[A] Dzienne światła LED

Modyfikacje dla Zafiry A
Wiadomość
Autor
Meack

#136 Post autor: Meack »

To w takim razie szukam czegoś zeby nie mieć problemów ;)

Awatar użytkownika
Aliass
Zafiromaniak
Posty: 1061
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
Model:
Kontakt:

#137 Post autor: Aliass »

zawsze mozna je przeniesc w inne miejsce ;) tylko pracy bedzie troszke wiecej. Ja postanowiłem zrobic tak jak na awatarze
Obrazek

robert1979gl
Mieszkaniec
Posty: 239
Rejestracja: 23 lut 2015, 09:33
Imię: Robert
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#138 Post autor: robert1979gl »

kupiłem światła do jazdy dziennej takie

http://allegro.pl/swiatla...5326770646.html

po zakupie okazało się ze podłączenie jest plus po stacyjce


i na instrukcji pisze aby nie myć ich myjką pod wysokim cisnieniem i tera pytanie czy lepiej je oddać czy montować

podobają mi się i nie chce innych tylko oczka

Znajdę gdzieś pod maską + po stacyjce
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#139 Post autor: Flora »

Link Ci się zepsuł

http://allegro.pl/show_item.php?item=5326770646

Plus pod maską z pewnością jest.

Obudowa jest składana z dwóch części, a w środku rolę uszczelnienia zapewne pełni oring. W normalnych warunkach jest to wystarczające zabezpieczenie, ale jeżeli się uprzesz i będziesz męczył te obudowy wysokowydajną myjką to z pewnością zalejesz wnętrze. Traktowałbym to raczej jak ostrzeżenie "może zawierać orzechy" na paczce orzechów.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 09:23 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#140 Post autor: Dziadek13 »


Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#141 Post autor: opelmen »

Dziadek13, I ja i kol. kita czekamy na dogodną dla siebie chwilę, żeby te wynalazki zamontować w swoich bolidach.
Niestety w naszych przypadkach (ZB z bi-ksenonami) nie jest to takie "hop-siup" bo wymaga demontażu zderzaka, reflektorów, wycinania otworów w tyłach reflektorów, potem ich zaślepiania no i wymaga przez to więcej czasu a obaj na jego brak cierpimy... :/
Lampki czekają...
Obrazek
Obrazek

Skasowany użytkownik 16629

#142 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Dziadek13 pisze:A co sądzicie o tych światłach http://allegro.pl/swiatla-led-py21w-dzi ... i_c=293748
Dziadku - raczej w ZA to nie będzie wyglądać i sprawiać wrażenie legalnego... u nas kierunkowskazy są na brzegach i słabo je niestety widać, odbłyśniki też są kiepskie moim zdaniem. Na zdjęciach widać chyba touraga, który ma kierunki wewnątrz reflektorów i świecą na wprost, a u nas są na krawędziach reflektorów i raczej jadący z naprzeciwka będzie widział ewentualnie Twój lewy kierunek/drl... Moim zdaniem gra nie warta świeczki, bo cena jest bardzo wysoka... 150zł za nielegalny gadżet... lepiej kupić dobre DRL w zderzak za mniejsze pieniądze, a jeszcze lepiej philipsa za ok. 200-220zł i masz konkretne światła z homologacją i bez problemów z "niebieskimi" i przeglądami :D

W przypadku ZB jest trochę inaczej, bo tam kierunek jest na górze i też świeci na wprost, choć podejrzewam, że kierujący autem z naprzeciwka będzie widział bardziej to lewe światło, ale mogę się mylić. Pamiętajmy, że kierunkowskaz ma inny odbłyśnik niż światło długie, mijania czy przeciwmgielne - tam prawie nie ma odbłyśnika jak przy normalnych światłach, widzimy raczej samą żarówkę niż światło odbite

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#143 Post autor: opelmen »

Ja w ZA miałem zamontowany DRL w postaci modułu, który ograniczał moc świecenia zżarówek świateł długich do 30%.
Czy były legalne czy nie...jeździłem na nich przez 6 lat, nie raz mijając "niebieskich" czy też przez nich będąc kontrolowanym. Nigdy za to nie zostałem ukarany :mrgreen:
Moduł kosztował 125zl i jeszcze mnie 'odprowadzal' światłami gdy było ciemno ;)
Szczerze uważam, że do ZA jest najlepsze rozwiązanie.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8147
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#144 Post autor: Sebu$ »

opelmen pisze:Moduł kosztował 125zl i jeszcze mnie 'odprowadzal' światłami gdy było ciemno
Szczerze uważam, że do ZA jest najlepsze rozwiązanie.
teraz taki moduł to koszt 50 zł
przykładowy link do zakupu


mam go od 5 lat w drugiej ZA i działa :ok:
W OPC też jest zamontowany :)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#145 Post autor: opelmen »

Sebu$ pisze:
opelmen pisze:Moduł kosztował 125zl i jeszcze mnie 'odprowadzal' światłami gdy było ciemno
Szczerze uważam, że do ZA jest najlepsze rozwiązanie.
teraz taki moduł to koszt 50 zł
przykładowy link do zakupu
właśnie, że niewiele potaniał:
link
Obrazek
Obrazek

kozBEST

#146 Post autor: kozBEST »

po_co_placic_wiecej_za_modul_ktory_ma_takie_same_funkcje?

metmind

#147 Post autor: metmind »

Witam,
Mam Zafirę A 2003 r. poliftową i chcę założyć w niej światła Philips Daylight do jazdy dziennej. Chcę je włączać niezależnie przyciskiem w kabinie. Na panelu włącznika świateł mam przycisk światła przeciwmgielnego tylnego. Obok jest atrapa przycisku (bez ikonki). W tym miejscu chciałbym mieć włącznik LEDów. Mam następujące pytania:
1) Czy wystarczy włożyć przycisk z Zafiry, która miała przednie halogeny w miejsce mojej atrapy i podpiąć pod to LEDy?
2) Czy przyciski halogenów z innych modeli (Omega B, Vectra B, Corsa) będą działały w Zafirze (wyglądają z zewnątrz identycznie)?
3) Czy da się zrobić tak, że LEDy zapalają się razem z postojowymi i gasną kiedy włączy się światła mijania?
4) Czy są jakieś inne możliwości włączania LEDów z kabiny?
Dzięki i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#148 Post autor: Rybka »

Można zrobić tak jak chcesz, tylko po co. :mysli:
Nie prościej podpiąć tak jak to się robi? czyli by same się zapalały.
ad1. Można
ad3. Da się.
ad4. Nie prościej podpiąć tak jak instrukcja pisze i sobie zapomnieć o ich włączaniu? Same się zapalą-same zgasnął.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#149 Post autor: Janus »

metmind pisze: 01 kwie 2018, 20:11
1) Czy wystarczy włożyć przycisk z Zafiry, która miała przednie halogeny w miejsce mojej atrapy i podpiąć pod to LEDy?

3) Czy da się zrobić tak, że LEDy zapalają się razem z postojowymi i gasną kiedy włączy się światła mijania?

4) Czy są jakieś inne możliwości włączania LEDów z kabiny?
Dzięki i pozdrawiam!
Ad.1. To nie jest takie proste. Włacznik przednich halogenów jest elementem włącznika świateł - to raz. Dwa - nie musisz mieć wcale poprowadzonej instalacji za włącznikiem do przednich halogenów - jest takie ryzyko. A ta instalacja biegnie do płytki z przekaźnikami nad bezpiecznikami. Możesz nie mieć przekaźnika - ale to pikuś. Możesz nie mieć kabli do komory silnika - i to już jest pewien szkopuł...

Ad.3. Sprecyzuj co znaczy że włączają się razem z postojowymi - po włączeniu przełącznika świateł na pozycyjne?? Jeżeli tak to można - ale w sumie po co... Gaśnięcie po zapaleniu mijania - prościzna, jeden przekaźnik rozwierny pod maską.

Ad.4. Najprostsza możliwość to oddzielny wyłącznik - np koło włącznika awaryjnych, w zaślepce. Tylko teraz odpowiedz sobie na pytanie, jak poprowadzisz dodatkowy kabelek pod maskę?? Podpowiem coś - w autach z przepustnicą elektroniczną (właściwie wszystkie ZA po 2000r) otwór na linkę gazu jest zaślepiony. Można przejść tamtędy. Jakiekolwiek inne patenty z przepychaniem kabla inną drogą, przy fabrycznych wiązkach, mogą skończyć się powodzią wnętrza po deszczu/myjni. Ewentualnie można szukać pod maską jakiejś niewykorzystanej wtyczki i ustalić od czego ona jest - może akurat znajdziesz w kabinie drugi koniec tego kabla żeby go użyć.
Janusz

Awatar użytkownika
Przemass
Zafiromaniak
Posty: 886
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:49
Imię: Przemek
Lokalizacja: Pyrlandia
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#150 Post autor: Przemass »

Zafira OPC Arden Blue by Przemass:

https://youtu.be/ZTRk3ILxeOk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”