[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika

Modyfikacje dla Zafiry A
Wiadomość
Autor
Anony Mous

[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika

#1 Post autor: Anony Mous »

Wreszcie nadszedł czas kiedy miałem wolną chwilę i posiedziałem troszkę przy Zośce. Na pierwszy ogień poszło wygłuszanie drzwi, które w wielu wątkach było wspominane ale nikt tak naprawdę nie pokazał jak to zrobił ;)

Na chwilę obecną zrobiłem drzwi od kierowcy i na chwilę obecną już w tym momencie słyszę diametralną różnicę.

Do wygłuszenia użyłem pianki od spodu pokrytej klejem.

Obrazek

reszta narzędzi to już tylko nóż i nożyczki i śrubokręt

no to do dzieła, ściągamy tapicerkę drzwi i zaczynamy zabawę z wyklejaniem

Obrazek


Obrazek

mój prawie końcowy efekt wygląda tak:

Obrazek

piszę prawie końcowy bo jeszcze przed założeniem wypełniłem resztę tych widocznych szparek.

Na koniec zakładamy tapicerkę z powrotem do wozu i cieszymy się ciszą.

Przy kolejnych drzwiach zrobię więcej fotek.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 14:32 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#2 Post autor: Szuwarek »

Gdzie to kupić ?

Woytas

#3 Post autor: Woytas »

jak to to (a na to wygląda), to w hurtowniach, sklepach z izolacją techniczną... w Twoich okolicach np.
W Jabłonnej. Jadąc od Warszawy ul. Modlińską przecinasz skrzyżowanie w Jabłonnej (tak jak na ND Maz. i po jakiś 200-600m po prawej stronie...firma Termix (przy szklarniach)

Mata się nazywa Climaflex (bodajże oznaczenie katalogowe CRZ...zwana matą polietylenową Clmiaflex ( z klejem) chyba DUCT czy cuś ;)

EDIT: Kupujesz na pełne metry z rolki wysokości 1, 1,25 lub 1,50mb. Bodajże jednostką jest m2 ale w różnych hurtowniach, różnie wyznaczają jednostki (może być mb z rolki o ww. szerokościach)
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2011, 20:52 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#4 Post autor: oki »

Proponuję żebyś przy okazji nakleił na blachę drzwi na te większe połacie matę bitumiczną nawet 2mm.
Nie musisz przy tym robić tego tak szczelnie, wystarczy większa powierzchnia oklejona.
Blacha robi się sztywniejsza i mniej przenosi rezonansu w pudło drzwiowe.
Super efekt jest też jak się wyklei blachę dachu.
Kiedyś wykleiłem tak całą felicję i najmniejszy efekt był na podłodze.
Nie ukrywam ze też byłem ździwiony ze w oplu nie ma żadnego wyciszenia większych połaci blaszanych.

Woytas

#5 Post autor: Woytas »

oki, polietylen wystarczy w zupełności ;)

To jest izolacja pierwotnie wykorzystywana w wygłuszaniu i izolacji akustycznej/termicznej. Stosowana np. na kanałach wentylacyjnych, czy wypełnieniu poszycia pewnych polskich awionetek...i jak podejrzewam aut też ;)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#6 Post autor: Szuwarek »

Dzięki Woytas za namiar :) Może przy okazji założę sobie elektryke przynajmniej z przodu :)

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:pianka to rozumiem polietylen 6mm??
Polietylen ale czy 6 mm to potwierdzę jutro jak zmierzę :>

Szuwarek pisze:Gdzie to kupić ?
hmm nie wiem, ja tego nie kupowałem :> Mogę podać namiary jedynie na producenta.


Woytas, mogę Ci zdradzić że duża część samochodów obecnie jest tak wygłuszana pod tapicerkami.

Woytas

#8 Post autor: Woytas »

Szuwarek pisze:Dzięki Woytas za namiar Może przy okazji założę sobie elektryke przynajmniej z przodu
Nie ma problemu, jakby np. by nie było to możesz kupić np. Matę DUCT gr. 6mm firmy K-Flex (mata kauczukowa) - droższa ale bardziej skuteczna...i jak masz klimę to też zatrzymuje chłodne powietrze skuteczniej (używana w instalacjach klimatyzacyjnych)

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

Tylko taką kup by to było na tyle elastyczne aby dojść w najtrudniejsze miejsca ;)

Woytas

#10 Post autor: Woytas »

marsuc pisze:Tylko taką kup by to było na tyle elastyczne aby dojść w najtrudniejsze miejsca
Kauczuk jest bardziej elastyczny. Ale polietylen spokojnie wystarczy

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

Woytas, kauczukowe wygłuszenie jest w Seicento :> więc nie kaleczmy Zośki takim ustrojstwem. To tak jakby dać koniowi żelazne siodło i kazać skakać mu przez przeszkody :lol: :lol: Kauczuk ma nie ciekawe właściwości podczas zimna więc kolejny minus.

Woytas

#12 Post autor: Woytas »

marsuc pisze:Kauczuk ma nie ciekawe właściwości podczas zimna więc kolejny minus.
http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20

Jakie??...ma dużo lepsze właściwości

Jest jeszcze lepszy kauczuk np. taki: http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... Itemid=140

ale duuuużo droższy od zastosowań mat bitumicznych
marsuc pisze:Woytas, kauczukowe wygłuszenie jest w Seicento więc nie kaleczmy Zośki
Patrz na gęstość ;)

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20

(masa zbliżona, nie mniej niż 4kg/m2) :shock: :shock: :shock:

wiesz ile tego wejdzie na Zochę :shock: :shock:

K-Flex ST - maty ;) może być :piwo:

Woytas

#14 Post autor: Woytas »

dlatego piszę, że są "bardziej" przystosowane do izolacji akustycznej...głównie montowałem je w studiach nagraniowych...ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge - wiem, że do wygłuszenia...ale nie wiem do czego ;)

K-Flex ST lub odpowiednik Armaflex jest izolacją bardziej termiczną ale gęstość powoduje, że i bardzo dobrze wygłuszającą, poza tym bardzo elastyczną, bardziej od polietylenu

Amen ;)

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge
Przegrody silnika, wygluszenie podlogi, maty w bagażnikach oraz wszelkie "przyklejki" na blachach. I nie sprzedaje to Fiacikowi tylko Adlerowi (dawniej Polowat), podwykonawcy ;). Kiedyś to produkowałem ale to gówni...ny i nie opłacalny proces, sam materiał na wejściu ma wartość 80% ceny części ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”