[A]Montaż modułu dziennych świateł

Modyfikacje dla Zafiry A
Wiadomość
Autor
Trutniak

#121 Post autor: Trutniak »

Hej, Witam Wszystkich,
trochę spóźniony, wiem, wiem, małe problemy z kompem.....

...byłem na przeglądzie iiiii...
bez problemu przeszliśmy z Zafirem przez wszystkie zasadzki przygotowane przez diagnostę, nawet moje amorki przeszły bez problemów chociaż się trochę pocą....

jak już mogłem westchnąć z ulgą, pokazałem mu moje światełka i zapytałem o DRL
Jego odpowiedź brzmiała jakoś tak:

'' wszelkie modyfikacje oświetlenia takie jak dokładane LED-y, dokładane przeciwmgłowe, przetworniki, Xenony mogą spowodować zatrzymanie przez policję i/lub diagnostę dowodu rejestracyjnego, ze względu na to że w pojazd otrzymał homologację na rynek Polski zgodnie ze specyfikacją fabryczną która nie zawierała tych dodatkowych świateł....''

takie samo ryzyko jest związane z montażem LED-ów jak i przetworników i xenonów,
.... czyli wszyscy mamy rację moje to moje a Tobie nic do tego......

Gościu potwierdził iż takie urządzenia są montowane w mercach bmw volvo od lat, wystarczy je tylko włączyć w serwisie;

pozdrawiam T.

pitER

#122 Post autor: pitER »

No odsmażam kotleta, ale z pytaniem nie czy tylko gdzie?

i pokażę takiego gif-a (techniczne zagadnienia zostawiam na razie z prawnymi)
może ktoś coś doradzi...

Obrazek

pablo2374

#123 Post autor: pablo2374 »

Według mnie najfajniej wyglądają nad halogenami, lecz niestety w każdym Twoim przypadku rozmieszczenia światełek jest niezgodne z przepisami :/ Chociaż przepraszam rozmieszczenie odpowiadające przepisom to te małe po skosie przy halogenach ;)

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#124 Post autor: Kacperuch »

W praktyce montaż najprostszy to w kratkach i moim przypadku, a masz taki sam silnik obyło się bez ściągania zderzaka. W teorio (przepisy) montuj też w kratkach, bo raz że nie ingerujesz w fabryczne światła. No ale co najważniejsze. Kup takie, aby po montażu u były szerzej rozstawione jak tablica. Oficjalnie to 60cm (tablica tle nie ma) ale jak policjant zerka i widzi ze jest szerzej jak blach to miarki nie wyciągnie tylko raczej przypału nie robi, a efekty wizualny no to kwestia gustu ;) a wybrałem najszybciej i najprościej. jest tutek nawet na forum, co do montażu moich świateł

pitER

#125 Post autor: pitER »

no i skośne może byłyby ok :ok:
porozkminiam teraz część techniczną - jak znam życie tu zmiany się porodzą.
Dzięki za opinie :piwo:

QORDIAN

#126 Post autor: QORDIAN »

Witam. Jak zrobic dzienne by dzialaly gdy pokretlo jest w pozycji automatyczne?

Awatar użytkownika
Mat86radom
Zafiromaniak
Posty: 2502
Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Radom
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
Model: MZRCD
Oznaczenie silnika: CITD
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: Mat86radom »

QORDIAN pisze:Witam. Jak zrobic dzienne by dzialaly gdy pokretlo jest w pozycji automatyczne?
To jest temat dotyczący ZA. Poszukaj w dziale ZB http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8942
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 15:30 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.

kartrait
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2018, 18:23
Imię: Krzysztof
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#128 Post autor: kartrait »

Odświeżę trochę kotleta apropos modułu DRL do długich albo przeciwmgielnych, spodobało mi się to rozwiązanie z uwagi na prosty montaż i brak potrzeby szpecenia zderzaka.
W piątek byłem na przeglądzie i podpytałem pana diagnostę o ten patent. A więc swój wywód zaczął od tego że rozporządzenie ...bla bla bla... mówi o odpowiednich oznaczeniach literowych na kloszach lamp do jazdy dziennej :) następnie stwierdził, że z tego co wie to policja się tego jednak nie czepia i oni na przeglądach również. Na koniec stwierdził że sam to ma w swoim aucie zamontowane :)
Pozdrufka,
Krzysiek vel kartrait

marekzegarek
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:54
Imię: Marek
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#129 Post autor: marekzegarek »

firek pisze: 02 lis 2011, 19:11 Andreas34, ja wykozystuje wiązkę idącą do wspomagania. Znajduje się ona pomiędzy zbiobniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego a skrzynką bezpieczników.
W zależności od rocznika auta jest to wiązka dwu lub trzy przewodowa.
W tej dwu na obu przewodach jest +12-jeden po kluczyku, drugi po uruchmieniu silnika.
Zaś w wiązce trzy przewodowej oprócz tych dwóch powyzszych jest jeszcze trzeci kabel diagnostyczy na nim jest chyba +5v.
Pozdrawiam ;)
Mam w tym miejscu 2 wiązki kabli jedna nad zbiorniczkiem i wychodzi z niej dwupinowa, "ślepa" wtyczka, w której nie stwierdziłem napięć (chyba że słabo stwierdzałem) i druga trzyprzewodowa, wtyczką przymocowana do pionowej skrzynki bezpieczników, która będzie właściwa? Jak podłączyć wysterować przez przekaźnik? Czy bezpośrednio, a jeśli tak to zwiększyć bezpiecznik na wspomaganiu? W instrukcji lamp piszą o 2 bezpiecznikach na zasilaniu i na sterowaniu wyłączenia oba po 3A ale to do ochrony samych świateł, moc led 2x6W.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#130 Post autor: Tazz »

Żeby ledy szybko nie padły proponowałbym dać jakiś moduł który włączy światła dopiero po odpaleniu silnika (czyli wzrostu ladowania) bez tego mogą szybko padać pojedynczo diody lub całe lampy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#131 Post autor: Sebu$ »

Mając ZA światła dzienne zrobiłem na 20% mocy świateł "długich". Wtedy plus po zapłonie do przekaźnika brałem z wiązki przewodów do silnika wycieraczek. Ale to było 5 lat temu i .... nie mogę odnaleźć tematu, w którym to było kiedyś opisane :lis:

Czy ktoś zna inny sposób na 12V pod maską po uruchomieniu silnika ?
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#132 Post autor: Rybka »

W zafirze A plusa po odpaleniu macie w takim "okrągłym" złączu które się znajduje pod maską, między akumulatorem a puszką na bezpieczniki i przekaźniki.
Kolor kabla niebieski z białym paskiem albo biały z niebieskim paskiem, dokładnie nie pamiętam.
Jest tam 12V po odpaleniu, jest to sygnał dla wspomagania że auto odpalone.
U siebie tam miałem wpięte dzienne, oczywiście przez dodatkowy przekaźnik.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam88
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 20 lis 2018, 19:52
Imię: Adam
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira 1.6 Pb/LPG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:
Kontakt:

#133 Post autor: Adam88 »

Odświeżę trochę temat, nieraz widziałem montowane ledy bezpośrednio w zderzak, okrągłe, polecił by ktoś jakiś konkretny typ ??, ewentualnie słów kilka o takim patencie ??
Obrazek

solmark
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2019, 07:56
Imię: Marek
Lokalizacja: Jarosław
Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
Model: za
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#134 Post autor: solmark »

Moim skromnym zdaniem, w aucie, które posiada osobne żarówki do świateł długich, najrozsądniejszym, najtańszym i nie ingerującym w wygląd auta jest moduł świateł długich jako dzienne. Piszę z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam. Marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”