Strona 1 z 1

Opel zafira A instalacja uniwersalnej kieszeni radia

: 15 gru 2016, 04:16
autor: lasonk
Witam nabyłem nie dawno od kolegi radio samochodowe sony dcx-gt828u... i mój problem jest ze do oryginalnej kieszeni nie wchodzi tzn nie zatrzaskuje się i jestem lekko narażony na ewentualną kradzież... proszę o pomoc jak zamontować uniwersalna kieszeń do mojej zafirki... jeśli pisze w złym temacie to przepraszam

: 15 gru 2016, 08:59
autor: Janus
Tak ogólnie to:

1) Zdejmujesz osłonę nad nogami pasażera, pod schowkiem (2 torxy, 3 zatrzaski)
2) Wyjmujesz schowek (4 wkręty torx)
3) Wykręcasz jeden wkręt pod popielniczką (torx)
4) Unosisz ku górze, odłączasz kable, wyjmujesz popielniczkę z zapalniczką
5) Odkręcasz dwa wkręty widoczne pod popielniczką, unosisz panel klimatyzacji i zdejmujesz go z "zawiasów"
6) Masz teraz dostęp do ramki radia od dołu i od tyłu
7) Wykręcasz 4 śrubki po bokach radia
8) Wkładasz "wyjmaki" do zwolnienia blokad (można zrobić ze szprychy, gwoździ itp). Można kupić bo koszują grosze
9) Przy włożonych wyjmakach wypychasz radio z ramki
10) W ramce zostaje wtyk anteny oraz zatrzaśnięte złącze DIN do radia
11) Ramka jest przykręcona z tyłu jedną nakrętką do deski rozdzielczej, odkręcasz ją
12) Wysuwasz trochę ramkę, uwalniasz kostkę DIN i antenową, wyjmujesz ramkę
13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.

To chyba tyle...

: 15 gru 2016, 09:06
autor: Sebu$
Jak będziesz miał z tym problem to możemy się spotkać w weekend i pomogę Ci to ogarnąć.

: 15 gru 2016, 10:02
autor: Forfiter2012
Janus pisze: 13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.
Hej możesz rozwinąć myśl? Bo moje radio trochę zaczyna szwankować i do sterowania radiem z kirownicy to wiem że interfejs trzeba dokupić. A właśnie na wyświetlaczu trochę mi zależy :)

: 15 gru 2016, 14:56
autor: Janus
Jak masz nieoryginalne radio, to musisz się upewnić, że w kostce od radia w dolnej części (A) nna pinie nr 5 nie pojawia się napięcie do zasilania akcesoriów (zmieniarka, elektryczna antena, wyświetlacz itp.). Pojawienie się napięcia wprowadzi wyświetlacz w tryb pracy z radiem (znikną data i godzina w przypadku MID-a)

: 16 gru 2016, 00:44
autor: lasonk
Janus pisze:Tak ogólnie to:

1) Zdejmujesz osłonę nad nogami pasażera, pod schowkiem (2 torxy, 3 zatrzaski)
2) Wyjmujesz schowek (4 wkręty torx)
3) Wykręcasz jeden wkręt pod popielniczką (torx)
4) Unosisz ku górze, odłączasz kable, wyjmujesz popielniczkę z zapalniczką
5) Odkręcasz dwa wkręty widoczne pod popielniczką, unosisz panel klimatyzacji i zdejmujesz go z "zawiasów"
6) Masz teraz dostęp do ramki radia od dołu i od tyłu
7) Wykręcasz 4 śrubki po bokach radia
8) Wkładasz "wyjmaki" do zwolnienia blokad (można zrobić ze szprychy, gwoździ itp). Można kupić bo koszują grosze
9) Przy włożonych wyjmakach wypychasz radio z ramki
10) W ramce zostaje wtyk anteny oraz zatrzaśnięte złącze DIN do radia
11) Ramka jest przykręcona z tyłu jedną nakrętką do deski rozdzielczej, odkręcasz ją
12) Wysuwasz trochę ramkę, uwalniasz kostkę DIN i antenową, wyjmujesz ramkę
13) Aby wyświetlacz pracował poprawnie z radiem niefabrycznym, trzeba przeciąć jeden kabelek w kostce od radia (chyba jakiś kabel danych do wyświetlacza) albo zaprogramować wyświetlacz na pracę bez radia.

To chyba tyle...

Nie no tak to bawić się nie będę... dzisiaj z kumplem zmodyfikuje oryginalna kieszen oplowska tak żeby pasowalo

: 16 gru 2016, 08:59
autor: Janus
lasonk pisze:
Nie no tak to bawić się nie będę... dzisiaj z kumplem zmodyfikuje oryginalna kieszen oplowska tak żeby pasowalo
Tak Ci się tylko wydaje że nie będziesz się bawił... Żeby cokolwiek zrobić (dostać się do złącza DIN w kieszeni które jest większe niż std) musisz mieć dostęp. A ciekawe jak się dostaniesz bez rozebrania kokpitu. Może uda Ci się wyszarpać radio bez rozbierania, mi się nie udało...

: 16 gru 2016, 09:52
autor: Forfiter2012
Ok czyli rozumiem po włączeniu radia ma się prąd nie pojawiać to wtedy będzie wyświetlacz działał? A takie cuda żeby komunikaty rds się wyświetlały (wiesz nazwa stacji, piosenka itd.) tak jak do tej pory jest w ogóle możliwe przy niefabrycznym radiu?

: 16 gru 2016, 16:23
autor: Janus
Forfiter2012 pisze:Ok czyli rozumiem po włączeniu radia ma się prąd nie pojawiać to wtedy będzie wyświetlacz działał? A takie cuda żeby komunikaty rds się wyświetlały (wiesz nazwa stacji, piosenka itd.) tak jak do tej pory jest w ogóle możliwe przy niefabrycznym radiu?
Możliwe ale tylko bardzo niektóre modele, i to po pewnych przeróbkach. Żadne radio nieoryginalne niż oplowskie, nie ma wyjścia bezpośrednio na wyświetlacz. Ale po co Tobie wyświetlacz skoro ma go radio?
Napięcie ma się nie pojawiać na wyświetlaczu, bo jak się pojawi, to pole z datą zrobi się najprawdopodobniej po prostu czarne. A nam chodzi o to, żeby wyświetlacz wyglądał cały czas tak, jakby radio było wyłączone

: 16 gru 2016, 22:02
autor: Forfiter2012
Janus pisze:ale tylko bardzo niektóre modelee
Dzięki a wiesz może jakie?albo jakich firm?jakoś tak lepiej wyżej mi patrzeć wygodniej :D

: 17 gru 2016, 14:47
autor: Janus
Wpisz w wujka Google "elektron lublin" - wyszuka Ci się strona kogoś z serwisu RTV dotycząca Car Audio. Jest tam coś o odbiornikach współpracujących z ori wyświetlaczami. Ale podejrzewam, że trudno będzie znaleźć współczesne radio współpracujące z wyświetlaczem.
Zależy Tobie na radiu współpracującym - kup ori radio (CCR600 ze zmieniarką lub zestaw NCDR1100 + CID + zmieniarka ale będzie dużo roboty...).
Jak nie chcesz się bawić - kup nowe radio z czytelnym wyświetlaczem i zapomnij o tym w kokpicie...