF. Tryb jazdy mam mieszany - albo długo w trybie miejskim - albo długie (świąteczne, wakacyjne) trasy. Więc troche martwi mnie ta pierwsza część. Chociaż juz 2 razy wyłapałem kiedy filtr się wypala i zadbałem żeby się wypalił do końca. No właśnie czy oprócz podwyższonego spalania w BC, temperatury silnika (w trybie testowym) i momentami białego dymu z rury macie inne sposoby żeby zweryfikować czy DPF się wypala? Czytałem że w niektórych modelach w czasie wypalania świeci się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby - jeżeli to prawda to jak to aktywować?
To co sam już zdążyłem przy aucie zrobić to przyciemniłem trochę szyby. Myślę jeszcze o czujkach do parkowania.
Zdjęć własnych jeszcze nie robiłem - jak zrobię, to dorzucę jeszcze jakieś. Na razie kilka fotek z momentu kupna.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2011, 14:52 przez marrybus, łącznie zmieniany 2 razy.
Witaj
Była informacja że podczas wypalania dpf załącza się również ogrzewanie szyby i była taka myśl by podłączyć do obwodu szyby "dodatkową diodę" która by sygnalizowała to nieszczęsne wypalanie, jednak potem pojawiła się informacja że nie jest to zawsze i z tego powodu jak i braku czasu ja zaniechałem dalszych prac..... ale może w okresie letnim powrócę do tematu...marrybus pisze:Czytałem że w niektórych modelach w czasie wypalania świeci się kontrolka od ogrzewania tylnej szyby - jeżeli to prawda to jak to aktywować?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Naprawdę śliczny Zośka, a co do DPF-a to oprócz wymienionych objawów to jeszcze trochę twardsza prace silnika i czasami odczuwalne lekkie drgania całego autka ale to zauważyłem tylko na postoju. Racją jest że podczas wypalania czasami ale nie zawsze włącza się ogrzewanie tylnej szyby, niestety nie jest to sygnalizowane kontrolką od ogrzewania szyby, ktoś na forum napisał że jest to spowodowane potrzebą dodatkowego obciążenia silnika i cały proces jest sterowany przez komputer. Myślę że choć troch naświetliłem Ci ten proces, życzę zadowolenia z Zośki
Oj kolega mnie ubiegł
Oj kolega mnie ubiegł