Strona 1 z 4

[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika

: 30 wrz 2011, 20:21
autor: Anony Mous
Wreszcie nadszedł czas kiedy miałem wolną chwilę i posiedziałem troszkę przy Zośce. Na pierwszy ogień poszło wygłuszanie drzwi, które w wielu wątkach było wspominane ale nikt tak naprawdę nie pokazał jak to zrobił ;)

Na chwilę obecną zrobiłem drzwi od kierowcy i na chwilę obecną już w tym momencie słyszę diametralną różnicę.

Do wygłuszenia użyłem pianki od spodu pokrytej klejem.

Obrazek

reszta narzędzi to już tylko nóż i nożyczki i śrubokręt

no to do dzieła, ściągamy tapicerkę drzwi i zaczynamy zabawę z wyklejaniem

Obrazek


Obrazek

mój prawie końcowy efekt wygląda tak:

Obrazek

piszę prawie końcowy bo jeszcze przed założeniem wypełniłem resztę tych widocznych szparek.

Na koniec zakładamy tapicerkę z powrotem do wozu i cieszymy się ciszą.

Przy kolejnych drzwiach zrobię więcej fotek.

: 30 wrz 2011, 20:41
autor: Szuwarek
Gdzie to kupić ?

: 30 wrz 2011, 20:46
autor: Woytas
jak to to (a na to wygląda), to w hurtowniach, sklepach z izolacją techniczną... w Twoich okolicach np.
W Jabłonnej. Jadąc od Warszawy ul. Modlińską przecinasz skrzyżowanie w Jabłonnej (tak jak na ND Maz. i po jakiś 200-600m po prawej stronie...firma Termix (przy szklarniach)

Mata się nazywa Climaflex (bodajże oznaczenie katalogowe CRZ...zwana matą polietylenową Clmiaflex ( z klejem) chyba DUCT czy cuś ;)

EDIT: Kupujesz na pełne metry z rolki wysokości 1, 1,25 lub 1,50mb. Bodajże jednostką jest m2 ale w różnych hurtowniach, różnie wyznaczają jednostki (może być mb z rolki o ww. szerokościach)

: 30 wrz 2011, 20:47
autor: oki
Proponuję żebyś przy okazji nakleił na blachę drzwi na te większe połacie matę bitumiczną nawet 2mm.
Nie musisz przy tym robić tego tak szczelnie, wystarczy większa powierzchnia oklejona.
Blacha robi się sztywniejsza i mniej przenosi rezonansu w pudło drzwiowe.
Super efekt jest też jak się wyklei blachę dachu.
Kiedyś wykleiłem tak całą felicję i najmniejszy efekt był na podłodze.
Nie ukrywam ze też byłem ździwiony ze w oplu nie ma żadnego wyciszenia większych połaci blaszanych.

: 30 wrz 2011, 20:49
autor: Woytas
oki, polietylen wystarczy w zupełności ;)

To jest izolacja pierwotnie wykorzystywana w wygłuszaniu i izolacji akustycznej/termicznej. Stosowana np. na kanałach wentylacyjnych, czy wypełnieniu poszycia pewnych polskich awionetek...i jak podejrzewam aut też ;)

: 30 wrz 2011, 20:51
autor: Szuwarek
Dzięki Woytas za namiar :) Może przy okazji założę sobie elektryke przynajmniej z przodu :)

: 30 wrz 2011, 20:52
autor: Anony Mous
Woytas pisze:pianka to rozumiem polietylen 6mm??
Polietylen ale czy 6 mm to potwierdzę jutro jak zmierzę :>

Szuwarek pisze:Gdzie to kupić ?
hmm nie wiem, ja tego nie kupowałem :> Mogę podać namiary jedynie na producenta.


Woytas, mogę Ci zdradzić że duża część samochodów obecnie jest tak wygłuszana pod tapicerkami.

: 30 wrz 2011, 20:57
autor: Woytas
Szuwarek pisze:Dzięki Woytas za namiar Może przy okazji założę sobie elektryke przynajmniej z przodu
Nie ma problemu, jakby np. by nie było to możesz kupić np. Matę DUCT gr. 6mm firmy K-Flex (mata kauczukowa) - droższa ale bardziej skuteczna...i jak masz klimę to też zatrzymuje chłodne powietrze skuteczniej (używana w instalacjach klimatyzacyjnych)

: 30 wrz 2011, 21:16
autor: Anony Mous
Tylko taką kup by to było na tyle elastyczne aby dojść w najtrudniejsze miejsca ;)

: 30 wrz 2011, 21:17
autor: Woytas
marsuc pisze:Tylko taką kup by to było na tyle elastyczne aby dojść w najtrudniejsze miejsca
Kauczuk jest bardziej elastyczny. Ale polietylen spokojnie wystarczy

: 30 wrz 2011, 21:19
autor: Anony Mous
Woytas, kauczukowe wygłuszenie jest w Seicento :> więc nie kaleczmy Zośki takim ustrojstwem. To tak jakby dać koniowi żelazne siodło i kazać skakać mu przez przeszkody :lol: :lol: Kauczuk ma nie ciekawe właściwości podczas zimna więc kolejny minus.

: 30 wrz 2011, 21:32
autor: Woytas
marsuc pisze:Kauczuk ma nie ciekawe właściwości podczas zimna więc kolejny minus.
http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20

Jakie??...ma dużo lepsze właściwości

Jest jeszcze lepszy kauczuk np. taki: http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... Itemid=140

ale duuuużo droższy od zastosowań mat bitumicznych
marsuc pisze:Woytas, kauczukowe wygłuszenie jest w Seicento więc nie kaleczmy Zośki
Patrz na gęstość ;)

: 30 wrz 2011, 21:37
autor: Anony Mous
http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20

(masa zbliżona, nie mniej niż 4kg/m2) :shock: :shock: :shock:

wiesz ile tego wejdzie na Zochę :shock: :shock:

K-Flex ST - maty ;) może być :piwo:

: 30 wrz 2011, 21:43
autor: Woytas
dlatego piszę, że są "bardziej" przystosowane do izolacji akustycznej...głównie montowałem je w studiach nagraniowych...ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge - wiem, że do wygłuszenia...ale nie wiem do czego ;)

K-Flex ST lub odpowiednik Armaflex jest izolacją bardziej termiczną ale gęstość powoduje, że i bardzo dobrze wygłuszającą, poza tym bardzo elastyczną, bardziej od polietylenu

Amen ;)

: 30 wrz 2011, 21:49
autor: Anony Mous
Woytas pisze:ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge
Przegrody silnika, wygluszenie podlogi, maty w bagażnikach oraz wszelkie "przyklejki" na blachach. I nie sprzedaje to Fiacikowi tylko Adlerowi (dawniej Polowat), podwykonawcy ;). Kiedyś to produkowałem ale to gówni...ny i nie opłacalny proces, sam materiał na wejściu ma wartość 80% ceny części ;)