[A]Montaż modułu dziennych świateł
Hej, Witam Wszystkich,
trochę spóźniony, wiem, wiem, małe problemy z kompem.....
...byłem na przeglądzie iiiii...
bez problemu przeszliśmy z Zafirem przez wszystkie zasadzki przygotowane przez diagnostę, nawet moje amorki przeszły bez problemów chociaż się trochę pocą....
jak już mogłem westchnąć z ulgą, pokazałem mu moje światełka i zapytałem o DRL
Jego odpowiedź brzmiała jakoś tak:
'' wszelkie modyfikacje oświetlenia takie jak dokładane LED-y, dokładane przeciwmgłowe, przetworniki, Xenony mogą spowodować zatrzymanie przez policję i/lub diagnostę dowodu rejestracyjnego, ze względu na to że w pojazd otrzymał homologację na rynek Polski zgodnie ze specyfikacją fabryczną która nie zawierała tych dodatkowych świateł....''
takie samo ryzyko jest związane z montażem LED-ów jak i przetworników i xenonów,
.... czyli wszyscy mamy rację moje to moje a Tobie nic do tego......
Gościu potwierdził iż takie urządzenia są montowane w mercach bmw volvo od lat, wystarczy je tylko włączyć w serwisie;
pozdrawiam T.
trochę spóźniony, wiem, wiem, małe problemy z kompem.....
...byłem na przeglądzie iiiii...
bez problemu przeszliśmy z Zafirem przez wszystkie zasadzki przygotowane przez diagnostę, nawet moje amorki przeszły bez problemów chociaż się trochę pocą....
jak już mogłem westchnąć z ulgą, pokazałem mu moje światełka i zapytałem o DRL
Jego odpowiedź brzmiała jakoś tak:
'' wszelkie modyfikacje oświetlenia takie jak dokładane LED-y, dokładane przeciwmgłowe, przetworniki, Xenony mogą spowodować zatrzymanie przez policję i/lub diagnostę dowodu rejestracyjnego, ze względu na to że w pojazd otrzymał homologację na rynek Polski zgodnie ze specyfikacją fabryczną która nie zawierała tych dodatkowych świateł....''
takie samo ryzyko jest związane z montażem LED-ów jak i przetworników i xenonów,
.... czyli wszyscy mamy rację moje to moje a Tobie nic do tego......
Gościu potwierdził iż takie urządzenia są montowane w mercach bmw volvo od lat, wystarczy je tylko włączyć w serwisie;
pozdrawiam T.
No odsmażam kotleta, ale z pytaniem nie czy tylko gdzie?
i pokażę takiego gif-a (techniczne zagadnienia zostawiam na razie z prawnymi)
może ktoś coś doradzi...
i pokażę takiego gif-a (techniczne zagadnienia zostawiam na razie z prawnymi)
może ktoś coś doradzi...
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
W praktyce montaż najprostszy to w kratkach i moim przypadku, a masz taki sam silnik obyło się bez ściągania zderzaka. W teorio (przepisy) montuj też w kratkach, bo raz że nie ingerujesz w fabryczne światła. No ale co najważniejsze. Kup takie, aby po montażu u były szerzej rozstawione jak tablica. Oficjalnie to 60cm (tablica tle nie ma) ale jak policjant zerka i widzi ze jest szerzej jak blach to miarki nie wyciągnie tylko raczej przypału nie robi, a efekty wizualny no to kwestia gustu a wybrałem najszybciej i najprościej. jest tutek nawet na forum, co do montażu moich świateł
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
To jest temat dotyczący ZA. Poszukaj w dziale ZB http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8942QORDIAN pisze:Witam. Jak zrobic dzienne by dzialaly gdy pokretlo jest w pozycji automatyczne?
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 15:30 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2018, 18:23
- Imię: Krzysztof
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Odświeżę trochę kotleta apropos modułu DRL do długich albo przeciwmgielnych, spodobało mi się to rozwiązanie z uwagi na prosty montaż i brak potrzeby szpecenia zderzaka.
W piątek byłem na przeglądzie i podpytałem pana diagnostę o ten patent. A więc swój wywód zaczął od tego że rozporządzenie ...bla bla bla... mówi o odpowiednich oznaczeniach literowych na kloszach lamp do jazdy dziennej następnie stwierdził, że z tego co wie to policja się tego jednak nie czepia i oni na przeglądach również. Na koniec stwierdził że sam to ma w swoim aucie zamontowane
W piątek byłem na przeglądzie i podpytałem pana diagnostę o ten patent. A więc swój wywód zaczął od tego że rozporządzenie ...bla bla bla... mówi o odpowiednich oznaczeniach literowych na kloszach lamp do jazdy dziennej następnie stwierdził, że z tego co wie to policja się tego jednak nie czepia i oni na przeglądach również. Na koniec stwierdził że sam to ma w swoim aucie zamontowane
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait
Krzysiek vel kartrait
-
- Debiutant
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Brzozów
- Auto: Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Mam w tym miejscu 2 wiązki kabli jedna nad zbiorniczkiem i wychodzi z niej dwupinowa, "ślepa" wtyczka, w której nie stwierdziłem napięć (chyba że słabo stwierdzałem) i druga trzyprzewodowa, wtyczką przymocowana do pionowej skrzynki bezpieczników, która będzie właściwa? Jak podłączyć wysterować przez przekaźnik? Czy bezpośrednio, a jeśli tak to zwiększyć bezpiecznik na wspomaganiu? W instrukcji lamp piszą o 2 bezpiecznikach na zasilaniu i na sterowaniu wyłączenia oba po 3A ale to do ochrony samych świateł, moc led 2x6W.firek pisze: ↑02 lis 2011, 19:11 Andreas34, ja wykozystuje wiązkę idącą do wspomagania. Znajduje się ona pomiędzy zbiobniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego a skrzynką bezpieczników.
W zależności od rocznika auta jest to wiązka dwu lub trzy przewodowa.
W tej dwu na obu przewodach jest +12-jeden po kluczyku, drugi po uruchmieniu silnika.
Zaś w wiązce trzy przewodowej oprócz tych dwóch powyzszych jest jeszcze trzeci kabel diagnostyczy na nim jest chyba +5v.
Pozdrawiam
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Żeby ledy szybko nie padły proponowałbym dać jakiś moduł który włączy światła dopiero po odpaleniu silnika (czyli wzrostu ladowania) bez tego mogą szybko padać pojedynczo diody lub całe lampy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Mając ZA światła dzienne zrobiłem na 20% mocy świateł "długich". Wtedy plus po zapłonie do przekaźnika brałem z wiązki przewodów do silnika wycieraczek. Ale to było 5 lat temu i .... nie mogę odnaleźć tematu, w którym to było kiedyś opisane
Czy ktoś zna inny sposób na 12V pod maską po uruchomieniu silnika ?
Czy ktoś zna inny sposób na 12V pod maską po uruchomieniu silnika ?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W zafirze A plusa po odpaleniu macie w takim "okrągłym" złączu które się znajduje pod maską, między akumulatorem a puszką na bezpieczniki i przekaźniki.
Kolor kabla niebieski z białym paskiem albo biały z niebieskim paskiem, dokładnie nie pamiętam.
Jest tam 12V po odpaleniu, jest to sygnał dla wspomagania że auto odpalone.
U siebie tam miałem wpięte dzienne, oczywiście przez dodatkowy przekaźnik.
Kolor kabla niebieski z białym paskiem albo biały z niebieskim paskiem, dokładnie nie pamiętam.
Jest tam 12V po odpaleniu, jest to sygnał dla wspomagania że auto odpalone.
U siebie tam miałem wpięte dzienne, oczywiście przez dodatkowy przekaźnik.
- Adam88
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 20 lis 2018, 19:52
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Opel Zafira 1.6 Pb/LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
- Kontakt:
Odświeżę trochę temat, nieraz widziałem montowane ledy bezpośrednio w zderzak, okrągłe, polecił by ktoś jakiś konkretny typ ??, ewentualnie słów kilka o takim patencie ??
-
- Debiutant
- Posty: 27
- Rejestracja: 27 lis 2019, 07:56
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Jarosław
- Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
- Model: za
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Moim skromnym zdaniem, w aucie, które posiada osobne żarówki do świateł długich, najrozsądniejszym, najtańszym i nie ingerującym w wygląd auta jest moduł świateł długich jako dzienne. Piszę z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam. Marek