[B]wyciszyc zafirke B
[B]wyciszyc zafirke B
tak jak napisalem chcialbym wyciszyc moja zafirke tj. boczne tylne drzwi , podloge,tam gdzie idzie dojsc pod matami.slyszalem ze dosc tanim sposobem i dosc dobrym jest przyklejenie Filcu na blache .czy to prawda czy mit??
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:25 przez pioter1, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej,
Co prawda nie w Zafirze ale w mojej Astrze G, w czasie projektu audio poświęciłem sporo czasu na wyciszenie auta i powiem szczerze że efekty są zdumiewające! Inna sprawa to fakt, iż nie wyobrażałem sobie wymiany sprzętu grającego bez solidnego wyciszenia!
Nie będę się rozpisywał o przegrodzie silnika, dodatkowym wyciszeniu maski, podłogi i przednich drzwiach, napiszę co robiłem z tyłu samochodu, w boczkach (ja mam 3D), pod kanapą i w bagażniku gdyż to Cię najbardziej interesuje.
Wyciszenie robiłem samodzielnie w garażu u kumpla (można to zrobić w warsztacie car-audio ale ceny są nieprzyzwoicie wysokie!) używając 3 podstawowych materiałów:
1. gąbka (pianka) samoprzylepna
2. maty bitumiczne miękkie
3. mata filcowa
Wszystko do kupienia na allegro, poniżej przykładowe aukcje:
http://moto.allegro.pl/pianka-gabka-aku ... 36576.html
http://moto.allegro.pl/maty-wygluszajac ... 50377.html
http://moto.allegro.pl/mata-filcowa-bar ... 37806.html
Teraz parę słów co i jak zrobiłem:
1. Nadkola i podłoga pod kanapa - wyłożyłem matą filcową która bardzo dokładnie przyciąłem tak aby nie było szpar wszystko i przykleiłem szeroką taśmą.
2. Boczki (elementy metalowe) nad nadkolami po zdjęciu tapicerki - wszystkie zbędne otwory i duże płaskie powierzchnie które mogą rezonować okleiłem miękkimi matami bitumicznymi, dodatkowo głośniki osadziłem na dystansach z MDFu przykręconych do blachy na podkładce która zrobiłem z dętki tak aby możliwe wyeliminować przenoszenie drgań głośnika na karoserię.
3. tapicerka - od środka tapicerka (całe elementy) została wyklejona w całości gąbką samoprzylepną - trochę było zabawy z jej montażem bo ledwo udało mi się wszystko razem wcisnąć i skręcić do kupy gdyż w sumie między blachę a tapicerkę doszło całkiem sporo materiału, ważne jednak że się udało.
4. bagażnik - boczki tapicerskie standardowo pokryłem od środka gąbką samoprzylepną, tak samo postąpiłem z wykładziną bagażnika pod którą dokleiłem gąbkę, rozważałem też położenie filcu w bagażniku ale ze względu że mam w kole zapasowym butle z gazem zdecydowałem się na doklejenie gąbki do tapicerki, a nie pokrywanie blachy filcem, gdybym miał normalnie koło zapasowe to po jego wyjęciu wyłożyłbym wszystko filcem, niestety zbiornika z gazem nie mogłem wyjąć hehehe.
Całość prac (wliczając w to też przednie drzwi, maskę, podłogę z przodu) zajęła mi i kumplowi cały weekend czyli poszło na to ze 40 roboczogodzin.
Nie należy zapominać, że przy okazji poszła kista
Reasumując, jeśli masz czas i chęci to warto, jeśli robi się wszystko samemu to koszty nie są aż tak duże, aczkolwiek kilka stówek trzeba poświęcić.
Co prawda nie w Zafirze ale w mojej Astrze G, w czasie projektu audio poświęciłem sporo czasu na wyciszenie auta i powiem szczerze że efekty są zdumiewające! Inna sprawa to fakt, iż nie wyobrażałem sobie wymiany sprzętu grającego bez solidnego wyciszenia!
Nie będę się rozpisywał o przegrodzie silnika, dodatkowym wyciszeniu maski, podłogi i przednich drzwiach, napiszę co robiłem z tyłu samochodu, w boczkach (ja mam 3D), pod kanapą i w bagażniku gdyż to Cię najbardziej interesuje.
Wyciszenie robiłem samodzielnie w garażu u kumpla (można to zrobić w warsztacie car-audio ale ceny są nieprzyzwoicie wysokie!) używając 3 podstawowych materiałów:
1. gąbka (pianka) samoprzylepna
2. maty bitumiczne miękkie
3. mata filcowa
Wszystko do kupienia na allegro, poniżej przykładowe aukcje:
http://moto.allegro.pl/pianka-gabka-aku ... 36576.html
http://moto.allegro.pl/maty-wygluszajac ... 50377.html
http://moto.allegro.pl/mata-filcowa-bar ... 37806.html
Teraz parę słów co i jak zrobiłem:
1. Nadkola i podłoga pod kanapa - wyłożyłem matą filcową która bardzo dokładnie przyciąłem tak aby nie było szpar wszystko i przykleiłem szeroką taśmą.
2. Boczki (elementy metalowe) nad nadkolami po zdjęciu tapicerki - wszystkie zbędne otwory i duże płaskie powierzchnie które mogą rezonować okleiłem miękkimi matami bitumicznymi, dodatkowo głośniki osadziłem na dystansach z MDFu przykręconych do blachy na podkładce która zrobiłem z dętki tak aby możliwe wyeliminować przenoszenie drgań głośnika na karoserię.
3. tapicerka - od środka tapicerka (całe elementy) została wyklejona w całości gąbką samoprzylepną - trochę było zabawy z jej montażem bo ledwo udało mi się wszystko razem wcisnąć i skręcić do kupy gdyż w sumie między blachę a tapicerkę doszło całkiem sporo materiału, ważne jednak że się udało.
4. bagażnik - boczki tapicerskie standardowo pokryłem od środka gąbką samoprzylepną, tak samo postąpiłem z wykładziną bagażnika pod którą dokleiłem gąbkę, rozważałem też położenie filcu w bagażniku ale ze względu że mam w kole zapasowym butle z gazem zdecydowałem się na doklejenie gąbki do tapicerki, a nie pokrywanie blachy filcem, gdybym miał normalnie koło zapasowe to po jego wyjęciu wyłożyłbym wszystko filcem, niestety zbiornika z gazem nie mogłem wyjąć hehehe.
Całość prac (wliczając w to też przednie drzwi, maskę, podłogę z przodu) zajęła mi i kumplowi cały weekend czyli poszło na to ze 40 roboczogodzin.
Nie należy zapominać, że przy okazji poszła kista
Reasumując, jeśli masz czas i chęci to warto, jeśli robi się wszystko samemu to koszty nie są aż tak duże, aczkolwiek kilka stówek trzeba poświęcić.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Też obawiałem się wilgoci, dlatego ja filc dawałem tylko pod kanapę i na nadkola w miejscu gdzie jest kanapa, blisko okien i drzwi tylko gąbka. Moja astra ma już 11 lat, wyciszenie robiłem 3,5 roku temu i póki co nic nie odpadło nic nie zawilgło i dalej można rozkoszować się ciszą
ps. osobiście uważam, że filc tłumi lepiej niż tej samej grubości gąbka, dlatego tam gdzie możesz pakuj filc
ps. osobiście uważam, że filc tłumi lepiej niż tej samej grubości gąbka, dlatego tam gdzie możesz pakuj filc
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Efekty są naprawdę fajne gdy zrobi się całe auto, mój tata powiedział nawet kiedyś, że gdyby nie wskazówka obrotomierza to nie zauważyłby że silnik jest włączony
W Zafirce z CDTI takich rezultatów się nie osiągnie, gdyż nasze kochane klekoczące 1.9 jest znacznie głośniejsze niż poczciwa benzynka 1.6
Ja póki co w ZB nie biorę się za audio i nie wyciszam, ale jeśli kiedyś przyjdzie mi to głowy to z pewnością dam znać o efektach.
W Zafirce z CDTI takich rezultatów się nie osiągnie, gdyż nasze kochane klekoczące 1.9 jest znacznie głośniejsze niż poczciwa benzynka 1.6
Ja póki co w ZB nie biorę się za audio i nie wyciszam, ale jeśli kiedyś przyjdzie mi to głowy to z pewnością dam znać o efektach.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Ja robiłem cały tył filcem samoprzylepnym o takim: http://allegro.pl/apama-mata-wygluszaja ... 12925.html
dodatkowo w miejscach mocno powyginanych doklejałem taśmą.
Niedawno zdejmowałem tylną kanapę w Astrze i wszystko jest nadal suche a minęło już kilka lat od tej modyfikacji.
Inna sprawa to przód auta, tam na pewno będzie wilgoć i najlepszym rozwiązaniem jest mata aluminiowa, np taka: http://www.elektrodor.pl/hw-energetic-h ... dkill.html jest jednak dość kosztowna i dlatego użyłem miękkiej maty bitumicznej (twarda nie nadaje się do powyginanych powierzchni, a i ta miękka na mrozie bardzo się usztywnia, w czasie nakładania grzałem ostro farelką żeby ją ładnie dopasować). Tutaj masz przykład takiej maty: http://www.elektrodor.pl/mata-miekka-fl ... -25cm.html
dodatkowo w miejscach mocno powyginanych doklejałem taśmą.
Niedawno zdejmowałem tylną kanapę w Astrze i wszystko jest nadal suche a minęło już kilka lat od tej modyfikacji.
Inna sprawa to przód auta, tam na pewno będzie wilgoć i najlepszym rozwiązaniem jest mata aluminiowa, np taka: http://www.elektrodor.pl/hw-energetic-h ... dkill.html jest jednak dość kosztowna i dlatego użyłem miękkiej maty bitumicznej (twarda nie nadaje się do powyginanych powierzchni, a i ta miękka na mrozie bardzo się usztywnia, w czasie nakładania grzałem ostro farelką żeby ją ładnie dopasować). Tutaj masz przykład takiej maty: http://www.elektrodor.pl/mata-miekka-fl ... -25cm.html
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Pioter1 pytał się o efekty.
Ja co prawda wyciszałem swoją felicję matami bitumicznymi i matą filcową.
Co do efektu, zabrakło mi maty na tylnie prawe drzwi i w czasie pierwszej jazdy dwa razy sprawdzałem czy mam zamknięte te drzwi i czy nie jest uchylona szyba taka była różnica w odgłosach zewnętrzynych jak by były niedomknięte.
Co do audio, mam to samo radio co wcześniej w skodzie i z zewnatrz nie było słychać muzyki, w ZA słychac normalnie na zewnątrz.
Aktualnie w zafirze np głośniej słyszę mechanizm szyb, drzwi się zamykają jak blaszanka.
Warto wyciszyć dach matą bitumiczną, w czasie deszczu nie słychać takiego churgotu jest mocno wytłumiony i zupełnie inny efekt akustyczny.
Ja polecam wygłuszenie, nawet kawałek maty przyklejonej do blachy znacząco wytłumi jej rezonans i napewno będę wyciszać w swojej ZA przynajmniej drzwi i dach.
Jeśli chodzi o podłogę to duzej zmiany nie będzie co do ilości włożonej pracy i materiału, wykładziny i dywaniki już dość sporo same z siebie tłumią.
Ja co prawda wyciszałem swoją felicję matami bitumicznymi i matą filcową.
Co do efektu, zabrakło mi maty na tylnie prawe drzwi i w czasie pierwszej jazdy dwa razy sprawdzałem czy mam zamknięte te drzwi i czy nie jest uchylona szyba taka była różnica w odgłosach zewnętrzynych jak by były niedomknięte.
Co do audio, mam to samo radio co wcześniej w skodzie i z zewnatrz nie było słychać muzyki, w ZA słychac normalnie na zewnątrz.
Aktualnie w zafirze np głośniej słyszę mechanizm szyb, drzwi się zamykają jak blaszanka.
Warto wyciszyć dach matą bitumiczną, w czasie deszczu nie słychać takiego churgotu jest mocno wytłumiony i zupełnie inny efekt akustyczny.
Ja polecam wygłuszenie, nawet kawałek maty przyklejonej do blachy znacząco wytłumi jej rezonans i napewno będę wyciszać w swojej ZA przynajmniej drzwi i dach.
Jeśli chodzi o podłogę to duzej zmiany nie będzie co do ilości włożonej pracy i materiału, wykładziny i dywaniki już dość sporo same z siebie tłumią.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ciekawy artykuł dotyczący wygłuszenia Zafiry B
http://www.drive2.ru/b/407373/
http://www.drive2.ru/b/407373/
- Albert Einstein
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Wszystko super, ale nie ma tam najważniejszego, czyli ściany między silnikiem i kabiną.Tunio999 pisze:Ciekawy artykuł dotyczący wygłuszenia Zafiry B
http://www.drive2.ru/b/407373/
Trochę gość popłynął z oklejaniem plastiku tylnej klapy.
Ciekawe o ile zwiększył się ciężar samochodu.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Hałas to nie tylko hałas jako taki od silnika, ale hałas to także drgania...
Mi w Zafirze A pomógł montaż tego tłumika drgań kołyski silnika:
http://www.partinfo.co.uk/files/LuK%200032.pdf
Powinno pasować do Zafiry B...
Z tego co widzę niektóre mają takie tłumik, inne nie.
Co do wyciszenia maski silnika to radzę uważać z tanimi materiałami (wysoka temperatura pod maską). Dobre są maty butylowe typu STP, GMS...
Mi w Zafirze A pomógł montaż tego tłumika drgań kołyski silnika:
http://www.partinfo.co.uk/files/LuK%200032.pdf
Powinno pasować do Zafiry B...
Z tego co widzę niektóre mają takie tłumik, inne nie.
Co do wyciszenia maski silnika to radzę uważać z tanimi materiałami (wysoka temperatura pod maską). Dobre są maty butylowe typu STP, GMS...
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 10:40 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
W podanym linku tlumik drgan jest do ZB i AH
Czyli rozumiem ze pasuje rowniez do ZA
Czyli rozumiem ze pasuje rowniez do ZA
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 10:48 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Powinno pasować...
Do Zafiry A i Astry G oraz H pasuje...
Natomiast nie pasuje do Vectry C z silnikem Z18XE.
http://forum.autokacik.pl/showflat.php/topic/371367-h-jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-10
Dostępny na zamówienie:
Co prawda nie dotyczy to Zafiry B ale Astry H z silnikiem Z18XE (który był w Zafirze A), ale Zafira B to pochodna Astry H (w Zafirze B nie bylo Z18XE natomiast w Astrze H - tak).
Wadą tego silnika jest głośność, która przenosi się na karoserie... Dlatego takie buczenie.
Maty głuszące wiele nie pomogą...
Ktoś wymienił cały wydech, tzw. plecionkę, kolektor, zastosował wygłuszenia... ale buczenie powyżej 120 km/h nadal było.
Pomógł dopiero montaż tego elementu (nr 24459603) oraz... zastosowanie lewej poduszki od Diesla, hydrostatycznej (lepiej tłumi drgania-a hałas jest od drgań).
Generalnie przy prawidłowej eksploatacji silniki Z18XE to są bardzo dobre silniki ale mają dwie poważne wady: hałas (drgania prawie jak w dieslu) i 5 biegowa skrzynia (6 bieg=mniejsze obroty przy prędkościach powyżej 120 km/h=mniejszy hałas)
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/19913/tlumik+wibracji.html
Do Zafiry A i Astry G oraz H pasuje...
Natomiast nie pasuje do Vectry C z silnikem Z18XE.
http://forum.autokacik.pl/showflat.php/topic/371367-h-jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-10
Dostępny na zamówienie:
Co prawda nie dotyczy to Zafiry B ale Astry H z silnikiem Z18XE (który był w Zafirze A), ale Zafira B to pochodna Astry H (w Zafirze B nie bylo Z18XE natomiast w Astrze H - tak).
Wadą tego silnika jest głośność, która przenosi się na karoserie... Dlatego takie buczenie.
Maty głuszące wiele nie pomogą...
Ktoś wymienił cały wydech, tzw. plecionkę, kolektor, zastosował wygłuszenia... ale buczenie powyżej 120 km/h nadal było.
Pomógł dopiero montaż tego elementu (nr 24459603) oraz... zastosowanie lewej poduszki od Diesla, hydrostatycznej (lepiej tłumi drgania-a hałas jest od drgań).
Generalnie przy prawidłowej eksploatacji silniki Z18XE to są bardzo dobre silniki ale mają dwie poważne wady: hałas (drgania prawie jak w dieslu) i 5 biegowa skrzynia (6 bieg=mniejsze obroty przy prędkościach powyżej 120 km/h=mniejszy hałas)
http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/19913/tlumik+wibracji.html
Ostatnio zmieniony 08 lip 2015, 13:31 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 3 razy.