Moduł komfortu do Zafiry B
-
- Przeglądacz
- Posty: 58
- Rejestracja: 03 gru 2017, 23:30
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Astra H 1.6 Htb
- Model: AH
- Oznaczenie silnika: A16XER
- Gender:
Z mojej strony niestety nie wiem kiedy potwierdzę działanie wyjść z modułu. Nie wchodząc w szczegóły - czekam na jedną część.
Ale szczerze nie spodziewałem się że zrobisz tak szybko mając tyle na głowie Jak tylko będę miał to dam znać.
Ale szczerze nie spodziewałem się że zrobisz tak szybko mając tyle na głowie Jak tylko będę miał to dam znać.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja to czekam na tą akcję z tym sprzęgłem
Wiem jak zrobić doświetlanie w zafirze
Z modułu można wyprowadzić dwa wyjścia np. L i P do nich podłączyć przekaźniki 5v i dalej to już prosto bo z UEC wychodzą dwa kable które u mnie już są na wierzchu zrobić dwie akcje i doświetlanie halo będzie w wolnej chwili zrobię to
Łukasz potrzebuję w UEC sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów i dodatkowo w REC potrzebuję ryglowanie
Da się?
Wiem jak zrobić doświetlanie w zafirze
Z modułu można wyprowadzić dwa wyjścia np. L i P do nich podłączyć przekaźniki 5v i dalej to już prosto bo z UEC wychodzą dwa kable które u mnie już są na wierzchu zrobić dwie akcje i doświetlanie halo będzie w wolnej chwili zrobię to
Łukasz potrzebuję w UEC sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów i dodatkowo w REC potrzebuję ryglowanie
Da się?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lip 2018, 21:42
- Imię: Łukasz
- Auto: opel zafira b 1,9 DTL
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Witam ja w sprawie modułu komfortu, byłbym bardzo chętny na zakup
Na forum nie piszemy dużymi literami - §2 pkt4
Poprawiłem - Rybka
Na forum nie piszemy dużymi literami - §2 pkt4
Poprawiłem - Rybka
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 21:18 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
czy mozna uzywac legalnie halogenow jako swiatla do jazdy dziennej? swieca pelna moca czy 30%? ten modul to obsluguje?
wystarczy ze wymienie w nich zarowke na led jako dzienne i juz ?
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ponawiam prośbę. Łukasz wróciłeś już z wakacji?
Dodatkowo
Czy moduł będzie działał z radiem android?
Dodano po 49 minutach 10 sekundach:
https://bugs.lwpm.eu/task/118?order=progress&sort=desc
Dobrze rozumiem?
Rozumiem, że aby na wyjściu UART_TX pojawiło się +5v ustawiam akcję na 0000 00 00 01 020202
Będzie to wtedy trzymać 5v do momentu wyłączenia akcji?
uln2003 mogę wykorzystać w ten sposób?
Wyjście z UART_TX pod IN1 i dalej OUT1 pod jeden pin przekaźnika a GND w uln wziąć z modułu GND i drugi pin przekaźnika z uln COM?
Przekaźnik może pobierać więcej niż 100ma dlatego zamiast tranzystorów lepiej zastosować uln?
Czy może przekaźnik moduł uciągnie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
moduł działa z radiem z Androidem... sterowanie wtedy masz na kierownicy (guziki + rolka) - trzeba sobie poprzestawiać w konfiguracji oczywiście co nie co
mam nadzieję, że wiesz dlaczego tak a nie inaczej
+5V będzie tam tak długo, dopóki tego nie wyłączysz, np tak:
pamiętaj, że ta funkcja nie była w ogóle testowana, tak więc ostrożnie.
poza tym jeśli masz obudowę z USB - pinów UART_TX i UART_RX nie masz dostępnych.
można 100mA wyciągnąć z 1 pina - ale nie radzę tego robić. Moduł ma też inne ograniczenia prądowe - w tym stabilizator, który zacznie się mocno grzać
przy dużym obciążeniu.
ULN2003 wydaje się być dobrym pomysłem, ale radzę popytać jakiegoś elektronika - ja nim nie jestem
te 5V z modułu można traktować tylko raczej jako sygnał, który może czymś sterować, ale raczej niczego zasilać nie powinien.
można użyć np CD40109 jeśli chcesz mieć wyjście 12V - wydajność prądowa z tego ciągle niewielka, więc ten ULN2003 do tego też by się przydał.
ew. jakiś tranzystor mocy i możesz bezpośrednio jakąś żarówką sterować (pojedynczym halogenem?) - nawet kilkadziesiąt A można tak wysterować.
ciągle mam w głowie prosty modulik podłączany do CANa do sterowania wyjściami... w nim także byłby PWM, czyli płynne włączania/gaszenie świateł i inne ciekawe rzeczy ze światełkami i nie tylko... to rozwiąże parę problemów, bo nie będzie musiało być podłączone bezpośrednio do modułu, a w jakimkolwiek miejscu auta do CANa
żeby mieć 5V na wyjściu UART_TX to robiszOstap pisze:Rozumiem, że aby na wyjściu UART_TX pojawiło się +5v ustawiam akcję na 0000 00 00 01 020202
Kod: Zaznacz cały
0000 00 00 01 020103
+5V będzie tam tak długo, dopóki tego nie wyłączysz, np tak:
Kod: Zaznacz cały
0000 00 00 01 020100
poza tym jeśli masz obudowę z USB - pinów UART_TX i UART_RX nie masz dostępnych.
można 100mA wyciągnąć z 1 pina - ale nie radzę tego robić. Moduł ma też inne ograniczenia prądowe - w tym stabilizator, który zacznie się mocno grzać
przy dużym obciążeniu.
ULN2003 wydaje się być dobrym pomysłem, ale radzę popytać jakiegoś elektronika - ja nim nie jestem
te 5V z modułu można traktować tylko raczej jako sygnał, który może czymś sterować, ale raczej niczego zasilać nie powinien.
można użyć np CD40109 jeśli chcesz mieć wyjście 12V - wydajność prądowa z tego ciągle niewielka, więc ten ULN2003 do tego też by się przydał.
ew. jakiś tranzystor mocy i możesz bezpośrednio jakąś żarówką sterować (pojedynczym halogenem?) - nawet kilkadziesiąt A można tak wysterować.
ciągle mam w głowie prosty modulik podłączany do CANa do sterowania wyjściami... w nim także byłby PWM, czyli płynne włączania/gaszenie świateł i inne ciekawe rzeczy ze światełkami i nie tylko... to rozwiąże parę problemów, bo nie będzie musiało być podłączone bezpośrednio do modułu, a w jakimkolwiek miejscu auta do CANa
Ostatnio zmieniony 10 sie 2018, 08:32 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Moja wersja jest bez usb, uarty dostępne usb sam sobie dorobiłem w środku także wyjścia są
0x00 - wartość na wyjściu 0
0x01 - wartość na wyjściu 1
0x00 - open-drain
0x02 - push-pull
Czy tu nie ma błędu? Są dwie takie same wartości.
0x00 - wartość na wyjściu 0 - chwilowe 0
0x01 - wartość na wyjściu 1 - chwilowe 1
0x00 - open-drain - ciągłe 0
0x02 - push-pull - ciągłe 1
Dobrze rozumiem?
Ktoś się tym bawił?
Mając wersję 3 w module mogę się tym bawić?
Co ze sterowaniem ryglowaniem w REC? Da się?
Masz może sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów w UEC?
0x00 - wartość na wyjściu 0
0x01 - wartość na wyjściu 1
0x00 - open-drain
0x02 - push-pull
Czy tu nie ma błędu? Są dwie takie same wartości.
0x00 - wartość na wyjściu 0 - chwilowe 0
0x01 - wartość na wyjściu 1 - chwilowe 1
0x00 - open-drain - ciągłe 0
0x02 - push-pull - ciągłe 1
Dobrze rozumiem?
Ktoś się tym bawił?
Mając wersję 3 w module mogę się tym bawić?
Co ze sterowaniem ryglowaniem w REC? Da się?
Masz może sterowanie pompką spryskiwaczy xenonów w UEC?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
0x00 - wyjście 0
0x01 - wyście Hi-Z (floating)
0x02 - w zasadzie dokładnie to samo co 0x00
0x03 - wyjście 1 (+5v)
sterownie ryglowanie i spryskiwacze - nie mam tego u siebie w aucie - nie mam pojęcia czy się da - sprawdź OP-COMem co się da zrobić
pewnie można trochę więcej niż OP-COMem... ale musiałbym mieć dostęp do auta.
0x01 - wyście Hi-Z (floating)
0x02 - w zasadzie dokładnie to samo co 0x00
0x03 - wyjście 1 (+5v)
sterownie ryglowanie i spryskiwacze - nie mam tego u siebie w aucie - nie mam pojęcia czy się da - sprawdź OP-COMem co się da zrobić
pewnie można trochę więcej niż OP-COMem... ale musiałbym mieć dostęp do auta.