Opel zafira A instalacja uniwersalnej kieszeni radia
Moderator: Sebu$
Opel zafira A instalacja uniwersalnej kieszeni radia
Witam nabyłem nie dawno od kolegi radio samochodowe sony dcx-gt828u... i mój problem jest ze do oryginalnej kieszeni nie wchodzi tzn nie zatrzaskuje się i jestem lekko narażony na ewentualną kradzież... proszę o pomoc jak zamontować uniwersalna kieszeń do mojej zafirki... jeśli pisze w złym temacie to przepraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tak ogólnie to:
1) Zdejmujesz osłonę nad nogami pasażera, pod schowkiem (2 torxy, 3 zatrzaski)
2) Wyjmujesz schowek (4 wkręty torx)
3) Wykręcasz jeden wkręt pod popielniczką (torx)
4) Unosisz ku górze, odłączasz kable, wyjmujesz popielniczkę z zapalniczką
5) Odkręcasz dwa wkręty widoczne pod popielniczką, unosisz panel klimatyzacji i zdejmujesz go z "zawiasów"
6) Masz teraz dostęp do ramki radia od dołu i od tyłu
7) Wykręcasz 4 śrubki po bokach radia
Wkładasz "wyjmaki" do zwolnienia blokad (można zrobić ze szprychy, gwoździ itp). Można kupić bo koszują grosze
9) Przy włożonych wyjmakach wypychasz radio z ramki
10) W ramce zostaje wtyk anteny oraz zatrzaśnięte złącze DIN do radia
11) Ramka jest przykręcona z tyłu jedną nakrętką do deski rozdzielczej, odkręcasz ją
12) Wysuwasz trochę ramkę, uwalniasz kostkę DIN i antenową, wyjmujesz ramkę
13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.
To chyba tyle...
1) Zdejmujesz osłonę nad nogami pasażera, pod schowkiem (2 torxy, 3 zatrzaski)
2) Wyjmujesz schowek (4 wkręty torx)
3) Wykręcasz jeden wkręt pod popielniczką (torx)
4) Unosisz ku górze, odłączasz kable, wyjmujesz popielniczkę z zapalniczką
5) Odkręcasz dwa wkręty widoczne pod popielniczką, unosisz panel klimatyzacji i zdejmujesz go z "zawiasów"
6) Masz teraz dostęp do ramki radia od dołu i od tyłu
7) Wykręcasz 4 śrubki po bokach radia
Wkładasz "wyjmaki" do zwolnienia blokad (można zrobić ze szprychy, gwoździ itp). Można kupić bo koszują grosze
9) Przy włożonych wyjmakach wypychasz radio z ramki
10) W ramce zostaje wtyk anteny oraz zatrzaśnięte złącze DIN do radia
11) Ramka jest przykręcona z tyłu jedną nakrętką do deski rozdzielczej, odkręcasz ją
12) Wysuwasz trochę ramkę, uwalniasz kostkę DIN i antenową, wyjmujesz ramkę
13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.
To chyba tyle...
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Hej możesz rozwinąć myśl? Bo moje radio trochę zaczyna szwankować i do sterowania radiem z kirownicy to wiem że interfejs trzeba dokupić. A właśnie na wyświetlaczu trochę mi zależyJanus pisze: 13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak masz nieoryginalne radio, to musisz się upewnić, że w kostce od radia w dolnej części (A) nna pinie nr 5 nie pojawia się napięcie do zasilania akcesoriów (zmieniarka, elektryczna antena, wyświetlacz itp.). Pojawienie się napięcia wprowadzi wyświetlacz w tryb pracy z radiem (znikną data i godzina w przypadku MID-a)
Janusz
Janus pisze:Tak ogólnie to:
1) Zdejmujesz osłonę nad nogami pasażera, pod schowkiem (2 torxy, 3 zatrzaski)
2) Wyjmujesz schowek (4 wkręty torx)
3) Wykręcasz jeden wkręt pod popielniczką (torx)
4) Unosisz ku górze, odłączasz kable, wyjmujesz popielniczkę z zapalniczką
5) Odkręcasz dwa wkręty widoczne pod popielniczką, unosisz panel klimatyzacji i zdejmujesz go z "zawiasów"
6) Masz teraz dostęp do ramki radia od dołu i od tyłu
7) Wykręcasz 4 śrubki po bokach radia
Wkładasz "wyjmaki" do zwolnienia blokad (można zrobić ze szprychy, gwoździ itp). Można kupić bo koszują grosze
9) Przy włożonych wyjmakach wypychasz radio z ramki
10) W ramce zostaje wtyk anteny oraz zatrzaśnięte złącze DIN do radia
11) Ramka jest przykręcona z tyłu jedną nakrętką do deski rozdzielczej, odkręcasz ją
12) Wysuwasz trochę ramkę, uwalniasz kostkę DIN i antenową, wyjmujesz ramkę
13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.
To chyba tyle...
Nie no tak to bawić się nie będę... dzisiaj z kumplem zmodyfikuje oryginalna kieszen oplowska tak żeby pasowalo
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tak Ci się tylko wydaje że nie będziesz się bawił... Żeby cokolwiek zrobić (dostać się do złącza DIN w kieszeni które jest większe niż std) musisz mieć dostęp. A ciekawe jak się dostaniesz bez rozebrania kokpitu. Może uda Ci się wyszarpać radio bez rozbierania, mi się nie udało...lasonk pisze:
Nie no tak to bawić się nie będę... dzisiaj z kumplem zmodyfikuje oryginalna kieszen oplowska tak żeby pasowalo
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Możliwe ale tylko bardzo niektóre modele, i to po pewnych przeróbkach. Żadne radio nieoryginalne niż oplowskie, nie ma wyjścia bezpośrednio na wyświetlacz. Ale po co Tobie wyświetlacz skoro ma go radio?Forfiter2012 pisze:Ok czyli rozumiem po włączeniu radia ma się prąd nie pojawiać to wtedy będzie wyświetlacz działał? A takie cuda żeby komunikaty rds się wyświetlały (wiesz nazwa stacji, piosenka itd.) tak jak do tej pory jest w ogóle możliwe przy niefabrycznym radiu?
Napięcie ma się nie pojawiać na wyświetlaczu, bo jak się pojawi, to pole z datą zrobi się najprawdopodobniej po prostu czarne. A nam chodzi o to, żeby wyświetlacz wyglądał cały czas tak, jakby radio było wyłączone
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wpisz w wujka Google "elektron lublin" - wyszuka Ci się strona kogoś z serwisu RTV dotycząca Car Audio. Jest tam coś o odbiornikach współpracujących z ori wyświetlaczami. Ale podejrzewam, że trudno będzie znaleźć współczesne radio współpracujące z wyświetlaczem.
Zależy Tobie na radiu współpracującym - kup ori radio (CCR600 ze zmieniarką lub zestaw NCDR1100 + CID + zmieniarka ale będzie dużo roboty...).
Jak nie chcesz się bawić - kup nowe radio z czytelnym wyświetlaczem i zapomnij o tym w kokpicie...
Zależy Tobie na radiu współpracującym - kup ori radio (CCR600 ze zmieniarką lub zestaw NCDR1100 + CID + zmieniarka ale będzie dużo roboty...).
Jak nie chcesz się bawić - kup nowe radio z czytelnym wyświetlaczem i zapomnij o tym w kokpicie...
Janusz