Akcesoria - podgrzewane fotele
: 10 paź 2013, 11:33
Rozpoczynam nowy wątek - cały projekt.
Mam przygotowaną większość elementów i rozpoczynam finalne przygotowania do montażu.
Założeniem było:
-jak najmniejsza ingerencja w elementy auta - poza panelem.
-minimalny koszt budowy i instalacji.
-minimalizacja prac
Etap pierwszy przygotowania elementów składowych.
Rozpocznę od rzeczy najbardziej pracochłonnej - przygotowania panelu. Problem nie jest trywialny, bo nie ma gdzie zamontować sterowana - wszędzie ciasno.
U mnie z racji tego że panel stracił zaczepy przy którymś demontażu - postanowiłem go wymienić - a przy okazji wzbogacić o jeden praktyczny drobiazg. Koszt panelu żaden - 20 złotych polskich na aukcji.
Pasjonaci na pewno zauważą, że panel sterujący pochodzi ze skody - miał najlepiej rozwiązany układ elektryczny i bez modyfikacji nadawał się do montażu całości. Wewnątrz mam zrealizowany włącznik całego układu (steruje przekaźnikiem) i nastawy regulatora. Ja oczywiście zmieniłem led-a bo był zielony - ja mam podświetlenie pomarańczowe. Wybór również podyktowany był również ceną. Oryginalny najlepiej pasuje do tego co jest, ale cena jest delikatnie mówiąc kosmiczna w porównaniu z kosztem całości. Mnie wyszło 20 złotych polskich z przesyłką.
Drugim ważnym elementem który wymagał troszkę pracy i przemyśleń to kontroler mat, które są parami zamontowane pod obiciami.
Układ jest zaczerpnięty ze schematów - ale żeby sobie ułatwić zakupiłem kit gotowy. Zrobiłem dwie ważne zmiany:
-wymieniłem układ regulacyjny i przygotowałem do wyprowadzenia na kokpit
-wymieniłem element sterujący (MOSFET)- miał max 1,2A, zrobiłem max 5A aby go nie uszkodzić w czasie eksploatacji.
Reszta to typowy układ regulacji temp z regulacją histerezy - niestety realizacja układu PWM odpadła, za dużo problemów układowych. Może w następnej odsłonie.
Obudowa to zaślepka plastikowa w formie pudeleczka, którą wykorzystałem jako dość solidną konstrukcję i doskonałe zabezpieczenie do zabudowy w fotelu
Dobór mat był oczywisty - oryginalne kosztują bardzo dużo - tańsze, bardzo solidnie wykonane i dużo nowocześniej niż GM, zakupiłem w sieci.
Etap drugi instalacja
w przygotowaniu
Etap trzeci uruchomienie
w przygotowaniu
Mam przygotowaną większość elementów i rozpoczynam finalne przygotowania do montażu.
Założeniem było:
-jak najmniejsza ingerencja w elementy auta - poza panelem.
-minimalny koszt budowy i instalacji.
-minimalizacja prac
Etap pierwszy przygotowania elementów składowych.
Rozpocznę od rzeczy najbardziej pracochłonnej - przygotowania panelu. Problem nie jest trywialny, bo nie ma gdzie zamontować sterowana - wszędzie ciasno.
U mnie z racji tego że panel stracił zaczepy przy którymś demontażu - postanowiłem go wymienić - a przy okazji wzbogacić o jeden praktyczny drobiazg. Koszt panelu żaden - 20 złotych polskich na aukcji.
Pasjonaci na pewno zauważą, że panel sterujący pochodzi ze skody - miał najlepiej rozwiązany układ elektryczny i bez modyfikacji nadawał się do montażu całości. Wewnątrz mam zrealizowany włącznik całego układu (steruje przekaźnikiem) i nastawy regulatora. Ja oczywiście zmieniłem led-a bo był zielony - ja mam podświetlenie pomarańczowe. Wybór również podyktowany był również ceną. Oryginalny najlepiej pasuje do tego co jest, ale cena jest delikatnie mówiąc kosmiczna w porównaniu z kosztem całości. Mnie wyszło 20 złotych polskich z przesyłką.
Drugim ważnym elementem który wymagał troszkę pracy i przemyśleń to kontroler mat, które są parami zamontowane pod obiciami.
Układ jest zaczerpnięty ze schematów - ale żeby sobie ułatwić zakupiłem kit gotowy. Zrobiłem dwie ważne zmiany:
-wymieniłem układ regulacyjny i przygotowałem do wyprowadzenia na kokpit
-wymieniłem element sterujący (MOSFET)- miał max 1,2A, zrobiłem max 5A aby go nie uszkodzić w czasie eksploatacji.
Reszta to typowy układ regulacji temp z regulacją histerezy - niestety realizacja układu PWM odpadła, za dużo problemów układowych. Może w następnej odsłonie.
Obudowa to zaślepka plastikowa w formie pudeleczka, którą wykorzystałem jako dość solidną konstrukcję i doskonałe zabezpieczenie do zabudowy w fotelu
Dobór mat był oczywisty - oryginalne kosztują bardzo dużo - tańsze, bardzo solidnie wykonane i dużo nowocześniej niż GM, zakupiłem w sieci.
Etap drugi instalacja
w przygotowaniu
Etap trzeci uruchomienie
w przygotowaniu