Strona 1 z 3

[C] mbaranek - Zafira Tourer Cosmo 2.0 DTH

: 07 lip 2014, 22:37
autor: mbaranek
Chcialbym pokazac Wam moje obecne wozido - Zafira Tourer Cosmo + Pakiet kierowcy + Pakiet dobrej widocznosci + Pakiet techo + bagaznik rowerowy + FlexRide
Z wazniejszych rzeczy ma:
- 7 miejsc
- dwustrefowy klimatronik
- nawigacja InteliLink 950
- kamera cofania
- czujniki parkowaia - przod i tyl
- tempomat
- skretne bi-ksenony (AFL+)
- aktywne zawieszenie FlexRide
- wbudowany bagaznik rowerowy w zderzaku
- alu felgi 17''
- podgrzewane fotele
- fotochromatyczne lusterko
- podgrzewane fotele przednie
- elektryczny hamulec postojowy

Fotki zrobione niestety kiepskim telefonem bo nie mialem nic pod reka, ale postaram sie poprawic.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z najciekawszych rzeczy to oczywiscie system FlexRide z dwoma przyciskami Tour i Sport. W Tour samochod jest bardziej miekki i komfortowy ale niestety takze mniej stabilny przy wyzszych predkosciach. Natomiast Sport zauwazalnie go utwardza, zmniejsza wspomaganie oraz zwieksza reakcje na gaz.
Samochod jedzie podobie do Insigni 163KM - wiec jest OK, chociaz demon przyspieszenia to nie jest :-)


Samochod jest sluzbowy do uzytku prywatnego wiec modyfikacji nie bedzie... a te gumowe dywaniki beda wymienione ;-)

Re: Zafira Tourer Cosmo 2.0 DTH

: 07 lip 2014, 22:40
autor: Bodek
mbaranek pisze:.........
Samochod jest sluzbowy do uzytku prywatnego .........
czyli tani w eksploatacji :lol:

a tak poważnie - niech służy bezawaryjnie - autko fajne ;)

: 07 lip 2014, 22:49
autor: janekW67
Kawał fajnego auta! Niech Cię wozi bezawaryjnie! :)

: 08 lip 2014, 08:48
autor: chabretti
Fajne służbowe auto :)
Zadowolenia z jazdy :)

: 08 lip 2014, 09:42
autor: miodzik
mbaranek pisze:Z najciekawszych rzeczy to oczywiscie system FlexRide z dwoma przyciskami Tour i Sport. W Tour samochod jest bardziej miekki i komfortowy ale niestety takze mniej stabilny przy wyzszych predkosciach. Natomiast Sport zauwazalnie go utwardza, zmniejsza wspomaganie oraz zwieksza reakcje na gaz.
Bardzo podobne rozwiązanie miałem u siebie w Citroenie C5. Zawieszenie Hydroaktywne 3+. Tak się ładnie nazywało. Rewelacja jeżeli chodzi o jazdę po polskich drogach - auto pływało niemalże a w fotelach czuło się jak w domowej kanapie. Gorzej było jak coś padło, bo naprawy takiego zawieszenia w PSA są bardzo kosztowne. Ciekawi mnie natomiast jak to Opel rozwiązał u siebie. Jakoś usztywniać zawieszenie muszą, a nie sądzę, żeby było to usztywnienie mechaniczne. Stawiał bym na dodatkową hydraulikę..

Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o tym zawieszeniu? Zaciekawiło mnie tak trochę ;)

: 08 lip 2014, 09:45
autor: Tunio999
Piękna sztuka :) Niech służy bezproblemowo :piwo:

: 08 lip 2014, 11:35
autor: Luko
Kawał auta, no i najlepsza opcja jaka może być - służbowe ;)
Zadowolenia z jazdy życzę.

: 08 lip 2014, 21:45
autor: Wojti
Niech służy bezawaryjnie :piwo:

: 09 lip 2014, 08:36
autor: finagaltee1980
niektórzy to mają dobrze w pracy he he :lol:

: 09 lip 2014, 11:56
autor: mbaranek
miodzik pisze: Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o tym zawieszeniu? Zaciekawiło mnie tak trochę ;)
To jest troche inne rozwiazanie. Nie jestem do konca pewien ale dziala to tak ze pod wplywem przylozonego napiecia do plynu/oleju w amortyzatorach zmienia sie jego gestosc co powoduje rozna szybkosc tlumienia. W przypadku awarii wymienia sie amortyzator (co pewnie tanie nie jest). System ten nie jest az tak komfortowy jak w cytrynach.

: 09 lip 2014, 13:03
autor: tOmki
Czujniki systemu Sachs CDC rejestrują dane dotyczące warunków na drodze oraz prędkości pojazdu, a następnie za pomocą magistrali CAN przekazują je do elektronicznej jednostki sterującej (ECU), której procesor co 5 milisekund oblicza optymalną w danym momencie siłę tłumienia. Na tej podstawie do elektrozaworów w amortyzatorach każdego koła kierowane są odpowiednie impulsy wykonawcze, sterujące dławieniem przepływu cieczy roboczej pomiędzy obiema stronami tłoka.
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/66 ... xride.html

: 18 lip 2014, 10:18
autor: mbaranek
Zrobione 670km ze srednim spalaniem 7,7l/100km:
- 270km autostrada (1h stania w korku przez 8km, spora czesc z predkoscia 170-180km/h
- reszta miasto - Wroclaw, Kedzierzyn-Kozle

: 20 lip 2014, 13:16
autor: Wojti
Hm to spalanie rewelacja ja śmigałem 230 km nad morze i średnia wyszła ponad 16 l ale ciągle lewy i prędkości 220-240 jeśli było pusto :lol:

: 21 lip 2014, 18:39
autor: lawless
Wojti pisze:Hm to spalanie rewelacja ja śmigałem 230 km nad morze i średnia wyszła ponad 16 l ale ciągle lewy i prędkości 220-240 jeśli było pusto
Hm Poczekajmy na zdjęcia z fotopstryków jeszcze wyjdzie średni koszt przejazdu troszkę inny ;)
Pozdro :D

: 19 sie 2014, 09:42
autor: mbaranek
Krotkie podsumowanie spalania z ostatnich wypadow:
- szybko autostrada (180-190km/h) + troche drog wojewodzkich i miasto - 8,1l/100
- autostrada (150 - 160km/h) + miatso - 7,5km/h
- autostrada 130km/h + drogi lokalne (delikatnie 60-70km/h bez korkow) - 5,9l/100