chciałem tak zmienić program sterowania silnikiem, żeby realne spalanie zmalało o 10 - 15%... osiągnąć to można przez spokoją jazdę ... (cięzko zrealizować) lub zmiane sterowania i spokoją jazdę....
Wybrałem się do firmy UNITRONIC i teraz tak to sie działo:
1. hamownia - sprawdzenie czy jest wszystko ok - wstępnie było
2. Zczytanie map silnika - modyfikacja - zgranie map do samochodu
okazalo sie, ze fabrycznie jest dużo blokad, które powodują, że niechętenie silnik ciągnie na zmienionym programie (ustawiono na 240Km i 330Nm)....
Ponadto cooler powietrza do turbo jest ponoć w Zafirach OPC bardzo cieniutki jak na prace z mocniejszym silnikiem (na fabryczne wartości starcza)
3. Kilka testów z różnymi wartościami ale wszystko jest ograniczane przez fabryczny osprzęt (blokady programowe zdjęte): cooler turbo, DV, przepływomierz i pojawił się błąd czujnika doładowania turbo...
Żeby osiągnąć wynik 240 koników powinienem wymienić cooler turbo, Może DV na bardziej przepustowy, może przepływomierz bo z racji wieku może "oszukiwać" no i wydech... to wszystko razem wzięte daje kwotę ładnych paru tysięcy PLN wiec temat jest do przemyślenia....
krótka relacja a na koniec dwa filmiki poglądowe jeden z 280nm a drugi 330
Prawda jest taka, że Zosia lepiej sie zbiera i jest to odczuwalne... ale to jeszcze nie to...
URL=http://img215.imageshack.us/i/dsc0239n.jpg/][/URL]
filmiki:
jeszcze na paramterach fabrycznych:
http://www.youtube.com/watch?v=crJDZbOeFSY
po mod:
http://www.youtube.com/watch?v=iypDPU3Lugo
chyba wszystko... uff
[A] Tuning programu ZAFIRA OPC
[A] Tuning programu ZAFIRA OPC
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2009, 21:52 przez dejna, łącznie zmieniany 1 raz.
BrawoJ niby wszytsko wydaje się proste a tak naprawdę nie jest J na 330 Nm to ładnie ciagnie J ja tez myslalem nad jakimiś modyfikacjami ale ja chce kupić kompa i mieć wgrane 2 programy pierwszy do spokojnej jazdy czyli np. seria 200 Hp a drugi cos mocniejszego w tedy kiedy trzeba żeby silnik cały czas nie był na żyłowany
Dejna mi tez się pojawia ostatnio błąd czujnika ciśnienia doładowania chyba błąd P1.... nie pamiętam już dokładnie numeru pojawiam mi się od zamontowania czujnika ciśnienia doładowania zbytnio co ma piernik do wiatraka J
Dejna mi tez się pojawia ostatnio błąd czujnika ciśnienia doładowania chyba błąd P1.... nie pamiętam już dokładnie numeru pojawiam mi się od zamontowania czujnika ciśnienia doładowania zbytnio co ma piernik do wiatraka J
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(