Moduł komfortu do Zafiry B
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
zauważyłem też ten problem u siebie. Myślę że znam już powód
Aktualizować można oczywiście do dowolnej wersji. Jedyne co możesz stracić cofając się do poprzedniej wersji, to ustawienia funkcji, które były w nowszej wersji, a w starszej ich nie było. Starsza wersja nie wie co z tym zrobić, więc to po prostu usuwa z konfiguracji.
Aktualizować można oczywiście do dowolnej wersji. Jedyne co możesz stracić cofając się do poprzedniej wersji, to ustawienia funkcji, które były w nowszej wersji, a w starszej ich nie było. Starsza wersja nie wie co z tym zrobić, więc to po prostu usuwa z konfiguracji.
Łukasz, czy mógłbyś przygotować manual jak przerobić wersję sprzętową 1.0 do wersji 1.1. Sądząc po opisie jaki zawarłeś we wcześniejszym wpisie zmiana nie jest skomplikowana, a może pomóc w prawidłowym działaniu modułu komfortu.
Jeśli otrzymam niezbędne informacje to mogę przygotować stosowny manual z opisem i zdjęciami
Jeśli otrzymam niezbędne informacje to mogę przygotować stosowny manual z opisem i zdjęciami
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 09:52 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
wszystko co potrzebujesz, jest na schemacie
dodatkowe połączenie LSCAN_RX do P1.4, czyli pin 4 z MCP2551 (LSCAN) do pin 22 w C8051F582
nie wiem, czy nie trzeba wymienić MCP2551 od LSCANa na inny, bo z tymi to też różnie bywa... zależy gdzie i po ile kupię - raz działają dobrze w trybie uśpienia, raz źle i prawdę mówiąc do teraz nie sprawdzałem jakie to są - obszedłem problem inaczej. Teraz będę musiał sprawdzać czy działają.
Dodatkowo wymagane było by przeprogramowanie całego modułu programatorem, ale to można obejść też inaczej (ale w informacjach o sprzęcie nadal pozostanie wersja v1.0) - poprzez konfigurację.
Największym problemem będzie wydobycie tego z obudowy... kilka sztuk rozebrałem przy okazji przegrzewających się modułów... i nie jest to prosta sprawa. W każdym razie da się rozebrać przy odrobinie siły, przelutować procesor i da się nawet złożyć tak by działało
W każdym razie: najpierw muszę sprawdzić, czy te MCP2551 zadziała w trybie uśpienia jak powinien...
dodatkowe połączenie LSCAN_RX do P1.4, czyli pin 4 z MCP2551 (LSCAN) do pin 22 w C8051F582
nie wiem, czy nie trzeba wymienić MCP2551 od LSCANa na inny, bo z tymi to też różnie bywa... zależy gdzie i po ile kupię - raz działają dobrze w trybie uśpienia, raz źle i prawdę mówiąc do teraz nie sprawdzałem jakie to są - obszedłem problem inaczej. Teraz będę musiał sprawdzać czy działają.
Dodatkowo wymagane było by przeprogramowanie całego modułu programatorem, ale to można obejść też inaczej (ale w informacjach o sprzęcie nadal pozostanie wersja v1.0) - poprzez konfigurację.
Największym problemem będzie wydobycie tego z obudowy... kilka sztuk rozebrałem przy okazji przegrzewających się modułów... i nie jest to prosta sprawa. W każdym razie da się rozebrać przy odrobinie siły, przelutować procesor i da się nawet złożyć tak by działało
W każdym razie: najpierw muszę sprawdzić, czy te MCP2551 zadziała w trybie uśpienia jak powinien...
Czy można by zamienić mcp2551 innym układem np. mcp2561/2. Ewentualnie jak można wesprzeć twoje działania w usprawnieniu tego układu
Druga sprawa, czy obudowa jest klejona?, Ewentualnie gdzie taką nabyć w razie zniszczenia przy próbie demontażu
Druga sprawa, czy obudowa jest klejona?, Ewentualnie gdzie taką nabyć w razie zniszczenia przy próbie demontażu
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 12:53 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 592
- Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTJ
- Gender:
można zamienić na MCP2561 powinien bez problemów zadziałać (patrząc na dokumentację).
MCP2562 odpada ze względu na konieczność podłączenia VIO
nie wiem... jakieś propozycje?
tak, jest klejona... ilość kleju jest różna generalnie klapka powinna odejść bez większych problemów (podważyć i delikatnie odciąć nożykiem przy płytce, no i teraz zaczną się trudności. Tak to wygląda mniej więcej po zdjęciu klapki (tutaj akurat kleju jest dużo):
i patrząc na to zdjęcie
trzeba odciąć klej po lewej i prawej stronie (między PCB, a obudową),
a potem od góry spróbować wydrzeć wtyczkę (trzyma się mocno, ale też na klej), najlepiej wciskając nóż między wtyczkę, a obudowę i spróbować podważyć
Trzeba uważać na dół, by nie pourywać kabelków od USB.
Ogólnie: kilka/kilkanaście minut z nożem i śrubokrętem i powinno wyjść
w razie potrzeby, obudowę kupisz na Allegro (Kradex Z47) za kilka złotych, ew. w sklepach z częściami elektronicznymi.
Ale można to wszystko zrobić bez zniszczenia obudowy.
Czy naprawdę ta zmiana sprzętowa jest tego warta? Wg mnie różnica jest niewielka
Tak sobie myślę, że forum jest nie tylko aby korzystać, warto też czasami też coś od siebie dać, stąd moja propozycja wsparcia.
Druga sprawa, poprosiłem LWPM, o konfigurację aby zapalała się ikonka Ids+ przy wypełnianiu DPF . Wszystko działa fajnie. Napisałem do firmy która sprzedaje na allegro tarcze do liczników czy są w stanie przygotować tarcze z innymi ikonkami lub napisami i otrzymałem odpowiedź twierdzącą, czas ok 2 tygodni
Druga sprawa, poprosiłem LWPM, o konfigurację aby zapalała się ikonka Ids+ przy wypełnianiu DPF . Wszystko działa fajnie. Napisałem do firmy która sprzedaje na allegro tarcze do liczników czy są w stanie przygotować tarcze z innymi ikonkami lub napisami i otrzymałem odpowiedź twierdzącą, czas ok 2 tygodni
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 18:58 przez tina1972, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie wiem jak teraz jest z tymi nie oryginalnymi tarczami, ale kiedyś to było tak, że te ikonki były jakby cały czas widoczne. Czyli nie tak jak fabrycznie ze ikonki nie widać póki nie zaświeci lub trzeba się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć, tylko tak trochę mało estetycznie ciągle jest widoczna na wierzchu.
Planuje na początek kupić zegary od Anglika /ok 20zł / i zobaczyć jak wyjdzie modyfikacja we własnym zakresie. Chciałbym zmienić napis Ids+ na DPF. Jeśli efekt byłby ok. To może zmodyfikuje swoje zegaryPatryqo pisze: ↑09 mar 2018, 15:54 Nie wiem jak teraz jest z tymi nie oryginalnymi tarczami, ale kiedyś to było tak, że te ikonki były jakby cały czas widoczne. Czyli nie tak jak fabrycznie ze ikonki nie widać póki nie zaświeci lub trzeba się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć, tylko tak trochę mało estetycznie ciągle jest widoczna na wierzchu.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Też pomyślałem o tym samym żeby tak spróbować.
Ja osobiście włączyłem sobie kontrolkę świec żarowych przy wypalaniu. Choć przy tak obszernym info na wyświetlaczu plus sygnał dźwiękowy to i tak zbędny bajer.
Ja osobiście włączyłem sobie kontrolkę świec żarowych przy wypalaniu. Choć przy tak obszernym info na wyświetlaczu plus sygnał dźwiękowy to i tak zbędny bajer.
Gdyby udało się modyfikować opisy kontrolek na akceptowalnym poziomie, to chciałbym uruchomić kontrolkę o działaniu systemu grzania elektrycznego Quick Heat, ale tu myślę byłaby potrzebna pomoc Łukasza, LWPM
Ostatnio zmieniony 09 mar 2018, 19:13 przez tina1972, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 lut 2018, 22:38
- Imię: Konrad
- Auto: Zafira Family B 1,7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
Moduł działa bez problemów, choć zauważyłem, że bardzo sporadycznie, potrafi raz na kilka/naście uruchomień nie pokazać zakładek z OBDII i DPFem. Testuję, jakie to specyficzne warunki muszą zaistnieć przy odpalaniu/wchodzeniu do menu. Mam inny kłopot - luźne złącze diagnostyczne. Muszę je przytrzymywać przy podłączaniu. Średnio to wygodne i zastanawiam się nad kompleksowym rozwiązaniem problemu. No i muszę przyciąć nieco zaślepkę z miejsca gdzie palacze maja popielniczkę.lordvajrus pisze: ↑03 mar 2018, 14:52Spoko czekam z niecierpliwościąKonradX pisze: ↑03 mar 2018, 13:03Niedługo się dowiemy bo mam ten sam model/rocznik i czekam na moduł. Dam znać jak w praktyce to zadziała.lordvajrus pisze: ↑02 mar 2018, 08:09 Powiem wam tylko tyle cieszcie się, że wam działają moduły, bo ja już mam trzeci i znowu coś nie gra pierwsze oba nie działały w aucie z chwilą podłączenia do auta paliły się, ale działały pod komputerem tylko mocno się grzały wszystko działało ustawienia aktualizacje itp. teraz mam trzeci i ten działa w aucie, ale za cholerę nie da się go połączyć z konfiguratorem miał ktoś podobne problemy.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 29 gru 2017, 18:39
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: UK
- Auto: ZB Design Panorama Auto 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mi się też zdarza tak z tymi pustymi zakładkami, ale wystarczy rolkę na kierownicy wcisnąć i się pojawia. Przynajmniej ta w obd. Z dpfem nie pamiętam, ale chyba też.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W jaki sposób " komunikujecie " się z modułem ?
Normalnie wpinam się do gniazda USB w kompie?
Jeśli tak to ani na Windowsie 7 ani na Windowsie 10 strona podana do konfiguracji nie widzi mojego modułu, tak dla laika opiszcie czy coś źle robię.
Normalnie wpinam się do gniazda USB w kompie?
Jeśli tak to ani na Windowsie 7 ani na Windowsie 10 strona podana do konfiguracji nie widzi mojego modułu, tak dla laika opiszcie czy coś źle robię.