[ C ] - Krzysiek1979 - 2.0 CDTI, Tourer Cosmo, 165 KM, 2013
: 14 gru 2013, 21:44
Witam Wszystkich
29.05 2013 stałem się posiadaczem Opla Zafiry Tourer. Wybór był dosyć trudny, gdyż kandydatów było wielu i to z różnych kategorii (kombi, suv van). Aż po eliminacji zostało kilku Skoda Superb (nie podobało mi się wykończenie wnętrza tzn. jakość materiałów, jak również to, że miała pojawić się wersja po liftingu), Toyota Rav4 najnowszy model (również materiały, ale dolnych partii samochodu np. boczne schowki w drzwiach plastiki jakby zrobione z butelek pet, oraz w tamtym okresie tylko czarne wnętrze) Hyundai SantaFe ( mimo zapewnień Pana sprzedawcy, że Hyundai to obecnie jakość BMW czy Audi to nie do końca mogłem się z tym zgodzić. Zresztą ciężko mu było wyjaśnić, czemu w nowym aucie, które mieli, skrzypiała tylna klapa podczas otwierania i zamykania, oraz cena rodem z Audi czy BMW). No i ostanie auto największy konkurent Zafirki Honda CRV (bardzo ładnie wykonane, dobre materiały napę 4x4 i automat, fajne wyposażenie Niestety automat tylko 5 biegów i silnik trochę słaby oraz sporo droższa od Zafci).
Więc po tym wszystkim i namowach żony (miłość od pierwszego wejrzenia) padło na Zafirkę.
Zastanawialiśmy się jedynie nad kolorem białym lub brązowym. Przeważył brązowy jako bardziej praktyczny i trwalszy jako metalik.
Ponieważ już trochę nią pojeździłem (auto ma przejechane ok. 15 000 km) mogę napisać trochę co mi się podoba, a co nie.
Pierw może zacznę od plusów:
- wygląd (to oczyliście rzecz gustu)
- wspomniana jakość wykończenia (jak na razie nic nie trzeszczy ani skrzypi, kolega na forum pisał, że jemu po 10000 zaczęło skrzypieć)
- ilość miejsca dla czterech osób (podkreślam dla czterech) szczególne przy tylnych siedzeniach odsuniętych do tyłu
- pojemny bagażnik
- dużo pojemnych schowków w desce rozdzielczej górny zmieści np. ryzę papieru A4, boczne bez problemu zmieści butelkę 1,5l, ja mam wersję 5 osobową więc mam jeszcze bardzo duże skrytki pod podłogą bagażnika
- bardzo dobre światła
- całkiem wygodne siedzenia przednie (chociaż jeździłem na wygodniejszych, dla mnie mogłyby być trochę bardziej miękkie i stanowczo za twarde są podłokietniki w drzwiach przy długich trasach bolą łokcie)
- zaskakująco dobra nawigacja (jak na fabryczną) dobre pokrycie dróg (są autostrady i szybkiego ruchu, których jeszcze nie ma) łatwość wyszukiwania konkretnych POI np. bankomatu danego banku itp.
- dobrze umieszczony i dobrej jakości ekran do nawigacji (nie traci się kontaktu z drogą dobrze widać w słońcu)
- bogate wyposażenie
- całkiem nieźle pracujący silnik, cicho we wnętrzu pomimo dużych powierzchni przeszklonych (kultura pracy szczególne do tego co niektórzy pisali w Internecie o nim)
A teraz trochę minusów
- siedzenia tylne niezbyt wygodne, szczególnie chodzi o kąt oparcia, jest za pionowy w aucie typu van siedzenia powinny być rozkładane, środkowe siedzenie trochę za wąskie
- pseudo uchwyty na kubki dla tylnych miejsc (te wgłębienia w drzwiach tylnych ) to jakieś nieporozumienie
- brak składanych stoliczków za przednimi fotelami, w końcu to auto rodzinne.
- drażni mnie czerwony wyświetlacz komputera pokładowego, jego grafika jest raczej z XX wieku, do tego bardzo intensywnie świeci. Oczywiście można go przyciemnić, ale wtedy inne wskaźniki są słabo podświetlone.
- system ostrzegania o pojazdach w martwym polu działa tylko do 150 km/h, mógłby chociaż do 200, wiem że w Polsce można jechać tylko 140, ale przecież w Niemczech na niektórych autostradach nie ma ograniczeń, a to niemieckie auto.
- bak mógłby być bardziej pojemny szczególnie.
- skrzynia mogłaby być trochę lepsza (szybciej reagować na gaz)
- przez szybę przednią mocno nagrzewa się wnętrze, wiem że jest duża, ale widziałem dużo lepsze szyby atermiczne.
- wspomaganie parkowania to chyba jakieś nie porozumienie, wszystko trzeba robić bardzo wolno, długo trwa a i efekt również mizerny (potwierdza to nawet moja żona ;-))
- w radiu kiepska obsługa iPODA
- do tego jeżeli słucham radia to mam ustawioną głośność ok. 4-8, jeżeli słucham mp3 z USB lub ipoda głośność ok. 25-30 nie będę mówił co się stało jak w Niemczech włączyły mi się informacje drogowe, które same z siebie są nadawane głośniej niż audycje radiowe
- duża masa samochodu w moim przypadku to 1826kg to czuć pomimo nie tak słabego silnika.
- aktywny tempomat jeżeli jest włączony mógłby ostrzec przed hamowaniem, że się zbliżam do samochodu. Chodzi mi o np. taką sytuację. Jadę autostradą, z ustawioną prędkością 140 km/h. Zbliżam się do tira i gdy odpowiednio wcześnie nie włączę kierunkowskazu i nie zacznę zmieniać pasa auto zaczyna hamować, a mógłby zapalić jaką kontrolkę. Przez to jazda z nim nie jest płynna do tego nie jest on typu stop and go, czyli nie wyhamuje do zera o tym też trzeba pamiętać.
W dalszej części zapraszam na prezentację mojej Zafirki.
Poniżej oficjalna specyfikacja, którą otrzymałem od Opla, wyposażenie standardowe wersji Cosmo plus:
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI 165KM AT6
Kolor Brązowy – Mahogany
Tapicerka skórzana perforowana (z elementami ze sztucznej skóry) Mondial, ciemnobrązowe elementy boczne, karmelowe siedziska i oparcia. Koła Felgi aluminiowe 17x7, 7-ramienne
AQF - Pakiet Ochronny
7-głośnikowy system audio (tylko z portalem bluetooth)
Czarne błyszczące elementy lusterek bocznych
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Ostrzeżenie o martwym polu w lusterku
Zaawansowany system wspomagania parkowania
LPI8 - Pakiet Flotowy
Alarm z wewnętrznymi czujnikami ruchu
Dodatkowa blokada zamków drzwi
Dojazdowe koło zapasowe, stalowe 17''
Dywaniki welurowe przód i tył
AQ2- Pakiet Flex Organizer
4 przesuwane w szynach adaptery do mocowania siatki, duża siatka zabezpieczająca z 2 usztywniającymi belkami, mała siatka boczna
LPID - Pakiet Kierowcy
Adaptacyjne reflektory AFL
Czujnik deszczu
Lampy bi-ksenonowe
Podgrzewane fotele przednie
Reflektory bi-ksenonowe z systemem AFL
System automatycznego sterowania światłami drogowymi
System automatycznego sterowania światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym)
System monitorujący ciśnienie w oponach
Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
Światła do jazdy dziennej typu LED
Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane)
AKY - Przednia szyba panoramiczna ze stałym oknem dachowym
Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
Punkty mocowania siatki zabezpieczającej w przedziale bagażowym
Usunięcie relingów dachowych
SRY - Pakiet Ergonomiczne Fotele Przednie
Aktywne zagłówki foteli przednich z 4-kierunkową regulacją
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela pasażera
Regulacja długości siedziska fotela kierowcy
Regulacja długości siedziska fotela pasażera
Ręczna regulacja fotela kierowcy w 6 kierunkach
Ręczna regulacja fotela pasażera w 6 kierunkach
UK4 - System monitorowania ciśnienia w oponach, samouczący się
U4D - Tuner radia cyfrowego DAB
C9B - Dodatkowe oświetlenie na drzwiach przednich
2EX - Pakiet Parkuj I Jedź
7-głośnikowy system audio Premium
Antena dachowa typu „płetwa rekina” z anteną dywersyfikującą na szybie
Kamera parkowania z tyłu
Karta SD (1GB) z mapami Polski, Litwy, Łotwy i Estonii
Obsługa i komunikaty w języku polskim
Radio 600 NAVI
Wyświetlacz kolorowy 7"
Złącze AUX-in
UCW - Nawigacja 900
Radio NAVI 900 Europe
Karta SD (8GB) z mapami Europy
UPH - Portal Bluetooth
VQ9 - Hak holowniczy, zdejmowany
AP9 - Siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej
ZQ2 - Pakiet Asystent Kierowcy 1
Aktywna regulacja zasięgu świateł
Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu
Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu
ZQ3 - Pakiet Asystent Kierowcy 2
Tempomat adaptacyjny
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu
UVD - Podgrzewane koło kierownicy
ANY - Szyny mocowań FlexRail
K07 - Ogrzewanie postojowe
ZP5 - Wersja 5 miejscowa
Belki dachowe – aluminiowe, bez relingów
Kabel AUX-in
Dywaniki gumowe i wykładzina bagażnika
Teraz trochę zdjęć. Zdjęcia nie są może najlepszej jakości bo i pogoda nie była dobra, ale postaram się dodać lepsze.
W między czasie zakupiłem jeszcze opony zimowe Continetal ContiWinterContact TS850 225/50/R17 XL 98H FR
Do tego zaliczyłem jedną akcję serwisową opisaną 13-P057 - ZSUB - Silnik wysokoprężny 2.0 l - Kalibracja modułu ECM; S.C. 1590.
Cokolwiek to znaczy. pan z serwisu nie był rozmowny. Powiedział, że dostali tylko jakiś soft do wgrania z GM i nie wiedzą co on zmienia, lub nie chciał powiedzieć.
Ogólnie nie zauważyłem jakiś zmian :-)
Na koniec trochę o spalaniu, gdyż pewnie to może Was interesować. Ogólnie ja oceniam na 6,5 do 7,0 l/100 km a oto kilka przykładowych tras.
Sokolniki Las (około 25 km na północ od Łodzi) - Kraków centrum (przejazd przez A4) wyjazd o 4:00 288km, średnia 93,2 km/h, spalanie 6,9l/100km
Kraków centrum - Krosno Odrzańskie wyjazd ok 9:00 jazda A4, później 18, 27 do Żor, Lubsko, Krosno Odrzańskie 487 km, średnia 101,2 km/h, spalanie 6,5 l/100km
Kostrzyn nad Odrą - Sokolnik Las wyjazd ok 15:00 do Rzepina później A2 do zjazdu Emilia (droga numer 1) 365 km, średnia 118,7 km/h spalanie 7,2 l/100km
Sokolniki Las - Świecie wyjazd o 6:00 do Torunia drogą numer 1 (przejazd przez Włocławek :-) później A1 do Lisewa i Świecie 202 km średnia 82,5 km/h, spalanie 6,1l/100km
W każdej z powyższych tras włączona klimatyzacja i światła.
To na tyle jak na razie.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie samochodu mogę odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Krzysiek
29.05 2013 stałem się posiadaczem Opla Zafiry Tourer. Wybór był dosyć trudny, gdyż kandydatów było wielu i to z różnych kategorii (kombi, suv van). Aż po eliminacji zostało kilku Skoda Superb (nie podobało mi się wykończenie wnętrza tzn. jakość materiałów, jak również to, że miała pojawić się wersja po liftingu), Toyota Rav4 najnowszy model (również materiały, ale dolnych partii samochodu np. boczne schowki w drzwiach plastiki jakby zrobione z butelek pet, oraz w tamtym okresie tylko czarne wnętrze) Hyundai SantaFe ( mimo zapewnień Pana sprzedawcy, że Hyundai to obecnie jakość BMW czy Audi to nie do końca mogłem się z tym zgodzić. Zresztą ciężko mu było wyjaśnić, czemu w nowym aucie, które mieli, skrzypiała tylna klapa podczas otwierania i zamykania, oraz cena rodem z Audi czy BMW). No i ostanie auto największy konkurent Zafirki Honda CRV (bardzo ładnie wykonane, dobre materiały napę 4x4 i automat, fajne wyposażenie Niestety automat tylko 5 biegów i silnik trochę słaby oraz sporo droższa od Zafci).
Więc po tym wszystkim i namowach żony (miłość od pierwszego wejrzenia) padło na Zafirkę.
Zastanawialiśmy się jedynie nad kolorem białym lub brązowym. Przeważył brązowy jako bardziej praktyczny i trwalszy jako metalik.
Ponieważ już trochę nią pojeździłem (auto ma przejechane ok. 15 000 km) mogę napisać trochę co mi się podoba, a co nie.
Pierw może zacznę od plusów:
- wygląd (to oczyliście rzecz gustu)
- wspomniana jakość wykończenia (jak na razie nic nie trzeszczy ani skrzypi, kolega na forum pisał, że jemu po 10000 zaczęło skrzypieć)
- ilość miejsca dla czterech osób (podkreślam dla czterech) szczególne przy tylnych siedzeniach odsuniętych do tyłu
- pojemny bagażnik
- dużo pojemnych schowków w desce rozdzielczej górny zmieści np. ryzę papieru A4, boczne bez problemu zmieści butelkę 1,5l, ja mam wersję 5 osobową więc mam jeszcze bardzo duże skrytki pod podłogą bagażnika
- bardzo dobre światła
- całkiem wygodne siedzenia przednie (chociaż jeździłem na wygodniejszych, dla mnie mogłyby być trochę bardziej miękkie i stanowczo za twarde są podłokietniki w drzwiach przy długich trasach bolą łokcie)
- zaskakująco dobra nawigacja (jak na fabryczną) dobre pokrycie dróg (są autostrady i szybkiego ruchu, których jeszcze nie ma) łatwość wyszukiwania konkretnych POI np. bankomatu danego banku itp.
- dobrze umieszczony i dobrej jakości ekran do nawigacji (nie traci się kontaktu z drogą dobrze widać w słońcu)
- bogate wyposażenie
- całkiem nieźle pracujący silnik, cicho we wnętrzu pomimo dużych powierzchni przeszklonych (kultura pracy szczególne do tego co niektórzy pisali w Internecie o nim)
A teraz trochę minusów
- siedzenia tylne niezbyt wygodne, szczególnie chodzi o kąt oparcia, jest za pionowy w aucie typu van siedzenia powinny być rozkładane, środkowe siedzenie trochę za wąskie
- pseudo uchwyty na kubki dla tylnych miejsc (te wgłębienia w drzwiach tylnych ) to jakieś nieporozumienie
- brak składanych stoliczków za przednimi fotelami, w końcu to auto rodzinne.
- drażni mnie czerwony wyświetlacz komputera pokładowego, jego grafika jest raczej z XX wieku, do tego bardzo intensywnie świeci. Oczywiście można go przyciemnić, ale wtedy inne wskaźniki są słabo podświetlone.
- system ostrzegania o pojazdach w martwym polu działa tylko do 150 km/h, mógłby chociaż do 200, wiem że w Polsce można jechać tylko 140, ale przecież w Niemczech na niektórych autostradach nie ma ograniczeń, a to niemieckie auto.
- bak mógłby być bardziej pojemny szczególnie.
- skrzynia mogłaby być trochę lepsza (szybciej reagować na gaz)
- przez szybę przednią mocno nagrzewa się wnętrze, wiem że jest duża, ale widziałem dużo lepsze szyby atermiczne.
- wspomaganie parkowania to chyba jakieś nie porozumienie, wszystko trzeba robić bardzo wolno, długo trwa a i efekt również mizerny (potwierdza to nawet moja żona ;-))
- w radiu kiepska obsługa iPODA
- do tego jeżeli słucham radia to mam ustawioną głośność ok. 4-8, jeżeli słucham mp3 z USB lub ipoda głośność ok. 25-30 nie będę mówił co się stało jak w Niemczech włączyły mi się informacje drogowe, które same z siebie są nadawane głośniej niż audycje radiowe
- duża masa samochodu w moim przypadku to 1826kg to czuć pomimo nie tak słabego silnika.
- aktywny tempomat jeżeli jest włączony mógłby ostrzec przed hamowaniem, że się zbliżam do samochodu. Chodzi mi o np. taką sytuację. Jadę autostradą, z ustawioną prędkością 140 km/h. Zbliżam się do tira i gdy odpowiednio wcześnie nie włączę kierunkowskazu i nie zacznę zmieniać pasa auto zaczyna hamować, a mógłby zapalić jaką kontrolkę. Przez to jazda z nim nie jest płynna do tego nie jest on typu stop and go, czyli nie wyhamuje do zera o tym też trzeba pamiętać.
W dalszej części zapraszam na prezentację mojej Zafirki.
Poniżej oficjalna specyfikacja, którą otrzymałem od Opla, wyposażenie standardowe wersji Cosmo plus:
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 CDTI 165KM AT6
Kolor Brązowy – Mahogany
Tapicerka skórzana perforowana (z elementami ze sztucznej skóry) Mondial, ciemnobrązowe elementy boczne, karmelowe siedziska i oparcia. Koła Felgi aluminiowe 17x7, 7-ramienne
AQF - Pakiet Ochronny
7-głośnikowy system audio (tylko z portalem bluetooth)
Czarne błyszczące elementy lusterek bocznych
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Ostrzeżenie o martwym polu w lusterku
Zaawansowany system wspomagania parkowania
LPI8 - Pakiet Flotowy
Alarm z wewnętrznymi czujnikami ruchu
Dodatkowa blokada zamków drzwi
Dojazdowe koło zapasowe, stalowe 17''
Dywaniki welurowe przód i tył
AQ2- Pakiet Flex Organizer
4 przesuwane w szynach adaptery do mocowania siatki, duża siatka zabezpieczająca z 2 usztywniającymi belkami, mała siatka boczna
LPID - Pakiet Kierowcy
Adaptacyjne reflektory AFL
Czujnik deszczu
Lampy bi-ksenonowe
Podgrzewane fotele przednie
Reflektory bi-ksenonowe z systemem AFL
System automatycznego sterowania światłami drogowymi
System automatycznego sterowania światłami z czujnikiem oświetlenia (tunelowym)
System monitorujący ciśnienie w oponach
Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
Światła do jazdy dziennej typu LED
Światłoczułe lusterko wewnętrzne (automatycznie przyciemniane)
AKY - Przednia szyba panoramiczna ze stałym oknem dachowym
Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
Punkty mocowania siatki zabezpieczającej w przedziale bagażowym
Usunięcie relingów dachowych
SRY - Pakiet Ergonomiczne Fotele Przednie
Aktywne zagłówki foteli przednich z 4-kierunkową regulacją
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego fotela pasażera
Regulacja długości siedziska fotela kierowcy
Regulacja długości siedziska fotela pasażera
Ręczna regulacja fotela kierowcy w 6 kierunkach
Ręczna regulacja fotela pasażera w 6 kierunkach
UK4 - System monitorowania ciśnienia w oponach, samouczący się
U4D - Tuner radia cyfrowego DAB
C9B - Dodatkowe oświetlenie na drzwiach przednich
2EX - Pakiet Parkuj I Jedź
7-głośnikowy system audio Premium
Antena dachowa typu „płetwa rekina” z anteną dywersyfikującą na szybie
Kamera parkowania z tyłu
Karta SD (1GB) z mapami Polski, Litwy, Łotwy i Estonii
Obsługa i komunikaty w języku polskim
Radio 600 NAVI
Wyświetlacz kolorowy 7"
Złącze AUX-in
UCW - Nawigacja 900
Radio NAVI 900 Europe
Karta SD (8GB) z mapami Europy
UPH - Portal Bluetooth
VQ9 - Hak holowniczy, zdejmowany
AP9 - Siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej
ZQ2 - Pakiet Asystent Kierowcy 1
Aktywna regulacja zasięgu świateł
Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu
Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu
ZQ3 - Pakiet Asystent Kierowcy 2
Tempomat adaptacyjny
Wskaźnik odległości od poprzedzającego pojazdu
UVD - Podgrzewane koło kierownicy
ANY - Szyny mocowań FlexRail
K07 - Ogrzewanie postojowe
ZP5 - Wersja 5 miejscowa
Belki dachowe – aluminiowe, bez relingów
Kabel AUX-in
Dywaniki gumowe i wykładzina bagażnika
Teraz trochę zdjęć. Zdjęcia nie są może najlepszej jakości bo i pogoda nie była dobra, ale postaram się dodać lepsze.
W między czasie zakupiłem jeszcze opony zimowe Continetal ContiWinterContact TS850 225/50/R17 XL 98H FR
Do tego zaliczyłem jedną akcję serwisową opisaną 13-P057 - ZSUB - Silnik wysokoprężny 2.0 l - Kalibracja modułu ECM; S.C. 1590.
Cokolwiek to znaczy. pan z serwisu nie był rozmowny. Powiedział, że dostali tylko jakiś soft do wgrania z GM i nie wiedzą co on zmienia, lub nie chciał powiedzieć.
Ogólnie nie zauważyłem jakiś zmian :-)
Na koniec trochę o spalaniu, gdyż pewnie to może Was interesować. Ogólnie ja oceniam na 6,5 do 7,0 l/100 km a oto kilka przykładowych tras.
Sokolniki Las (około 25 km na północ od Łodzi) - Kraków centrum (przejazd przez A4) wyjazd o 4:00 288km, średnia 93,2 km/h, spalanie 6,9l/100km
Kraków centrum - Krosno Odrzańskie wyjazd ok 9:00 jazda A4, później 18, 27 do Żor, Lubsko, Krosno Odrzańskie 487 km, średnia 101,2 km/h, spalanie 6,5 l/100km
Kostrzyn nad Odrą - Sokolnik Las wyjazd ok 15:00 do Rzepina później A2 do zjazdu Emilia (droga numer 1) 365 km, średnia 118,7 km/h spalanie 7,2 l/100km
Sokolniki Las - Świecie wyjazd o 6:00 do Torunia drogą numer 1 (przejazd przez Włocławek :-) później A1 do Lisewa i Świecie 202 km średnia 82,5 km/h, spalanie 6,1l/100km
W każdej z powyższych tras włączona klimatyzacja i światła.
To na tyle jak na razie.
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie samochodu mogę odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Krzysiek