[B] skąd najwygodniej wziąć prąd ?
[B] skąd najwygodniej wziąć prąd ?
Witam serdecznie posiadaczy Zofii,
tak się zastanawiam, jaki jest w miarę wygodny i bezpieczny sposób aby podpiąć się do fazy 12V, najlepiej nie do obiegu w którym napięcie jest non-stop, ale gdy kluczyk jest przekręcony (czyli w położeniu 1 lub 2, a nie 0).
Oczywiście nie chodzi mi też o gniazdko zapalniczki, ponieważ nie chcialbym żeby było widać kable.
Ma to służyć zasilaniu malego media plejera z nawigacja ktory bedzie podlaczony do wyświetlacza CID przez video interface.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam,
W.
tak się zastanawiam, jaki jest w miarę wygodny i bezpieczny sposób aby podpiąć się do fazy 12V, najlepiej nie do obiegu w którym napięcie jest non-stop, ale gdy kluczyk jest przekręcony (czyli w położeniu 1 lub 2, a nie 0).
Oczywiście nie chodzi mi też o gniazdko zapalniczki, ponieważ nie chcialbym żeby było widać kable.
Ma to służyć zasilaniu malego media plejera z nawigacja ktory bedzie podlaczony do wyświetlacza CID przez video interface.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam,
W.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
to wszystko zależy jaki chcesz prąd.
Jak to ma być tylko od rozdzielacza aby podłączyć ładowarkę od telefonu, czy małe dvd...to małe piwo, podłączasz pod któryś z bezpieczników , jak dobrze pamiętam któryś po prawej chyba w drugim rządku od dołu miał napięcie.
Jak to tylko nawigacja podepnij pod kostkę radia, gdzie dostajesz 12v cały czas.
Jak chcesz większy prąd to lepiej bezpiecznik i prosto z akumulatora brać bo będą zakłócenia...szczególnie dla audio.
Jak to ma być tylko od rozdzielacza aby podłączyć ładowarkę od telefonu, czy małe dvd...to małe piwo, podłączasz pod któryś z bezpieczników , jak dobrze pamiętam któryś po prawej chyba w drugim rządku od dołu miał napięcie.
Jak to tylko nawigacja podepnij pod kostkę radia, gdzie dostajesz 12v cały czas.
Jak chcesz większy prąd to lepiej bezpiecznik i prosto z akumulatora brać bo będą zakłócenia...szczególnie dla audio.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Dzieki Mattai za cenne uwagi.
mam wlasnie problem z tym, ze sa zaklocenia. Biore teraz prad spod gniazdka akcesoriow, i sygnal video CVBS jest lekko zaklocony, tzn na wystwieltaczu CID sa diagonalne przesuwajace sie pasy, i dzwiek jest tez lekko jakby zaszumiony.
prad wystarczy maly 2A - to jest maly android pc na procesorze ARM ktory podlaczony jest do wyswietlacza CID przez interface video.
a jak sie bierze bezposrednio z akumulatora? bo myslalem ze prad do gniazdka akcesoriow to wlasciwie bezposredni prad z akumulatora...
dziski...
mam wlasnie problem z tym, ze sa zaklocenia. Biore teraz prad spod gniazdka akcesoriow, i sygnal video CVBS jest lekko zaklocony, tzn na wystwieltaczu CID sa diagonalne przesuwajace sie pasy, i dzwiek jest tez lekko jakby zaszumiony.
prad wystarczy maly 2A - to jest maly android pc na procesorze ARM ktory podlaczony jest do wyswietlacza CID przez interface video.
a jak sie bierze bezposrednio z akumulatora? bo myslalem ze prad do gniazdka akcesoriow to wlasciwie bezposredni prad z akumulatora...
dziski...
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 20:08 przez waldorff, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No to tak nie do końca.
W nowoczesnych samochodach większość linii sterowana jest przez multitimer, lub jego analogiczny odpowiednik.
Nie wszędzie jest jednakowo.
Ja biorę zasilanie do komputera własnej konstrukcji dość spory prąd ze skrzynki bezpiecznikowej... Jakaś linia wolna była z bezpiecznikiem 20 A.
Ciągniesz linie z akumulatora włączając bezpiecznik (koniecznie) po drodze, masę masz w wielu miejscach i w zasadzie karoseria powinna dostarczyć skutecznej masy. Ta która jest przy radiu powinna być ok.
Te zakłócenia o których wspominasz to może być problem z masa sygnału nie zasilania.
Wszelkie mini komputerki raczej kiepsko realizują jakość połączeń analogowych. Przerabiałem problem z mp3 zrobionym na mini PC...niezłe hece wychodziły.
W nowoczesnych samochodach większość linii sterowana jest przez multitimer, lub jego analogiczny odpowiednik.
Nie wszędzie jest jednakowo.
Ja biorę zasilanie do komputera własnej konstrukcji dość spory prąd ze skrzynki bezpiecznikowej... Jakaś linia wolna była z bezpiecznikiem 20 A.
Ciągniesz linie z akumulatora włączając bezpiecznik (koniecznie) po drodze, masę masz w wielu miejscach i w zasadzie karoseria powinna dostarczyć skutecznej masy. Ta która jest przy radiu powinna być ok.
Te zakłócenia o których wspominasz to może być problem z masa sygnału nie zasilania.
Wszelkie mini komputerki raczej kiepsko realizują jakość połączeń analogowych. Przerabiałem problem z mp3 zrobionym na mini PC...niezłe hece wychodziły.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
- Imię: Radosław
- Lokalizacja: Żary
- Auto: Opel Zafira 2.0 T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Hejka skąd najlepiej pobrac (wpiąć się) 12v po zapłonie ? Będę podłączać gaigery i chce je zasilić najlepiej przy kierowcy. Jest wiązka ale może wy macie już wyszukane.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2019, 17:06 przez ash86, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Wpisz w szukajke hasło: po zapłonie
Znajdziesz co chcesz, okolice lusterka, pod maską, włącznik świateł
Znajdziesz co chcesz, okolice lusterka, pod maską, włącznik świateł
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 03 gru 2018, 22:08
- Imię: Radosław
- Lokalizacja: Żary
- Auto: Opel Zafira 2.0 T
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
No i znalazłem to czego szukałem. Czarny to nie zawsze minus. Wszystko inaczej niż do tej pory się spotkałem. Jeszcze tylko sygnał do sciemniania i będzie ok
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Podświetlenie zapalniczki masz napięcie po zapłonie. Mam stamtąd zasilanie radia cb i gniazda usb.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308