Strona 1 z 4

Nieoryginalne radio, a wyświetlacz samochodu.

: 24 paź 2010, 15:01
autor: sQcha
Część osób, które wymieniły radio na nieoryginalne ma problem z wyświetlaczem, a mianowicie, że po włączeniu radia gaśnie data.

Wystarczy przeciąć jeden kabelek idący z fabrycznej kostki, a data będzie cały czas na wyświetlaczu.

Poniżej zamieszam fotki który to pin w kostce i który kabelek.

Mam nadzieje, że pomogłem.

Zdjęcia w dużej rozdzielczości, więc trzeba chwilę poczekać, żeby się załadowały.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Montaż sterowania radiem z kierownicy

: 30 paź 2010, 19:25
autor: marwisn
Witam koledzy.

Jeżeli ktoś chciałby mieć ten bajer to zapraszam tutaj

Zakładka TECHNIKA / NAPRAW TO SAM / MONTAŻ MULTIFUNKCYJNEJ KIEROWNICY.

Co prawda opis dotyczy astry, ale w zośce A Cała procedura wygląda to dokładnie tak samo (montowałem ostatnio u znajomego) :D .

Jeżeli macie inne radio (alpine, sony, pionier itp.), ale z obsługą sterowania z kierownicy, to po dołożeniu adaptera wszystko ładnie działa.

: 09 lis 2010, 09:17
autor: oki
Do radia PIONEER z funkcją sterowania przewodowego kierownicy nie trzeba koniecznie dokupywać interfejsu.
Mozna przerobić układ sterowania w kierownicy co wychodzi o wiele taniej i też działa.

Podłączenie nieoryginalnego radia

: 09 sty 2011, 13:36
autor: przemek1126
Witam otóż po wyciągnięciu oryginalnego radyjka spotkał mnie nie ciekawy widok. Mówię tu o kostce z tyłu. Nowe moje radio ma kostkę 12 PIN ( http://allegro.pl/radio-mp3-sd-usb-2-gl ... 10484.html ) <-- To Radio. NA aukcji jest każdy kolorek ładnie opisany, a problem jest w tym jak jest z tymi kablami ze starej kostki, nie wiem co jest masa i wogóle nie chce żaden kabel pasować;( Proszę o jakąś pomoc. W starym radiu mam takie kable:
-Gruby czerwony
-Gruby brązowy
-średniej grubości: zielony, żółty, biały, brązowo-biały, brązowo-zielony, brązowo-żółty, niebieski, brązowo-niebieski, czerwono-biały.

I kilka kabelków cienkich też niektóre dwukolorowe. jak widać jest dużo więcej kabli niż 12. Jak to wszytsko podłączyć? Może ma ktoś pożądny schemat i opis?

: 09 sty 2011, 14:10
autor: sQcha
Po pierwsze, to bałbym się włożyć do auta radio z głośnikami za 85 pln.

Po drugie w Zafirze jest standard ISO, a jakie wejście masz w tym chińskim wynalazku? Wrzuć jakieś foto lub skan schematu z instrukcji (tylko nie w krzaczkach, płotkach i krzesełkach :lol:)

: 09 sty 2011, 14:12
autor: bondzo001
przemek1126, po pierwsze witam na forum.
super ze ktos z opolskiego znowu dołaczył do nas.

czerwony to plus
braz to bedzie raczej minus(masa),
a reszta dwukolorowe to głosniki, oraz jakies sterowanie do kierownicy i,lub dodatkowe jakies bajery.
Kup sobie przejsciowke ISO zeby nie obcinac orginalnej kostki.(moze sie jeszcze sprzydac ;) )

: 09 sty 2011, 15:52
autor: przemek1126
Już dawną ją obciąłem męcze się nadal:)

: 09 sty 2011, 16:03
autor: Harry200
Jeżeli masz Zafirę A to mogę Ci podać kolory przewodów
Czerwony cienki +12V po stacyjce
Czerwony gruby +12V z akumulatora
Brązowy gruby -12V
cienki brązowi i brązowo/niebieski głośnik lewy przód
cienki żółty i brązowo/Żółty głośnik prawy przód
cienki zielony i zielono/brązowy głośnik lewy tył
cienki biały i brązowo/biały głośnik tył prawy
To chyba wszystko co potrzebujesz do podłączenia radia,sterowania z kierownicy oraz podłączenia MID TID i tak nie wykorzystasz..

: 09 sty 2011, 16:22
autor: przemek1126
najgorsze jest to że pisze z elektronikiem, pomaga mi i nic;( jak podłączam żarówkę 12 V pomiędzy masę a Kl30 tj. gruby czerwony nie zapala się żarówka

: 09 sty 2011, 17:28
autor: Harry200
A bezpiecznika nie odpaliłeś odcinając przewody,drugi od dołu drugi rząd z lewej strony o ile się nie mylę 10A ewentualnie w komorze silnika 1 od góry..

: 09 sty 2011, 20:05
autor: przemek1126
Zgadza się :) TO był ten bezpiecznik znalazłem to i naprawiłem:) Teraz nie chce mi się swiecić tablica zegarów jest od tego jakiś kabelek przy tych kablach radia?

: 09 sty 2011, 21:20
autor: Harry200
Po pierwsze czy nie zrobiłeś zwarcia na cienkim szaro żółtym,następnie sprawdź czy masz oświetlenie wnętrza,kierunki i resztę odbiorników,oczywiście nie ściemniłeś podświetlenia ściemniaczem? następnie bezpieczniki trzeci rząd od prawej drugi od góry,pierwszy rząd od lewej trzeci od dołu,czwarty rząd od lewej drugi od góry..napisz jak to sprawdzisz..

: 09 sty 2011, 21:42
autor: przemek1126
Nie mam żadnego ściemniacza chyba, a te wszytskie kable przy radiu cienkie są odłączone żaden nie jest podłączony, ale tak jak mi sie wydaje ten jeden kabelek cieniutki odpowiada za oświetlenie ;) Bezpieczniki są wszytskie Sprawne;) A ten kabel ma być podłączony do kl30 12 v?

: 10 sty 2011, 00:24
autor: BajBus
przemek1126 pisze:Nie mam żadnego ściemniacza chyba
masz ściemniacz, on jest we włączniku świateł to pokrętło prawe na wysokości włączników przeciwmgłowych
przemek1126 pisze:ale tak jak mi sie wydaje ten jeden kabelek cieniutki odpowiada za oświetlenie
jeden może odpowiadać za podświetlenie ale radia a nie zegarów

nie łatwiej było dokupić iso i odpowiednio kolorami dolutować do radia?

: 10 sty 2011, 08:06
autor: Harry200
przemek1126 pisze: A ten kabel ma być podłączony do kl30 12 v?
Tego kabelka nie podłączaj on jest podłączony do multimeru i odpowiada chyba za podświetlenie radia,zwarcie tego kabelka może spowodować uszkodzenie układu który odpowiada za działanie paru funkcji w samochodzie..A jak ze ściemniaczem znalazłeś go ;)