Akcesoria - podgrzewane fotele
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Akcesoria - podgrzewane fotele
Rozpoczynam nowy wątek - cały projekt.
Mam przygotowaną większość elementów i rozpoczynam finalne przygotowania do montażu.
Założeniem było:
-jak najmniejsza ingerencja w elementy auta - poza panelem.
-minimalny koszt budowy i instalacji.
-minimalizacja prac
Etap pierwszy przygotowania elementów składowych.
Rozpocznę od rzeczy najbardziej pracochłonnej - przygotowania panelu. Problem nie jest trywialny, bo nie ma gdzie zamontować sterowana - wszędzie ciasno.
U mnie z racji tego że panel stracił zaczepy przy którymś demontażu - postanowiłem go wymienić - a przy okazji wzbogacić o jeden praktyczny drobiazg. Koszt panelu żaden - 20 złotych polskich na aukcji.
Pasjonaci na pewno zauważą, że panel sterujący pochodzi ze skody - miał najlepiej rozwiązany układ elektryczny i bez modyfikacji nadawał się do montażu całości. Wewnątrz mam zrealizowany włącznik całego układu (steruje przekaźnikiem) i nastawy regulatora. Ja oczywiście zmieniłem led-a bo był zielony - ja mam podświetlenie pomarańczowe. Wybór również podyktowany był również ceną. Oryginalny najlepiej pasuje do tego co jest, ale cena jest delikatnie mówiąc kosmiczna w porównaniu z kosztem całości. Mnie wyszło 20 złotych polskich z przesyłką.
Drugim ważnym elementem który wymagał troszkę pracy i przemyśleń to kontroler mat, które są parami zamontowane pod obiciami.
Układ jest zaczerpnięty ze schematów - ale żeby sobie ułatwić zakupiłem kit gotowy. Zrobiłem dwie ważne zmiany:
-wymieniłem układ regulacyjny i przygotowałem do wyprowadzenia na kokpit
-wymieniłem element sterujący (MOSFET)- miał max 1,2A, zrobiłem max 5A aby go nie uszkodzić w czasie eksploatacji.
Reszta to typowy układ regulacji temp z regulacją histerezy - niestety realizacja układu PWM odpadła, za dużo problemów układowych. Może w następnej odsłonie.
Obudowa to zaślepka plastikowa w formie pudeleczka, którą wykorzystałem jako dość solidną konstrukcję i doskonałe zabezpieczenie do zabudowy w fotelu
Dobór mat był oczywisty - oryginalne kosztują bardzo dużo - tańsze, bardzo solidnie wykonane i dużo nowocześniej niż GM, zakupiłem w sieci.
Etap drugi instalacja
w przygotowaniu
Etap trzeci uruchomienie
w przygotowaniu
Mam przygotowaną większość elementów i rozpoczynam finalne przygotowania do montażu.
Założeniem było:
-jak najmniejsza ingerencja w elementy auta - poza panelem.
-minimalny koszt budowy i instalacji.
-minimalizacja prac
Etap pierwszy przygotowania elementów składowych.
Rozpocznę od rzeczy najbardziej pracochłonnej - przygotowania panelu. Problem nie jest trywialny, bo nie ma gdzie zamontować sterowana - wszędzie ciasno.
U mnie z racji tego że panel stracił zaczepy przy którymś demontażu - postanowiłem go wymienić - a przy okazji wzbogacić o jeden praktyczny drobiazg. Koszt panelu żaden - 20 złotych polskich na aukcji.
Pasjonaci na pewno zauważą, że panel sterujący pochodzi ze skody - miał najlepiej rozwiązany układ elektryczny i bez modyfikacji nadawał się do montażu całości. Wewnątrz mam zrealizowany włącznik całego układu (steruje przekaźnikiem) i nastawy regulatora. Ja oczywiście zmieniłem led-a bo był zielony - ja mam podświetlenie pomarańczowe. Wybór również podyktowany był również ceną. Oryginalny najlepiej pasuje do tego co jest, ale cena jest delikatnie mówiąc kosmiczna w porównaniu z kosztem całości. Mnie wyszło 20 złotych polskich z przesyłką.
Drugim ważnym elementem który wymagał troszkę pracy i przemyśleń to kontroler mat, które są parami zamontowane pod obiciami.
Układ jest zaczerpnięty ze schematów - ale żeby sobie ułatwić zakupiłem kit gotowy. Zrobiłem dwie ważne zmiany:
-wymieniłem układ regulacyjny i przygotowałem do wyprowadzenia na kokpit
-wymieniłem element sterujący (MOSFET)- miał max 1,2A, zrobiłem max 5A aby go nie uszkodzić w czasie eksploatacji.
Reszta to typowy układ regulacji temp z regulacją histerezy - niestety realizacja układu PWM odpadła, za dużo problemów układowych. Może w następnej odsłonie.
Obudowa to zaślepka plastikowa w formie pudeleczka, którą wykorzystałem jako dość solidną konstrukcję i doskonałe zabezpieczenie do zabudowy w fotelu
Dobór mat był oczywisty - oryginalne kosztują bardzo dużo - tańsze, bardzo solidnie wykonane i dużo nowocześniej niż GM, zakupiłem w sieci.
Etap drugi instalacja
w przygotowaniu
Etap trzeci uruchomienie
w przygotowaniu
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
No to trochę roboty z tym jest. Przypominają mi się czasy, jak na podwórku wypruwałem całe wnętrze z Forda Granady, łącznie z wykładzinami i wygłuszeniami, potem to prałem, a na koniec jeszcze tylną szybę se zmieniłem Powiem tylko tyle, że miałem auta z grzanymi fotelami, i nawet zimą z tego raczej nie korzystałem....taki bajer jak dla mnie, ale jedną rzecz bym chciał mieć w aucie - podgrzewaną kierownicę bo zimą to ręce marzną, przez pierwsze kilometry jeżdżę w rękawiczkach. Powodzenia w zabawie
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jeden fotel zrobiłem w 2h.
Co do kierownicy wystarczy dobrą skóra obszyć, doskonale się sprawdza.
Mam oryginalnie taką sztuczną, obszyłem skórą, latem jest znacznie zimniejsza a zimą znośniejsza, zawsze można sobie założyć bezpalcowe rękawiczki skórzane :-)
Co do kierownicy wystarczy dobrą skóra obszyć, doskonale się sprawdza.
Mam oryginalnie taką sztuczną, obszyłem skórą, latem jest znacznie zimniejsza a zimą znośniejsza, zawsze można sobie założyć bezpalcowe rękawiczki skórzane :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Z tym chyba nie było by tyle problemów, wystarczy tylko zbudować prosty układ na LM555 i do tego jakiś np. IRFZ44 i wszystko bez problemów będzie działać na 12V.Mattai pisze:Reszta to typowy układ regulacji temp z regulacją histerezy - niestety realizacja układu PWM odpadła, za dużo problemów układowych.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ja też brałem pod uwagę scalak 555. Podjąłem jednak temat z innym rozwiązaniem bez PWM.
Jak masz działającego gotowca wdrożonego to rzuć fotkami i schematami. Jest kolega który chce się pobawić. Moje się szykuje do montażu - jeszcze szukam wtyczek pod fotel.
Jak masz działającego gotowca wdrożonego to rzuć fotkami i schematami. Jest kolega który chce się pobawić. Moje się szykuje do montażu - jeszcze szukam wtyczek pod fotel.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No oczywiście że będzie działał. Tylko trzeba go zbudować. Moje rozwiązanie działa i jest fizycznie przetestowane.
Wątek zresztą nie jest o wyższości scalaka x nad y. Zrobiłem to tak jak zrobiłem bo były ku temu powody. Jak inni będą chcieli szukać na google to znajdą, tylko niektórym oznaczenia kodowe niewiele mówią. Wszyscy na forum szukają rozwiązania jakiegoś celu. Jak komuś, zależy na bardzo zaawansowanych projektach i analizie konstrukcji, polecam elektrode.
Masz pomysł daj, jak nie to wnieś coś praktycznego do wątku - biorąc pod uwagę fakt że tu są użytkownicy nie specjaliści elektronicy.
Wątek zresztą nie jest o wyższości scalaka x nad y. Zrobiłem to tak jak zrobiłem bo były ku temu powody. Jak inni będą chcieli szukać na google to znajdą, tylko niektórym oznaczenia kodowe niewiele mówią. Wszyscy na forum szukają rozwiązania jakiegoś celu. Jak komuś, zależy na bardzo zaawansowanych projektach i analizie konstrukcji, polecam elektrode.
Masz pomysł daj, jak nie to wnieś coś praktycznego do wątku - biorąc pod uwagę fakt że tu są użytkownicy nie specjaliści elektronicy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
I jak sprawy sie mają, bo temat troche przygasł - maty zamontowane i grzeją
Podziel sie informacjami
Może jakieś schematy i instrukcja co oraz w jaki sposób (nawet mniej więcej) zrobić :>
Jak na razie - temat jest - bez sensu i składu - Bodek
Podziel sie informacjami
Może jakieś schematy i instrukcja co oraz w jaki sposób (nawet mniej więcej) zrobić :>
Jak na razie - temat jest - bez sensu i składu - Bodek
Ostatnio zmieniony 21 lut 2014, 20:44 przez GOTI, łącznie zmieniany 2 razy.