może coś konkretniej....fotki..linki...itppioter1 pisze:Panowie dzis dostalem e-maila sasiedzi zrobili ledy w miejsce halogenow , caly osprzet razem z ledami kosztuje 94 euro!!!
[B] dzienne światła LED
no panowie i panie prosze juz sie przymierzam do zakupu tego cacka:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
milych snow
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
milych snow
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wymieniałem wczoraj halogen, zderzak musisz ściągną, inaczej się nie da.kaliope pisze:czy dobrze rozumiem że trzeba ściągnąć zderzak do założenia?
Ale nie jest to skomplikowane
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
jezeli ktos chce moge wyslac zdjecia z inst. montazu ktora dostalem na emaila od tej firmy wszystko po niemiecku.w skrocie napisze ze za ta cene wysylaja;2-halogeny 2-ramy do montazu,wszystkie kable,instr.po niemiecku,okablowanie wykonczeniowe ,adaptery ramy montazowe.Halogeny sa dopuszczone przez niemiecki TÜV.Halogeny jak juz wczesniej wspominalem maja swiatla do jazdy dziennej i swiatla pozycyjne.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Czy trzeba ściągać.... Hmm nie zgodzę się z tym....
Mi próbowali zakosić halogena i rozwalili mocowanie... Mechanik wział zrobił mi jakieś rusztowanie pod to i jest OK. Zderzaka nie ściągał tylko kanał, koło i nadkole zdejmował... Więc da się... Ewentualnie zawsze można wyciągnąć atrapę wokół halogena( montowana na wcisk) i miejsca będzie sporo
Mi próbowali zakosić halogena i rozwalili mocowanie... Mechanik wział zrobił mi jakieś rusztowanie pod to i jest OK. Zderzaka nie ściągał tylko kanał, koło i nadkole zdejmował... Więc da się... Ewentualnie zawsze można wyciągnąć atrapę wokół halogena( montowana na wcisk) i miejsca będzie sporo
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Po co się męczyć, lepiej zdjąć, tym bardziej, że robi się to bardzo szybko i później wygodnie mocuje się halogeny, które mają z góry dwa wkręty i bez zdejmowania jest to upierdliwe.Lorry pisze:Czy trzeba ściągać.... Hmm nie zgodzę się z tym....
Mi próbowali zakosić halogena i rozwalili mocowanie... Mechanik wział zrobił mi jakieś rusztowanie pod to i jest OK. Zderzaka nie ściągał tylko kanał, koło i nadkole zdejmował... Więc da się... Ewentualnie zawsze można wyciągnąć atrapę wokół halogena( montowana na wcisk) i miejsca będzie sporo
Raptem kilka kołków rozporowych od spodu, z góry parę śrubek, reszta na wcisk, zderzak jest lekki, nie ma problemu
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Tylko potem dobrze spasować zderzak trzeba.......Bodek_K pisze:Raptem kilka kołków rozporowych od spodu, z góry parę śrubek, reszta na wcisk, zderzak jest lekki, nie ma problemu
Lampy które przedstawił pioter1 są pierwszymi jakie mi się podobają..... i są do zaakceptowania w ZB tylko nurtuje mnie jeden problem czy mocowanie w miejscu halogenów spełnia normy świateł do jazdy dziennej mam na myśli rozstaw i wysokość bo to też jest w tym ważne oprócz TÜV....
Przepisy prawne w Polsce
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
I jeszcze....
Przepis ECE-R87 (wyciąg)
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
I jeszcze....
Przepis ECE-R87 (wyciąg)
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł
wszystko jest co napisales czyli w calej europie sa te same normy (tak jest w opisie) swiatla posiadaja norme ECE, E11, R87 i RL. Polska jest w europie -chyba .
tiCo napisal:
Przepisy prawne w Polsce
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu.
takze wydaje mi sie ze nie ma problemu ,jezeli w opisie widnieje ze swiatla o tych kodach sa dopuszczone przez prawo unijne a polskie prawo pisze to co wyzej napisal ticO wiec mysle ze wszystko jest ok.
niedlugo je zaloze zobaczymy.
[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 19:39 ]
znalazlem
Ministerstwo Infrastruktury zmienia przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej. Dotychczasowe uregulowania wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość nowych aut fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej nie posiada funkcji automatycznego włączania tylnych świateł pozycyjnych. Tak więc używanie takich świateł w myśl obowiązujących w Polsce przepisów była nielegalna. Teraz uległo to zmianie.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
chodzi mi o to zdanie
W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej
pozdrawiam
tiCo napisal:
Przepisy prawne w Polsce
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu.
takze wydaje mi sie ze nie ma problemu ,jezeli w opisie widnieje ze swiatla o tych kodach sa dopuszczone przez prawo unijne a polskie prawo pisze to co wyzej napisal ticO wiec mysle ze wszystko jest ok.
niedlugo je zaloze zobaczymy.
[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 19:39 ]
znalazlem
Ministerstwo Infrastruktury zmienia przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej. Dotychczasowe uregulowania wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość nowych aut fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej nie posiada funkcji automatycznego włączania tylnych świateł pozycyjnych. Tak więc używanie takich świateł w myśl obowiązujących w Polsce przepisów była nielegalna. Teraz uległo to zmianie.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
chodzi mi o to zdanie
W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej
pozdrawiam
Kod: Zaznacz cały
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm